Vajon mit tehetek, ha november 19 én balesetben daradosra tört a csuklóm. A háziorvosom közölte, hogy "lejárt" a 3 hónapos táppénz keretem (mert állítólag meg van szabva, hogy törésre 3 hónap és ennyi), ezért ezzel a töréssel már nem tud tovább táppénzen tartani, ebben az a "vicces" hogy még mindíg nem tudom mozgatni a csuklómat, minden nap egyéni gyógytornára kell járnom és hiába van a kezemben a szakorvosi vélemény, hogy nem tudom ellátni a munkámat és további táppénz javasolt és láthatóan semennyire nem mozog még a csuklom, ez senkit nem érdekel...se a háziorvost...sem a sebészetet se senki olyat aki táppénzen tudna tartani. viszont ha nem járok gyógytornára, akkor nem fog mozogni a kezem, de ha dolgozok nem tudok tornára járni...szóval ördögi kőr és mindenki máshoz küld most már a szabadságomból járok a balesetibe... Mit tegyek??? Kihez forduljak még??? Köszönöm
SÜRGŐS SEGÍTSÉGET SZERETNÉK KÉRNI!! 2008.december 2-án elestem a munkahelyemen 1 hétig táppénzen voltam a vállam nagyon megütöttem.Majd munkába álltam,de a vállam továbbra is fájt.Többször kaptam az ízületbe injekciót,majd UH és MR vizsgálat történt,s ez alapján 2009.március 9-én megoperálták.Március 8-tól április 25-ig táppénzen voltam újból.A munkahelyem a decemberi táppénzt kifizette üzemi balesetként (100%),de a márciusit már nem s még válaszra sem „méltatott“,hogy miért.Szerintem itt jogfolytonosságról van szó. Nem vizsgáltak ki semmit, a tanukat nem kérdezték meg. Az orvos aki operált egyértelműen az esés következményének tartja! A munkavédelmi képviselőnek szóltam mikor kiderült, hogy operálni kell, azt mondta nem lesz semmi baj,majd küldjem le az orvosi papírokat hozzá.Már a táppénz idején április 15-én szólt, hogy írjak az Igazgatónak, hogy járuljon hozzá, hogy fizessék ki a 100 %-os táppénzt.Ez a levél április 16-án lett elküldve, azóta nincs válasz! Július 2-én a főigazgatóval történt személyesen egy beszélgetés, ahol ő közölte, hogy hajlandó kifizetni az elmaradt pénzt, de írjam alá, hogy nem tartok igényt a vállammal kapcsolatban ezután semmire pl.járadékra.Mondtam, hogy ezt nem írhatom alá, mert újbóli MR-re kell mennem s a vállam nincs rendbe.Ő azt mondta ez nem a balesetből ered, régebbi dolog már a koromnál fogva (49 éves vagyok). Ez nem igaz! Kórházban dolgozok, beszélt egy másik megyéből való orvossal aki az MR leírás alapján (velem nem beszélt, nem látott, nem vizsgált meg!)Budapestre akar küldeni egy arthroscópos kis műtétre!Ezt itt a kezelőorvosom is már felvetette, mint lehetőség.Kérdésem ehhez van joga egy főigazgatónak?Ki küldhet el másik orvoshoz egy szakvélemény miatt,ahol tisztázható lenne?Jelenleg nem ismeri el a munkahelyi baleset következményének, de én megkaptam a határozatot az üzemi balesetről melyben üzemi balesetnek ismerik el. December 2-án volt a baleset.A műtét március 9-én. A határozatot március 23.dátummal van ellátva, ekkor már megoperáltak s tudták, hogy mi a helyzet.Meddig csinálhatja ezt egy munkáltató?Nem elég egy határozat amiben elismerik az üzemi baleset tényét? Őket nem ellenőrzik, hogy „1“-es kóddal ellátott táppénzest papírt nem úgy számfejtenek.
Július 20 óta táppénzen vagyok a vállammal újból, nem terhelhetem.Kaposváron egy vállspecialista is írt véleményt,nála augusztus 11-én jártam. Egyértelműen a balesethez köti.Szeptember 21-én „nagy“ műtét lesz,egy rekonstrukciós műtét.
Írtam a REP felé s a Munkavédelmi Felügyelőségnek s mindkettő határozata, hogy jár a 100% táppénz. Ma kaptam a főigazgatótól a munkáltatómtól egy levelet, hogy nyilatkozzak, hogy vállalom-e egy nem régiós orvosszakértői vizsgálatot, hogy a sérülés összefüggésben áll-e, s egy közösen megbízott orvosszakértői vizsgálatnak alávetem-e magam. Van erre jogszabály, ha már van három vélemény s egy határozat a REP-től. Nem tudom, hogy ezek után, hogy határozat van már a REP-től a Munkavédelemtől joga van-e ehhez az eljáráshoz.Azt írtam a főigazgatónak hogy jelenleg nem tudok érdemben válaszolni, mert hétfőn 21-én operálnak s két héten belül nyilatkozok állapotomtól függően. Három vélemény van már, az első a kezelőorvos, a második a vállspecialista Kaposváron s a REP orvosszakmai csoportja is azt írta, hogy összefügg. Kérem aki tud segítsen tájékoztatással.
SÜRGŐS SEGÍTSÉGET SZERETNÉK KÉRNI!! 2008.december 2-án elestem a munkahelyemen 1 hétig táppénzen voltam a vállam nagyon megütöttem.Majd munkába álltam,de a vállam továbbra is fájt.Többször kaptam az ízületbe injekciót,majd UH és MR vizsgálat történt,s ez alapján 2009.március 9-én megoperálták.Március 8-tól április 25-ig táppénzen voltam újból.A munkahelyem a decemberi táppénzt kifizette üzemi balesetként (100%),de a márciusit már nem s még válaszra sem „méltatott“,hogy miért.Szerintem itt jogfolytonosságról van szó. Nem vizsgáltak ki semmit, a tanukat nem kérdezték meg. Az orvos aki operált egyértelműen az esés következményének tartja! A munkavédelmi képviselőnek szóltam mikor kiderült, hogy operálni kell, azt mondta nem lesz semmi baj,majd küldjem le az orvosi papírokat hozzá.Már a táppénz idején április 15-én szólt, hogy írjak az Igazgatónak, hogy járuljon hozzá, hogy fizessék ki a 100 %-os táppénzt.Ez a levél április 16-án lett elküldve, azóta nincs válasz! Július 2-én a főigazgatóval történt személyesen egy beszélgetés, ahol ő közölte, hogy hajlandó kifizetni az elmaradt pénzt, de írjam alá, hogy nem tartok igényt a vállammal kapcsolatban ezután semmire pl.járadékra.Mondtam, hogy ezt nem írhatom alá, mert újbóli MR-re kell mennem s a vállam nincs rendbe.Ő azt mondta ez nem a balesetből ered, régebbi dolog már a koromnál fogva (49 éves vagyok). Ez nem igaz! Kórházban dolgozok, beszélt egy másik megyéből való orvossal aki az MR leírás alapján (velem nem beszélt, nem látott, nem vizsgált meg!)Budapestre akar küldeni egy arthroscópos kis műtétre!Ezt itt a kezelőorvosom is már felvetette, mint lehetőség.Kérdésem ehhez van joga egy főigazgatónak?Ki küldhet el másik orvoshoz egy szakvélemény miatt,ahol tisztázható lenne?Jelenleg nem ismeri el a munkahelyi baleset következményének, de én megkaptam a határozatot az üzemi balesetről melyben üzemi balesetnek ismerik el. December 2-án volt a baleset.A műtét március 9-én. A határozatot március 23.dátummal van ellátva, ekkor már megoperáltak s tudták, hogy mi a helyzet.Meddig csinálhatja ezt egy munkáltató?Nem elég egy határozat amiben elismerik az üzemi baleset tényét? Őket nem ellenőrzik, hogy „1“-es kóddal ellátott táppénzest papírt nem úgy számfejtenek.
Július 20 óta táppénzen vagyok a vállammal újból, nem terhelhetem.Kaposváron egy vállspecialista is írt véleményt,nála augusztus 11-én jártam. Egyértelműen a balesethez köti.Szeptember 21-én „nagy“ műtét lesz,egy rekonstrukciós műtét.
Írtam a REP felé s a Munkavédelmi Felügyelőségnek s mindkettő határozata, hogy jár a 100% táppénz. Ma kaptam a főigazgatótól a munkáltatómtól egy levelet, hogy nyilatkozzak, hogy vállalom-e egy nem régiós orvosszakértői vizsgálatot, hogy a sérülés összefüggésben áll-e, s egy közösen megbízott orvosszakértői vizsgálatnak alávetem-e magam. Van erre jogszabály, ha már van három vélemény s egy határozat a REP-től. Nem tudom, hogy ezek után, hogy határozat van már a REP-től a Munkavédelemtől joga van-e ehhez az eljáráshoz.Azt írtam a főigazgatónak hogy jelenleg nem tudok érdemben válaszolni, mert hétfőn 21-én operálnak s két héten belül nyilatkozok állapotomtól függően. Három vélemény van már, az első a kezelőorvos, a második a vállspecialista Kaposváron s a REP orvosszakmai csoportja is azt írta, hogy összefügg. Kérem aki tud segítsen tájékoztatással.
SÜRGŐS SEGÍTSÉGET SZERETNÉK KÉRNI!! 2008.december 2-án elestem a munkahelyemen 1 hétig táppénzen voltam a vállam nagyon megütöttem.Majd munkába álltam,de a vállam továbbra is fájt.Többször kaptam az ízületbe injekciót,majd UH és MR vizsgálat történt,s ez alapján 2009.március 9-én megoperálták.Március 8-tól április 25-ig táppénzen voltam újból.A munkahelyem a decemberi táppénzt kifizette üzemi balesetként (100%),de a márciusit már nem s még válaszra sem „méltatott“,hogy miért.Szerintem itt jogfolytonosságról van szó. Nem vizsgáltak ki semmit, a tanukat nem kérdezték meg. Az orvos aki operált egyértelműen az esés következményének tartja! A munkavédelmi képviselőnek szóltam mikor kiderült, hogy operálni kell, azt mondta nem lesz semmi baj,majd küldjem le az orvosi papírokat hozzá.Már a táppénz idején április 15-én szólt, hogy írjak az Igazgatónak, hogy járuljon hozzá, hogy fizessék ki a 100 %-os táppénzt.Ez a levél április 16-án lett elküldve, azóta nincs válasz! Július 2-én a főigazgatóval történt személyesen egy beszélgetés, ahol ő közölte, hogy hajlandó kifizetni az elmaradt pénzt, de írjam alá, hogy nem tartok igényt a vállammal kapcsolatban ezután semmire pl.járadékra.Mondtam, hogy ezt nem írhatom alá, mert újbóli MR-re kell mennem s a vállam nincs rendbe.Ő azt mondta ez nem a balesetből ered, régebbi dolog már a koromnál fogva (49 éves vagyok). Ez nem igaz! Kórházban dolgozok, beszélt egy másik megyéből való orvossal aki az MR leírás alapján (velem nem beszélt, nem látott, nem vizsgált meg!)Budapestre akar küldeni egy arthroscópos kis műtétre!Ezt itt a kezelőorvosom is már felvetette, mint lehetőség.Kérdésem ehhez van joga egy főigazgatónak?Ki küldhet el másik orvoshoz egy szakvélemény miatt,ahol tisztázható lenne?Jelenleg nem ismeri el a munkahelyi baleset következményének, de én megkaptam a határozatot az üzemi balesetről melyben üzemi balesetnek ismerik el. December 2-án volt a baleset.A műtét március 9-én. A határozatot március 23.dátummal van ellátva, ekkor már megoperáltak s tudták, hogy mi a helyzet.Meddig csinálhatja ezt egy munkáltató?Nem elég egy határozat amiben elismerik az üzemi baleset tényét? Őket nem ellenőrzik, hogy „1“-es kóddal ellátott táppénzest papírt nem úgy számfejtenek.
Július 20 óta táppénzen vagyok a vállammal újból, nem terhelhetem.Kaposváron egy vállspecialista is írt véleményt,nála augusztus 11-én jártam. Egyértelműen a balesethez köti.Szeptember 21-én "nagy" műtét lesz,egy rekonstrukciós műtét.
Írtam a REP felé s a Munkavédelmi Felügyelőségnek s mindkettő határozata, hogy jár a 100% táppénz. Ma kaptam a főigazgatótól egy levelet, hogy nyilatkozzak, hogy vállalom-e egy nem régiós orvosszakértői vizsgálatot, hogy a sérülés összefüggésben áll-e, s egy közösen megbízott orvosszakértői vizsgálatnak alávetem-e magam. Nem tudom, hogy ezek után, hogy határozat van már a REP-től a Munkavédelemtől joga van-e ehhez az eljáráshoz.Azt írtam a főigazgatónak hogy jelenleg nem tudok érdemben válaszolni, mert hétfőn 21-én operálnak s két héten belül nyilatkozok állapotomtól függően. Három vélemény van már, az első a kezelőorvos, a második a vállspecialista Kaposváron s a REP orvosszakmai csoportja is azt írta, hogy összefügg. Kérem aki tud segítsen tájékoztatással.
Tisztelt Szakértők, a táppénz alapjába bele kellene-e számítani a gépkocsihasználat adóköteles részét (munkaviszonyból származó – ez van a bérfizetési papíromon) amiből az eb járulékot is levonják? köszönöm a választ. nekem eléggé magas havonta ez az összeg.
---------
Válasz:
A táppénz összegét az irányadó/számítási időszakban elért, a biztosítottól levont pénzbeli egészségbiztosítási (peb.) járulékalapot képező jövedelemből számolják.
Amennyiben az általad említett jogcím peb. járulékköteles, úgy az táppénzalapot képez.
Pontos és részletes tájékoztatást a bérpapírod bemutatása mellett a REP PEEO Osztályvezetőjétől kaphatsz.
Végül néhány hasznos információ, hátha tudod használni vagy most, vagy egy későbbi ügyedben:
Kevesen tudják, hogy a kötelező egészségbiztosítás ellátásairól szóló 1997. évi LXXXIII. törvény 5.§. kötelezően előírja a REP-nek (REP=Regionális Egészségbiztosítási Pénztár) az ügyfelek tájékoztatását.
Ezen jogszabályi hely szerint: "Az egészségbiztosító TÁJÉKOZTATJA a biztosítottat JOGAIRÓL és kötelezettségeiről, SEGÍTSÉGET NYÚJT IGÉNYE ÉRVÉNYESÍTÉSÉHEZ.
Mindezek figyelembevételével javasolom, hogy élj a jogszabály adta lehetőséggel és keresd fel a lakóhelyed szerinti Regionális Egészségbiztosítási Pénztár Pénzbeli Ellátási és Ellenőrzési Osztályát, vigyél magaddal minden okmányt (TB igazolvány, kinevezés, munkaszerződés, szigorú számadású jövedelemigazolások, munkanélküli, álláskeresési járadékról szóló, illetve GYES határozatok stb.), kérd meg az osztályvezetőt, - ha kell előzetes időpont egyeztetés után- szánjon rád negyed órát és érthetően magyarázza el a lehetőségeidet.
(Többek között azért az osztályvezetőt és nem egy ügyintézőt javasolok, mert ő a témában, helyben az a legmagasabb döntésképes vezető, aki ha valamit kimond azt rajta kívül senki meg nem változtathatja, míg egy ügyintéző szóbeli tájékoztatását felülbírálhatja a revizora, illetve az osztályvezetője, továbbá egy túlterhelt ügyintéző lehet, hogy a részletes, teljeskörű, mindenre kiterjedő tájékoztatás helyett –ahogy a kérdezők szokták jelezni- rövid úton megpróbál lerázni, illetve sajnos esetenként előfordul, hogy egy kezdő, vagy kevésbé felkészült ügyintéző szóban téves tájékoztatást ad.. Ha tehát biztos és megmásíthatatlan választ szeretnél bizalommal fordulj a szakosztály vezetőjéhez.)
A fórum jó dolog, de írásban sajnos sokszor nem lehet kitérni részletesen mindenre. Aztán a válaszadást sokszor az is megnehezíti, hogy a kérdező a jogosultságot érintő lényeges adatokat sem adja meg, amelyek azonban döntőek lehetnek a válaszadás, illetve a jogosultság szempontjából. Ezért, illetve a félreértések elkerülése érdekében is azt szoktam javasolni mindenkinek, hogy az itt, vagy más fórumon kapott tájékoztatáson túl –amennyiben teheti- forduljon bizalommal a REP Pénzbeli Ellátási és Ellenőrzési Osztályának osztályvezetőjéhez, aki a témában, helyben a legfelkészültebb szakember és aki ha szépen megkérik – szükség esetén előzetes időpont egyeztetés után- készséggel segít, dolgokra visszakérdez….
(Szintén kevesen tudják, hogy kérésre a REP részletes tájékoztatást ad arról, hogy hogyan számolták ki az igénylő biztosított táppénz, THGY és GYED ellátásait. Kivonat az ombudsmannak az ezzel kapcsolatos OBH 3135/2008 számú jelentéséből:
Az Állampolgári Jogok Országgyűlési Biztosa -az alaposabb tájékoztatás, valamint a táppénz kiszámításának átláthatósága érdekében, tekintettel arra, hogy a tisztességes eljáráshoz való jog érvényesülésében alapvető fontosságú garanciális követelmény az alapos tájékoztatás - az OBH 3135/2008 szám alatt javasolta az egészségügyi miniszternek, hogy a hatóságok az eljárásuk során kellően alapos tájékoztatást adjanak az állampolgároknak. Az ilyen tájékoztatás az ombudsman véleménye szerint nemcsak megelőzheti a félreértéseket és a későbbi jogvitákat, de egyúttal előfeltétele a jogorvoslathoz való jog gyakorlásának.
Az egészségügyi miniszter válaszában kifejtette, hogy a Regionális Egészségbiztosítási Pénztár (REP), külön kérésre tájékoztatást ad a táppénz kiszámításának módjáról is.
Javasolom tehát, hogy mindenki éljen a két lehetőséggel, kérje a REP Pénzbeli Ellátási és Ellenőrzési Osztály Osztályvezetőjének a segítségét az igény érvényesítésében, illetve a REP Igazgatójától kérjen írásos tájékoztatót arról, hogy hogyan számolták ki az egészségbiztosítási pénzellátásait.
Tisztelt Szakértők, a táppénz alapjába bele kellene-e számítani a gépkocsihasználat adóköteles részét (munkaviszonyból származó - ez van a bérfizetési papíromon) amiből az eb járulékot is levonják? köszönöm a választ. nekem eléggé magas havonta ez az összeg.
Regisztrált álláskeresőként AM könyvvel történő munkavégzés idejére szüneteltetni kell a járadék folyósítását, tehát a kettő nem zárja ki egymást. A szüneteltetést viszont időben be kell jelenteni, egyébként szankciót alkalmaznak. Már az első jelentkezésnél kérj részletes felvilágosítást ennek menetéről.
Sziasztok! Nekem az lenne a problémám, hogy jelenleg passzív táppénzen vagyok, ami augusztus végéig jár. Kérdésem az lenne, hogy ez idő alatt dolgozhatok-e alkalmi munkavállalói könyvvel. Nem szeretném megszakítani a folyamatos munkaviszonyom, ezért az is érdekelne, hogyha visszamondom a passzívtáppénzt akkor jelentkezzek-e a munkaügyi központba, vagy elég akkor amikor már kiskönyvvel sem dolgozom. Előre is köszönöm a választ!
Szerintem azt nagyságrendekkel könnyebb ellenőrizni – akár a fotelból is – hogy valakinek átutalták-e a pénzt, mint hogy szimulál-e. Mellesleg az jutott még eszembe, hogy valószínűleg senki sem szimulál (kvázi kár is fenntartani), mivel még nem halottam arról, hogy orvost marasztaltak volna el… --------
A REP a fotelből nem látja, hogy a kifizetőhely kinek mit és főleg milyen okmányok (alapbizonylat) alapján utalt, ahhoz helyszíni eljrárás szükséges.
A jogalkotó kormányrendeletben biztosít a munkáltatónak jogi lehetőséget arra, hogy a dolgozó keresőképtelenségének indokoltságát vizsgáltathassa.
Orvost valóban ritkán marasztalnak, de sok táppénzest keresőképtelenné nyilvánítanak, sőt alkalmazzák a táppénz megvonás intézményét is, ha az indokolt. (Feltünően nagy számban végeznek pl. idénymunkát a keresőképtelen állományban lévő biztosítottak, tehát a fenti jogintézményre szükség van, szavaiddal élve van aki szimulál, vagy inkább némi paraszolvenciát ad a háziorvosának, hogy keresőképtelen állományba tartsa, miközben ő máshol feketén dolgozik....
Ha esetleg nem tudnád az orvosi egyetem hallgatóinak 6 éven keresztül súlykolják a "kollegalitást" , azaz hogy orvos orvos ellen soha ne tanúskodjon, mivel ma Ő, holnap Te kerülhetsz hasonló helyzetbe (orvosi műhiba, mulasztás stb.), ezért is nehéz a műhibaperekkel foglalkozó jogászok (ügyvédek) munkája....
Szerintem azt nagyságrendekkel könnyebb ellenőrizni - akár a fotelból is - hogy valakinek átutalták-e a pénzt, mint hogy szimulál-e. Mellesleg az jutott még eszembe, hogy valószínűleg senki sem szimulál (kvázi kár is fenntartani), mivel még nem halottam arról, hogy orvost marasztaltak volna el...
Most olvastam egy cikket(FN), mely arról szól, hogy ellenőrzik a táppénzen levő embereket-betegeket (OEP+munkáltató által megbízott magánvállalkozás),hogy jogosan vannak-e táppénzen! Milyen jó, hogy erre van kapacitás! Arra, hogy azt ellenőrizzék, hogy az ember megkapja rendesen a táppénzét,érdekes módon nincs illetve azt nem ellenőrzik. Előzőleg már írtam, a munkáltatóm egyszerűen nem fizeti a 100%-os táppénzemet s ezt nem veszik észre ellenőrző szervek,pedig „1“ kóddal van ellátva a táppénzes papírom, sőt határozat van az üzemi baleset elfogadásáról.Tudom kaptam nagyon jó tanácsot itt a fórumon belül is, de az a baj, hogy nem igazán merem meglépni a dolgokat, mert félek.49 éves vagyok s mi lesz velem akkor?
Szóval lenne mit és kit ellenőrizni!
-------------
Válasz:
Értem én, de
a keresőképtelen betegeket megyei szinten kb 6-10 főből álló ellenörző főorvos ellenőrzi a MUNKÁLTATÓ KONKRÉT, SZEMÉLYRE SZÓLÓ, írásos KÉRELMÉRE, amiért az eljárási illetéket is fizet.
Tehát kapacitás ide, vagy oda az ellenőrzés bejelentés alapján (Ket. szerint: az ügyfél kérelmére) indul, attól a REP nem tekinthet el.
Ha Te is kérnéd -ahogy javasoltam- akkor a REP köteles lenne az ügyedben is eljárni függetlenül attól, hogy egy megyére szintén csak 6-10 fő általános (munkáltatói/kifizetőhelyi) ellenőr jut.
Nem várhatod el egy max. 10 fős ellenőrzési egységtől, amely egy megyében százas nagysángrendű kifizetőhely felett gyakorol szakmai felügyeletet (ez egyben azt is jelenti, hogy a kifizetőhelyekhez több ezer munkavállaló és ugyanennyi táppénzes utalvány tartozik) tudják, hogy "semmi" biztosítottnak hányas kód van a táppénzes szelvényén.
A REP 5 évente legalább egyszer átfogó ellenőrzést tart minden kifizetőhelyen,ahol OEP Főigazgatói utasítás (Ellenőrzési szabályzat) alapján vizsgálódik....
Tudjuk, hogy lenne mit, lehetne jobban, de 6-10 főtől ne várjatok csodát. A megoldást a jogkövető magatartás jelenthetné, ami azonban napjainkban egyre kevésbé tapasztalható...
Amennyiben tehát nem akarsz hivatalos eljárást próbálj meg a TB ügyintézővel beszélni, kérdezd meg, hogy miért nem kaphatsz baleseti táppénzt, illetve (szépen) kérd a segítségét és kérdezd meg ahhoz hogy kapjál mit kell tenned?
Most olvastam egy cikket(FN), mely arról szól, hogy ellenőrzik a táppénzen levő embereket-betegeket (OEP+munkáltató által megbízott magánvállalkozás),hogy jogosan vannak-e táppénzen! Milyen jó, hogy erre van kapacitás! Arra, hogy azt ellenőrizzék, hogy az ember megkapja rendesen a táppénzét,érdekes módon nincs illetve azt nem ellenőrzik. Előzőleg már írtam, a munkáltatóm egyszerűen nem fizeti a 100%-os táppénzemet s ezt nem veszik észre ellenőrző szervek,pedig "1" kóddal van ellátva a táppénzes papírom, sőt határozat van az üzemi baleset elfogadásáról.Tudom kaptam nagyon jó tanácsot itt a fórumon belül is, de az a baj, hogy nem igazán merem meglépni a dolgokat, mert félek.49 éves vagyok s mi lesz velem akkor?
Újból segítséget szeretnék kérni. 2008.december 2-án elestem a munkahelyemen 1 hétig táppénzen voltam a vállam nagyon megütöttem.Majd munkába álltam,de a vállam továbbra is fájt.Többször kaptam az ízületbe injekciót,majd UH és MR vizsgálat történt,s ez alapján 2009.március 9-én megoperálták.Március 8-tól április 25-ig táppénzen voltam újból.A munkahelyem a decemberi táppénzt kifizette üzemi balesetként (100%),de a márciusit már nem s még válaszra sem „méltatott“,hogy miért.Szerintem itt jogfolytonosságról van szó. Nem vizsgáltak ki semmit, a tanukat nem kérdezték meg. Az orvos aki operált egyértelműen az esés következményének tartja! A munkavédelmi képviselőnek szóltam mikor kiderült, hogy operálni kell, azt mondta nem lesz semmi baj,majd küldjem le az orvosi papírokat hozzá.Már a táppénz idején április 15-én szólt, hogy írjak az Igazgatónak, hogy járuljon hozzá, hogy fizessék ki a 100 %-os táppénzt.Ez a levél április 16-án lett elküldve, azóta nincs válasz! Július 2-én a főigazgatóval történt személyesen egy beszélgetés, ahol ő közölte, hogy hajlandó kifizetni az elmaradt pénzt, de írjam alá, hogy nem tartok igényt a vállammal kapcsolatban ezután semmire pl.járadékra.Mondtam, hogy ezt nem írhatom alá, mert újbóli MR-re kell mennem s a vállam nincs rendbe.Ő azt mondta ez nem a balesetből ered, régebbi dolog már a koromnál fogva (49 éves vagyok). Ez nem igaz! Kórházban dolgozok, beszélt egy másik megyéből való orvossal aki az MR leírás alapján (velem nem beszélt, nem látott, nem vizsgált meg!)Budapestre akar küldeni egy arthroscópos kis műtétre!Ezt itt a kezelőorvosom is már felvetette, mint lehetőség.Kérdésem ehhez van joga egy főigazgatónak?Ki küldhet el másik orvoshoz egy szakvélemény miatt,ahol tisztázható lenne?Jelenleg nem ismeri el a munkahelyi baleset következményének, de én megkaptam a határozatot az üzemi balesetről melyben üzemi balesetnek ismerik el. December 2-án volt a baleset.A műtét március 9-én. A határozatot március 23.dátummal van ellátva, ekkor már megoperáltak s tudták, hogy mi a helyzet.Meddig csinálhatja ezt egy munkáltató?Nem elég egy határozat amiben elismerik az üzemi baleset tényét? Őket nem ellenőrzik, hogy „1“-es kóddal ellátott táppénzest papírt nem úgy számfejtenek. Hiába fordultam a REP-hez, nem kapcsolták az osztályvezetőt, s mondták intézzem el a munkahelyen, mert tb.kifizetőhely. Újból 2.hete táppénzen vagyok a vállammal, nem terhelhetem. Mit tudok csinálni?
Köszönettel ---------------------
Válasz.
1. A pénzellátással, valamint az orvosszakmai kérdésekkel kapcsolatos felvetéseidre érdemben a REP Igazgatója, vagy az OEP Főigazgatója tud válaszolni, ezért javasolom, hogy írásban mindkettőt keresd meg.
2.A kifizetőhelyek szakmai felügyeletét a REP PEEO, illetve annak Osztályvezetője látja el, aki a kifizetőhelyeken -legalább 5 évente egyszer soros átfogó, időnként téma, panasz esetén soronkívüli cél ellenőrzés keretében jár el. Célszerű tehát a kifizetőhely gyakorlatát felülvizsgálandó, konkrét esetre vonatkozó vizsgálatot kérned.
3. Talán személyesen is bemehetnél a REP-hez.
4.Talán kérhetnéd a telefonközpontost, hogy akkor kapcsolja a REP Igazgatóját, vagy távollétében a felelős, ügyeletes vezetőt. (munkaidőben egy közigazgatási szerv épületében mindíg kell lenni egy felelős (megbízott) vezetőnek, Igazgatónak, gazdasági, orvosszakmai, jogi igazgatóhelyettesnek, mindegyik távollétében egy vezetéssel megbízott osztályvezetőnek.....
5. Ne hagyja magát lerázni, átverni, megkárosítani......
6. Néhány hasznos információ:
Végül bemásolom az egyik régebbi hozzászólásom néhány részletét, azzal, hogy az nem vonatkozik minden pontjában rád, de elolvasása hátha segít vagy most, vagy egy későbbi ügyed elintézésében
1.Három közigazgatási szervtől lehet segítséget kérni. Az egyik az APEH, a másik az OMMF, a harmadik pedig az OEP.
Az általad/Ön által elmondottak szerint a foglalkoztató/volt foglalkoztató súlyosan megsértette a munkajogi és az azzal kapcsolatos egyéb jogszabályokat (pl. Munka Törvénykönyvének a munkabér fizetési, a Járulék, továbbá az adózás rendjéről szóló törvény bejelentési kötelezettség teljesítésére stb. vonatkozó szabályokat), ezért - a fentieket egy kicsit részletesebben leírva és az azt alátámasztó bizonyítékokat is ismertetve- írásban panasszal fordulhatsz
1. Az Országos Munkavédelmi és Munkaügyi Főfelügyelőség Elnökéhez Cím: 1024 Bp. Margit krt. 85. Postacím: 1399 Budapest 62. Pf. 639. Telefon: 06-1-346-9400 Fax: 06-1-346-9415 E-mail: titkarsag@ommf.gov.hu
A 295/2006. (XII.23.) Korm rendelet 1. § (4) bekezdése értelmében "Az OMMF-et a miniszter által kinevezett elnök vezeti,..."
2. OEP Főigazgatójához 1139 Budapest, Váci út 73/A | Telefon: 06-1-350-2001 | Fax: 06-1-298-2413 | és az 3. Az állami adóhatósághoz (APEH elnökéhez) 1132 Budapest, Váci út 48/C-D 1438 Budapest, Pf. 511 (A címek változhatnak ezért javasolom benyújtás előtti tájékozódást)
Jó tudni, hogy az ügyfél bejelentése alapján indult hatósági ellenőrzés eredményességét nagymértékben segíti, ha a bejelentő minél részletesebben leírja a tényállást (pl. mikor, milyen körülmények között jött létre a be nem jelentett jogviszony, melyik vezető, vagy ügyintéző vette fel, bocsátotta el, milyen okmányok kiadását tagadták meg, vagy milyen okmányokat nem kapott meg – pl: munkaszerződés, „bérpapír”, a levont és befizetett járulék összegét tartalmazó igazolás, harmónika szerű TB igazolvány, szigorú számadású jövedelemigazolás stb. -…) fontos, hogy csatolják a jogviszony létrejöttét alátámasztó okmányok -pl. munkaszerződés- fénymásolatát, illetve bármilyen olyan okmányt, ami a panaszos „igazát” támasztja alá, valamint fontos megjelölni azokat a személyeket, akik szükség esetén a panaszban szereplő tényeket tanúvallomásukkal is igazolni tudják.
Ha a panasz arra irányul, hogy a foglalkoztató levonta ugyan a magánnyugdíj pénztári tagdíjat, de azt hónapok óta nem utalta át az APEH-on keresztül a magánnyugdíj pénztárnak, akkor: Értesíteni kell az állami adóhatóságot (APEH), amely közigazgatási szerv - az ügyfél kérésére - egy cél ellenőrzést követően kikényszeríti a befizetést. A kérelemhez (panaszhoz) célszerű csatolni a levonás tényét igazoló okmányokat ( bérpapír, bérkarton…), valamint ha lehet a magánnyugdíjpénztár igazolását/ér¬tesítését, miszerint a számládra pl.2009.01.01-óta nem érkezett tagdíj. (Megjegyzem, hogy a fentieket elvileg „hivatalból“ a magányugdíjpénztár is megtehetné.)
A panaszban hivatkozhat a többször módosított, de jelenleg is hatályban lévő 1949. évi XX. törvény 64.§-ban foglaltakra, amely jogszabályi hely szerint a Magyar Köztársaságban mindenkinek joga van arra, hogy egyedül, vagy másokkal írásban panaszt terjesszen az illetékes állami szerv felé, illetve a 2004. évi XXIX. törvénynek a közérdekű kérelmekkel, panaszokkal és bejelentéssel kapcsolatos eljárásról rendelkező 141.§. , 142.§. és a 143.§-ban foglaltakra.
Néhány alapfogalom:
I. Közérdekű bejelentés
A közérdekű bejelentés olyan körülményre hívja fel a figyelmet, amelynek orvoslása, illetőleg megszüntetése a közösség vagy az egész társadalom érdekét szolgálja. A közérdekű bejelentés javaslatot is tartalmazhat. Közérdekű bejelentés névvel, ill. névtelenül is megküldhető. Amennyiben bejelentését névtelenül (nevének, postai levelezési címének feltüntetése nélkül) juttatja el a panaszos, úgy annak kivizsgálása a Ket., (a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól, 2004. évi CXL. törvény) és közérdekű bejelentésekről rendelkező 2004. évi XXIX. törvény 142. § (6) bekezdése alapján mellőzhető. Ugyancsak mellőzhető a korábbival azonos tartalmú, ugyanazon bejelentő által tett ismételt bejelentés is. Az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény (Art.) 53. §-a alapján az adóhatóságot hivatali eljárása során tudomására jutott minden adat, irat, tény, körülmény tekintetében titoktartási kötelezettség terheli.
II. Panasz A panasz olyan kérelem, amely egyéni jog- vagy érdeksérelem megszüntetésére irányul és elintézése nem tartozik más eljárás hatálya alá. Miután a panasz kivizsgálása személyre szabott módon történik, amelyről az érintett számára részletes tájékoztatást adnak, ezért szükséges megadni a nevét és postai levelezési címét. A panaszt célszerű ajánlott, tértivevényes levélben elküldeni minden olyan közigazgatási szervhez, amelyiknek hatásköre van az ügyben. Előfordul, hogy egy ügyben több közigazgatási szervnek is van hatásköre, viszont mindegyik az ügynek csak abban a részében járhat el, amelyben hatásköre van. Példa. A Munka Törvénykönyve szerint „ A munkaviszony megszüntetésekor (megszűnésekor) a munkavállaló részére ki kell fizetni a munkabérét, egyéb járandóságait, valamint ki kell adni a munkaviszonyra vonatkozó szabályban és egyéb jogszabályokban előírt igazolásokat. „
Ebből az egyéb jogszabályokban előírt igazolások közé tartozik pl. a rózsaszínű TB igazolvány és a szigorú számadású jövedelemigazolás, amit ha nem ad ki a munkáltató az utolsó munkában töltött napon, úgy annak kiadásának a kikényszerítése –írásbeli panasztétel esetén- az OEP Főigazgatójának, illetve a REP Igazgatójának a feladata, viszont a ki nem adott, a munkaviszonyra vonatkozó szabályban előírt igazolások kiadásának kikényszerítése (pl. a munkakönyv helyett bevezetett „igazolás a munkaviszony megszűnésekor elnevezésű nyomtatvány” , valamint az álláskeresési járadék alapjául szolgáló átlagkeresetet tartalmazó igazolás stb.), már a Munkaügyi Felügyelőség hatáskörébe tartozik, azaz az Ő feladata.
A „fekete” (bejelentés, illetve járulékfizetés nélküli) foglalkoztatás pedig egyrészt pl. az állami adóhatóságra (APEH), és más okok miatt viszont a OMMF-re is tartozik. (Az Apeh-ra azért, mert bejelenteni a dolgozókat az APEH-hoz kell, illetve az ehhez szorosan kapcsolódó járulékfizetési kötelezettség elmaradása (adócsalás) is az APEH hatáskörébe tartozik.)
Ugyancsak az APEH jogosult a magánnyugdíjpénztári tagdíj átutalásának elmaradása esetén eljárni, annak kikényszerítése érdekében akár hatósági intézkedéseket is foganatosítani.
A közigazgatási szerv a Ket. 20.§. (1) alapján köteles a hatáskörében és az illetékességi területén eljárni, a panaszt kivizsgálni, a jogsértő állapotot közigazgatási hatósági eszközökkel (munkáltató helyszíni ellenőrzésével, bírság kirovásával, határozathozatallal stb. megszüntetni, a panaszost megillető juttatás kifizetése, okmányok kiadása tárgyában érdemben intézkedni. Célszerű azonban a konkrét kéréseket a panaszlevélben is megfogalmazni, mivel a közigazgatási szervek hajlamosak arra, hogy amit kifejezetten nem kérnek tőlük, bár nyilvánvaló azzal kapcsolatban nem intézkednek. Pl. Kérem a T. Hivatalvezető ( vagy Főigazgató, Esetleg Elnök) Urat/Asszonyt, hogy az ügyemben eljárni, a panaszomat kivizsgálni, amennyiben az megalapozott, úgy a foglalkoztatót a mulasztás haladéktalan pótlására kötelezni, a bejelentésemről intézkedni, az engem megillető elmaradt munkabérem kiutalásának, illetve a jogszabály által előírt okmányok kiadása, magánnyugdíjpénztári tagdíja átutaltatása stb. tárgyában a szükséges intézkedéseket megtenni, az esetleges jövőbeni hasonló jogsértés elkerülése érdekében a foglalkoztatóval szemben hatósági eszközökkel fellépni, az ügyintézési idő be nem tartásából eredő alkotmányos visszásságot megszüntetni, a határidőben hozott döntéshez, illetve a tisztességes ügyintézéshez való jog érvényesülése érdekében a panaszoltnál eljárni szíveskedjen! (A panasz tárgyától függően tetszés szerint variálható)
A fentieket alátámasztó jogszabályi helyek közül néhány a teljesség igénye nélkül: 1992. évi XXII. törvény a Munka Törvénykönyvéről Eljárás a munkaviszony megszűnése,illetve megszüntetése esetén: 97. § (1) A munkavállaló munkaviszonya megszüntetésekor (megszűnésekor) munkakörét az erre előírt rendben köteles átadni és a munkáltatóval elszámolni. A munkakör-átadás és az elszámolás feltételeit a munkáltató köteles megfelelően biztosítani.
(2) A munkaviszony megszüntetésekor (megszűnésekor) a munkavállaló részére ki kell fizetni a munkabérét, egyéb járandóságait, valamint ki kell adni a munkaviszonyra vonatkozó szabályban és egyéb jogszabályokban előírt igazolásokat.
Ha a munkaviszony
a próbaidő alatt azonnali hatállyal,
rendkívüli felmondással,
azonnali hatályú közös megegyezéssel,
a 94. §-ban foglalt lehetőség alkalmazásával, vagy
a 101. § (1)-(2) bekezdése szerint
szűnik meg, a munkáltató legkésőbb a jognyilatkozat közlésétől, illetve a megállapodás megkötésétől számított harmadik munkanapon, egyébként legkésőbb az utolsó munkában töltött napon köteles a kifizetésről és az igazolások kiadásáról gondoskodni. (3)
98. § (1) A munkáltató a munkaviszony megszüntetésekor (megszűnésekor) a munkavállaló részére a (2) bekezdésben meghatározott tartalmú igazolást állít ki.
(2) Az igazolás tartalmazza:
munkavállaló személyi adatait (név, leánykori név, anyja neve, születési hely, év, hónap, nap);
a munkavállaló TAJ számát;
a munkáltatónál munkaviszonyban töltött idő tartamát;
a munkavállaló munkabéréből jogerős határozat vagy jogszabály alapján levonandó tartozást, illetve ennek jogosultját;
a munkavállaló által a munkaviszony megszűnésének évében igénybe vett betegszabadság időtartamát;
a munkavállaló 95. § (5) bekezdésében meghatározott, emelt összegű végkielégítésben való részesülését.
(3) A munkáltató köteles igazolni azt is, ha a munkavállaló munkabérét a (2) bekezdés d) pontjában meghatározott tartozás nem terheli. (4) Az igazolásnak tartalmaznia kell a munkavállaló pénztártag által választott magánnyugdíjpénztár megnevezését, címét, bankszámlaszámát. Ha a tagságra kötelezett pályakezdő munkavállaló nem választott pénztárat, ezt a tényt jelezni kell, és meg kell jelölni az illetékes területi pénztár megnevezését, címét.
Javaslom tehát, hogy a panaszodat –a körülményeket, előzményeket- részletesen leírva küld meg mind a 3 közigazgatási szervnek és kérd, hogy
A jogellenes állapotot szüntessék meg,
A jogszabályoknak szerezzenek érvényt,
A mulasztásért/jogsértésért a foglalkoztatót/volt foglalkoztatót szankcionálják,
Az „igazolás a munkaviszony megszűnésekor elnevezésű nyomtatvány”-t,
Az Igazolvány az egészségbiztosítási ellátásokról elnevezésű nyomtatványt,
A Munkanélküli ellátáshoz szükséges nyomtatványt,
A szigorú számadású Jövedelemigazolás nyomtatványt
egyéb okmányokat (szükség szerint kiegészíthető)
a munkáltatótól szerezzék be, valamint kötelezzék az elmaradt munkabéredet és a szabadságmegváltást –tekintettel a késedelemre- kamatostól (a jegybanki alapkamat kétszeresével) történő haladéktalan kifizettetésére. (A panasz tárgya szerint ez is tetszés szerint variálható, kiegészíthető.) ---------------------
2004. évi CXL. törvény a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól:
Az Országgyűlés abból a célból, hogy az állampolgárokat és a szervezeteket legszélesebb körben érintő közigazgatási hatósági eljárás
a demokratikus jogállamtól elvárható módon és mértékben juttassa érvényre az ügyfelek jogait, a kötelességek teljesítése pedig túlnyomórészt önkéntes jogkövetés útján történjék,
az általános szabályok elsődlegességének érvényesítésével garanciális keretbe foglalja a különös eljárási szabályokat,
a következő törvényt alkotja:
1. § (1) A közigazgatási hatóság az eljárása során köteles megtartani és másokkal is megtartatni a jogszabályok rendelkezéseit.
(3. § (1) A közigazgatási hatósági eljárásban a törvény keretei között a hivatalból való eljárás elve érvényesül.
(2) A közigazgatási hatóság:
a kizárólag kérelemre indítható eljárások kivételével hivatalból eljárást indíthat, illetve a kérelemre indult eljárást jogszabályban meghatározott feltételek esetén folytathatja, és ilyen esetben a végrehajtást is hivatalból rendeli el,
hivatalból állapítja meg a tényállást, határozza meg a bizonyítás módját és terjedelmét, ennek során nincs kötve az ügyfelek bizonyítási indítványaihoz, ugyanakkor a tényállás tisztázása során minden, az ügy szempontjából fontos körülményt figyelembe kell vennie,
4. § (1) Az ügyfeleket megilleti a tisztességes ügyintézéshez, a jogszabályokban meghatározott határidőben hozott döntéshez való jog ….
20. § (1) A hatóság a hatáskörébe tartozó ügyben illetékességi területén köteles eljárni.
Az eljárás megindítása 29. § (1) A hatósági eljárás az ügyfél kérelmére, bejelentésére, nyilatkozatára, más hatóság kezdeményezésére, külön jogszabályban meghatározott panaszra (a továbbiakban együtt: kérelem) vagy hivatalból indul meg. A tényállás tisztázása 50. § (1) A hatóság köteles a döntéshozatalhoz szükséges tényállást tisztázni. Ha ehhez nem elegendőek a rendelkezésre álló adatok, hivatalból vagy kérelemre bizonyítási eljárást folytat le. Tanú és hatósági tanú 53. § (1) Az ügyre vonatkozó tény tanúval is bizonyítható. --------------------------------
2004. évi XXIX. törvény az európai uniós csatlakozással összefüggő egyes törvénymódosításokról, törvényi rendelkezések hatályon kívül helyezéséről, valamint egyes törvényi rendelkezések megállapításáról
A közérdekű kérelmekkel, panaszokkal és bejelentésekkel kapcsolatos eljárás 141. § (1) Az állami és helyi önkormányzati szervek a panaszokat és a közérdekű bejelentéseket e törvény szerint kötelesek elintézni.
(2) A panasz olyan kérelem, amely egyéni jog- vagy érdeksérelem megszüntetésére irányul, és elintézése nem tartozik más - így különösen bírósági, államigazgatási - eljárás hatálya alá.
(3) A közérdekű bejelentés olyan körülményre hívja fel a figyelmet, amelynek orvoslása, illetőleg megszüntetése a közösség vagy az egész társadalom érdekét szolgálja. A közérdekű bejelentés javaslatot is tartalmazhat.
(4) Panasszal és a közérdekű bejelentéssel bárki - szóban, írásban vagy elektronikus úton - fordulhat a tárgykörben eljárásra jogosult szervhez. A szóbeli bejelentést az eljárásra jogosult szerv köteles írásba foglalni.
(5) Ha a panaszt, illetőleg a közérdekű bejelentést nem az eljárásra jogosult szervhez tették meg, azt nyolc napon belül oda át kell tenni. Az áttételről a bejelentőt egyidejűleg értesíteni kell.
142. § (1) A panaszt és a közérdekű bejelentést a beérkezéstől számított harminc napon belül kell elbírálni.
(2) Ha az elbírálást megalapozó vizsgálat előreláthatólag harminc napnál hosszabb ideig tart, erről a panaszost (bejelentőt) a panasz (bejelentés) beérkezésétől számított tizenöt napon belül - az elintézés várható időpontjának egyidejű közlésével - tájékoztatni kell.
(3) Az eljárásra jogosult szerv a panaszost, illetőleg a közérdekű bejelentőt meghallgathatja, ha azt a panasz, illetőleg bejelentés tartalma szükségessé teszi.
(4) Az eljárásra jogosult szerv a vizsgálat befejezésekor a megtett intézkedésről vagy annak mellőzéséről - az indokok megjelölésével - köteles a panaszost, illetőleg bejelentőt írásban vagy elektronikus úton haladéktalanul értesíteni.
(5) Az írásbeli értesítés mellőzhető, ha az elintézésről a jelen lévő panaszost, illetőleg bejelentőt szóban tájékoztatták, és a tájékoztatást tudomásul vette.
(6) A korábbival azonos tartalmú, ugyanazon panaszos, illetőleg bejelentő által tett ismételt, továbbá a névtelen bejelentés vizsgálata mellőzhető.
(7) A panasz vizsgálata mellőzhető a (6) bekezdésében említett eseteken kívül akkor is, ha a panasztevő a sérelmezett tevékenységről (mulasztásról) való tudomásszerzéstől számított hat hónap után terjesztette elő a panaszát. A tudomásszerzéstől számított egy éven túl előterjesztett panaszt érdemi vizsgálat nélkül el kell utasítani.
143. § (1) A panasz, illetőleg a közérdekű bejelentés alapján - ha alaposnak bizonyul - gondoskodni kell
a jogszerű, illetőleg a közérdeknek megfelelő állapot helyreállításáról vagy az egyébként szükséges intézkedések megtételéről;
a feltárt hibák okainak megszüntetéséről;
az okozott sérelem orvoslásáról, továbbá
indokolt esetben a felelősségre vonás kezdeményezéséről.
(2) A panaszost, illetőleg a bejelentőt - a (4) bekezdésben foglaltak kivételével - nem érheti hátrány a panasz, illetőleg a közérdekű bejelentés megtétele miatt.
(3) A panaszos, illetőleg a közérdekű bejelentést tevő személyes adatai - a (4) bekezdésben foglaltakon túlmenően - csak a bejelentés alapján kezdeményezett eljárás lefolytatására hatáskörrel rendelkező szerv részére adhatóak át, amennyiben e szerv annak kezelésére törvény alapján jogosult, vagy az adatai továbbításához a bejelentő egyértelműen hozzájárult. A bejelentő adatai egyértelmű hozzájárulása nélkül nem hozhatók nyilvánosságra.
(4) Ha nyilvánvalóvá vált, hogy a bejelentő rosszhiszeműen járt el, és ezzel bűncselekményt vagy szabálysértést követetett el; másnak kárt vagy egyéb jogsérelmet okozott, adatai az eljárás kezdeményezésére, illetőleg lefolytatására jogosult szerv vagy személy részére átadhatóak. -----------------------------------
1949. évi XX. törvény A MAGYAR KÖZTÁRSASÁG ALKOTMÁNYA: 64. §. A Magyar Köztársaságban mindenkinek joga van arra, hogy egyedül vagy másokkal együttesen írásban kérelmet vagy panaszt terjesszen az illetékes állami szerv elé. -------------------------------------
Nagyon röviden és hangsúlyozva, hogy a teljesség igénye nélkül én ennyit tudtam segíteni. Remélem rajtam kívül más hozzászóló is tud érdemi tanácsot adni.
Újból segítséget szeretnék kérni. 2008.december 2-án elestem a munkahelyemen 1 hétig táppénzen voltam a vállam nagyon megütöttem.Majd munkába álltam,de a vállam továbbra is fájt.Többször kaptam az ízületbe injekciót,majd UH és MR vizsgálat történt,s ez alapján 2009.március 9-én megoperálták.Március 8-tól április 25-ig táppénzen voltam újból.A munkahelyem a decemberi táppénzt kifizette üzemi balesetként (100%),de a márciusit már nem s még válaszra sem „méltatott“,hogy miért.Szerintem itt jogfolytonosságról van szó. Nem vizsgáltak ki semmit, a tanukat nem kérdezték meg. Az orvos aki operált egyértelműen az esés következményének tartja! A munkavédelmi képviselőnek szóltam mikor kiderült, hogy operálni kell, azt mondta nem lesz semmi baj,majd küldjem le az orvosi papírokat hozzá.Már a táppénz idején április 15-én szólt, hogy írjak az Igazgatónak, hogy járuljon hozzá, hogy fizessék ki a 100 %-os táppénzt.Ez a levél április 16-án lett elküldve, azóta nincs válasz! Július 2-én a főigazgatóval történt személyesen egy beszélgetés, ahol ő közölte, hogy hajlandó kifizetni az elmaradt pénzt, de írjam alá, hogy nem tartok igényt a vállammal kapcsolatban ezután semmire pl.járadékra.Mondtam, hogy ezt nem írhatom alá, mert újbóli MR-re kell mennem s a vállam nincs rendbe.Ő azt mondta ez nem a balesetből ered, régebbi dolog már a koromnál fogva (49 éves vagyok). Ez nem igaz! Kórházban dolgozok, beszélt egy másik megyéből való orvossal aki az MR leírás alapján (velem nem beszélt, nem látott, nem vizsgált meg!)Budapestre akar küldeni egy arthroscópos kis műtétre!Ezt itt a kezelőorvosom is már felvetette, mint lehetőség.Kérdésem ehhez van joga egy főigazgatónak?Ki küldhet el másik orvoshoz egy szakvélemény miatt,ahol tisztázható lenne?Jelenleg nem ismeri el a munkahelyi baleset következményének, de én megkaptam a határozatot az üzemi balesetről melyben üzemi balesetnek ismerik el. December 2-án volt a baleset.A műtét március 9-én. A határozatot március 23.dátummal van ellátva, ekkor már megoperáltak s tudták, hogy mi a helyzet.Meddig csinálhatja ezt egy munkáltató?Nem elég egy határozat amiben elismerik az üzemi baleset tényét? Őket nem ellenőrzik, hogy "1"-es kóddal ellátott táppénzest papírt nem úgy számfejtenek. Hiába fordultam a REP-hez, nem kapcsolták az osztályvezetőt, s mondták intézzem el a munkahelyen, mert tb.kifizetőhely. Újból 2.hete táppénzen vagyok a vállammal, nem terhelhetem. Mit tudok csinálni?
Köszönöm szépen a kérdésemre a konkrét válaszaidat! Kérdésedre, hogy van-e TB kifizetőhely?Igen van!Közalkalmazott vagyok, több mint 20 éve! Azt, hogy a REP ismerte-e el az üzemiségét nem tudom, majd megnézem, de március közepén kaptam meg a levelet amiben írták, hogy elismerték.
Még egyszer nagyon szépen köszönöm a segítségedet!
Üdv
-----
Amennyiben közalkalmazott vagy nagy valószínűséggel a Magyar Államkincstár számfejti a béredet (illetményedet) és a tb. ellátásaidat.
Amennyiben ez így van javasolom, hogy személyesen keresd fel a MÁK Illetményszámfejtési Irodáján a munkáltatód ügyintézőjét (a nevét a munkahelyeden lévő összekötőtől tudhatod meg) és vele tisztázd, hogy miért nem baleseti táppénzt kaptál?
Ő, vagy a felülvizsgálója, esetleg osztály, vagy irodavezetője elmondja, hogy milyen okmányok szükségesek ahhoz, hogy ezen második keresőképtelenségre is baleseti táppénzt kaphass.
Amennyiben azt nyilatkozzák, hogy arra nem vagy jogosult írásban kérheted, hogy arról hozzanak elutasító határozatot, amely ellen jogorvoslati kérelmet (fellebbezést) nyújthatsz be.
Másodfokon a REP Pénzbeli Ellátási és Ellenőrzési Osztálya fog eljárni.
Dödölle1! Köszönöm szépen a kérdésemre a konkrét válaszaidat! Kérdésedre, hogy van-e TB kifizetőhely?Igen van!Közalkalmazott vagyok, több mint 20 éve! Azt, hogy a REP ismerte-e el az üzemiségét nem tudom, majd megnézem, de március közepén kaptam meg a levelet amiben írták, hogy elismerték.
Még egyszer nagyon szépen köszönöm a segítségedet!
2008.december 2-án elestem a munkahelyemen 1 hétig táppénzen voltam a vállam nagyon megütöttem.Majd munkába álltam,de a vállam továbbra is fájt.Többször kaptam az izületbe injekciót,majd UH és MR vizsgálat történt,s ez alapján 2009.március 9-én megoperálták.Március 8-tól április 25-ig táppénzen voltam újból.A munkahelyem a decemberi táppénzt kifizette üzemi balesetként (100%),de a márciusit már nem s még válaszra sem „méltatott“,hogy miért.Szerintem itt jogfolytonosságról van szó. Nem vizsgáltak ki semmit, a tanukat nem kérdezték meg. Az orvos aki operált egyértelműen az esés következményének tartja! A munkavédelmi képviselőnek szóltam mikor kiderült, hogy operálni kell, azt mondta nem lesz semmi baj,majd küldjem le az orvosi papírokat hozzá.Már a táppénz idején április 15-én szólt, hogy írjak az Igazgatónak, hogy járuljon hozzá, hogy fizessék ki a 100 %-os táppénzt.Ez a levél április 16-án lett elküldve, azóta nincs válasz! Kérem aki tud segítsen! Köszönöm ---------------
Válaszok:
1. Ha a sérült az első ízbeni baleseti táppénzre való jogosultság megszűnését követő 180 napon belül ugyanazon üzemi baleset következtében újból keresőképtelenné válik, a baleseti táppénz összege a korábbinál kevesebb nem lehet.
Amennyiben tehát a munkahely a baleset üzemiségét egyszer már (alakszerű) határozattal elismerte, úgy a 180 napon belül ugyanazon balesetből eredő keresőképtelenség esetén is baleseti táppénzt kell a dolgozó részére folyósítani.
Ennek azonban az a feltétele, hogy azt a tényt, miszerint a mostani betegség/műtét az előző ÜB. következménye az orvos vezesse fel a keresőképtelenséget igazoló orvosi igazolásra,és/ vagy azon 1-es betegségi kódot alkalmazzon.
(A TB ügyintéző ebből látja, hogy nem "sima" táppénzről van szó.)
Ekkor a TB. kifizetőhely KÖTELES 100%-os baleseti táppénz folyósítani. Ehhez nem szükséges sem az igazgató sem más személy engedélye, ez a törvény erejénél fogva kötelező eljárás! ---------
Kérdésem: A munkahelyeden van TB kifizetőhely?
A baleseti táppénzt biztos hogy nem "zsebből" fizették?
A baleset üzemiségét a REP, vagy a kifizetőhely közigazgatási határozattal elismerte? --------
Amennyiben igen, úgy a fentieket írásban jelezd a REP igazgatójának, akitől kérd, hogy REP ellenőrök segítségével a helyszínen eljárva vizsgálja ki az ügyedet és amennyiben jogszabálysértés történt, úgy annak megszüntetése, valamint a téged megillető ellátás kifizetése tárgyában haladéktalanul intézkedjen!Kérheted továbbá a késedelem miatt az ellátás kamataival történő kifizetését. --------
Amennyiben nem, úgy a foglalkoztató súlyosan megsértette az üzemi baleset kivizsgálására és elbírálására vonatkozó jogszabályokat, amiért szintén panasszal élhetsz a REP igazgatója és a Munkaügyi Felügyelőség felé, megkockáztatom, hogy akár az állami adóhatóság hatásköre is fennállhat, ha a jogszabályokat a bejelentés elmulasztása, ill. a fekete foglalkoztatás miatt nem tartották be.
56. § (1) A biztosított baleseti táppénzre abban a jogviszonyában jogosult, amelyben az üzemi baleset éri. (2) Pénzbeli egészségbiztosítási járulék fizetésére nem kötelezett biztosított, illetőleg baleseti ellátásra jogosult baleseti táppénzét az 55. § (7)-(8) bekezdése szerint kell megállapítani azzal az eltéréssel, hogy jövedelemként azt az összeget kell figyelembe venni, amely után a foglalkoztató, az egyéni vállalkozó, a társas vállalkozás pénzbeli egészségbiztosítási járulékot fizetett. A kiegészítő tevékenységet folytató egyéni és társas vállalkozó baleseti ellátását az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összege 150 százalékának alapulvételével kell megállapítani. (3) A saját jogú nyugdíj mellett munkát végző biztosított baleseti táppénzének alapjaként csak a nyugdíjasként elért és a (2) bekezdésben említett jövedelmet lehet figyelembe venni. (4) A baleseti táppénzre - ha eltérő rendelkezés nincs - a táppénzre vonatkozó rendelkezéseket kell megfelelően alkalmazni. (5) Ha a sérült az első ízbeni baleseti táppénzre való jogosultság megszűnését követő 180 napon belül ugyanazon üzemi baleset következtében újból keresőképtelenné válik, a baleseti táppénz összege a korábbinál kevesebb nem lehet. ---------
1. Az Országos Munkavédelmi és Munkaügyi Főfelügyelőséghez Cím: 1024 Bp. Margit krt. 85. Postacím: 1399 Budapest 62. Pf. 639. Telefon: 06-1-346-9400 Fax: 06-1-346-9415 E-mail: titkarsag@ommf.gov.hu
2. Az állami adóhatóság (APEH) elnökéhez 1132 Budapest, Váci út 48/C-D 1438 Budapest, Pf. 511
3. OEP Főigazgatójához 1139 Budapest, Váci út 73/A | Telefon: 06-1-350-2001 | Fax: 06-1-298-2413 |
A panaszban hivatkozhatsz a többször módosított, de jelenleg is hatályban lévő 1949. XX. törvény 64.§-ban foglaltakra, amely jogszabályi hely szerint a Magyar Köztársaságban mindenkinek joga van arra, hogy egyedül, vagy másokkal írásban panaszt terjesszen az illetékes állami szerv felé, illetve a 2004. évi XXIX. törvénynek a közérdekű kérelmekkel, panaszokkal és bejelentéssel kapcsolatos eljárásról rendelkező 141.§. , 142.§. és a 143.§-ban foglaltakra.
Néhány alapfogalom:
I. Közérdekű bejelentés A közérdekű bejelentés olyan körülményre hívja fel a figyelmet, amelynek orvoslása, illetőleg megszüntetése a közösség vagy az egész társadalom érdekét szolgálja. A közérdekű bejelentés javaslatot is tartalmazhat.
Közérdekű bejelentését névvel, ill. névtelenül is megküldheti.
Miután az e-mailek feladóinak beazonosíthatósága nem biztosított, ezért annak érdekében, hogy az adóhatóság (a nyilvántartásba vételről szóló értesítő) válaszlevele illetéktelen személy/személyek részére ne válhasson hozzáférhetővé, kérjük adja meg nevét és postai levelezési címét. Amennyiben bejelentését névtelenül (nevének, postai levelezési címének feltüntetése nélkül) juttatja el e-mail címünkre, úgy annak kivizsgálása a 2004. évi XXIX. törvény 142. § (6) bekezdése alapján mellőzhető. Ugyancsak mellőzhető a korábbival azonos tartalmú, ugyanazon bejelentő által tett ismételt bejelentés is.
Az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény (Art.) 53. §-a alapján az adóhatóságot hivatali eljárása során tudomására jutott minden adat, irat, tény, körülmény tekintetében titoktartási kötelezettség terheli.
II. Panasz
A panasz olyan kérelem, amely egyéni jog- vagy érdeksérelem megszüntetésére irányul és elintézése nem tartozik más eljárás hatálya alá. Miután a panasz kivizsgálása személyre szabott módon történik, amelyről az érintett számára részletes tájékoztatást adunk, kérjük feltétlenül adja meg nevét és postai levelezési címét annak érdekében, hogy a vizsgálat eredményét tartalmazó tájékoztató levelünk illetéktelen személy/személyek részére ne válhasson megismerhetővé.
A panaszt célszerű ajánlott, tértivevényes levélben elküldeni minden olyan közigazgatási szervhez, amelyiknek hatásköre van az ügyben. Előfordul, hogy egy ügyben több közigazgatási szervnek is van hatásköre, viszont mindegyik csak abban a részében járhat el, amelyben hatásköre van. ----------------
Nagyon szívesen, bár a másik fórumozó kolléga is segített. Annyit még hozzátennék, hogy bármilyen hivatalos vizsgálat amelyben az orvost is megnyilatkoztatnák a leírtak szerint csakis a cégnek lehet hátrányos és terhelő.
A szakszervezet vezetője már beszélt vele kb. 2 hete, de azóta sem történt semmi.Eljutott hozzá az információ!Attól félek ha tovább viszem az ügyet esetleg talál okot arra, hogy elbocsásson!Bár úgy érzem, hogy biztos nyert ügyem van s ha bíróságra kerülne az ügy több pénzbe kerül neki, csak a félelem a munkahely elvesztése miatt az nagy!Szörnyű egy világot élünk, mindent megtehetnek a dolgozóval,20 éve dolgozom folyamatosan ezen a helyen,nem voltam táppénzen,csak nagyon ritkán.S most ez van!Nem tudom mit csináljak.
Mi és cookie-kat és egyéb nyomkövetési technológiákat használunk, hogy javítsuk az Ön élményét weboldalunkon. Személyre szabott hirdetések és tartalom, reklámozás és tartalommérés, közönségkutatás és szolgáltatásfejlesztés céljából tárolhatunk és/vagy hozzáférhetünk információkhoz egy eszközön, és feldolgozhatunk személyes adatokat, például az Ön IP-címét és böngészési adatait. Ezenkívül felhasználhatjuk a pontos földrajzi helymeghatározási adatokat és az eszközök beolvasásával történő azonosítást.
Felhívjuk figyelmét, hogy hozzájárulása minden aldomainünkre érvényes. Hozzájárulását bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja, ha rákattint a képernyője alján található „Hozzájárulási beállítások" gombra. Tiszteletben tartjuk döntéseit, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy átlátható és biztonságos böngészési élményt nyújtsunk Önnek.
Customize your consent preferences for Cookie Categories and advertising tracking preferences for Purposes & Features and Vendors below. You can give granular consent for each and . Most vendors require explicit consent for personal data processing, while some rely on legitimate interest. However, you have the right to object to their use of legitimate interest.
A szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal megfelelő működéséhez. Ezek a sütik biztosítják a weboldal alapvető funkcióit és biztonsági jellemzőit, névtelenül.
Süti
Időtartam
Leírás
COOKIE_SUPPORT
1 year
Ezt a sütit a Liferay állítja be. Ez a süti annak ellenőrzésére szolgál, hogy a látogató böngészője támogatja-e a sütiket.
JSESSIONID
JSP-ben írt webhelyek használják. Általános célú platform-munkamenet sütik, amelyek a felhasználók állapotának az oldalletöltések közötti fenntartására szolgálnak.
PHPSESSID
Ez a süti a PHP-alkalmazásokban található. A cookie a felhasználók egyedi munkamenet-azonosítójának tárolására és azonosítására szolgál a felhasználói munkamenet kezelése céljából a weboldalon. A munkamenet-süti a böngésző összes ablakának bezárásakor törlődik.
SERVERID
Ez a süti arra szolgál, hogy a felhasználót egy adott szerverhez rendelje, így jobb és gyorsabb szerveridőt biztosít. Emlékszik arra, hogy melyik szerver szállította az utolsó oldalt a böngészőnek. Segít a terheléselosztásban is.
viewed_cookie_policy
1 year
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
A teljesítménysütiket a weboldal kulcsfontosságú teljesítménymutatóinak megértésére és elemzésére használják, ami segít a látogatók számára jobb felhasználói élményt nyújtani.
Süti
Időtartam
Leírás
Gdyn
1 year 1 month
Ezt a sütit a Gemius szolgáltató állítja be. Ezt a sütit a MOSS és a fejlett webstatisztikák technikai munkamérésének végrehajtásához használják.
GUEST_LANGUAGE_ID
1 year
Ez a süti a látogatók által preferált nyelvi azonosító tárolására szolgál.
Az analitikai sütiket arra használják, hogy megértsék, hogyan lépnek kapcsolatba a látogatók a weboldallal. Ezek a sütik segítenek anonim, statisztikai információt szolgáltatni a látogatók számáról, a visszafordulási arányról, a forgalom forrásáról stb.
Süti
Időtartam
Leírás
_ga
2 years
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A cookie-t a látogatói, munkamenet- és kampányadatok kiszámítására és a webhely használatának nyomon követésére használják a webhely analitikai jelentéséhez. A cookie-k névtelenül tárolják az információkat, és egy véletlenszerűen generált számot rendelnek hozzá az egyedi látogatók azonosításához.
_gat_UA-112481-1
1 minute
Ez a Google Analytics által beállított mintatípusú cookie, ahol a névben lévő mintaelem tartalmazza a fiók vagy a weboldal egyedi azonosító számát, amelyre vonatkozik. Ez a _gat cookie egy változata, amelyet a Google által rögzített adatok mennyiségének korlátozására használnak a nagy forgalmú webhelyeken.
_gid
1 day
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A süti arra szolgál, hogy információkat tároljon arról, hogy a látogatók hogyan használják a weboldalt, és segít a weboldal teljesítményéről szóló elemzési jelentés elkészítésében. Az összegyűjtött adatok között szerepel a látogatók száma, a forrás, ahonnan érkeztek, és a meglátogatott oldalak névtelen formában.
A hirdetési sütiket arra használják, hogy a látogatókat releváns hirdetésekkel és marketingkampányokkal találkozhassanak. Ezek a cookie-k nyomon követik a látogatókat a webhelyeken keresztül és információkat gyűjtenek, hogy személyre szabott hirdetéseket jeleníthessenek meg.
Süti
Időtartam
Leírás
_goa3session
2 days
Ezt a sütit a szolgáltató Adverticum állítja be. Ezt a sütit a hirdetések kiszolgálásának folyamatához és a hirdetők számára statisztikai adatok gyűjtéséhez használják.
fr
3 months
A sütit a Facebook állítja be, hogy releváns hirdetéseket jelenítsen meg a felhasználóknak, valamint mérje és javítsa a hirdetéseket. A cookie a felhasználó viselkedését is nyomon követi az interneten keresztül azokon az oldalakon, amelyek Facebook pixellel vagy Facebook social pluginnal rendelkeznek.
Gtest
1 year 1 month
Ezt a sütit a felhasználói viselkedés és a weboldalon végzett tevékenységek gyűjtésére használják a weboldal optimalizálása érdekében. Segít továbbá a Google Ads és a Google Analytics számára a látogatói információk marketing célú összeállításában.
i
1 year
Nincs információ.
IDE
1 year 24 days
A Google DoubleClick használja, és információkat tárol arról, hogy a felhasználó hogyan használja a weboldalt és minden más hirdetést a weboldal meglátogatása előtt. Ezt arra használják, hogy a felhasználóknak a felhasználói profilnak megfelelő, számukra releváns hirdetéseket jelenítsenek meg.
mc
1 year 1 month
Ez a cookie a Quantserve-hez kapcsolódik, hogy anonim módon nyomon követhesse, hogy a felhasználó hogyan lép kapcsolatba a weboldallal.
test_cookie
15 minutes
Ezt a sütit a doubleclick.net állítja be. A cookie célja annak megállapítása, hogy a felhasználó böngészője támogatja-e a cookie-kat.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
Ezt a sütit a Youtube állítja be. A weboldalon beágyazott YouTube-videók információinak nyomon követésére szolgál.
YSC
session
Ezt a sütit a Youtube állítja be, és a beágyazott videók megtekintésének nyomon követésére szolgál.
Sütik, eszközazonosítók vagy hasonló online azonosítók (pl. bejelentkezésalapú azonosítók, véletlenszerűen hozzárendelt azonosítók, hálózatalapú azonosítók) más információkkal együtt (pl. böngésző típusa és adatai, nyelv, képernyőméret, támogatott technológiák stb.) tárolhatók vagy olvashatók az Ön eszközén, hogy az felismerhető legyen minden alkalommal, amikor egy alkalmazáshoz vagy egy webhelyhez csatlakozik, az itt bemutatott célok közül egy vagy több érdekében.
A jelen nyilatkozatban ismertetett legtöbb cél az Ön eszközéről alkalmazás használatakor vagy webhely felkeresésekor származó információk tárolásán vagy elérésén alapul. Például előfordulhat, hogy egy beszállítónak vagy kiadónak sütit kell eltárolnia az Ön eszközén a webhelyen tett első látogatása alkalmával, hogy következő látogatásaikor felismerhesse az eszközt (minden alkalommal ennek a sütinek az elérése útján).
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített hirdetések korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy hirdetés hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy autógyártó munkaidőn túl a városban élő környezettudatos felhasználók körében szeretné népszerűsíteni elektromos járműveit. A hirdetés egy kapcsolódó tartalmat (például egy klímaváltozás elleni intézkedésekről szóló cikket) tartalmazó oldalon jelenik meg este 6:30 után, olyan felhasználók számára, akiknek nem pontos tartózkodási helye azt sugallja, hogy városi zónában tartózkodnak.
Egy nagy vízfestékgyártó online hirdetési kampányt szeretne indítani legújabb vízfesték termékcsaládja számára, diverzifikálva közönségét, hogy a lehető legtöbb amatőr és professzionális művészt érje el, és elkerülve a hirdetés nem megfelelő tartalom (például ház kifestéséről szóló cikkek) melletti megjelenítését. A rendszer számon tartja, hogy a hirdetés hányszor jelent meg Önnek, és korlátozza annak túl gyakori bemutatását.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (mint például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy más felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja (később is) felhasználható olyan hirdetések bemutatására, amelyek relevánsabbnak tűnnek az Ön ezek és más entitások szerinti lehetséges érdeklődési köre alapján.
Ha Ön számos cikket elolvas a legjobb megvásárolható kerékpártartozékokról, ezeket az információkat felhasználhatjuk arra, hogy profilt hozzunk létre az Ön kerékpártartozékok iránti érdeklődéséről. Az ilyen profil később felhasználható vagy tökéletesíthető ugyanazon vagy egy másik webhelyen vagy alkalmazásban úgy, hogy egy adott kerékpártartozék márka hirdetéseit jelenítsük meg Önnek. Ha Ön egy autókonfigurátort is megtekint egy luxusautó-gyártó weboldalán, ezt az információt kombinálhatjuk a kerékpárok iránti érdeklődésével, finomítva ezzel profilját, és azzal a feltételezéssel élhetünk, hogy Ön a luxuskategóriás kerékpáros felszerelések iránt is érdeklődik.
Egy ruházati vállalat szeretné népszerűsíteni csúcskategóriás babaruhákból álló új termékcsaládját. Kapcsolatba lép egy olyan ügynökséggel, amelynek magas jövedelmű ügyfelekkel rendelkező ügyfélhálózata van (például felsőkategóriás szupermarketek), és arra kéri az ügynökséget, hogy hozzon létre profilokat olyan fiatal szülőkről vagy párokról, akik feltételezhetően gazdagok és újszülött gyermekük van, hogy később ezek a profilok felhasználhatók legyenek partneralkalmazásokon belül hirdetések bemutatására.
Az ezen szolgáltatásban Önnek megjelenített hirdetések az Ön hirdetési profiljain alapulhatnak, amelyek tükrözhetik az Ön jelen szolgáltatásban vagy más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett tevékenységét, (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési köreit és személyes szempontjait.
Egy online kiskereskedő futócipőkre vonatkozó korlátozott értékesítési akciót szeretne hirdetni. Olyan felhasználókat szeretne a hirdetéssel megcélozni, akik korábban futócipőket nézegettek a mobilalkalmazásában. A nyomon követési technológiák felhasználhatók annak felismerésére, hogy Ön korábban már használta a mobilalkalmazást futócipők megtekintésére, annak érdekében, hogy az alkalmazásban megjelenítsék Önnek a megfelelő hirdetést.
Egy webhelyen kerékpártartozékokat kereső személyre irányított személyre szabott hirdetés céljából létrehozott profil felhasználható kerékpártartozékokra vonatkozó releváns hirdetés bemutatására egy másik szervezet mobilalkalmazásában.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett nem hirdetésjellegű tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy hasonló felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja például a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja felhasználható (később is) olyan tartalom bemutatására, amely relevánsabbnak tűnik az Ön lehetséges érdeklődési körei alapján, például a tartalom megjelenítési sorrendjét módosítva, hogy Ön még könnyebben megtalálhassa az érdeklődési körének megfelelő tartalmat.
Ön egy közösségi média platformon több cikket is elolvas arról, hogyan építhet lombházat. Ezeket az információkat hozzáadhatjuk egy profilhoz, hogy feljegyezzük érdeklődését a szabadtéri tartalmak, valamint barkácsútmutatók iránt (azzal a céllal, hogy ez lehetővé tegye a tartalom személyre szabását, így például a jövőben több blogbejegyzést és cikket jeleníthessünk meg Önnek lombházakról és faházakról).
Ön megnézett három űrkutatásról szóló videót különböző tévéalkalmazásokban. Egy független hírplatform, amellyel Önnek még nem volt kapcsolata, profilt épít az ilyen megtekintési viselkedés alapján, és más videók vonatkozásában lehetséges érdeklődési körként jelöli meg az űrkutatást.
A jelen szolgáltatásban Önnek bemutatott tartalom az Ön tartalom személyreszabási profiljain alapulhat, amelyek alapján jellemezhetők az Ön jelen vagy más szolgáltatások körében végzett tevékenységei (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési körei és személyes szempontjai. Ez felhasználható például a tartalmak Ön részére történő megjelenítése sorrendjének módosítására, hogy Ön még könnyebben megtalálja az érdeklődési körének megfelelő (nem hirdetési jellegű) tartalmakat.
Ön vegetáriánus ételekről szóló cikkeket olvas egy közösségi média platformon, majd egy független vállalat főzőalkalmazását használja. A közösségi média platformon Önről készült profil segítségével vegetáriánus recepteket mutatunk be Önnek a főzőalkalmazás üdvözlőképernyőjén.
Ön három videót tekintett meg különböző webhelyeken az evezésről. Egy független videómegosztó platform öt további evezéssel kapcsolatos videót fog javasolni, amelyek érdekelhetik Önt a tévéalkalmazása használata során, az Önről akkor készült profil alapján, amikor azokon a különböző webhelyeken járt online videók megtekintése céljából.
Az Ön számára megjelenített hirdetésekre és az Ön azokkal való interakcióira vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy egy hirdetés mennyire működött jól Ön vagy más felhasználók számára, és hogy a hirdetés elérte-e a céljait. Például, hogy Ön látott-e egy hirdetést, rákattintott-e, a hirdetés arra késztette-e, hogy megvásároljon egy terméket vagy felkeressen egy webhelyet stb. Ez nagyon hasznos a hirdetési kampányok relevanciájának megértésében.
Ön rákattintott egy online áruház „fekete pénteki” kedvezményre vonatkozó hirdetésére egy kiadó weboldalán, és megvásárolt egy terméket. Kattintása hozzá lesz kapcsolva ehhez a vásárláshoz. Megmérjük az Ön és más felhasználók interakcióját, hogy megtudjuk, hány hirdetésre kattintás vezetett vásárláshoz.
Ön egyike azon keveseknek, akik egy kiadó alkalmazásán belül rákattintottak egy olyan hirdetésre, amely egy online ajándékbolt „nemzetközi elismerési nap” alkalmából nyújtott engedményéről szólt. A kiadó jelentéseket szeretne kapni, hogy megtudja, hogy az alkalmazáson belül Ön és más felhasználók milyen gyakran néztek rá vagy kattintottak rá egy adott hirdetéselhelyezésre, nevezetesen a „nemzetközi elismerési nap” hirdetésre, hogy a kiadó és partnerei (például ügynökségek) optimalizálhassák a hirdetések elhelyezését.
Az Ön számára megjelenített tartalomra és az Ön azzal való interakciójára vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy pl. a (nem hirdetésjellegű) tartalom elérte-e a szándékolt közönségét, és megfelelt-e az Ön érdeklődési körének. Például, attól függetlenül, hogy Ön cikket olvas, videót néz, podcastot hallgat vagy termékleírást néz, mennyi időt töltött ebben a szolgáltatásban és a meglátogatott weboldalakon stb. Ez nagyon hasznos annak megértésében, hogy az Ön számára megjelenített (nem hirdetésjellegű) tartalom mennyire releváns.
Ön egy túrázásról szóló blogbejegyzést olvasott egy kiadó mobilalkalmazásában, és követte az ajánlott és kapcsolódó bejegyzésre mutató linket. Interakcióit úgy rögzítjük, hogy abból kitűnjön, hogy a túrázásról szóló eredeti poszt hasznos volt az Ön számára, és sikeresen felkeltette az Ön érdeklődését a kapcsolódó poszt iránt. Ezt azért mérjük, hogy megtudjuk, a jövőben kell-e további bejegyzéseket készíteni a túrázásról, és hová kell elhelyezni őket a mobilalkalmazás kezdőképernyőjén.
Önnek bemutattunk egy divattrendekről szóló videót, de Ön és több más felhasználó is 30 másodperc után nem nézte azt tovább. Ezt az információt ezután a divattrendekről szóló jövőbeni videók megfelelő hosszának értékelésére használják fel.
Jelentések hozhatók létre az Ön és más felhasználók hirdetési (vagy nem hirdetési) tartalmakkal való interakcióira vonatkozó adatkészletek (például felhasználói profilok, statisztikák, piackutatási, elemzési adatok) kombinálása alapján a közös jellemzők azonosítása érdekében (például annak meghatározása érdekében, hogy mely célközönségek fogékonyabbak egy hirdetési kampányra vagy bizonyos tartalmakra).
Egy online könyvesbolt tulajdonosa kereskedelmi jelentést szeretne kapni, amely megmutatja azon látogatók arányát, akik felkeresték, de vásárlás nélkül hagyták el a webhelyét, illetve felkeresték azt és megvásárolták a frissen megjelent „a hónap híresség-életrajzát”, valamint megmutatja az egyes kategóriák átlagéletkorát és férfi/nő eloszlását. A webhelyén Ön által történt navigációval és az Ön személyes jellemzőivel kapcsolatos adatokat ezután felhasználják és más ilyen adatokkal kombinálják ezen statisztikák létrehozásához.
Egy hirdető szeretné jobban megérteni, hogy milyen típusú közönség lép interakcióba a hirdetéseivel. Felkér egy kutatóintézetet, hogy hasonlítsa össze a hirdetéssel interakcióba lépett felhasználók jellemzőit hasonló platformok felhasználóinak tipikus jellemzőivel, különböző eszközökön. Ez az összehasonlítás megmutatja a hirdetőnek, hogy hirdetéseinek közönsége elsősorban mobileszközökön keresztül éri el a hirdetéseket, és tagjai valószínűleg a 45-60 éves korosztályba tartoznak.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk – mint például a hirdetésekkel vagy tartalommal való interakciója – nagyon hasznos lehet a termékek és szolgáltatások tökéletesítésében, valamint új termékek és szolgáltatások létrehozásában a felhasználói interakciók, a közönség típusa stb. alapján Ez a konkrét cél nem foglalja magában a felhasználói profilok és azonosítók fejlesztését vagy tökéletesítését.
Egy közösségi média szolgáltatóval együttműködő technológiai platform észreveszi a mobilalkalmazások felhasználói számának növekedését, és profiljaik alapján azt látja, hogy közülük sokan mobilkapcsolatokon keresztül csatlakoznak. Új technológiát használ a mobileszközökhöz igazodóan formázott, és alacsony sávszélességű hirdetések küldéséhez, hogy javítsa azok teljesítményét.
Egy hirdető annak módját keresi, hogy miként tudna hirdetéseket megjeleníteni egy újfajta típusú fogyasztói eszközön. Információkat gyűjt arról, hogy a felhasználók hogyan lépnek interakcióba ezzel az új típusú eszközzel, annak meghatározása érdekében, hogy ki tudna-e fejleszteni egy új mechanizmust a hirdetések ilyen típusú eszközön történő megjelenítésére.
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített tartalmak korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy videó vagy cikk hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy utazási magazin cikket tett közzé a weboldalán egy nyelviskola által a külföldi utazás élményének fokozása érdekében javasolt új online tanfolyamokról. Az iskola blogbejegyzései közvetlenül az oldal alján találhatók, és az Ön nem pontos tartózkodási helye alapján kerülnek kiválasztásra (például olyan blogbejegyzések, amelyek az Ön tartózkodási országának nyelvétől eltérő nyelvekre vonatkozó tananyagot ismertetnek).
Egy sporthíreket szolgáltató mobilalkalmazás új cikk rovatot indított a legutóbbi futballmeccsekről. Mindegyik cikk egy külön streaming platformon található videókat tartalmaz, amelyek bemutatják az egyes mérkőzések legfontosabb pillanatait. Ha Ön beleteker egy videóba, ez az információ felhasználható arra, hogy a rendszer a következő lejátszáshoz egy rövidebb videót válasszon ki.
Az Ön adatai felhasználhatók a szokatlan és potenciálisan visszaélésszerű tevékenységek figyelése és megelőzése érdekében (mint például hirdetések vonatkozásában a robotok általi hirdetéskattintások), valamint a rendszerek és folyamatok megfelelő és biztonságos működésének biztosítására. Felhasználhatók továbbá az Ön, a kiadó vagy a hirdető által a tartalmak és hirdetések megjelenítésekor, valamint a velük való interakció során esetlegesen tapasztalt problémák kijavítására is.
Egy hirdetésközvetítő különböző hirdetőktől származó hirdetéseket küld partner webhelyeinek hálózatába. Észreveszi, hogy az egyik hirdetőre vonatkozó hirdetésekre történő kattintások száma jelentősen megnőtt, és a kattintások forrására vonatkozó adatokat felhasználva megállapítja, hogy a kattintások 80%-a inkább robotoktól, mint emberektől származik.
Bizonyos információkat (például az IP-címet vagy az eszköz képességeit) arra használunk, hogy biztosítsuk a tartalom vagy a hirdetés technikai kompatibilitását, és elősegítsük a tartalom vagy a hirdetés továbbítását az Ön eszközére.
Ha egy cikkben lévő linkre kattint, akkor általában egy másik oldalra vagy a cikk egy másik részére kerül. Ennek elérése érdekében 1°) a böngészője kérést küld a webhelyhez kapcsolódó szervernek, 2°) a szerver válaszol („itt az a cikk, amelyet kért”), felhasználva az Ön eszköze által küldött kérésben automatikusan szereplő technikai információkat, hogy megfelelően jelenítse meg az Ön által kért cikk részét képező információkat/képeket. Technikailag az ilyen információcsere mindenképpen szükséges a képernyőjén megjelenő tartalom továbbításához.
A jelen szolgáltatásban Ön által végzett tevékenységgel kapcsolatos információk párosíthatók és kombinálhatók más Önnel kapcsolatos és különböző forrásokból származó információkkal (például egy különálló online szolgáltatásban végzett tevékenységével, egy hűségkártya üzletben történő használatával vagy egy felmérésre adott válaszaival) a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
A jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében az Ön eszköze valószínűleg más, Önhöz vagy háztartásához tartozó eszközökkel összekapcsoltnak minősülhet (például azért, mert a telefonján és a számítógépén is ugyanabba a szolgáltatásba van bejelentkezve, vagy mert ugyanazt az internetkapcsolatot használja mindkét eszközön).
Az Ön eszköze az internet elérése során automatikusan elküldött információk (például az Ön internetkapcsolatának IP-címe vagy az Ön által használt böngésző típusa) alapján megkülönböztethető lehet más eszközöktől a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
Az Ön beleegyezésével az Ön pontos tartózkodási helye (500 méternél kisebb sugarú körön belül) felhasználható a jelen közleményben ismertetett célok támogatására.
Az Ön beleegyezésével az Ön eszközének bizonyos jellemzőit (mint például a telepített betűtípusok vagy bővítmények, a képernyő felbontása) lekérhetik és felhasználhatják annak más eszközöktől való megkülönböztetésére a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.