40 év munkaviszony után nyugdíj


mária56 # 2010.11.20. 12:43

Kedves Fórumozók!
Arra gondoltam, hogy biztosan nagy érvágás lenne a nemzetgazdasági ágazatnak,ha a szolgálati idő elismerése mellett mehetnének el a nők nyugdíjba. Egy 2004. munkahelyi jelenlét nemek közötti megoszlása szereint,összessen (férfi,nő):

1.)Eü.szociális ellátás 251725 fő
2.)Oktatás 321180 fő
3.) Egyéb szolgáltatás 114742 fő

Csak a nők jelenléte ugyan ebben az évben.
1.)Eü.szociális ellátás 196601 fő
2.)Oktatás 253203 fő
3.)Egyéb szolgáltatás 57828 fő
Szerintem az adatok makukért beszélnek. Ezeken a munkaterületeken, majdnem biztos, hogy zömmel 50-60 év közötti nők dolgoznak, hiszen a fiatalok legtöbbje elmegy dolgozni olyan országba ahol anyagilag elismerik a munkáját ha becsületesen dolgozik.

lájza # 2010.11.20. 12:32

Kedves korall54!

Igazad van, nem ugyanaz a két fogalom és a hozzátartozó bértábla sem.
A köztisztviselői tábla sem titkos, ha szeretnéd látni, itt van (2.sz. melléklet): http://www.kozszolga.hu/…eloi_torveny

Nem akarom kommentálni, annak ellenére, hogy van rálátásom mindkét kategóriára.
Csak annyit jegyeznék meg, hogy a 100.000 forintos karácsonyi ajándék vélhetően kirívó eset manapság, talán nem abból kellene kiindulni.

Korall54 # 2010.11.20. 12:14

Tudom, nem tartozik ide, de a közalkalmazott és a köztisztviselő nem ugyanaz.(Néha összemossák közszféra címszó alatt.)
A közalkalmazotti bértábla megtekinthető bárki által, persze tudni kell hozzá a végzett tanulmányokat, tudományos fokozatokat, a köztisztviselőit csak hallomásból, ködösítve ismerem, ki tudja, miért. Lehet, hogy én közalkalmazottként, jobb, ha nem is tudom.És még az extrák a köztisztviselőknél.(Lásd: az ONYF-es munkatárs: 100 000 Ft Karácsonyra)

Ha már tisztázni kell a fogalmakat.Elnézést a köztisztviselőktől, nem akarom bántani őket, csak pontosítsunk.

Üdv mindenkinek: Korall


Üdv: Korall (53-as nö)

mária56 # 2010.11.20. 12:04

Kedves Fórumozó sorstársaim!
Ez a rövid tv.részlet is minket igazol, hogy a jogosultsági feltélek között szerepelni kellene a szakmunkásképzésnek is hisz ez is arra utal, hogy munkát végeztünk. Az 1969. évi VI. törvény kimondta továbbá, hogy a szakmunkástanulót betegség, szülés és elhalálozás esetén a társadalombiztosítási szabályokban meghatározott szolgáltatások illetik meg, üzemi baleset, foglalkozási betegség, illetőleg rokkantság esetén a tanuló a dolgozók társadalombiztosítási nyugdíjáról szóló jogszabályok rendelkezései szerint baleseti járadékra, vagy rokkantsági nyugdíjra jogosult.

trixa # 2010.11.20. 11:56

Én nagyon gusztustalanak tartom ezt ,hogy a mostani aktív dolgozókkal fizettetik meg a 40 éves munkaviszonnyal rendelkezők nyugdíját.És énekem kifogja megfizetni a nyugdíjamat?? Nekem is van 25 évem 40 éves létemre ,de kíváncsi leszek(ha megélem) nekem mennyi lesz a nyugdíjam??És fizeti e valaki??Nem avval van kifogásom ,hogy nyugdíjba mennek,hanem avval,hogy ne mi fizessük ezt is hanem az állam.És jó lenne ha valaki már azt is meg vizsgálná,hogy az olyan ember aki egy fillér adót ,sztk ,és nyugdíjat nem fizetett ,az mért kap nagyobb nyugdíjat mint én?Ha nekünk kilátástalan a nyugdíj akkor nekik mért nem????Választ várok!! Köszönöm.

Veci # 2010.11.20. 11:18

lenolaj1
Tetszik, amit írtál, nagyon találó a fordítás. :-)


Üdvözlettel Veci

kissmama # 2010.11.20. 11:14

Marzi!
Teljesen jogos a felháborodásod,mert igaz, hogy az volt az első lépésük,hogy megszavazták a fizetésüket,aztán 0,5%-ot amit elvettek a dolgozóktól azért,hogy a 40éves szolgálati időt ledolgozó nők megkapják és most ezen variálnak már hetek óta hogy azt a pénzt ,hogy csürjék csavarják,hogy mégse kapjuk meg.Ez tényleg felháborító!!!!

lájza # 2010.11.20. 11:12

Kedves Marzi!
Mélyen együtt érzek és egyet értek veled a bértáblát illetően, hasonló cipőben járunk. A mostanában még erőteljesebben folytatódó, közszférában történő megszorítások miatt esélyt sem látok arra, hogy a még ledolgozandó 9 évemben bármennyivel is nőhetne a fizetésem, ha nem változtatnak a bértáblán.

Ugyanakkor látom, mennyi pénz megy el a közvetlen közelemben olyan dolgokra, amik egyáltalán nem a köz érdekeit szolgálják, hanem egyesek jogalap nélküli gazdagodását. Ugyanaz megy önkormányzati szinten, mint kormány-szinten. Alapjában véve a bértábla alapján egyenlőek vagyunk, csak éppen egyesek egyenlőbbek.
Nem csodálom, hogy nincs pénz a nyugdíj-kasszában (sem).

Bocs, nem akarom elterelni a témát - csak hát én sem tudok mást tenni, mint elégedetlenkedni a helyzettel és, főleg a be nem tartott választási ígéretekkel.

lenolaj1 # 2010.11.20. 11:03

Igen Veci, valami "csavarra" számítani lehetett, sajnos.
Ezzel kapcsolatban egy régi klasszikus jut eszembe:
A hír:
Moszkvában Volvókat osztogatnak (40 éves szolgidővel a nők 2011.01.01-től nyugdíjba mehetnek)
A helyesbítés:
Szibériában Volgákat fosztogatnak. (40 év munkaviszonnyal, ki tudja mikortól, mert hogy hol van még a szavazás, aztán a jogerőre emelkedés?! és lehet, hogy nem is mi nők, hanem a férfiak????) na jó, ez rossz vicc volt ...

Marzi # 2010.11.20. 10:51

Veci!
Persze, hogy mindenhol nehéz manapság! És jogos, hogy mindenki a saját helyzete szerint érez most. Én elfogadom, hogy sokan örülnek a törvénynek, de elfogadom azt is, ha valaki úgy érzi, átverték, hazudtak neki, vagy ha úgy érzi, igazságtalan a készülő törvénymódosítás.
Meg kell, hogy mondjam, én nem csalódtam a Fideszben. Én nem csalódott vagyok, én fel vagyok háborodva!

Marzi # 2010.11.20. 10:15

Nandy!

Nekem is van egy sanda gyanúm, hogy arra fölfelé bőkezűbben bánik az állam a dolgozóival, de egy kis vidéki önkormányzatnál nincs erre pénz, hidd el! Semmi plusz, csak amit a törvény kötelezően előír. Lassan már arra sem futja. Jövőre megint kevesebb állami támogatást kapunk az oktatásra, és ez így megy már évek óta. Szerintem van még fél évünk, és fizetésképtelenek leszünk.

Veci # 2010.11.20. 10:07

Marzi
Megértem az elkeseredettséged, a közszférában dolgozókon mindenképpen nagy a nyomás, de nagyon nehéz a versenyszérában dolgozóknak is. Ott még az a helyzet is előadódik, hogy NEM FIZETIK KI A MUNKABÉRT, NEM JELENTIK BE TELJES FOGLALKOZTATÁSBAN, megfenyegetik őket, hogy helyette 10-en várnak a helyére. Nem könnyű ez senkinek sem, így nem kell egymásra haragudni.
A csalódottság tényleg mérhetetlen, mert nem erről volt szó a kommunikációban választások előtt és választások után sem novembert 12-ig.
Sajnos a gyermekem azt szokta mondani, ha valamivel kapcsolatban szóváteszek valamit és az később igazolódik, "azt utálom a legjobban, amikor azt kell mondanom, hogy igazad volt". Hát én már néhány hónappal ezelőtt írtam a másik topicban, hogy szerintem lesz benne valami "csavar". Az első a 0,5 %-os járulékemelés volt, a következő a kormányszóvivői bejelentéskor. Háát! most én is azt mondom, hogy nem szeretem, hogy utólag azt kell mondanom, hogy igazam volt.
Bár én már előrehozott nyugdíjas vagyok, de már januárban éreztem, hogy kétségek lehetnek, mert a bejelentés erre a "kedvezményre" a svédmodelles elszólás utáni bejelentés (magyarázkodásban) után jelent meg.


Üdvözlettel Veci

nandy # 2010.11.20. 09:59

Kedves Marzi, ne haragudj, de szerintem nem kellene ennyire sajnáltatni a közalkalmazottakat!
Versenyszférában dolgozom, jelenleg ugyanannyit kapok, mint 2001-ben, bár tudom, ez az én egyéni szoc.problémám...
Nálunk nincs cafeteria-keret, nem volt 13. havi juttatás sem, plusz sok minden más sem...
A főnököm épp tegnap jelezte, hogy karácsonykor ne is számítsak plusz pénzre, mert nincs.
Ugyanakkor a Nyugdíjfolyósítónál dolgozó ismerősöm a héten kapott 100 ezer forint értékű ajándékutalványt karácsonyra.
Nem tudom, hogy most akkor kit sajnáljak és mennyire!

52mama (törölt felhasználó) # 2010.11.20. 09:52

Kedves Jelenlegi Munkanélküli 50-esek!

Én is kiakadtam a törvény miatt, pedig a hatályos törvény szerint 2011.április 08-tól teljes összegű előrehozott nyugdíjas lehetek, 41 év szolgálati idővel.

Jelenleg én is munkanélküli vagyok, s ha már nekem nem, Nektek próbálok megoldást keresni.

Csatolok egy leírást a START EXTRA kártyáról, hátha segít valakin, akinek munkaviszony hiányzik.

Ki jogosult a START EXTRA kártya kiváltására?

START Extra kártya kiváltására jogosult
•az a tartósan álláskereső, aki az igénylés időpontját megelőző 16 hónapon belül legalább 12 hónapig álláskeresőként volt nyilvántartva és az 50. életévét betöltötte,
•az a tartósan álláskereső, aki az igénylés időpontját megelőző 16 hónapon belül legalább 12 hónapig álláskeresőként volt nyilvántartva és életkorra való tekintet nélkül legfeljebb alapfokú iskolai végzettséggel rendelkezik,
•a rendelkezésre állási támogatásra jogosult álláskereső, akit az igénylés időpontjában az állami foglalkoztatási szerv álláskeresőként nyilvántart, és rendelkezésre állási támogatásban részesül.
Illetve az a személy, aki START kártya, valamint START PLUSZ kártya tulajdonosa és a kártya érvényességi idején belül START EXTRA kártyára válik jogosulttá. Kérelmére az érvényességi időtartamból hátralévő időre START EXTRA kártyát kell részére biztosítani.
A kártya kiváltására nem jogosult az a személy, aki már betöltötte az öregségi nyugdíjkorhatárt.

A támogatás a program alanyainak személyéhez kötődő, két éves időtartamú, alanyi jogon járó járulékkedvezmény, amely azt a munkáltatót illeti meg, aki a jogosult személyt foglalkoztatja.

A járulékkedvezmény a törvényben meghatározott feltételek fennállása esetén igénybe vehető normatív támogatás, amelyet a munkáltatónak a foglalkoztatás megszűnése esetén nem kell visszafizetni.

Az érvényes START EXTRA kártyával rendelkező személy foglalkoztatása esetén a munkaadót a következők szerint illeti meg járulékkedvezmény:
•a foglalkoztatás első évében a munkáltatónak nincs járulékfizetési kötelezettsége,
•a foglalkoztatás második évében a 27%-os társadalombiztosítási járulék együttes összege helyett, a bruttó munkabér 10%-ának megfelelő járulékfizetési kötelezettség terheli.

A munkaadó a kedvezményt legfeljebb a kötelező minimálbér kétszeresének megfelelő járulékalap erejéig érvényesítheti. Ha a munkavállaló munkabére a kötelező legkisebb munkabér kétszeresét meghaladja, az azt meghaladó összeg tekintetében az általános járulékfizetési szabályokat kell alkalmazni.
A munkaadó a kedvezményre abban az esetben jogosult, ha a foglalkoztatás időtartama a 30 napot meghaladja és a munkaidő legalább a napi négy órát eléri.
Ha a START EXTRA kártya érvényességének időtartama két évnél rövidebb, az érvényességi időtartam első 12 hónapjára a kedvezőbb járulékfizetési lehetőséget kell alkalmazni.
A kedvezmény a munkaadót abban az esetben illeti meg, ha a kedvezmény igénybevételére jogosító személy a munkába lépést megelőző napon rendelkezik START EXTRA kártyával, vagy azt helyettesítő igazolással, melyet az APEH állít ki a jogosult kérelmére. A kártya igényléséhez szükséges a regionális munkaügyi központ vagy kirendeltsége által kiállított igazolás a tartós munkanélküliségről.

A START EXTRA kártya az alábbi adatokat tartalmazza:
•a kártya tulajdonosának neve, születési ideje, születési helye, anyja neve;
•a kártyatulajdonos adóazonosító jele;
•a kiállítás kelte;
•az érvényesség időtartama.
A kiváltásra jogosult személy vagy meghatalmazottja kérelmére, a kártya kiállítását megelőzően, az állami adóhatóság területi szerve igazolást ad ki a fenti adatokról.

A START EXTRA kártya érvényességének időtartama a kiállítás keltétől számított két év, de legfeljebb a kiállítás keltétől az igénylő öregségi nyugdíjjogosultságának eléréséig terjedő időszak.
A kedvezmény, a kártya érvényességi idején belül, egymást követő jogviszonyok esetén több munkáltatónál is érvényesíthető.
A munkaerő-piacon halmozottan hátrányos helyzetben lévő személyek az öregségi nyugdíjjogosultság megszerzéséig jogosultak a START EXTRA kártya kiváltására. Ebben az esetben a START EXTRA kártya - a feltételek fennállása esetén - több alkalommal is kiváltható.
A munkáltató a kedvezménnyel érintett foglalkoztatás időtartama alatt köteles a START EXTRA kártyát megőrizni, és a jogviszony megszűnésekor a kártya tulajdonosa részére átadni.

A 2008. CVII. tv. 44. § alapján a munkaadót további járulékkedvezmény illeti meg, ha
1.a) az érvényes START EXTRA kártyával rendelkező, rendelkezésre állási támogatásra jogosult álláskereső személy lakóhelye gazdasági, infrastrukturális, társadalmi, szociális, foglalkoztatási szempontból legkedvezőtlenebb helyzetű kistérségben vagy településen van, és

  1. az a) pontban meghatározott személy foglalkoztatásával az éves átlagos statisztikai állományi létszámát emeli, továbbá a bővített létszámot 3 évig megtartja, valamint
  2. kötelezettséget vállal arra vonatkozóan, hogy a foglalkoztatási időszak vége előtt a rendelkezésre állási támogatásra jogosult álláskereső személy munkaviszonyát - működésével összefüggő okból - rendes felmondással, illetve közös megegyezéssel nem szünteti meg; továbbá önmaga ellen végelszámolási eljárás megindítását nem kezdeményezi, és tudomásul veszi, hogy ezen kötelezettség megszegése a kedvezmény jogosulatlan igénybevételének minősül.

2.A gazdasági, infrastrukturális, társadalmi, szociális, foglalkoztatási szempontból legkedvezőtlenebb helyzetű kistérségek, települések kiválasztásának szempontrendszerét a 2004. évi CXXIII. törvény (Pftv.) 2. számú melléklete tartalmazza.
3.Az 1. pontban meghatározott feltételek fennállása esetén a munkaadó a foglalkoztatás első évének lejártát követően további két évig mentesül a 27% társadalombiztosítási járulék megfizetése alól.
A 3. pontban meghatározott kedvezmény a munkaadót a START EXTRA kártya érvényességi idejének lejártától függetlenül illeti meg. Ez a kedvezmény és más, törvény alapján járó, foglalkoztatási célú kedvezmény ugyanazon személy után egyidejűleg nem vehető igénybe.
Az 1. pontban meghatározott járulékkedvezményre való jogosultságot nem érinti, ha a foglalkoztatás megkezdését követően a rendelkezésre állási támogatásra jogosult álláskereső személy lakóhelye úgy változik meg, hogy nem felel meg az 1. a) pontban meghatározott feltételnek.

Én mondom:
Mivel a munkáltatónak, ha alkalmaz az 1. évben nincs járulékfizetési kötelezettsége, hátha találnátok aki foglalkoztatna.

Valahol olvastam, hogy a START kártya családból a START PLUSZ /gyes-gyed-ről visszatérőknek szóló/kártyát el kívánják törölni.Remélhetőleg a START /Pályakezdők/ és a START EXTRA /50-en felüli munkanélküliek/
meghagyják.

Együttérzek Veletek, hátha segítettem.

üdv:52mama

Marzi # 2010.11.20. 09:43

Úgy látszik, ma panasznapot tartok! Kérlek, ugord át a beírásomat, ha nyomaszt!

Korábban már írtam, hogy munkahelyemen én vagyok a rangidős.
Az, hogy kolléganőim mind nyugdíjba mennek mellőlem, pedig én vagyok a legöregebb a csapatban, egyben utalás arra is, hogy nem egészen a képzettségemnek megfelelő munkát végzek. Többre is képes lennék, többre is van képesítésem, de kinek kellek 56 évesen? Én nem építettem karriert, nem indítottam vállalkozást, csak szolgáltam és dolgoztam, mint állat. És végigtanultam az életemet. És most hálás vagyok a sorsnak, hogy van munkahelyem, mert sokaknak még az sem adatik meg!
Ezelőtti munkahelyem megszűnt, a korom miatt pedig első voltam, akit leépítettek még 2005-ben. Most egy vidéki önkormányzatnál dolgozom, és az utolsó fizetési fokozatban fogok dagonyázni még 7 évig, mert az öregekkel senki nem törődik. Arról szó nincs, hogy az idős köztisztviselők, közalkalmazotti státuszban dolgozó tanárok, egészségügyi dolgozók, és sorolhatnám még, az ő fizetésük teljesen elinflálódik. Mert a nyugdíjkorhatárt emelték ugyan, de a bértáblákat nem igazították hozzá.
Évek óta nem volt bérrendezés a közszférában, sőt kiesett a 13. havi is. Az én éves bruttó keresetem kevesebb most, mint volt 2005-ben. És hol vannak az árak azóta! A 14. fizetési fokozatban vagyok, és ha ilyen bőkezű az állam, ott is maradok egészen 2017-ig, míg végre nyugdíjba mehetek 44 év szolgálati idővel A fizetés marad, csak a munka lesz egyre több!

Szégyelljék magukat még egyszer a képviselők, és ez a populista és megosztó, az embereket csak szavazógépnek tekintő kormány!
Az a lényeg, hogy a képviselők fizetése rendben legyen. Az az első, amit megszavaznak, mikor hatalomra kerülnek.

Veci # 2010.11.20. 09:35

Anna52

Először is fogadd részvétem édesapád elveszése miatt. Szerintem az ápolási díj is csak a szolgálati időben lesz benne, mint a munkanélküli ellátás, a képzési idők, de majd kormányrendeletben megírják, hogy mit vesznek számításba a 40 év munkaviszony fogalmába.


Üdvözlettel Veci

Veci # 2010.11.20. 09:33

Ladányi

NOS valóban az 1954-ben születetteknek az előrehozott nyugdíj már max. 8,4 %-al csökkentet lesz a hatályos tv. szerint, minimum 37 év szolgálati idő esetén.
A tervezett módosítás a példánál maradva, ha meglesz a 40 év munkaviszony, akkor a kedvezményes nyugdíjba vonulási lehetőséggel teljes összegű nyugdíjat kaphat.

jogosultsági idő: ide tartozhat az összes munkaviszony, gyermekellátással kapcsolatos idő (max. 8 év) az én értelmezésem szerint.

IDÉZET a módosítás 12. o. 1. §-ból
A kedvezményes konstrukció alapja a nők munkaviszonyban (továbbá közalkalmazotti, közszolgálati, kormánytisztviselői jogviszonyban stb.), egyéni vagy társas vállalkozóként, illetve más kereső tevékenységgel eltöltött hosszú életpályája, és a nők kettős, családi és munkahelyi szerepvállalásának elismerése érdekében a gyermekneveléssel összefüggő időszakok (terhességi gyermekágyi segély, gyermekgondozási díj, gyermekgondozási segély, gyermeknevelési támogatás ideje) beszámítása. Az a nő, aki az említett kereső tevékenységgel és a gyermekneveléssel összesen legalább 40 év jogosultsági időt szerzett, az életkorától függetlenül nyugdíjba vonulhat.

Ilyen még gondolom pl. bedolgozói, alkalmi munkavállalói jogviszony is, de majd kormányrendeletben megírják, hogy mit vesznek számításba a 40 év munkaviszony fogalmába.


Üdvözlettel Veci

Marzi # 2010.11.20. 09:28

Igazad van stelax!
Felháborító, ami ebben az országban folyik. Nem kapott elég nyilvánosságot, hogy egy képviselő 60 évesen nyugdíjba mehet, mert elrejtették egy salátatörvényben, szerintem tudatosan, és azóta is hallgatnak róla, mint az a bizonyos a gazban.

Úgy látszik, már nem maradt más, mint hogy drukkoljunk, hogy érvényes legyen a népszavazási kezdeményezés arról, hogy 40 év szolgálati idővel nyugdíjba lehessen menni. Inkább fizessünk ki 5 milliárdot népszavazásra, mint a velem egy cipőben járó nők nyugdíjára?

Aztán meg kíváncsi vagyok, a kormány elszámol-e valaha ezzel a 0,5 % járulékkal? 30 ezer nő havi átlag 100 ezer forintos nyugdíját fedezi 36 milliárd forint egy évben. (30.000x100.000x12). Olvastam valahol, hogy a járulékemelés 38-40 milliárd bevételt jelent az államnak. El tudja azt valaki képzelni, hogy ilyen szűkre szabott nyugdíjba vonulási lehetőség mellett is legyen 30 ezer nő, aki igénybe tudja és igénybe fogja venni, és azok nyugdíja eléri az átlag 100 ezer forintot? Vagy 40 ezer nő átlag 80 ezer forintos nyugdíjjal, 45 ezer nő átlag 70 ezer forintos nyugdíjjal dőzsölhetne ebből az összegből. Igaz viszont, ha átlag 120 ezer forintos nyugdíjjal számolok, akkor már csak 25 ezer főnek, 140 ezer forintos nyugdíj mellett pedig már csak 22500 főnek elég a járulékemelésből befolyt pénz.

Az én járulékomból, amit a gyes helyetti kemény munka és mellette a család ellátása jelentett annakidején kapták a gyest azok, akik 4-6-8 évig igénybe vették. Azok most nyugdíjba mehetnek, nekem pedig továbbra is dolgoznom kell, és fizetni a 0,5 % járulékot az ő nyugdíjuk fedezeteként. Hol itt az igazság?

Anna52 # 2010.11.20. 09:28

A 40 év munkaviszonnyal kapcsolatban szertenék érdeklödni, hátha valaki tudja, az Édesapámmal voltam itthon , de meghalt, ápolási segélyen, ez az idő valyon beleszámít a munkaviszonyba, vagy csak a szolgálati időben veszik figyelembe? Erről sehol nem olvastam még.

Veci # 2010.11.20. 09:22

stelax
Akkor a kolléganőd még nem mehet el csak a szülinapja után minimum 37 év szolgálati idővel. Ha nincs meg neki a betöltött 37 éve, addig nem mehet el, amíg el nem éri.
Ha nyugdíjas, akkor a korengedményes nyugdíjra kötöttek vele megállapodást, de ott is a 37 év szolgálati idő a feltétel.
NOS, hogy a már nyugdíjasok eltartottak, ezzel az emlegetéssel nem értek egyet. Nekünk ez a megjegyzés elő sem fordult a fejünkben (ezt te is biztos igazolni tudod), hogy a nyugdíjasokat (mai szóhasználattal nyuggerek) eltartjuk. Nekünk, a mi korosztályunknak természetes volt, hogy bennünket felneveltek, és a mi befizetett járulékainból szüleink nyugdíjat kapnak.
Borzong a hátam, amikor azt mondják, hogy eltartottak a nyugdíjasok, mintegy utálni való réteg. De akkor, amikor a mi befizetéseinkből a mostani politikai vezetőink még "ingyenesen tanulhattak" pl. jogásznak, akkor azok súlykolják rendre a köztudatba, hogy a nyugdíjasok eltartottak. Ugye van ebben valami igazság. Nem akarok erősebben fogalmazni bármelyik oldalról beszélünk.


Üdvözlettel Veci

Ladányi # 2010.11.20. 09:15

Sziasztok !

Tegnap délután rettenetesen kiakadtam!
Lassan már csak az életemet tudják elvenni tőlem, mert már mindenhez hozzá férnek, azt meg el is veszik.

Összekaptam magamat már, beszéltem a barátaimmal, megtaláltam a legrosszabb lehetőségre valami válasz félét. Nem az igazi, de válasz. Csak erre sor ne kerüljön! V E C I -ék ! Jól tudom -e? Az 1954 januári születésűek csökkentett előre hozott nyugdíjba 2014 júliusában, 8.4 % -al csökkentve/ amit soha nem kapnak vissza/ mehetnek el ? Ez nagyon messze van. A mostani ismereteim szerint 16 hónap munkaviszonyt kell megszereznem-ez lesz a neheze igazán
  • ehhez a nők 40 éves valamihez.
Igazán az vágott pofon, hogy mind a kettőt: a szakmunkás éveket és a munkanélkülit is kiveszik a számolósdiból. Ilyen általam vadi új fogalmakat találtam:

"jogosultsági idő,jogosultsági idő változott,
kereső tevékenységgel járó biztosítás,
egy tekintet alá eső jogviszonyokat rendeletben határozza meg "
Eddig szolgálati időről beszéltünk, most ezek jöttek a helyükbe ?
A fenti új fogalmakról írjatok amit tudtok!
Messze van még az a szerda !

Veci # 2010.11.20. 08:27

stelax
Sajnos titeket érint legjobban a nyugdíjkorhatár emelés az előrehozott nyugdíjhoz, már engem is érintett, nem 55 évesen mehettem előrehozott nyugdíjba, de az utánam következőknek még ez is kitolódik.
A ma hatályos tv. szerint,

  • 40 év szolgálati idővel az 1952-1953-as születésű nők és az 1950-es születésű férfiak mehetnek csökkentés nélküli előrehozott nyugdíjba. 18/A. § (1)
  • ha minimum 37 év szolgálati idő van, akkor a a 18/A. § (2)-(3) szerint már csökkentett előrehozott nyugdíjba mehet, ami max. 7,2 %-re jön ki, ha valaki a szülinaptól megy nyugdíjba.

A mostani előterjesztés az előrehozott nyugdíjakhoz nem nyúlt a nyugdíjtörvény 18/A-18/B. §-hoz. Az utóbbi esetében max. 8,4 % csökkentés van, nézd meg a törvényben nem én találtam ki és nem kontrolláltam a számítást, a számítás annyira bonyolult, ezért lehet meglepő a vége:
http://net.jogtar.hu/…jegy_doc.cgi?…

Ahogy olvasom a beírásodból a kolléganődnek a 37 évhez is hiányzott pár hónap, nyilván akkor minél több hónappal korábban megy el valaki nyugdíjba, mint a rá irányadó nyugdíjkorhatár, annál nagyobb a csökkentés.
A beírásodból arra következtetek, hogy a kolléganőd 1952 előtt születhetett, mert ott még más szabályok voltak.

  • Akkor teljes nyugdíjhoz 38 év kellett, ott még gyermekenként volt gyermekkedvezmény,
  • a csökkentett nyugdíjhoz 33 év, és
  • úgy rémlik magasabb volt a csökkentés.

Az egyik szomszédom ilyen feltétellel ment el még 2007-ben dec. 31-én, neki a csökkentés 12 % volt. Még 2008-ban is ugyanaz az életkori feltétel volt az előrehozott nyugdíjhoz már az újabb számítással, de olyan erős volt az akkori ellenzék kommunikációjában az, hogy 2008-tól 7,2 %-al kevesebb lesz a nyugdíjuk (amióta nettóból számítják a nyugdíjat), hogy úgy döntött elmegy 2007-ben.
Nekem akkor még nem volt meg az életkori feltételem, de van Nyugdíjbiztosító által előzetesen kiszámított nyugdíj 2007,2008-ban és a két év közötti számítás eltérése az én adataimmal 1 % alatt volt. Így a szomszédom jól becsapódott, mint sokan mások.

Azért gondolom a kolléganőd életkorát tekintve 1951-ben vagy korábban születettnek, mert az 1952-ben született nők csak 2011-ben mehetnek előrehozott nyugdíjba.


Üdvözlettel Veci

Snowhunter # 2010.11.20. 08:05

Bobane:
Nos, úgy látszik, a színházi előadás két felvonásában már felemelt, majd eldobott sorstársakat, most harmadjára is a játék részének használják fel.

Köszönöm a friss információt, az utolsó szalmaszált várjuk, ám már mindennemű naivitást mellőzve.

Veci # 2010.11.20. 07:58

Marzi

Abban tényleg igazad van, hogy a nyugdíjat 1988 óta szerzett jövedelemből számítják. Elnézést hogy a példa sántít, az az én példám okán adódott, nekem 1951-es létemre a rendszerváltozás elején volt 1987-1991-ig, gyes, gyed, és ebből indultam ki. Aki időben alapított családot a korosztályunkból azok korábban voltak gyermeknevelési támogatáson, mint én. Mégegyszer igazad van.
A magánnyugdíj pénztári témában nem vagyok érdekelt, nem tudom hátrányt, vagy előnyt jelentett a visszalépés az államiban. Esetleg annyiban, hogy nem most viszik át törvényileg.


Üdvözlettel Veci

bobane # 2010.11.20. 07:16

Hátha van benne vmi hasznos is:

http://www.koziranytu.hu/…ormaciok/334