Fórum munkajog, foglalkoztatás régebbi elöl     új hozzászólás


Rokkantsági nyugdíj kontra rehabilitációs járadék 2

mazsi-drazsika #   2012.12.22. 20:04

Békés boldog karácsonyt mindenkinek

volt rokkant nyugdijas

Prüsszögi # e-mail 2012.04.15. 20:38

storno!

Prüsszögi # e-mail 2012.04.15. 20:28

Mi a túró van itt? Szalai Annamária törölget?

mazsi-drazsika #   2012.04.15. 20:18

xx

volt rokkant nyugdijas

ugribugri # e-mail 2012.01.03. 18:39

xxx

ugribugri # e-mail 2011.12.23. 19:43
ugribugri # e-mail 2011.12.23. 18:57

hol a peti?? :)

gyopár51 # e-mail 2011.12.19. 16:33

Csökkent munkaképességűek ellátása, ha jól tudom még törvény javaslati szinten van.

Kérdésem a következő: a törvényvaslatban az szerepel, hogy kiket nem érint a változás.....
...- akik az irányadó nyugdíjkorhatár betöltése előtt 5 évvel álló, III. korcsoportba részesülő rokkant nyugdíjban részesülőket.

Tehát aki 5 évvel a nyugdíjkorhatár előtti rokkant nyugdíjas azt milyen szempontból nem érinti a változás?

Rokkant ellátást kap, a rokkant nyugdíjhoz hasonló ellátást kap! De mivel rokkant ellátást kap ha vállalkozó akkor nem lehet kiegészítő tevékenységű? Mert ha nem lehet akkor milyen szempontból vonatkozik rá az a kitétel, hogy " akiket nem érint a változás"?

Spicivas (törölt felhasználó) #   2011.12.06. 17:33

T. Fórumozók !

Olvastam már a jogtanácsos asszony ide feltett érvelését. Hát azzal érvelni, hogy azért nem szabad hozzányúlni a rokkantnyugdíjhoz, mert rontja a versenyszektorban kiemelkedő jövedelmet elérő rokkantak életesélyeit - finom leszek - több mint röhejes. Akinek ilyen barátai vannak annak nincs is szüksége ellenségekre.
Mindenképpen azt látom járhatónak amit megpróbálnak páran, hogy az összekevert magyar társadalombiztosításra hivatkozva a szerzett jogok sérülését reklamálják.
Azzal egyetértek, hogy tessék szerveződni, itt is és a facebookon is. És a egy súgás. Rokkanszervezetek tagjaiból is lehet gyűjteni szimpatizánsokat, meg sok helyről

ugribugri # e-mail 2011.12.06. 17:19

peti

pety55 # e-mail 2011.11.23. 13:53

opty tól!

Fontosnak tartom:

A T-5000 számú a parlamenthez benyújtott törvény javaslathoz érkeznek az észrevételek. Tóthné Dr. Lakatos Csilla jogtanácsos az új Alaptörvény szemszögéből veszi górcső alá a tervezetet.

A benyújtott törvényjavaslat az Alaptörvény XII. cikkelyében foglaltakból levezethetően legitimálja megalkotásának felhatalmazottságát. Az Alaptörvény ezen cikkelye a tulajdonhoz való jogot deklarálja. Deklarálja továbbá a tulajdon közogi korlátait, és e közjogi korlátok garanciáit is. Eszerint tehát:
1.Mindenkinek joga van a munka és a foglalkozás szabad megválasztásához, valamint a vállalkozáshoz. Képességeinek

és lehetõségeinek megfelelõ munkavégzéssel mindenki köteles hozzájárulni a közösség gyarapodásához.
(2) Magyarország törekszik megteremteni annak feltételeit, hogy minden munkaképes ember, aki dolgozni akar,
dolgozhasson

Amennyiben a T5000. számú törvényjavaslat, és az ennek alapján megalkotandó törvény valóban a fenti rendelkezést hivatott szolgálni,köteles figyelembe venni az alábbiakat.
1.A megváltozott munkaképességű személyek egy olyan munkaerő-piaci csoportot kpeznek, amelynek a munkavégzésre való egzisztenciális ráutaltsága – és különösen egy adott munkahelyre való ráutaltsága – a többi munkaerő-piaci csoportéhoz képest erőteljesebben érvényesül. Munkalehetőséghez jutását ugyanis nemcsak képességei, személyes kvalitásai, szorgalma, elhivatottsága, munkáltatójához való lojalitása, és/vagy megszerzett képesítése határozza meg, hanem lakókörülményei, segédeszközökkel való ellátottsága, állapotának fenntarthatósága, és fenntartása, a társadalmi sztereotípiák, a munkáltató esetleges érdektelensége, és nem utolsó sorban a jogszabályi- és a gazdasági környezet még jelentősebb befolyással bír. Elengedhetetlen továbbá a megváltozott munkaképességű személy egzisztenciájának mindenkori kiszámíthatósága. A fogyatékosságából, egészségkárosodásából adódóan megváltozott munkaképesség személyek ugyanis egy esetleges munka-krízis (munkahely váratlan elvesztése, átmeneti állapotrosszabbodás miatti munkaképtelenség/keresőképtelenség) esetén nem tudják „egy kicsit meghúzni a nadrágszíjat”, hiszen mindennapi életvitelük olyan, ellenérték fejében igénybe vehető szolgáltatásokhoz és/vagy lehetőségekhez van kötve, amelyekről ugyanezen mindennapi életvitelük továbbvitele, állapotuk fenntartása/visszanyerése érdekében nem mondhatnak le.
2.Egészen apró pénzre váltva: A mozgáskorlátozott munkavállalók döntő többsége fizikális okokból nem teheti meg, hogy anyagi krízis esetén autóját tömegközlekedésre cseréli – még akkor sem, ha más jogszabály a tömegközlekedés igénybevételére pénzbeni kedvezmény biztosításával jogosulttá teszi.
3.E körben más hasonló példa: Egy olyan megváltozott munkaképességű, fogyatékos személy, aki mindennapi éltviteléhez valamely gyógyászati segédeszköz állandó és szükségszerű használatára szorul, nem teheti meg, hogy anyagi krízis miatt ne fizesse ki segédeszközének azt a vételárát, amelynek megfizetésére a társadalombiztosítási támogatás mellett jogsazbály kötelezi.

A megváltozott munkaképességű személy számára tehát elengedhetetlen a folyamatos egzisztenciális kiszámíthatóság.
A T5000. számú törvényjavaslat jövedelemkorlátozásról szóló koncepciója ezzel homlok egyenest szembe megy.2. A fogyatékossággal élő, megváltozott munkaképességű munkavállalók között számos olyan munkavállaló is található, akik felsőfokú végzettséggel rendelkeznek, több nyelven beszélnek, vagyis magasan kvalifikáltak, versenyképes tudással rendelkeznek, ebből fakadóan teljes joggal számíthatnának versenyképes tudásuk fejében versenyképes fizetésre.

Ezt azonban a T5000. számú törvényjavaslat keresetkorlátról szóló koncepciója teljes mértékben ellehetetleníti.

Ilyen formában a megváltozott munkaképességű személyek munkavállalásának körülményeit elsődlegesen az határozza meg, hogy mennyit kereshetnek.
Az a megváltozott munkaképességű munkavállaló, aki – sajátos élethelyzetéből adódóan – erőteljesebben rá van kényszerítve a munkajövedelemből való önfenntartásra, folyamatos, állandó és kiszámítható fogyasztót, ÁFA- SZJA- és járulékfizetőt jelent az állam, a közösség gyarapodása szempontjából, teljesítve ezzel az Alaptörvény fent hivatkozott XII. cikelyében előírt alkotmányos kötelezettséget.

Az 1. és 2. pontból következően a T5000. számú törvényjavaslat – amely az Alaptörvény XII cikkelyének végrehajtására hívatott - önmagában meggátolja a magyar állampolgárok több mint 10%-át abban, hogy az Alaptörvény XII. cikkelyében foglalt alkotmányos kötelezettségüknek eleget tegyenek.

2011 november 23.

Tóthné Dr. Lakatos Csilla jogtanácsos

ugribugri # e-mail 2011.11.21. 09:48

ameddig nincs elbírálás addig szerintem van,de hát máshol nincs visszamenőleges törvény hazánkon kívül,de 2/3 dal minden lehet még az is hogy mise lesz helyette mise mise semmise

Teabee # e-mail 2011.11.21. 09:16

Jó egészséget!

A januári rokkantnyugdíj elvétel és a (max. márciusi) felülvizsgálat között kapunk valamilyen ellátást?

ugribugri # e-mail 2011.11.19. 19:56

hiaba no az emberek ragaszkodnak petihez :)

kiszolgáltatott # e-mail 2011.11.19. 19:24

Ez a fórum meg egész elsorvadt.:)

ugribugri # e-mail 2011.11.19. 19:16

itt nincs peti:)

illyesmari # e-mail 2011.11.17. 13:16

Kiszolgáltatott! Köszönöm a válaszodat. Én sem nagyon reménykedem, de hátha, én I. fokon 41% kaptam, de olyan súlyos érszűkületem van, hogy 100 m tudok menni, és most műtétre is várok./cukor, magasvérnyomás stb/ A munkaügyit hogy kell intézni? Köszönöm.

kiszolgáltatott # e-mail 2011.11.17. 11:28

Kedves ilyesmari.Én márciusban voltam fellebbezés után 2.fokon,ugyanazt a %-ot(50) állapítpttak meg mint 1.-n
A határozat több mint egy hónap múlva jött.
Közben beadtam a rehab-kérelmet,és elindítottam a munkaügyi pert is,mert vitatom a rehabilitálhatóságot.Akkoriban sokaktól érdeklődtem,nagyon ritkán változtat 2.fok az első álláspontján.

ugribugri # e-mail 2011.11.17. 09:37

hattyúdal:átmeneti járadék a rendes nyugdíj 75%-át kapja
amíg be nem tölti a reá vonatkozó nyugdíjhatárt ....utana a kiszamolt 100-at

illyesmari # e-mail 2011.11.17. 05:20

Tisztelt Fórumozók! Az lenne a kérdésem, hogy II, fokon aki volt írja meg nekem, hogy sikerült-e a nagyobb százalék és mikor kapták meg a határozatot?
Előre is köszönöm a választ.

Munich # e-mail 2011.11.16. 11:17

LE A NYUGDÌJINTÈZETEKKEL, akik levonják a nyugdíjra a pénzt, de mire sorra kerülsz, üres a kassza vagy ezer okból NEM FIZETNEK! Ha ezeket a milliárdokat mindenki saját maga fektetné be, több maradhatna..!

demjengi # e-mail 2011.11.16. 11:05

Sírva is fogok fakadni, mert 57 ezer ft talán a gyógyszerre és a rezsire elég.
Megnézem a másik topic-ot is.

demjengi # e-mail 2011.11.16. 10:56

2 és fél évvel ezelőtt adták meg nekem az idei decemberi felülvizsgálati időpontot.

Melyik a másik topic?

TamasHungarian # e-mail 2011.11.16. 10:51

Hát ezt én se értem, de csak arra tudok gondolni, hogy esetedben még nem jutottak el ezek az új gondolatok a nyufighoz, mely szerint akinek 5 van csak hátra, azt már nem piszkálják, és szal ettől függetlenül hívtak be téged, még a régi rendszerszerint.
Elvégre ha jól értelmeztem, csak jan. 1-jétől lesz hatályos, amit most kotyognak.

Én így gondolom, de persze javítsatok ki ha nem így van.

demjengi # e-mail 2011.11.16. 10:44

Próbálok eligazodni hogy milyen szabályok vonatkoznak az én esetemre, de nem igazán sikerül. Hol így, hol úgy értelmezem.
Tudnának ebben segíteni?

III. csoportú rokkantnyugdíjas vagyok, 58 és féléves, tehát kevesebb mint 5 évem van az öregségi nyugdíj korhatárhoz, a kívánt szolgálati időm meg van.

Megkaptam tegnap a felülvizsgálatra a behívót.

Van amikor úgy értelemezem a szabályokat, hogy be sem kellett volna hívniuk. Ezt rosszul látom?

Eldöntik ezen a vizsgálaton, hogy menjek vissza dolgozni, kapjak rehabilitációs járadékot, vagy maradok rokkantnyugdíjas?

Előre is köszönöm a segítséget.