Személyes adatok megadása munkáltató számára


Villanyász # 2014.09.22. 09:41

Tisztelt Jogászok!

Eddigi munkahelyeimen a felvételkor mindig csak a legalapvetőbb személyi adatokat szokták elkérni, rögzíteni. (Lakcím, születési adatok, adóazonosító jel, TAJ szám, előző munkahelyek adatai).

A mostani munkahelyemen minden iratomról másolatot is akarnak készíteni.
Nem igazán értem, hogy mi szükség van erre, és tanácstalan is vagyok.
Önök szerint is kötelező hozzájárulnom alkalmazottként ahhoz, hogy minden személyes iratomat lemásoljanak és tároljanak?
Miért van szüksége egy munkáltatónak (kis cég) erre?
Milyen törvény szabályozza ilyen helyzetben a munkavállaló kötelezettségeit.
Nem szeretném elveszíteni a munkámat, de az is aggodalommal tölt el, hogy belegyezzem az irataim lemásolásába.