GYED,GYES, táppénz


Dödölle1 # 2009.01.31. 19:08

Tisztelt Szakértő!
Én 2006 májusában jöttem el a munkahelyemről betegszabadságra (zenetanár vagyok), és 2006. augusztusában szültem ikerfiaimat. Azóta gyed, ill. mostmár gyesen vagyok velük.
A kérdésem az lenne, ha a gyes alatt esek újra teherbe és nem megyek közben vissza dolgozni, mennyi tgyás,ill. gyed fog járni a következő babára?
Válaszát előre is köszönöm!

Ha és amennyiben jelenleg is fennáll a munkaviszony és a GYES ideje alatt történik a szülés, úgy hogy előtte nem megy el táppénzre, nem áll vissza dolgozni, nem veszi ki a szabadságait a THGY és a GYED ellátásokat a munkaszerződésben (kinevezésben) szereplő személyi alapbérből számolják ki, nagyon durván annak a 70%-a lesz a bruttó THGY, illetve GYED.

Van azonban egy felső korlát. Bármennyi is legyen a személyi alapbér abból 2009-ben max. 143.000Ft-ot vesznek figyelembe. (Ha pl. 400.000Ft-szerepel a szerződésben, akkor csak 143.000 Ft-ot vesznek figyelembe, ennek lesz a 70%-a, ha ettől kevesebb szerepel benne pl. 98.000Ft, akkor ennek veszik a 70%-át)

A számítás ettől egy picit bonyolultabb, de így talán érthetőbb.

A THGY adóköteles, a GYED adó és nyugdíjjárulék köteles ellátás, azaz a GYED-ből 9,5% nyugdíjjárulékot is levonnak.

Üdv. :)

Dödölle1 # 2009.01.31. 18:54

Sziasztok.
Az lenne a kérdésem,jelenleg gyeden vagyok a 11 honapos fiammal,és ha 2 éves koráig ismét terhes lennék akkor elmehetek táppénzre gyed alatt???Köszönöm

NEM!!!

1.Fő szabály szerint egyidejűleg 2 tb. ellátást nem lehet igénybe venni.

2.A GYED alatt nem lehet dolgozni!

3.Ha ismét terhes leszel választhatsz, hogy az 1. baba kétéves koráig GYED-en vagy, vagy arról lemondva
táppénzt igényelsz. (Ez utóbbi feltétele, hogy az orvos keresőképtelen állományba vegyen.

A fentiek megtalálhatóak az 1997. évi LXXXIII-as törvényben.

Üdv. :)

Dödölle1 # 2009.01.31. 18:44