internet, szerződés


reader # 2018.07.02. 17:44

Egyetértek veled. Sanszos, hogy a fórumot többségében nem általános iskolások olvasgatják. ;)

A magyarázat: "droid copy-paste-elne"

A droid angol szó robotot jelent. Szlengben többnyire arra a személyre mondják, aki agymosott módon, minden gondolkodás nélkül, gépiesen hajt végre feladatokat.

A szintén angol copy szó másolást jelent. Pl. valahonnan kimásolsz 1 szöveget. A paste pedig talán beillesztésnek fordítható. A copy-val kimásolt szöveget illeszted be valahová.

Szomorú örökös # 2018.07.01. 04:45

reader

A "profi hozzáértőt" nem tudom melyik bekezdés alapján szűrted le...Szakszavak alatt meg végképp nem értem mire gondolsz. A Mb/s volt esetleg az?

Nem, nem arra gondoltam, hanem erre: „jó lenne ha nem csak egy droid copy-paste-elne

de ha ma megkérdezel pl. 100 olvasni is tudó gyereket, 99 biztosan tudni fogja mit jelent.

Az meglehet, de nem ők olvassák el ezt itt nagy valószínűséggel. ;-)

reader # 2018.06.30. 10:39

oligaliga:
Köszönöm lényegretörő válaszodat! Erre voltam kíváncsi. Öröm számomra, hogy vannak még a kérdést is értő emberek ezen az oldalon.

Szomorú örökös
Én sem ordítottam le a fejedet, nem volt célom. Ha mégis így érzed, akkor valamelyik mondatomat nagyon félreértetted.

A "profi hozzáértőt" nem tudom melyik bekezdés alapján szűrted le. Ha az lennék, nem tettem volna fel itt semmilyen kérdést. Egy egyszerű előfizető vagyok, mint sokan mások. Az pedig semmilyen hozzáértést nem igényel, hogy a szolgáltatók oldaláról pár publikus adatot bemásoljak ide. Szakszavak alatt meg végképp nem értem mire gondolsz. A Mb/s volt esetleg az? Ez is a szolgáltatók oldaláról lett másolva. Ha ez a csevej 20 évvel ezelőtt lett volna, még azt mondom OK, de ha ma megkérdezel pl. 100 olvasni is tudó gyereket, 99 biztosan tudni fogja mit jelent.

nonolet
Az oldalon tömegesen előforduló trollkodásaidnak nem sok értelmét látom. Bár lehet, hogy te ezeket humornak szánod, de filléresek. Szerintem ne erőltesd ami nem megy! Ez nem a te műfajod. Amúgy minden OK otthon? A párod nem igényli, hogy többet törődj vele? Vagy nincs kivel beszélgetni, és itt szaporítod feleslegesen a karaktereket? Miért nem vezetsz inkább blogot? Azt tényleg csak az a maximum 1-2 ember olvasná, akiket érdekelnek az írásaid. Sok esetben egyszerűbb lenne bevallani, hogy nem tudsz dolgokat, mintsem terelsz, fikázol másokat. Mondanám, hogy néha szállj magadba, keress fel pszichológust... De ismerem ezt a típust, kb. mintha a falnak beszélnék.

Szerintem nem szégyen bevallani, ha bizonyos területeken nem vagy tisztában dolgokkal. Én pl. bevallom, ha valamit nem tudok, azért kérdezek. Javaslom neked is! Többet ér, mint a hasonló jellegű trollkodások. (Abban is biztos vagyok, hogy erre majd fogsz reagálni. Pont te nem? De jelzem, hogy nem fog érdekelni. Ha meglátom a nevedet, már ugrom is át azt a részt.)

Szomorú örökös # 2018.06.29. 15:43

reader

Szerintem én nem ordítottam le a fejed, kulturáltan válaszoltam és igazából csak az idegeskedéstől akarlak megkímélni. Azt viszont nem értem, hogy ha nem szar a neted, akkor miért írogatsz nekik? Én tök jól megvagyok, hogy nem hívogatom őket, hiszen nagyon nincs is miért. :-)

De azt egy szóval sem írtam, hogy én váltottam volna szolgáltatót. Lakhelyet váltottam, ahová a régi szolgáltatóm már nem szolgáltatott tovább, nem tudott tovább szolgáltatni, így megszűnt jogutód és mindenféle szankció nélkül a szerződés. És mielőtt itt új szerződést kötöttem, igyekeztem utána nézni, hogy hová érdemes leszerződnöm.

Egyébként ha nem játszanád itt a profi hozzáértőt és nem tűzdelnéd tele a szövegedet mindenféle szakszavakkal, lehet mások is értenék (én azért megértettem). ;-)

nonolet # 2018.06.29. 13:15

reader

"Engem viszont továbbra is az érdekelne, hogy kihez fordulhatok, ha panasz van a szolgáltatókra a be nem tartott 30 nap miatt? "

Agyturkászhoz...

Az nem is hiba amivel eltudsz szarakodni hónapokat.

Hanem egy mániás-bolond ember kötözködése.

Jogosan tojnak rá a szolgáltatónál, magasról.

oligaliga # 2018.06.29. 07:01

reader

A panaszkezelési eljárással kapcsolatos ügyekben a járási hivatal, mint elsőfokú fogyasztóvédelmi hatóság jogosult eljárni. A te ügyedben a lakóhelyed szerinti járási hivatalhoz adhatod be a panaszodat a szolgáltatóval szemben.

reader # 2018.06.29. 06:49

Kedves Szomorú örökös!

Értem én, hogy jót akarsz nekem. De ha nem vagy tisztában a velem kapcsolatos részletekkel, akkor ne vetítsd le az én helyzetemre a te esetedet, mert nincsenek fedésben. Tiszta sor, hogy nálad így volt, volt lehetőséged váltani hasonló paraméterekkel rendelkező cégre + neked szerencséd volt, be is jött a váltás. De az egyedi eset. Viszont amire én próbálok kérdést kapni már 3. hozzászólás óta egy olyan dolog, ami többeket is érint és mások is hasznát vennék a jövőben, ha valaki írna rá megoldást. Az már más lapra tartozik, hogy sok birka ebbe beletörődik, és nem megy utána. Vagy pedig 1 copy paste-elt sablon válaszlevél után feladják, mert vagy nem tudják értelmezni amit kaptak, vagy pedig nem akarnak fight-olni az igazukért. A multik pedig erre játszanak. De ha rajtam kívül csak az emberek 10%-nak segítség az itt kapott válasz, már megérte elolvasniuk.

1-1 levélre 10 percnél többet nekünk sem kell szánnunk. A bosszantó csak az, hogy nem 30 napon belül jön a válasz, hanem sok esetben dupla ennyi ideig is elhúzzák és senki nem koppint az orrukra. Én viszont nem élhetek azzal, hogy jó, akkor majd én is 2 hónap múlva fizetem a számlát. Ezektől akár 10 forint tartozás miatt is jönne a felszólítás ebben az esetben. (Holott maga a levél kiküldése és a vele eltöltött munkaóra is többe kerül a cégnek. Na ennyire automatikusan csinálnak mindent, nem gondolkoznak. Nevetséges!)

Azt nem tudom honnan vetted, hogy állandóan rossz a netem, én ilyet nem írtam. Csak azt, hogy voltak ilyen esetek. De ez nem egyedi. Nincs olyan szolgáltató az országban, amelyik az év 365 napján 100%-osan szolgáltat mindig. De ha te tudsz ilyet, akkor szólj, és ígérem átmegyek hozzájuk. :)) Én még eddig nem láttam olyat, aki 100%-ot vállalna. Bolond is lenne. Mindig kell hibafaktorral számolni. Nem véletlenül vannak olyan fogalmak, hogy pl. "négy kilences". De ezt biztosan te is tudod. Az már elég jónak számít, de ez is ritka. Lakossági csomagoknál 72 órán belül kötelesek elhárítani, neked csak utána van jogod pampogni. Ha pedig nem tetszik, léteznek ennél jobb megoldások is, de akkor mélyen a pénztárcádba kell nyúlni.

Az, hogy nálam évente legrosszabb esetben is maximum 4-5x előfordul ilyen, az nem olyan magas. Legrosszabb esetben sem éri el a 2%-ot. + nekem nem csak szolgáltatással kapcsolatos gondjaim voltak, hanem számlázás, és az adminisztratív problémák is. Ez mind emberi figyelmetlenségre vezethető vissza, nem pedig az alkalmazott technika az oka.

A te logikádat követve szerinted ha az embernek van egy gyors megfizethető nete, ami legrosszabb esetben is kb. 5 alkalommal problémás egy évben, akkor rohan szolgáltatót váltani? Bolond lenne beáldozni 1 jóval gyengébbre, ha az év jelentős százalékában meg minden OK.

Csak összehasonlításképpen:
Digi legkisebb 100/100 Mb/s (ebből garantált 25/20 Mb/s)
Digi legnagyobb 1000/200 Mb/s (ebből garantált 300/50 Mb/s)

UPC legkisebb 120/10 Mb/s (ebből garantált 30/4 Mb/s)
UPC legnagyobb 500/22 Mb/s (ebből garantált 100/5,5 Mb/s)

Ezekkel szemben kisebb "nevenincs" cégek vagy több vidéki cég is sokszor múlt századi sebességű netet nyújt. (Cégnevet szándékosan nem írok magamtól, nehogy valaki negatív reklámozással vádoljon meg!)

Egy kiragadott példa:
legkisebb: 2/0,2 Mb/s (ebből garantált 0,2/0,06 Mb/s)
legnagyobb: 50/6 Mb/s (ebből garantált 3/0,4 Mb/s)

Mint előző hozzászólásomban is említettem nem mindenhol van lehetőség több olyan cég közül válogatni, ahol mindegyiknél gyors a vezetékes net. Sőt van ahol csak 1 cég van! + semmi garancia nincs rá, hogy a másik majd jobb lesz!

Szerintem most már tényleg jól ki lett vesézve, hogy kinek miért éri meg váltani és miért nem.

Engem viszont továbbra is az érdekelne, hogy kihez fordulhatok, ha panasz van a szolgáltatókra a be nem tartott 30 nap miatt? Ugyanis ha csak 1 esetet veszek alapul, akkor is átlagosan fél évem elmegy a végigvitelével. Telefonon ugye leráznak azzal, hogy írásban tegyem meg a panaszt. Utána az első válasz 30 nap helyett legalább 45-60 nap múlva érkezik. Ebben többnyire csak bemásolt sablon lerázás van. Arra megint válaszolni kell, hogy jó lenne ha nem csak egy droid copy-paste-elne, hanem valaki olyan is elolvasná a panaszt, aki tud szöveget értelmezni. Újabb 45-60 nap. Utána kapsz egy senior munkatárstól végre valami olyasmit, aminek van köze a kérdésedhez. Utána még egy mail és eléred a célodat ismételt kb. 45-60 nap után.

Szomorú örökös # 2018.06.28. 04:21

reader

nem a net sebességével van a fő gondom, hanem magával az ügyfélszolgálat hozzáállásával

És ha az ügyfélszolgálat korrektül reagálna, attól jobb lenne? A neted ugyanolyan szar lenne, csak legalább válaszolnának neked. Mondom, inkább érdeklődj a környezetedben és válts, jobban jársz! Az ügyfélszolgálat magát a szolgáltatást minősíti. Attól, hogy te most jogilag elkezded támadni őket, még nem lesz neked semmivel sem jobb neted.

Mi a garancia, hogy a másik megbízhatóbb lesz?

Erre írtam, hogy érdeklődj és utána válts! Én is így tettem, mielőtt beköttettem a kábeles netet.
Érdekes módon nem szükséges az ügyfélszolgálatot hívogatnom.

reader # 2018.06.28. 00:09

Visszakérdezek: Mi a garancia, hogy a másik megbízhatóbb lesz? (De ahogy írtam előzőleg nem a net sebességével van a fő gondom, hanem magával az ügyfélszolgálat hozzáállásával. Szóval nem technikai kérdéseket szeretnék megvitatni. Arra lennének más fórumok is az adott terület hozzáértő szakembereivel.) Én arra lennék kíváncsi, hogy jelen esetben kihez lehet fordulni? Ki van felettük? Én az NMHH-ra tippelek, de nem láttam sehol sem egyértelműen leírva, többek között azért is kérdeztem meg itt. De úgy látszik eddig még más sem tudja ezt.

Biztos vagyok benne, hogy nem csak én járok ebben a cipőben. Ráadásul több olyan ismerősöm is van, akiknek a környékükön nincs más versenyképes kábeles szolgáltató. (Fel van osztva a piac.) Esélye sincs választani.

Szomorú örökös # 2018.06.27. 19:41

reader

Ha ennyire szar az a net, akkor miért nem váltod le egy megbízhatóra? :-O

reader # 2018.06.27. 15:09

Üdvözlök mindenkit!

A netszolgáltató a szabályzatuk szerint 30 napon belül köteles válaszolni a panaszlevelekre. Ezt sorozatosan megszegik, olykor 1,5-2 hónapokat is késnek a válaszok. Elintézik annyival, hogy "elnézést a késői válaszért".

A kérdésem az lenne, hogy kihez lehet fordulni ilyen esetben?
Az NMHH foglalkozik ilyesmivel?

Ugyanis a 1,5-2 hónap csak az első levelük szokott lenni. Az jó szokás szerint valami sablon lerázós szöveg, bemásolt jogszabályokkal, hogy ettől menjen el a sok hozzá nem értő panaszos kedve. Aki kitartóbb, annak 2-3 levélváltás akár fél évig is elhúzódhat így. Ez viszont tarthatatlan. Ha tőlem megkövetelik, hogy tartsam a fizetési határidőket, akkor én is elvárnám, hogy ők is tartsák a 30 napot. Nem kedvtelésből szoktam néha panaszlevelet írni, hanem mert valamilyen gond van a szolgáltatásukkal, számlázásukkal, stb. Eddig még mindig nekem volt igazam a végén, csak dolog kivárni.

Előre is köszönöm az útmutatásokat!

blac # 2018.01.30. 11:10

Ez nem villantás. Fogyasztóvédelemből konkrétan esettanulmányok voltak hasonló - igaz nem e-kereskedelmes kérdésben.

nonolet # 2018.01.30. 10:38

kb. sosem jó ötlet az ilyen gyorsan változó témákban a diplomám van róla villantás...

99,9%-ban lyukra fut vele az illető, mert
kiderül, hogy a tudása hiányos, megkopott.

blac # 2018.01.30. 08:43

@drbjozsef

Köszönöm a választ!

Úgy emlékeztem, hogy ha a kiskereskedő ajánlatot tesz arról, hogy egy bizonyos árut X forintért ad, akkor azt a fogyasztónak csak el kell fogadnia, és a szerződés létrejön.

Ezek szerint az elektronikus kereskedelemben nem.

Furcsa.

@nonolet

Neked is köszönöm a választ, a kioktatást viszont megtarthatod.

Azt írtam, hogy 10 éve kereskedelmi diplomát szereztem, nem azt hogy a szektorban dolgozom.

drbjozsef # 2018.01.30. 06:15

blac,

a visszaigazoló email még nem jelenti a szerződés létrejöttét :

http://magyarefk.hu/…eskotes.html

A kereskedő köteles a fogyasztó online megrendelését haladéktalanul, de legkésőbb 48 órán belül elektronikusan visszaigazolni, ami a gyakorlatban egy automatikus válasz e-mail megküldését jelenti. Ez az e-mail jellemzően a megrendelés feltételeit (termék neve, ár, szállítási feltételek stb.) erősíti meg.

A szerződés akkor jön létre, tehát amely időponttól kezdve abból a felekre nézve jogok és kötelezettségek származnak, ha a kereskedő a visszaigazolást követően egy újabb e-mailben (ez a gyakoribb) vagy például telefonon értesíti a fogyasztót a megrendelés teljesítéséről, a termék postára adásáról (a futárcégnek való átadásáról) vagy az üzlethelyiségben való átvétel lehetőségéről.

nonolet # 2018.01.29. 22:02

Webáruház esetén a szerződés a visszaigazolással jön létre. Addig csak ajánlat.

Lásd: eu direktíva és magyar jog.

- -

"Kereskedelmi diplomám van"

ÉS?!

Mondjuk akkor legalább kiderült,
hogy sajnos gyenge a szaktudásod ...
ha nem vagy képes ezt az ügyet max 15 perc alatt felderíteni az interneten szabadon elérhető
jogforrások alapján.

Mondjuk, aki így összekutyulja

  • a távollévők közötti on-line ügymenetet
  • a kiskereskedés off-line ügymenetével

annak tényleg bőven van mit frissíteni a tudásán.
Mert nagyon lemaradt szakmailag...

ferko05 # 2018.01.29. 20:50

Üdv Mindenkinek!

Vaterán értékesítek termékeket vállalkózőként.
Minden eladásom utén számlát adok. Kaptam egy fogyasztóvédelmi ellenőrzést, ahol megállapították hogy nem tüntetem fel az ASZF-emet. Az adataimat, nevem, szákhelyem stb... Köteleztek hogy ezeket megtegyem. Viszont a Vatera szabályzata tiltja az adatok megadását. Rengeteg vállalkózó, cég, utazási cég árul vaterán. Senkinek nincs fent ASZF-e. Adatai sem. Kifejezetten tilos vaterán ezeket megadni. Az lenne a kérdésem mit tehetek most? Jogszerű a fogyasztóvédelem megrovása? Becsületes kereskedő vagyok, de nem tudok a határozatnak eleget tenni,vaterán fzikailag kivitelezhetetlen. Ilyen alapon a jófogáson sem árulhatna akkor egy vállakozó sem sem mert ott sem tudnak ASZF-et felölteni. Előre is köszönöm a válaszokat.

blac # 2018.01.29. 16:51

Üdvözlük mindenkit!

Egy fogyasztóvédelmi jogi probléma kapcsán kérnék segítséget, vagyis inkább véleményezést - úgy sejtem erre ez a topik a megfelelő hely.

Még január elején az árukereső oldaláról eljutottam egy informatikai kiskereskedelmi cég honlapjára, ahol igen kedvező áron hirdettek egy régi típusú számítógép monitort - 5:4-es képarány, 17 colos átmérő, igazi kifutó típus, gyártani már nemigen gyártanak ilyet, gondoltam eladják a készletet.

Délután megrendeltem, a honlapjuk küldte is a mailemre a választ, hogy a rendelést fogadta a rendszerük, felsorolták a részleteket, fel volt tüntetve a honlapjukon szereplő ár ill. a házhoz szállítás és a fizetés módja, várható ideje.

Ennek ellenére másnap írtak ill. telefonáltak is, hogy törölték a rendelésemet (gondolom valaki rosszul írhatta be az árat), így jártam.

Arra hivatkoztak, hogy az ÁFSZ-ük szerint még nem jött létre köztünk a szerződés, tőlük kapott első levél csak egy tájékoztató anyag volt.

Írtam a kerületileg érintett kormányhivatalnak - elvileg ők az illetékesek fogyasztóvédelmi ügyekben - de tőlük azt a választ kaptam, hogy mivel nem előre fizettem, nem ért kár.

Kereskedelmi diplomám van, kb. egy évtizede szereztem, és mi úgy tanultuk fogyasztóvédelem tárgyból, hogy bizony a kereskedő az általa megadott fogyasztói áron köteles kiszolgálni a vevőt/értékesíteni a vevő felé, nem mondhatja azt, hogy "bocs, rosszul van árazva".

Én tudom/emlékszem rosszul, vagy esetleg változott a jog, vagy mégiscsak én tudom jól, és a cég jogtalanul járt el?

Előre is köszönöm a felvilágosítást.

BL

Unatko # 2018.01.21. 19:06

Közben megjött az e-mail tőlük hogy törölték a Prémiumot és nincs további költség ami engem terhel. De töröltetem is magam, mert egy átbaszás az egész sajnos. Köszönöm a segítségeteket!


Soha ne hagyd abba a csüggedést!

Unatko # 2018.01.21. 07:15

Igen kaptam vissza igazoló e-mailt a prémium szolgáltatás lemondásáról és arról is hogy magát a regisztrációt és a tagsagomat töröljék. És fel is függesztettem a profilt.


Soha ne hagyd abba a csüggedést!

Vadsuhanc # 2018.01.20. 19:15

Az ismerkedési oldal üzemeltetőjének .."telephelye.." Magyarországon van ?

drbjozsef # 2018.01.20. 18:48

Gondolom a határidő rég lejárt, tértis levél már elkésett.

Feltételezem, egy webes szolgáltatást emailban kell lemondani, és ez nyilván benne van az ÁSZFjében. Ha visszaigazolást is kaptál (elég az automata noreply is, hogy megkapták) az időben küldött emailről, akkor nincs minek zsizsegni.

nonolet # 2018.01.20. 16:32

Írj egy tértivevényes lemondó levelet is... és postázd.

Ez a biztos és igazolható módja a lemondásnak.

Unatko # 2018.01.20. 12:03

Köszönöm. És akkor mi van ha kiregisztrálok/hibernálok, vagyis nem veszem többé igénybe a szolgáltatást. Akkor is követelhetik a tagsági díjat előre? (Mert már most sem tudják levonni, nincs a számlán annyi pénz) Az igazoló e-mail megvan, amin megírtam - és megkapták - hogy nem kérem a hosszabbítást. De még nem válaszoltak.


Soha ne hagyd abba a csüggedést!

drbjozsef # 2018.01.20. 11:17

A kérdéseidre egyszerű a válasz, csak azzal nem vagy előrébb. Mi van, ha nem akarod? Akkor nem akarod. Kutakodhatnak-e tovább? Persze, mi tiltaná meg? Hogy fognak is vajon, azt meg rajtuk kívül senki se tudhatja.

Ha az a kérdés, hogy a webszámodból beazonosíthatnak-e, akkor minden bizonnyal igen. HA tovább akarják vinni az ügyet, meg fognak találni. Addigra a most esedékesnél egy olyan 20-30-szoros összegre számíts. Ha.

Ha jelezted, és visszaigazoló emailod is van, akkor nem izgulnék. Ha mégis levonják, akkor chargeback, ha nem, akkor ennyi. Ha mégis izgulsz, igen, ürítsd le a webkártyád és kész.