internet, szerződés


the big cat # 2004.01.10. 08:29

Hát ez az átadás dolog jó hír, véleményem szerint, ha 2-a óta a szolgáltatás szüntelésének ideje már több, mint amennyi az éves vállat rendelkezésre állás alapján lehetne, akkor rendkívüli felmondással felmondhatod a szerződést. A belső ügymenetük lassúságára nem hivatkozhatnak.

Zen # 2004.01.10. 07:14

Igen, megvan a visszaigazolás minden eddigi levélről és faxról. Minden bizonnyal igazad van, mivel legutóbbi telefonálásomkor közölték velem azt, hogy a kérelem 19-én lett átadva az alvállalkozóknak (gondolom, ők végzik a szerelést), ezért számítják onnantól a 30 napot. Emiatt vagyok mérges, hiszen engem ez nem érdekel, és szerintem nem is az én dolgom ezzel foglalkozni... Az meg végképp idegesít, hogy minden érdeklődésemkor azzal nyugtatnak, hogy "esetleg a jövő héten". Ezt tegnapelőtt már a harmadik alkalommal játszották el.
Tegnap írásban (postai úton és faxon) panaszt nyújtottam be feléjük, keddig várok, lesz-e rá reakció. A hozzáállásukat tekintve nem vagyok nagy reménnyel ez ügyben sem.

Így utólag is mindenkinek köszönöm az eddigi segítséget!

Üdv: Zen.

the big cat # 2004.01.09. 15:34

Hát ha megvan a faxról a visszaigazolásod, akkor fenyegesd meg őket vele. Kíváncsi vagyok mi lesz a válaszuk. legjobb lenne valami oylan választ kicsikarni, hogy igen 2-án megkaptuk, csak nem az részleg. ezel már bebuknák.

Zen # 2004.01.09. 12:34

Idézek az áthelyezési kérelemből, amit kitöltve, aláírva kellett visszajuttatni hozzájuk:

"Jelen áthelyezési kérelem megkötésének ideje az a nap, amelyen az Előfizető által aláírt kérelem a Szolgáltatóhoz beérkezik. Az áthelyezés időtartama maximum 30 nap."

Ergó ők határozták meg...

Leiterjakab # 2004.01.09. 12:28

Az áthelyezési kérelemben az állt, hogy az aláírt kérelem beérkezésétől számított 30 napon belül kötelesek átszerelni az eszközöket.

A szerződésben vagy az ÁSZF-ben van erről rendelkezés vagy Te határoztad meg a 30 napot?


Leiterjakab

Zen # 2004.01.09. 12:02

Még egy hozzáfűzés: tudtommal a fax jogilag elfogadott kézbesítési forma, a visszajelzés pontos dátummal, időponttal megvan.

Zen # 2004.01.09. 12:00

Nem tértivevényes volt, faxon küldtem el, mivel ezt javasolták a leggyorsabbnak. Ezek szerint ez nem így van! Köszönöm a választ, várok tovább türelmesen!

the big cat # 2004.01.09. 11:07

A 30 nap gondolom az értesítés kézhezvételétől számít. Ha nem tértivevénnyel adtad fel a levelet, akkor kénytelen vagy elfogadni a szolgáltató beérkeztetőbélyegzőját, ami valszeg 19-e.

Zen # 2004.01.08. 14:00

Sziasztok!

Szélmalomharcot vívok az Internetszolgáltatómmal. December 2-án küldtem áthelyezési kérelmet, mivel elköltöztem. Előzőleg mindent egyeztettem velük telefonon. Az áthelyezési kérelemben az állt, hogy az aláírt kérelem beérkezésétől számított 30 napon belül kötelesek átszerelni az eszközöket. Ma január 8. van és még csak visszajelzést sem kaptam, az ügyfélszolgálaton azt mondták, hogy 19-én jár le a 30 nap. Kérdem én, mit csináltak 2-tól 19-ig??? Felmondhatom-e a szerződést ebből kifolyólag? Hibázott-e a szolgáltató? Ha felmondom, ki kell-e fizetnem az egy évből fennmaradt szolgáltatási díjat, mint kötbért? (Áprilisban jár le az egy év.)

Előre is nagyon köszönöm a választ!

Üdvözlettel: Zen.

gabx # 2003.10.13. 12:13

Sziasztok,

úgylátom, hogy ez a fórum már elhalt, de hátha valakit még érdekel, hogy a távközlési előfizetői szerződésekről szóló 249/2001. (XII. 18.) Korm. rendelet 13. § (2) szerint a szolgáltató 60 napra bármikor felmondhatja az előfizetői szerződést. Ez alól természetesen kivétel az az eset, amikor még tart a határozott idejű elkötelezettség, de ezt már nem a rendelet szabályozza, hanem az ÁSZF. Ha határozatlanná alakult és nincs kifejezett rendelkezés, akkor pedig minden további nélkül felmondhat a 13. § (2) alapján.

(Az ÁSZF-et egyébként lehet egyoldalúan módosítani is, az előfizető megfelelő határidejű értesítésével)

Leiterjakab # 2003.08.15. 07:19

Na jó kezdem feladni a dolgot, lehet, hogy Neked van igazad, bár egy szerzödés megköthetö úgy is, hogy csak szóban jött létre és csak egyes részei kerültek írásbafoglalásra.
Persze tényleg elég zavaros, hogy nincs benne semmi utalás az ÁSZF-re, bár azt nehezen tudnám elképzelni, hogy egy csomó elöfizetöi szerzödésból csak úgy kihagyták volna, meg különben is amellet még mindig kitartok, hogy az ÁSZF ráutaló magatartással is elfogadható és így a szerzödés részévé válik.
Egyébként ha a szerzödés felmondásáról van szó, abban igaza van big cat-nek, hogy találhat okot a Ptk, alapján is.


Leiterjakab

kiskobak # 2003.08.15. 07:03

És akkor visszatértünk azeredeti problémához: kire is vonatkozik az ÁSZF?

Ügyvédem szerint ha nincs benne a szerzödésben, márpedig nincs benne, akkor az ránk nem vonatkozik, nem érdekes, ha esetleg a bemutatóterem falán ott van, stb. Szerinte a cégnek engem úgy kell az ÁSZF tartalmáról tájékoztatnia, hogy annak nyoma maradjon, márpedig olyan papirt nem irtunk alá, melyben szó lenne arról, hogy tájékoztattak az ÁSZF tartalmáról...


Kiskobak

the big cat # 2003.08.15. 04:13

Csak példaként hoztam fel az értékaránytalanságot. Van még egy-két oylan indok ami miatt egy szerződés, vagy egyes klauzulái megtámadhatóvá válhatnak.

A Ptk. viszont meglehetősen szűkszavű a felmondásra nézve.

Leiterjakab # 2003.08.14. 19:20

Nyilván az ÁSZF-ben vagy a ptk.-ban van benne az, hogy a szolgáltató, hogyan mondhatja fel a szerzödést.

Az értékaránytalanságról a Ptk. 201.§ (2) így szól: 'Ha a szolgáltatás és az ellenszolgáltatás között anélkül, hogy egyik felet az ajándékozás szándéka vezetné  a szerzödés megkötésének idöpontjában feltünöen nagy az értékkülönbség, a sérelmet szenvedö fél megtámadhatja.

Bár szerintem ebben az esetben nem erröl van szó, ha iloyen szerzödést kötött egy piaci szereplö, aki nyilván ismeri a piacon kialakult árviszonyokat, akkor ne legyen bamba, saját magát ne vágja át, ha meg igen akkor szerintem megérdemli.


Leiterjakab

kiskobak # 2003.08.14. 19:10

Most olvastam el újból a szerződést, és abban nem szerepel egy mondat se arról, hogy a szolgáltató hogyan mondhatja fel a szerzödést. Csak az szerepel a szerzödés felmondása cim alatt, hogy a megrendelö hogy s miképp cselekedhet ez ügyben.
Az még benne van, hogy a vonatkozó jogszabályok vagy hatósági feltételek változása esetén megváltoztathatj a szolgáltató az árat. egyáltalán nem szerepel benne az, hogy ö fogja magát, és megváltoztatja azt, kötelezhetne arra, hogy irjunk új szerzödést.
Amúgy a mai világban mi az hogy értékaránytalanságra hivatkozva szüntet meg valaki valamit...létezik ilyen?


Kiskobak

Leiterjakab # 2003.08.14. 17:45

Lenne egy jó kérdésem nekem is: internet-elöfizetés esetén mi a feltünöen 'értkéaránytalan', hogyan lehet ezt megállapítani, hogy mi az, ha egyszer a piacon a legkülönbözöbb szolgáltatások és árak vannak?


Leiterjakab

the big cat # 2003.08.14. 17:42

A szolgálató esetleg találhat indokot a szerződés megtámadására...feltűnő értékaránytalanság...stb. És véleményem szerint rendkívül méltánytalan, hogy nem tudja felmondani.

kiskobak # 2003.08.13. 17:39

Nso, olyan szerzödés ez, ami évente nem egyszeri alkalmora szoloan, hanem folyamatosan meghosszabbodik, mar 2 éves. És újabb egy évre hosszabbodik meg.
Már tavaly is próbálkoztak, hogy áttéritsenek egy új szerződésre, hamar rájöttek, hogy ez igy nem jó, de akkor sem sikerült, aztán abbahagyták, idén újra kezdték...most akkor ez megy évekig?
Ahhoz túl jó, hogy mi mondjuk le, olcsó...


Kiskobak

the big cat # 2003.08.13. 15:52

Meg kell nézni a meghosszabodás megfogalmazását. ha azt mondja, hogy újjabb egy évre hosszabodik meg, akkor az újabb határozott idejű szerződés, és tényleg nem lehet rendes felmondással felmondani. Aztán az is kérdéses, hogy hogy ez a meghosszabodás egyszeri, vagy évente ismétlődik.

Ha évente ismétlődik, akkor viszont szerintem annyira méltánytalan a szolgáltatóra nézve, hogy ez alapján akár megkisérelhetné felmondani. Vagy találhat más indokokat is. Ez bonyolult, és nem egyértelmű.

Sokminden függ a meghosszabbítási lehetőség megfogalmazásától.

A szerződések általános felmondási lehetőségéről a Polgári Törvénykönyv nevű jogszabály szól.

kiskobak # 2003.08.13. 14:31

ha jól tudom, továbbra is határozott idejű maradt, továbbra is csak 1 évre szól, és automatikusan hosszabbodik, ha nem szólunk 30 nappal a lejárat előtt.

Mely törvény szól arról, hogy felmondhatja a szolgáltatást a cég?


Kiskobak

the big cat # 2003.08.13. 13:31

Na ezért nem szeretek én a teljes pontos tényállás ismerete nélkül tanácsot adni.

Mert a szolgáltató természetesen felmondhatja a szerződést, akkor is ha abban nem szerepel. Csak akkor a PTk. vonatkozó rendelkezési vagy az egyéb jogszabályi rendelkezések vonatkoznak rá.

ha a határozott idő már eltelt, és aszerződés meghosszabodott (gondolom határozatlan idejűvé alakult, akkor a Ptk. szerint azonalli hatályú rendes felmondással is megszüntetheti a szerződést a szolgáltató. Nem is kell az ÁSZF-re hivatkoznia.

Ha letagadja az e-mailes választ, akkor te meg letagadod, hogy megkaptad a szerződésmódosítást. A tértivevényes válaszotok bizonyíték arra, hogy nem egyeztetek bele. Ha más véleményen van, nyilván bizonyítani is tudja.

kiskobak # 2003.08.13. 10:22

Épp az a poén, hogy a szerződésünkben az áll, hogy az csak akkor szűnik meg, ha (éves szerződés) a lejárat előtt 30 nappal mi felmondjuk, amúgy meg automatikusan meghosszabodik. A cég azonban az ÁSZF-re hivatkozva akarja felbontani a szerződést. Hangsúlyozom, a szerződésben CSAK a mi oldalunkról történő felmondási dolog szerepel, máshogy nem lehet a szerződás szerint felbontani azt.

Amúgy sem szeződés megkötésekor, sem azóta nem kaptunk papirt arról mit takar az ÁSZF, attól függetlenül mi utána jártunk annak természetesen, mikor elkezdett a cég arra hivatkozva leveleket küldözgetni nekünk.

Azóta azonban új dolog is történt: e-mailen keresztük küldött új szerződést, amit mi visszautasitottunk egy e-mailben, s azt letagadva hivatkozik arra, hogy mivel szerinte nem válaszoltunk, azt ő beleegyezésnek veszi (amúgy postai levelet is küldött ilyet, arra is válaszoltunk tértivevénysen) és megváltoztatja egyoldalúan a dolgokat...most már nem az ÁSZf-re hivatkozik, mert ezek szerint ő is tudja, hogy nem vonatkozik az ránk, hanem próbál más utat járni...


Kiskobak

Leiterjakab # 2003.08.13. 10:14

Kedves kiskobak,

azt mi sem vitatjuk, hogy az ÁSZF-nek be kell kerülnie a szerzödésbe, a vita inkább arról, folyt, hogy hogyan kerülhet be, kinek milyen magatartást kell tanúsítani a szerzödéskötés folyamán.
A kérdésedet nem igazán értem, nyilván rájött a szolgáltató, hogy elönytelen feltételeket vállalt és most ezt akarja 'korrigálni'.


Leiterjakab

kiskobak # 2003.08.13. 08:41

Csak annyit szólnék az eszmecseréhez, hogy beszéltem azóta ügyvéddel, és az ő véleménye is az, hogy az ÁSZ-nek szerepelnie kell a szerződésben.

Már csak egy kéréds: ha nem kell beirni a szerződésbe az ÁSZF-et, akkor az internet szolgáltatónk miért rakja bele azóta midnen szerződésébe? Miért ajánl új szerződést az ÁSZF-fel kiegészitve?
(mondjuk azért akar aláiratni újat, mert a mostani nagyon rossz számára.)


Kiskobak

Leiterjakab # 2003.08.04. 15:46

Abban tényleg igazad van, hogy a szolgáltató terheli a bizonyítási kötelezettség, de szerintem ez nem terjed ki arra, hogy bizonyítsa: a tájékoztatás ténylegesen és valóban megtörtént, elegendö azt bizonyítania, hogy a tájékozódás a másik szerzödö fél számára lehetövé tette. Az ügyfél nem várhatja el, hogy az ÁSZF-et pontról pontra felolvassák neki, öt terheli az a kötelezettség, hogy törekedjen a feltételek megismerésére, hiszen ez nem csak kötelezettsége, hanem mindenekelött érdeke is.
Ha sikerül ezt a disputát lezárnunk, akkor - talán már észrevetted, hogy Világeszét most a szerzödések érdeklik - átmehetnénk a Világesze Jogi Egyeteme rovatba, hogy megválaszoljuk Világesze kérdéseit.


Leiterjakab