Webshop vásárlás


Merilin # 2015.05.30. 03:58

Sziasztok!

Létrehoznék egy webáruházat, aminek a következő egyedi paraméterei vannak:
Egy közösség (facebook) használt dolgai, termékei, termesztett növényei, lennének a feltöltött termékek, amik cserélhetőek. Hogy ne legyen olyan egyszerű, a termékek virtuális pénzért kelnek el és azon a pénzen vehet az "eladó" másik terméket. A közösség egy facebook közösség és nem egy hivatalosan bejegyzett, viszont zárt, csak meghívásos alapon lehet belépni.
A "webshop" üzemeltetése az én feladatom lenne (termékek feltöltése, szállítás, logisztika...) ezért nálam marad a virtuális pénz 25%-a. Ebből lejönnek az akciók, kedvezmények, egyéb "ösztönző" eszközök költsége, tehát marad cca. 10%. Ezt én is elköltöm az áruházban.

Kérdéseim:
Mik az adó szempontok a tagok és az én (üzemeltető) részéről?
Milyen bejelentési és engedélyezési feltételek adódnak?
Ebben az esetben mi a helyzet az adatkezelési szabályokkal?
Mire kell még itt ügyelni?

Gondolom bonyolítaná a helyzetet, ha a tagokon kívül bárki megvehetné a termékeket igazi pénzért is. Ebben az esetben mi lenne a felállás?

Köszönöm a válaszokat előre is. :)

HxFF # 2015.02.26. 14:01

köszönöm a segítséget

Kovács_Béla_Sándor # 2015.02.19. 09:37

Vagy a karácsonyfát vagy az autót vehették ott. Esetleg a társasházat.

Rexor # 2015.02.19. 07:50

Nem, a társasház nem felelős ezért. De mi köze ennek a témának a webshophoz? :)

porti05 # 2015.02.18. 10:16

Azzal kapcsolatban szeretnék segítséget kérni, hogy mit tudok tenni, ha a parkolóban álló autómnak a nagy szél nekifújt egy társasház elé kidobott néhai karácsonyfát,és az behorpasztotta az autómat. Casco biztosításom nincsen. A társasház felelőssé tehető ezzel kapcsolatban? A fát az elszállítási határidő után dobták ki, már legalább 2 hete a társasház előtt van, nem is egy.

Sherlock # 2015.02.18. 08:05

Fedezeti vételt is köthet, de mindegyik megoldással több a macera, mint máshol megvenni.

Kovács_Béla_Sándor # 2015.02.18. 07:51

Azért ez nem ilyen egyszerű. Az a kérdés, hogy a webáruház kínálatának a közzététele, a rendelésre felkínálás szerződési ajánlat-e. Ha az, akkor a szerződés létrejött, a vevő követelheti az eladótól a teljesítést. Ha nem szerződési ajánlat, akkor a megrendelés sem keletkeztetett jogviszonyt a felek között, nincs mit követelni. (Legfeljebb a biztatási kár jöhet szóba - de nem nagyon van kár.)

capisca # 2015.02.18. 07:23

Ilyenkor mit tehetek?

Rendelsz máshonnan.

Ilyet csinálhat a webáruház, hogy egyszerűen törli a megrendelésemet?

Ha a Remington forgalmazó nem ad el nekik ilyen borotvát, akkor nem tudják teljesíteni a megrendelésedet.

Akkor miért árulták a terméket?

Mert korábban a Remington adott el nekik ilyet, most már nem.

HxFF # 2015.02.17. 19:03

Sziasztok!
Szeretném kérni a segítségeteket, hogy "vettem" egy ismert webshopban egy elektromos borotvát és mikor megvettem az oldalon az állt, hogy készleten van és 1-3 munkanap a kiszállítás, 4 napig nem történt semmi és írtam egy levelet és azt a választ kaptam, hogy :
" Sajnálattal tájékoztatjuk, hogy a hazai forgalmazó 2015.02.17-én igazolta vissza a Webáruháza számára, hogy az Ön megrendelésében szereplő (cikkszám:)
Remington R 7150 típusú borotvát a továbbiakban nem biztosítja webáruházunk részére, ezért a megrendelését jelenleg nem tudjuk teljesíteni, így törlésre kerül."

A megrendelést 02.09-én reggel kilenckor adtam le és bankkártyával ki is fizettem, írták hogy a pénzt visszaadják, de én a megvásárolt borotvát szeretném és abban az árban amiben megvettem.
Ilyenkor mit tehetek? Ilyet csinálhat a webáruház, hogy egyszerűen törli a megrendelésemet? Akkor miért árulták a terméket?

köszönöm