Igen, az ÁFF-ben bizonyára figyelmeztetnek erre, nem olvastam el...
"Az ő szempontjukból lehet, hogy száz ilyen esetből kilencvenkilencszer a gyanútlan használt telefon vásárlónak szívás, de annak az egynek, aki meg így szerzi vissza az ellopott telefonját, jó."
Ez nem teljesen helytálló, mert az elvesztett/ellopott telefont be lehet állítani elveszett módba, valamint egy figyelmeztető informatív üzenetet is lehet mellékelni, ahol meg lehet adni az elérhetősségeket.
Ilyen esetben viszont, amikor telefon nincs elvesztett módban (csak valamikor 1 éve bejelentkeztek egy fiókba) szívás van. Persze előfordulhat olyan eset is, amikor a tulajdonosnak még nem volt ideje elvesztett módba állítani a (lopott/elhagyott) telefont, de ebben az esetben legalább 1 éve tulajdonost váltott már. Ami bosszantó, hogy a fiók tulajdonosát sehogy se lehet elérni (akár az Apple közvetítésével). Az extra poént nem írnám le, hogy az Apple telefonos Support mit javasolt, mert eléggé nevetséges megoldást mondtak és nagyban rontaná a cég hírnevét :)
Mindenesetre remélhetőleg megoldódik az eset, mivel sikerült előkeríteni az egyel ezelőtti tulajdonos lakcímét.