Ügyfélszolgálat nélküli tárhelyszolgáltatás?


prezso # 2016.12.28. 22:42

Crusader: nem csak arról lehet szó, hogy a szolgáltató az ügyféltől tud meg valamit, bár lehet ilyen is.
Pl. az én vps-emen rossz volt a helyi idő: UTC-ben mutatta a weboldalon lévő óra, bár a vps-en Europe/Budapest volt az időzóna. Egy mail a szolgáltatónak, és javították.
De olyan is volt, amikor nem volt kapcsolat a szerverrel, de a szolgáltató oldala működött. Nyilván nem nálam volt a hiba, de azért hadd kérdezzem már meg tőle, hogy kb. mikor lesz elérhető a vps...
De olyan is volt, amikor ők küldtek mailt, hogy náluk lévő hiba miatt nem működött a rendszer kb. fél órán keresztül - nekem fel se tűnt.

kalmi # 2016.12.21. 23:37

Szerintem van ilyen pl: https://www.waveride.at/plans

Kérdés, hogy mit értesz ügyfélszolgálat alatt. Szerintem csak arra kell koncentrálni, amit szolgáltatsz. Pl: Egy VPS szolgáltatónak nem feladata egy Drupal telepítés leírása.

Amit meg leírtál a fizetés és a szolgáltatásod működtetésének kommunikációja már elégséges lehet. Sőt akár kérhetsz külön pénzt bővebb szolgáltatásokért is.

Amúgy szerintem ez a kisebbik gondod és nem ez az igaz jogi kérdés, hanem az, hogy milyen ÁSZF-t fogsz írni és milyen törvények szerint működsz :)

Crusader # 2016.12.21. 21:35

Elég gáz lenne, ha egy tárhelyszolgáltató az ügyféltől tudná meg, hogy nem megy a szolgáltatás... Nyilván ez nem így működik, hanem nonstop automatikusan monitorozva van minden szolgáltatás és leállás esetén a lehető leghamarabb megkezdődik a probléma elhárítása. Ha az ügyél jelzi a problémát, attól se hamarabb, se később nem lesz kijavítva.

prezso # 2016.12.08. 11:44

Szóval ha jól értem, akkor sem válaszolnál, ha pl. nálad lévő ok miatt nem megy a szolgáltatás.
(váratlan, szerveren fellépő hiba, elérési problémák hálózati hibák miatt és egyéb...)
Ez így elég necces egy fizetős szolgáltatásnál, én biztosan nem lennék ügyfeled.

Crusader # 2016.12.02. 21:44

Kedves Szakértők!

Egy olyan tárhelyszolgáltatás (web-hosting, amikor az ügyfelek weboldalait futtatom) beindításán gondolkozom, aminek az lenne a különlegessége, hogy nem lenne hozzá technikai ügyfélszolgálat. Csak számlázási, fizetési kérdésekben lehetne az ügyfélszolgálathoz fordulni, de azt is csak emailben, telefonon egyáltalán nem. Technikai kérdésekre (pl. hogyan kell adott dolgot beállítani a tárhelyen, hogyan telepítsünk fel adott szkriptet stb.) nem válaszolna az ügyfélszolgálat.

Viszont emiatt a szolgáltatás olcsóbb lenne, mint a hasonló szolgáltatások, hiszen nem kell ügyfélszolgálatosra költeni. Tehát a célcsoport a haladó felhasználók lennének, akiknek nincs szükségük támogatásra, mert egyébként minden be tudnak állítani saját maguk a tárhelyen a kezelőfelület segítségével (csak ugye valamennyire érteni kell hozzá, de természetesen felhasználási útmutató lenne a weboldalon).

Az a kérdésem, hogy ügyfélszolgálat nélkül így lehet-e tárhelyszolgáltatást indítani, nincs-e valami törvény, rendelet, ami kimondja, hogy kötelező az ügyfélszolgálat? Pl. webshopra vonatkozó szabályozások nem érvényesek ilyenkor? Nyilván az ÁSZF-ben világosan le lenne írva, hogy nincs technikai ügyfélszolgálat, csak számlázási, fizetési kérdésekre válaszol a szolgáltató (pl. ha a kibocsátott számla korrekcióra szorul, vagy nem sikerül a bankkártyás fizetés, vagy nagyobb csomagra akar váltani az ügyfél stb.)