Kedves Szakértők!
Egy éven belül a már a második ugyanolyan típusú automata kávéfőzőnk hibásodott meg, ugyanazzal a hibával (csepptálca alá folyik a víz). Az első gépnél januárban kaptunk egy csereutalványt, illetve, pénzvisszafizetést, mert a webáruházban akkor pont nem volt készleten ez a típus, emiatt a Mo-i importőr webáruházában vásároltuk meg ugyanazt a típust (ráfizetéssel ;-)).
Az új készülék mostanáig bírta, ugyanúgy (vagy talán még jobban is) folyik a csepptálca és a készülék alá a víz. Ameddig ezt nem vettük észre, a kifolyt víz maradandóan károsította a tömörfa munkalapot, a kárt csak a munkalap teljes cseréjével lehet orvosolni (új munkalap anyagköltség kb 100e ft, a méretre vágás, beépítés munkadíja pedig asztalostól függ)
Ami miatt írok és kérdésem van, az a importőr hozzáállása a károkozáshoz. A gépet természetesen szervízben átnézik, javítják (vagy ha kell, cserélik ill pénzt visszafizetik). Viszont, nagyjából idáig tartott a felelősségvállalásuk az okozott kár miatt. A webáruházuk ÁSZF-jében található "xxx Felelőssége" pontra hivatkoznak, amely így szól:
"A xxx nem felelős semmilyen elmaradt haszonért, elveszett megtakarításért, jó hírnév elvesztésért, ügyfélkör elvesztésért, közvetett kárért, amely bármely megállapodásból vagy bármely termék a xxx általi értékesítéséből, annak használatából, vagy azzal összefüggésben merül fel. A xxx-nek az összesített és halmozott felelőssége nem haladhatja meg a szóban forgó termék(ek)ért ön által fizetendő vételár összegét."
Amit felajánlottak, hogy kapok egy 30%-os kupont, mert ha visszafizetik a hibás gép árát, akkor "jutányosan" hozzájutok egy kicsivel többet tudó géphez ;-) Számomra méltatlan a felajánlás, hiszen jelenleg is van náluk egy 25%-os kuponom (amelyet nem tudok összevonni a felajánlott 30%-os kuponnal), illetve, ami nagyobb probléma, a dinamikus webáruházi árképzés miatt hetente változtatják az áraikat, ami ezen a héten 300e Ft, a következő hétre lehet, hogy 450e Ft lesz, vagyis az általuk leírt jutányos ár szinte csak a "mai" vásárlásra vonatkozik. És, természetesen, ha elment a kedvem a csöpögő géptől és más márkát vennék inkább, akkor "nesze semmi, fogd meg jól" az értéke a 30%-os kuponnak.
Kérdésem tehát az: felteheti-e a kezét a forgalmazó/importőr, ha az általa forgalmazott készülék hibás működéséből károm keletkezik? Mi lehet egy reális megoldás?