Szavatosság, jótállás, garancia, fogyasztóvédelem


Majordomus # 2023.11.20. 21:58

Végül is használt termék ellenében kapsz használt de felújított terméket!
Rosszul nem jársz.

benedek3 # 2023.11.20. 17:35

Tisztelt Fórum!

Tavaly vásárolt termék idén tönkrement, amire három év jótálást vonatkozik (belföldi ügylet, magánszemély vevő, tartós fogyasztási cikk, kb. félmilliós vételár). Termék nem javítható, cserélni viszont tudják, a jótállás újraindul. A problémám az, hogy gyár által felújított termékről van szó, ami nem új és "ránézésre többet használt", mint az én egy éves termékem.

Két kérdésem lenne

  1. Megtagadhatom-e a cseretermék elfogadását, ha a cseretermék nem új, hanem felújított (használt) termék?
  2. Lehet olyan eset, hogy a gyár által felújított termék új terméknek minősül?
  3. Én kb. annyit látok, hogy jótállási igény érvényesítése esetén kicserélhető a termék, de azt sehol sem látom, hogy ez vadiúj vagy meghibásodott terméknek megfelelő állagú és korú terméknek kell lennie. Van erre szabály?

Köszönöm, benedek

EVF # 2023.11.08. 10:43

Tisztelt Fórum!
Euronics - szállítás - cseretermék

Teljes történet:
Rendeltünk a Euronics-től egy hűtőt. Futárok 5perccel az érkezésük előtt szóltak, előzetesen jelezve lett hogy legalább fél óra mivel apámnak kellett volna idő, hogy haza érjen a futárok miatt. Külön kellett szólnom hogy a régit el kellene vinni, ez is előre meg volt beszélve. Siettek volna el és rájuk kellett szólni, hogy a csomagolást átnéznénk. Ekkor nem találtunk semmi problémát így elmentek, de amikor kinyitottuk láttunk több kisebb sérülést az oldalán csomagoláson belül. Már aznap be lett jelentve. Napokig használtuk mire észrevettük hogy az ajtó kezd kilazulni és sok más apró probléma felmerült így panaszt megtettük(még idejében) és sikerült egy másik csere terméket intézni.
Fontosabb rész, ami miatt írok:
Cseretermék szállítással kapcsolatban azt az információt kaptunk pár napja, hogy majd elfogják szállítani a jelenlegit, és 3 nap után! hozzák az új terméket. Mai nap vinnék el a jelenlegit, így felhívtuk őket egyeztetés miatt, kiderült hogy nincs meg a csere termék, max 1 hét múlva lehetséges, de mai nap mindenképp el akarják vinni a terméket.
Számomra annyira kaotikus és inkább rákérdeznék, hogy ez így, teljesen normális eljárás vagy esetleg több sebből vérzik?
Válaszuk köszönöm.

Majordomus # 2023.06.05. 19:19

Az olcsóbb beszerzésnek nem csak előnyei vannak....
.
Erre választ ad a külföldi importőrrel kötött szerződésed.

drbjozsef # 2023.06.05. 16:03

Igen? Nem? Mit?

FDToth # 2023.06.05. 12:43

köszönöm! Ha jól értem, akkor a jótállást, szavatosságot (tehát szerviz, csere, árleszállítás, stb) nem, de mondjuk a támogatást (ami jelen esetben egy telepítő ajánlása), igen?

Fusimunkát? A mai világban a gyártó is bőven végez ilyen munkát. Az egyik telepítő például annyira szétszórt, hogy vissza sem hív, magától ajánlatot sem ad, stb.

Még egy példa jutott eszembe: veszek egy független autókereskedőtől egy vadiúj autót (pl. Suzuki), amit ő vesz meg külföldről (EU) és hozza be nekem (de olcsóbban, mintha itthon venném meg). Ebben az esetben a Suzuki magyaroszági hivatalos importőre kvázi kitilthat az összes szervizéből és nem 'enged' be oda? Ilyen létezhet? Ez nem hátrányos megkülönböztetés? Csak azért mert nem a 'hivatalos' importőrön keresztül veszem?,

Majordomus # 2023.06.03. 20:05

A gyártó szeretné elkerülni a fusimunkát,ezért a saját láncolatán keresztül bonyolitja az értékesitést és a garanciát.

drbjozsef # 2023.06.02. 10:58

Igen, megtagadhatja.
A szavatossági jogokat nem korlátozhatja (de ez meghibásodásra van), a kötelező (!) jótállást (ami csak bizonyos termékekre van) szintén nem, de minden ezen felül (terméktámogatás, gyári jótállás, kiterjesztett garancia) az szabadon választott, ha szerződésben vállalja, akkor azt kell teljesítenie, ha nem vállalja, akkor meg nem kell.
(gondlom, az almának van worldwide támogatása saját döntésből).

FDToth # 2023.06.02. 10:27

Szomorú örökös

ige, de jelen esetben nem erről van szó. De lehet jobban is járok így, egy az, hogy ugyanaz a gép jóval olcsóbb, aki a jótállást vállalja rá, az nem javít, hanem cserlék ha gond van, csak egy telepítőt kell találni, akkor 'független' és telepíti.
Csak arra lettem volna kíváncsi, hogy például (fiktív, a megnevezések csak az egyszerűség kedvéért vannak és nem biztos, hogy a valóságnak megfelelőek): tegyük fel, hogy a Mediamarkt, Euronics a Sony Hungárián keresztül szerez be X típusú TV-t. Ha tőlük veszem, akkor a Sony Hungária szervizében is tudom szervizeltetni, kapok támogatást rá. Ha ugyanezt a TV-t mondjuk az Emagtól rendelem, de ők nem a Sony Hungárián keresztül szerzik be és emiatt alacsonyabb az ára, akkor a Sony Hungária - mint a gyártó hazai képviselete - megtagadhatja a támogatást, szervizelést (akár jótállási időn belül, akár nem)? Mert annyi a különbség, hogy a beszerzési láncból kimarad egy láncszem...

Szomorú örökös # 2023.06.01. 16:22

FDToth

Egy Apple vagy bármely más nagy gyártó - ha külföldöm veszem az termékeiket - itthon is foglalkozik vele jótállásban, és azon kívül is.

De nem a magyar garanciális feltételek alapján fogja vállalni. Nekem 2019-ben lett egy 2,5 éves Dacia Dokkerem, amire kiderült, hogy még plusz garanciát is vásároltak Németországban, ahol üzembehelyezték. Ez azt jelentette, hogy plusz 2 év, vagy a 100 ezer km elérését követően ér véget a garancia. Amikor a helyi márkaképviseletnél érdeklődtem, írásban azt kaptam rá, hogy a német szerződéses feltételek alapján vállalják csak a garanciát. Nagyon sokat nem is izgatott ez a kérdés, mert egyrészt hamar elfogyott az a bizonyos km, másrészt pedig miután az első 60 ezres kötelező szervíz alkalmával, amire márkaszervízbe vittem, majdnem gallyra is vágták a kocsit, mert egy gyertyacsere is volt a listán és egy gyári hibás gyertyát tettek az egyik hengerbe, de csak másnap vállalták csak a cseréjét, mert aznap már simán leráztak, gyakorlatilag hibás autóval kellett hazamennem. Cserébe nagy kegyesen „előre vettek” reggel és megcsinálták. Próbálták volna csak meg nem megcsinálni, tuti borult volna a pult az ügyintézőre! Utána úgy döntöttem, hogy a helyi márkaszervíz felejtős lesz.

FDToth # 2023.06.01. 12:53

Tisztelt Fórumozók,

az alábbi helyzet kapcsán kérném a véleményüket, tanácsukat.
Robotfűnyíró a jótállás, szavatosság tárgya.
Egy telepítő adott X típusra ajánlatot. Keresgéltem a neten, és találtam ugyanolyan robotot, 45%-kal alacsonyabb áron. Ahol találtam, az nem egy kis webshop, hanem egy elég nagy műszaki cikk kereskedő.
Egyértelmű, hogy a 45%/kal olcsóbb áru gépet venném meg, ugyanaz, mint amit a robotfűnyírós ajánlott.
A robotfűnyíró hazai disztribútorához fordultam, annyit kértem, hogy ajánljon telepítő, aki az általam megvásárolt robotot telepíteni. A forgalmazó nem segít, mondván nem rajta keresztül került az országba a robotfűnyíró, amit telepíttetni szeretnék. Sőt semmilyen támogatást nem nyújtana.
Amit vettem robotfűnyíró az gyári jótállásos, hivatalosan forgalomban van Magyarországon, csak az a webshop akitől vettem, külföldről szerzi közvetlen, nem a hazai disztribútoron keresztül (abba ne menjünk bele, hogy miért éri meg külföldről megvenni bármit is, olcsóbb, arányosan meg pláne). Nem olyan termekről van szó, ami esetleg nem a magyar piacra készült volna, nem ‘szürkeimportos’. A webhsop - akinek üzletei is vannak - továbbadja a gyári jótállást, és jótállási időn belül nem javít, hanem cserél.

Megtagadhatja-e egy gyártó forgalmazója a támogatást, ha ugyanolyan gyári terméket, mint amit ő forgalmaz, én más úton vásárolok meg? Mi lenne akkor, ha külföldöm venném meg gyártói forrásból? Akkor is megtagadhatná?
Egy Apple vagy bármely más nagy gyártó - ha külföldöm veszem az termékeiket - itthon is foglalkozik vele jótállásban, és azon kívül is.

Köszönöm!

drbjozsef # 2023.05.30. 06:59

(vagy ha egyik se, csak nem reagál rá, akkor jogerőssé és közvetlenül végrehajthatóvá válik.)

Majordomus # 2023.05.29. 20:00

A Fizetési meghagyásra vagy fizetni fog vagy ellentmond s akkor perré alakul amúgy is.

László88 # 2023.05.29. 19:12

osztap

fizetési meghagyásnak nem láttam értelmét, a telefonos beszélgetést követően, ami elég hosszadalmas volt, mindenre volt magyarázat, végén fel lett ajánlva az alkatrész felét fizesse vissza és felejtsük el az egészet, ez sem volt jó. holott a felszerelés meg olaj csere díja 150eft. :(

osztap # 2023.05.29. 17:53

László88,

A helyedben inkább fizetési meghagyást adatnék ki közjegyzőnél. Olcsóbb, gyorsabb.
Ha mégis pert indítasz, a legjobb ezeket a nyomtatványokat kitölteni, akkor semmi nem marad ki. Polgári peres ügy, keresetlevél, járásbíróság:
https://birosag.hu/…ikus-urlapok

László88 # 2023.05.29. 17:37

Üdv. Kellék szavatósági pert szeretnék magán úton indítani, kereset levél megírása hasonló mint a becsületsértés hamis vád miatt, feljelentő, feljelentett adatai, elkövetés leírása, csatolás dokumentumok stb...? vagy csak ügyvéddel indítható ilyen per? vásároltam egy használt automata váltót, számlával beépítési garanciával, beépítés megtörtént kaptam szakvéleményt mi szerint nem jó a váltó, fogyasztóvédelem kipipálva, rendőrségen hiába, vissza vétel nincs, sem fele árba sem semmilyen módon. olvasgattam hasonló perekről, azután érdemes egy kártérítési pert indítani amennyiben van hivatalos szakvéleményem.

FDToth # 2023.05.24. 10:49

Köszönöm, gondolom, hogy előfordulhat. De ez egy 10 év körüli, kb 5,5 méter magas, lassan növő fajta (persze lehet, hogy ez is megsínyli, ha ültetik), de szerintem ha jól ültetik és a földlabda is ép, akkor nem lehetne gond (illetve a fa eladója elismert gondatlanságát).

Zöldövezeti11 # 2023.05.24. 08:32

Egy átültetett fa néha nagyon visszaesik (vegetál) aztán hirtelen fejlődésnek indul.

Nem kell feladni !

FDToth # 2023.05.24. 07:34

köszönöm válaszát!
Sikerült közben megegyezni, a kertészek korrektek voltak, így az árleszállítás 50%-os lett a 20% helyett, illetve az elhalt részeket eltávolítják. Ilyenkor kikötheti azt a vállalkozás, hogy innentől kezdve semmilyen reklamáció már nem lehetséges? Arra gondolok, ha például jövő tavasszal a fa teljesen elpusztul, akkor az elfogadott árleszállítás miatt kvázi nem kell szavatolniuk? Szerintem attól, hogy az adott 'hiba' kapcsán elfogadtam az árleszállítás, egy másik (vagy ugyanarra) a hibára még 'él' a szavatosság.

Köszönöm!

dr. Tarczay Aron ugyved # 2023.05.22. 13:01

Vonatkozik.
Ráadásul fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.

FDToth # 2023.05.22. 09:32

Tisztelt Fórumozók,

az alábbiakban kérném a véleményeket:

tavaly novemberben egy kertészettel foglalkozó cégen keresztül vásároltam egy nagy értékű fát, amit a kertészek egy kertészettől hoztak el és ők ültették be. Számla mindenről van.
Idén tavasszal a fa kb 30-35%-ban hozott leveleket, virágokat, a nagy része kopasz, elhalt ágakból áll. Jeleztem is a kertészeknek a dolgot, kijöttek, megnézték, elismerték, mondták, hogy beszélnek a kertészettel. A kertészet is elismerte, felajánlottak xeft összeg visszafizetését (ez a vételár 1/5-e). Én csertét meg fát szeretnék, nem árleszállítást. Cserét nem tudnak adni, mert nincs ilyen méretű egyedi fa.
A kertészet és a kertészek is azt mondjak, hogy nincs jótállás és, hogy ezt jelezték az ültetés előtt.
Jól gondolom, hogy szavatosság azért van, vagy ‘élőlényekre’ semmilyen hasonló nincsen?
A kertészek mossák kezeiket, a kertészetre fogják, de ugye én szerződésben a kertészekkel állok, ők szavatolna felém (ha szavatolnak).
Csak az érdekel, hogy szavatosság vonatkozik-e a fenti esetben egy fára, vagy nem?
Köszönöm előre is a válaszokat!

kantal01 # 2023.04.13. 15:15

Üdv!

Instán írt egy srác, mert látta hogy szerelgetek autókat, hogy megcsinálnám-e az ő autóját is? Én mivel betegségem miatt csak korlátozott óraszámban tudok dolgozni - mikor éppen jól érzem magam- nyilván nem főállásban csinálom ezt, nem éri meg erre vállalkozást csinálni, nem töltök el elegendő időt ahhoz a munkával. Tehát zsarolható vagyok.

Az autó eredeti hibáját megcsináltam, de amíg nálam volt megjelent a check engine, ami mindenki számára köztudomású, motorhibára, érzékelő hibára figyelmeztet. Vettem hibakód olvasót, az kiírta mivel van gond, kicseréltem az alkatrészeket újra, a hibakódot töröltem mentem pár kört az autóval a hiba nem jött vissza. Erről értesítettem a tulajdonost, megköszönte hogy megcsináltam saját költségemen. Úgy gondoltam mivel nem fotóztam, videóztam le az autót járó motor mellett, nem lehet tudni hogy ezt most én okoztam, vagy már benne volt mikor hozta, mindegy. Utólag mindenki okos. Így lett megnyugtató vége, megcsináltam. Ő is örült, én sem lettem feljelentve. Mielőtt fizetett, együtt mentünk egy nagyobb próbakört, a hibakód nem volt jelen, az autó nem tiltott, az autó jól működött. Sem másnap, sem pedig hetekkel utána nem jelentkezett, hogy bármi baj lenne. Ellenben most fél év elteltével állítólag visszajött a hiba több ezer km után, újra meghibásodott az alkatrész amit cseréltem. Ő is kicserélte, de az is tönkre ment. Elvitte diagnosztikára, ahol azt mondták egy másik, sokkal drágább alkatrész okozta annak az alkatrésznek a meghibásodását, amit cseréltem.

Most az van, hogy ki akarja velem fizettetni ezt a bulit, ami több ezer euro. Én viszont igazságtalannak érzem, egyrészt nem vagyok benne biztos hogy ez a probléma nem volt jelen már akkor, amikor hozzám elhozta az autót, másrészt amikor próbakörön voltunk a hiba nem jelentkezett, jól működő autót vett át. Nem lehet szerintem bizonyítani, hogy ezt a hibát én idéztem elő, és hogy az én dolgom ezt megfizetni. Persze lehet hogy rosszul gondolkodom, és születtek hasonló esetekben marasztaló ítéletek, de meglepne. Mi erről a véleményetek?

Ha ezt most kifizetem, legközelebb kitalálja hogy átugrott a vezérlés, és a tönkre ment motort fizessem ki. Nyilván ez egy eltúlzott extrém példa, de attól tartok hogy zsarolható voltom miatt, nem fog itt leállni a történet és nem is akarok ebből divatot csinálni. Megszakértőztetni már nem tudja, mert ő maga is belenyúlt a motorba, és le is írta nekem, nehéz lenne olyan tisztességes szakértőt találni, aki leírja, hogy ez a meghibásodás kizárólag az én hibám, és főleg hogy ez nálam következett be.

Ha garanciális oldalról közelítem meg, egy év mindenkinek jár, és ehhez tartom is magam, de akkor meg vissza kellett volna hozni az autót azonnal amint a hibát tapasztalja, azonnal szólnia kellett volna róla hogy baj van, nem nekiáll turkálni a motorban, amivel nem kizárt hogy ő okozott valami bajt. Nem?

Marci86 # 2023.04.03. 06:03

Üdvözletem!
Vásároltam a B... A.. alkatrész kereskedésbe 2022.aug.16án egy alkatrészt 6989Ft. (kormány segédirányítókar). Az alkatrész csapágya a napokba besült, megszorult. Mivel nem tudott elfordulni kiesztergálta a futómű bölcső csatlakozási pontjait. Kell egy bontott bölcső+fel le szerelés, kb 90 ezer forint kárt okoztak nekem... Ezt garanciális eljárás keretébe lehet tőlük követelni, vagy csak a 6900 forintra van esély? Egyáltalán 10 ezer forint alatti alkatrészre milyen szabályok vonatkoznak? mindenhol 10-100 ezerig írják hogy 1 év jótállás. Előre is köszönettel: MM

drbjozsef # 2023.03.22. 05:59

Persze, az úgy szokott történni.

Majordomus # 2023.03.21. 21:27

Ha nem lenne hibás,nem reklamált volna!