Vaterás csalás, mit tegyek? S.O.S


Janszi # 2015.03.21. 20:47

Üdvözlök mindenkit.

Lentebb említett vaterás csalással kapcsolatban írom,hogy mégis működik a vatera problémakezelő stábja,tényekkel támasztottam alá az eladó hibáját,miszerint nem is rendelkezett a termékekkel,2015,02,26 tól 2015,03,19-ig vártam türelemmel az eladó által beígért kb.két hét múlva meglesz kijelentésre,majd 2015,03,18-án észrevettem,hogy az eladó újra fölrakta a 9db-os terméket(2015,03,14-én),ugyan azért a pénzért,ekkor odaírtam a kérdezzen az eladótól mezőbe,hogy amennyiben nem teljesíti az általam megvásárolt aukcióval kapcsolatos kötelezettségét,úgy negatívval értékelem.Ezt kitöröltette,majd írt magánban,hogy mit képzelek,ne zaklassam.Értékeltem a sikertelen adásvételt,amire az eladó is visszaértékelt negatívval,minősíthetetlen módon.Sajnos nem vezetett egyezségre a meghirdetett termékkel nem rendelkező eladóval való kommunikáció,mi több,jogtalan negatívval értékelt,kértem a kifogásolható tartalom miatt is a negatív értékelés törlését,valótlan állítások és jellemzés szerepelt benne okfejtés helyett.El is távolította a vatera csapat a jogtalan negatív értékelést,bár ez nem garancia a következő elkövetés megakadályozására sajnos.Ha hibázok és elismerem,jóváteszem,azt maximálisan tolerálja a társadalom is,a btk is,esetemben ez is hiányzott.Köszönöm a figyelmet.

Janszi # 2015.03.21. 20:11

nickik

Bocs hogy bele vau,de ha lejárt a tartozásod,és ez esetben átadja a vatera behajtó cégnek,azaz megbízza a pénz behajtással,akkor azért pénzt számol fel a behajtó cég,ami valós,élő követelés,tehát hiába fogadta be szerinted a vatera a pénzed,nem tudja visszavonni a behajtótól a megbízást,mert az már megtörtént.
A pénz befizetésére a határidő lejárt,olyan ez,mint a nav-nál,ha lejárt a bevallás beküldési határidő,akkor fizetsz.
Hacsak nem indoklod hitelt érdemlően.
Sherlock jól beszél,kell lennie a behajtótól kapott mailon utalásnak arra vonatkozóan,hogy mire fel követel tőled pénzt.Ennek hiányában ismeretlen is kéregethetne számla ellenében tőled is,és mástól is némi aprót.
Nem vagyok jogi szakértő.

nickik # 2015.03.20. 15:21

Köszi! :) Mi a hitelt érdemlő? Ők arra hivatkoznak, hogy kérdezzem meg a Vaterát, hogy nekik adta-e ki, ezt én nem érzem normális dolognak.

Amúgy azt is szeretném látni, hogy mikor vették át behajtásra, hiszen a Vatera honlapján az szerepel, hogy ha kiadják behajtásra, akkor feléjük már NEM TUDOM rendezni a tartozást, ehhez képest, nem voltam letiltva, befizettem, majd ez a cég 3 nap múlva keresett meg, hogy átadták nekik, és emailben küldött egy számlát, amin a 6000 Ft és a 387 Ft is szerepel.

Szóval ha a Vatera befogadta a pénzt, miközben esetleg már kiadta behajtásra, akkor is jár a cégnek az adminisztrációs díj? Hiszen nem csinált semmit! Vagy a Vaterának intézkednie kellett volna, hogy felé már ne fizethessek? Nekem azt mondták (de nem jogász), hogy ha megbízás van és a megbízó befogadja a tartozás teljesítését, akkor a megbízónak a megbízottal kell elszámolnia és tőlem nem követelhetnek). Bocsi, hosszú lett! Köszönöm előre is ha megtiszteltek a válaszotokkal!

Sherlock # 2015.03.20. 14:38

valóban nincs jogom a számlán kívül semmi egyéb papírt (meghatalmazás, engedményezési szerződés vagy valami) megkapni, ettől a cégtől, azért, hogy igazolja, hogy mikor vette át behajtásra és hogy valóban átvette-e?

Tulajdonképpen nincs jogod, viszont amíg ő nem igazolja hitelt érdemlően, hogy neki tartozol, addig nem vagy köteles teljesíteni.

Amíg hitelt érdemlően nem igazolják, addig az eredeti jogosultnak kell fizetned, tehát jól csináltad.

nickik # 2015.03.20. 14:28

Sziasztok,

kérdésem nem teljesen idevág, csak annyiban, hogy Vaterával kapcsolatos. Feltettem már a vh fórumban, de ott nem kaptam választ, remélve, hogy itt kapok leírom újból:

Szóval azt szeretném megkérdezni, hogy megbízási szerződés esetén tényleg az a szabály, hogy ha én befizettem a megbízónak a tartozásom, akkor a behajtó cég már nem kérheti tőlem a utalékát? Vaterának késve fizettem be majdnem 400 Ftnyi összeget (dec 5-én fizettem be, de ők állítólag dec 2-án kiadták egy adósságkezelőnek, de erről csak utólag értesültem, amikor hívtak ettől a cégtől, mert én a Vatera honlapján keresztül fizettem be a 387 Ft-ot). Jogos, hogy 6000 ft-ot követelnek, plusz azt is amit már befizettem a Vaterának? Lécci írjátok meg, mert most már mindennap hívogatnak ettől a cégtől! 1-2 ezret lehet be is fizetnék de 6000 ezret nagyon soknak tartok főleg, hogy semmit nem csináltak, hiszen rendezni tudtam még a Vaterával....

Másik kérdésem: valóban nincs jogom a számlán kívül semmi egyéb papírt (meghatalmazás, engedményezési szerződés vagy valami) megkapni, ettől a cégtől, azért, hogy igazolja, hogy mikor vette át behajtásra és hogy valóban átvette-e?

Bízva válaszotokban, köszönettel, Niki

Janszi # 2015.03.18. 08:02

Üdvözlök mindenkit.

Szintén vaterás aukciós csalás áldozata lettem,mivel az eladó meghirdetett 9db azonos terméket,én rátaláltam,fix áras volt,megvettem,sikeres licitként lezáródott automatice az aukció,nekem küldte a vatera az értesítőt,hogy sikeres volt a licitem 2015 02 26-án.
Az eladó nem jelentkezett két napig,akkor odaírtam a sikeres licithez kérdezzen az eladótól rovatba,hogy örömmel várom az utalás és szállítás részleteire vonatkozó mailt,ez az eladó levelesládikájában landolt.A sikeres licit lapon láttam,hogy az eladó újra fölrakta ugyan azt a 9 db-os aukciót másnap,majd néhány óra múlva lezárta.Majd március másodikán írt jellemtelen levelet,miszerint írt már nekem nem kaptam meg?címmel,majd fölkínálta a kevesebb darabot,vagy a kb.két hét múlva meglesz című verziót.
A vaterának elküldtem minden részlettel a részletes leírást,simán lepasszolta az ügyet,egyezzek meg az eladóval címen,ő nem tehet semmit,vagy a fogyasztóvédelem.
Csupán egy csaláshoz aszisztál a vatera,de nem tehet semmit.
Nem kérek tanácsot ez ügyben,csupán példaként szánom,okuljon mindenki a más kárán ha tud :-)
Janszi

..pandy.. # 2014.07.30. 15:12

Üdv!
Nekem is hasonló a problémám. Engem "csak" 6000 forinttal húzott le egy bizonyos Sütő Ramón "HardverPartner". Állítólag veszprémi.
E-mailekre volt hajlandó időt szakítani és "majd küldöm" dumával elintézte.
A kérdésem az lenne,hogy a rendőrség milyen aktív volt eddig mások szerint?
Illetékes a feljelentés és valóban nem tudnak mit kezdeni vagy csak le akartak rázni a Gödöllői zsaruk?

Köszönöm!

Marnie # 2013.04.02. 11:27

Üdvözlöm a fórumozókat!
A problémám a következő:
Vaterán 40.000,-Ft-ért vásároltam egy terméket,amiről átvételkor derült ki,hogy nem felel meg a leírtaknak.
Az áru mellé számla másolatot kaptam,amelyből kiderült,hogy a terméket nem egy magánszemélytől,hanem egy internetes kereskedelemmel foglalkozó cégtől vettem meg.
Azonnal jeleztem a problémát,jeleztem,hogy visszaküldöm a terméket és élnék elállási jogommal,kérném visszautalni a pénzemet. - A terméket azonnal vissza is küldtem.
Az eladó viszont egyértelműen kijelentette,hogy én a terméket a Vaterán vettem meg tőle,ezért nem téríti vissza a pénzem.

"elállási jogot a távollévők között kötött szerződésekről szóló 17/1999. Kormányrendelet szabályozza, de az árverésen kötött szerződésekre nem terjed ki a rendelet hatálya (ld. 1. § (3) f) pont).

Ez azt jelenti, hogy a Vaterán vásárolt termékekre nem él a 8 (munka!) napos elállási jog."

Viszont honnan tudhatnám egy fantázianévvel kialkudott ár után,hogy magánszemély vagy cég áll-e mögötte?
Valóban értékesíthetnek így cégek áll néven,garanciát,visszafizetést nem vállalva, csak mert a Vaterán keresztül teszik?
Akkor mégis hogyan adóznak?

Hová fordulhatnék segítségért? Mert jelenleg a pénzem is oda, a termék is náluk.
Köszönök minden észrevételt,segítséget!
Üdv.

hattyúdal # 2013.03.27. 13:16

Nem látom, mi lenne ebben a csalás? Az egy dolog, hogy nem tetszik élőben. De.... nem tudom egyáltalán rákérdeztél-e az eladótól, hogy mennyire valósak a színek a képen amit feltett a szőnyegről.
Javaslom próbálj meg túladni rajta, (akár némi engedménnyel is) de tanulva az esetből olyan fotókat készíts, amelyről hűen kivehető a szín!

ancixxx # 2013.03.27. 10:19

Még annyival egészíteném ki, hogy az átvétel napján e-mailben jeleztem az eladónak, hogy elállnék a vásárlástól, de ő ettől teljesen elzárkózik. Azt írja, hogy en is küldjem vissza, mert nem veszi át.

ancixxx # 2013.03.27. 09:57

Szép napot mindenkinek! Vaterás vásárlással kapcsolatban szeretnék tanácsot. Szőnyeget vásároltam fix áras aukcióban 8.000 Ft-ért. Csalódott vagyok, mert élőben már nem tetszik (más a színe, mint a képekről tűnt, és így már nem illik a nappalimba, ahová szántam.) A Fogyasztóvédelemmel beszéltem, azt mondták, hogy nem számítok fogyasztónak, mert magánember vásárolt magánembertől. Javasolták, hogy forduljak inkább bírósághoz. Bevallom félek ettől, mert biztosan nem 2 fillér, másrészt pedig hogy döntenének egyáltalán? Olyan valakitől kérnék tanácsot, aki ügyvéd. Köszönöm előre is. Üdv.

svindlerek.listaja # 2013.02.20. 14:27

A linket tekintve jó látni hogy alapos melót végeztek :)

Véleményem # 2013.02.14. 14:26
Lyonee # 2013.02.02. 19:02

Olvasd át a szerződést. Valószínűleg 8 munkanapon belül felmondhatod. Postázzad, faxoljad, a telefont letagadhatják

ius latratus # 2013.02.02. 18:27

Mi történne?
Elállási jogod van. Nem veszed át, írsz egy levelet, felhívod őket (válaszd ki), s közlöd, hogy nem tartasz igényt a termékre.

Petria # 2013.02.02. 16:16

Szeretnék érdeklődni,hogy mi van akkor ha egy terméket /buszos /árubemutaton megrendeltem,de meggondoltam magamat, s nem kérem.S.O.S

tothvili # 2013.02.02. 16:05

Volt már olyan is, hogy üres dobozt hozott a futár.
Eső után köpönyeg, de fel kell venni videora a csomag felbontását a futár jelenlétében...

tök egyszerű # 2013.01.30. 10:44

Tisztel hölgyek urak hogy lehet elküldeni igy pénzeket nemértem csak pár dolog ami talán segithet pl telefonszám: lelehet kérdezni a szolgáltatot megtudjuk ki az illető ha titkos a szám tovább megyünk,pontos lakhely megkérdezése az eladótol beirjuk a google térképkeresöbe rögtön kidobja a cimet ha nem talál cimet lehet gyanakodni,átutalásnál ne csak a bankszámla számot kérjük el mindent, nevet pontos cimet bank nevét,ellenőrézzék minden esetben hogy valós -e.
Ha futár vagy posta feladás történt az eladótol kérjük el a regisztrációs számot /sima levélben csomagban ne kérjenek semmit nem lehet lekövetni/ küldje át emailban és rögtön utánna tudunk nézni hogy valóban feladta -e,felhivjuk a postát futárszolgálatot bemondjuk a regisztrácios számot és megmondják valós e a csomag,igazábol,de elég szomorú hogy sok ember semmit nem tesz meg a biztonságért bele a vak világba ebben az országba nem igy megy

sr86 # 2013.01.24. 20:23

Vásároltam egy iphone telefont az aprodon, az eladóval többször is beszéltem telefonon, sms-ben és emailben..Elutaltam a pénzt, a megebszéltek alapján ő aznap elküldte futárszolgálattal. A telefon nem érkezett meg, és azóta az eladó, nem veszi fel a telefont,és a levelekre sem válaszol! Mit lehet tenni? Email,és sms az elutalt pénzről a bizonylat az bizonyíték? Köszönöm

buba # 2013.01.06. 18:29

Üdv edchina !

Jelezd a Vatera felé,kérd meg őket, hogy adják meg az eladó adatait és vagy elmész hozzá az árúval, vagy a BTK 318.§. 1 bek alapján feljelented

edchina # 2012.10.06. 08:25

Köszönöm a választ "kedves" kbs! Hogy őszinte legyek, egy "picit" intelligensebb válaszra vártam. A hozzászólásom végén szerepelnek a kérdések, amiről szerettem volna részletesebb információt kapni. Nyilván nem írtam volna, ha mindennel tisztában vagyok. Szerintem a kérdéseim érthetőek, magyarul vannak leírva. Ha jól látom jogi fórumon vagyunk. Hol máshol tehetném fel a kérdéseimet ha nem itt?!! Az alapvető intelligenciába beletartozik a köszönés a levél elején-végén, vagy hozzászólásban, ahogy én is tettem. Legalább ennyi tiszteletet adjunk meg egymásnak. Ha valaki ennek nem tud eleget tenni, megkérem tartózkodjék a válaszadástól. Aki pedig érdemben hozzá tud szólni pár szót, hogy hol és miként, milyen formában érdemes kezdenem az ügyet, nagyon megköszönöm.

Tisztelettel:
ec

Kovács_Béla_Sándor # 2012.10.06. 07:43

Tudod, mit tehetsz. Milyen eligazítást akarsz még?

edchina # 2012.10.06. 06:38

Megkérem aki tud segítsen eligazodni abban az ügyben, amit az előző hozzászólásomban leírtam, tegye meg javaslatát.

Köszönöm!

edchina # 2012.10.05. 20:28

Sajnos én is egy akciós csaló áldozata lettem. Ebben kérem a tisztelt hozzáértők segítségét. "Leütöttem" egy terméket, megbeszéltük a találkozót az adásvétel miatt, de mivel én nem tudtam elmenni, megkértem valakit, hogy hozza el nekem. Kifizette, elhozta, de sajnos nem a termék nem felelt meg az eladó által a terméklapon leírtakkal. Jó állapotúnak hirdette, de valójában egy használhatatlan, hibás, elhasznált terméket kaptam. Jeleztem az eladónak e-mailben, de elzárkózott a visszavásárlástól. Pedig abban az esetben ha a termék nem felel meg a leírásnak vissza kell vásárolnia, az adásvétel pedig semmisnek tekinthető. Azt nem tagadta, hogy hibás, egyszerűen nem vásárolja vissza, mert én "leütöttem" az aukciós oldalon. A hibák jól láthatóak a terméken, több helyen is jelen vannak, így nem állíthatja azt, hogy nem tudott róla, tehát rosszhiszeműen járt el. Csak azért vásároltam meg, mert jó állapotúnak tüntettem fel. Szeretném visszakapni a pénzem. Mit tudok tenni ebben az esetben? A vaterának már írtam. Ők azt válaszolták ,hogy nem kompetensek ilyen ügyekben forduljak a bírósághoz. Az adásvétel pedig semmisnek tekinthető. Menjek a rendőrségre feljelenteni? Vagy a Bírósághoz? Vagy mindkettőhöz? A Bíróságon, hogy tudom ezt elindítani? Köszönöm

ObudaFan # 2012.09.28. 13:53

Fizetési meghagyás.