Fórum polgári jog régebbi elöl     új hozzászólás


Vaterás csalás, mit tegyek? S.O.S

Marnie # e-mail 2013.04.02. 13:27

Üdvözlöm a fórumozókat!
A problémám a következő:
Vaterán 40.000,-Ft-ért vásároltam egy terméket,amiről átvételkor derült ki,hogy nem felel meg a leírtaknak.
Az áru mellé számla másolatot kaptam,amelyből kiderült,hogy a terméket nem egy magánszemélytől,hanem egy internetes kereskedelemmel foglalkozó cégtől vettem meg.
Azonnal jeleztem a problémát,jeleztem,hogy visszaküldöm a terméket és élnék elállási jogommal,kérném visszautalni a pénzemet. - A terméket azonnal vissza is küldtem.
Az eladó viszont egyértelműen kijelentette,hogy én a terméket a Vaterán vettem meg tőle,ezért nem téríti vissza a pénzem.

"elállási jogot a távollévők között kötött szerződésekről szóló 17/1999. Kormányrendelet szabályozza, de az árverésen kötött szerződésekre nem terjed ki a rendelet hatálya (ld. 1. § (3) f) pont).

Ez azt jelenti, hogy a Vaterán vásárolt termékekre nem él a 8 (munka!) napos elállási jog."

Viszont honnan tudhatnám egy fantázianévvel kialkudott ár után,hogy magánszemély vagy cég áll-e mögötte?
Valóban értékesíthetnek így cégek áll néven,garanciát,visszafizetést nem vállalva, csak mert a Vaterán keresztül teszik?
Akkor mégis hogyan adóznak?

Hová fordulhatnék segítségért? Mert jelenleg a pénzem is oda, a termék is náluk.
Köszönök minden észrevételt,segítséget!
Üdv.

hattyúdal #   2013.03.27. 14:16

Nem látom, mi lenne ebben a csalás? Az egy dolog, hogy nem tetszik élőben. De.... nem tudom egyáltalán rákérdeztél-e az eladótól, hogy mennyire valósak a színek a képen amit feltett a szőnyegről.
Javaslom próbálj meg túladni rajta, (akár némi engedménnyel is) de tanulva az esetből olyan fotókat készíts, amelyről hűen kivehető a szín!

ancixxx # e-mail 2013.03.27. 11:19

Még annyival egészíteném ki, hogy az átvétel napján e-mailben jeleztem az eladónak, hogy elállnék a vásárlástól, de ő ettől teljesen elzárkózik. Azt írja, hogy en is küldjem vissza, mert nem veszi át.

ancixxx # e-mail 2013.03.27. 10:57

Szép napot mindenkinek! Vaterás vásárlással kapcsolatban szeretnék tanácsot. Szőnyeget vásároltam fix áras aukcióban 8.000 Ft-ért. Csalódott vagyok, mert élőben már nem tetszik (más a színe, mint a képekről tűnt, és így már nem illik a nappalimba, ahová szántam.) A Fogyasztóvédelemmel beszéltem, azt mondták, hogy nem számítok fogyasztónak, mert magánember vásárolt magánembertől. Javasolták, hogy forduljak inkább bírósághoz. Bevallom félek ettől, mert biztosan nem 2 fillér, másrészt pedig hogy döntenének egyáltalán? Olyan valakitől kérnék tanácsot, aki ügyvéd. Köszönöm előre is. Üdv.

svindlerek.listaja # e-mail 2013.02.20. 15:27

A linket tekintve jó látni hogy alapos melót végeztek :)

Véleményem #   2013.02.14. 15:26
Lyonee #   2013.02.02. 20:02

Olvasd át a szerződést. Valószínűleg 8 munkanapon belül felmondhatod. Postázzad, faxoljad, a telefont letagadhatják

ius latratus # e-mail 2013.02.02. 19:27

Mi történne?
Elállási jogod van. Nem veszed át, írsz egy levelet, felhívod őket (válaszd ki), s közlöd, hogy nem tartasz igényt a termékre.

Petria # e-mail 2013.02.02. 17:16

Szeretnék érdeklődni,hogy mi van akkor ha egy terméket /buszos /árubemutaton megrendeltem,de meggondoltam magamat, s nem kérem.S.O.S

tothvili # e-mail 2013.02.02. 17:05

Volt már olyan is, hogy üres dobozt hozott a futár.
Eső után köpönyeg, de fel kell venni videora a csomag felbontását a futár jelenlétében...

tök egyszerű # e-mail 2013.01.30. 11:44

Tisztel hölgyek urak hogy lehet elküldeni igy pénzeket nemértem csak pár dolog ami talán segithet pl telefonszám: lelehet kérdezni a szolgáltatot megtudjuk ki az illető ha titkos a szám tovább megyünk,pontos lakhely megkérdezése az eladótol beirjuk a google térképkeresöbe rögtön kidobja a cimet ha nem talál cimet lehet gyanakodni,átutalásnál ne csak a bankszámla számot kérjük el mindent, nevet pontos cimet bank nevét,ellenőrézzék minden esetben hogy valós -e.
Ha futár vagy posta feladás történt az eladótol kérjük el a regisztrációs számot /sima levélben csomagban ne kérjenek semmit nem lehet lekövetni/ küldje át emailban és rögtön utánna tudunk nézni hogy valóban feladta -e,felhivjuk a postát futárszolgálatot bemondjuk a regisztrácios számot és megmondják valós e a csomag,igazábol,de elég szomorú hogy sok ember semmit nem tesz meg a biztonságért bele a vak világba ebben az országba nem igy megy

sr86 # e-mail 2013.01.24. 21:23

Vásároltam egy iphone telefont az aprodon, az eladóval többször is beszéltem telefonon, sms-ben és emailben..Elutaltam a pénzt, a megebszéltek alapján ő aznap elküldte futárszolgálattal. A telefon nem érkezett meg, és azóta az eladó, nem veszi fel a telefont,és a levelekre sem válaszol! Mit lehet tenni? Email,és sms az elutalt pénzről a bizonylat az bizonyíték? Köszönöm

buba # e-mail 2013.01.06. 19:29

Üdv edchina !

Jelezd a Vatera felé,kérd meg őket, hogy adják meg az eladó adatait és vagy elmész hozzá az árúval, vagy a BTK 318.§. 1 bek alapján feljelented

edchina #   2012.10.06. 10:25

Köszönöm a választ "kedves" kbs! Hogy őszinte legyek, egy "picit" intelligensebb válaszra vártam. A hozzászólásom végén szerepelnek a kérdések, amiről szerettem volna részletesebb információt kapni. Nyilván nem írtam volna, ha mindennel tisztában vagyok. Szerintem a kérdéseim érthetőek, magyarul vannak leírva. Ha jól látom jogi fórumon vagyunk. Hol máshol tehetném fel a kérdéseimet ha nem itt?!! Az alapvető intelligenciába beletartozik a köszönés a levél elején-végén, vagy hozzászólásban, ahogy én is tettem. Legalább ennyi tiszteletet adjunk meg egymásnak. Ha valaki ennek nem tud eleget tenni, megkérem tartózkodjék a válaszadástól. Aki pedig érdemben hozzá tud szólni pár szót, hogy hol és miként, milyen formában érdemes kezdenem az ügyet, nagyon megköszönöm.

Tisztelettel:
ec

Kovács_Béla_Sándor # e-mail 2012.10.06. 09:43

Tudod, mit tehetsz. Milyen eligazítást akarsz még?

www.kbs-ugyved.hu

edchina #   2012.10.06. 08:38

Megkérem aki tud segítsen eligazodni abban az ügyben, amit az előző hozzászólásomban leírtam, tegye meg javaslatát.

Köszönöm!

edchina #   2012.10.05. 22:28

Sajnos én is egy akciós csaló áldozata lettem. Ebben kérem a tisztelt hozzáértők segítségét. "Leütöttem" egy terméket, megbeszéltük a találkozót az adásvétel miatt, de mivel én nem tudtam elmenni, megkértem valakit, hogy hozza el nekem. Kifizette, elhozta, de sajnos nem a termék nem felelt meg az eladó által a terméklapon leírtakkal. Jó állapotúnak hirdette, de valójában egy használhatatlan, hibás, elhasznált terméket kaptam. Jeleztem az eladónak e-mailben, de elzárkózott a visszavásárlástól. Pedig abban az esetben ha a termék nem felel meg a leírásnak vissza kell vásárolnia, az adásvétel pedig semmisnek tekinthető. Azt nem tagadta, hogy hibás, egyszerűen nem vásárolja vissza, mert én "leütöttem" az aukciós oldalon. A hibák jól láthatóak a terméken, több helyen is jelen vannak, így nem állíthatja azt, hogy nem tudott róla, tehát rosszhiszeműen járt el. Csak azért vásároltam meg, mert jó állapotúnak tüntettem fel. Szeretném visszakapni a pénzem. Mit tudok tenni ebben az esetben? A vaterának már írtam. Ők azt válaszolták ,hogy nem kompetensek ilyen ügyekben forduljak a bírósághoz. Az adásvétel pedig semmisnek tekinthető. Menjek a rendőrségre feljelenteni? Vagy a Bírósághoz? Vagy mindkettőhöz? A Bíróságon, hogy tudom ezt elindítani? Köszönöm

ObudaFan # e-mail 2012.09.28. 15:53
edwin07 # e-mail 2012.09.27. 19:26

Nálam az volt a probléma hogy vaterán eladtam egy terméket 19000Ft értékben, aminek az átutalásáról küldött egy képet a vevő. Természetesen csak pozitív értékelései voltak, és feladtam a terméket(nagy hiba volt). Máskor sosem csináltam ilyesmit, erre pont most belefutok egy csalóba. Mert az összeget nem kaptam meg, először e-mailben felkértem hogy nézzen utána a banknál. Azt mondta átutalta mert neki le is vonta a számláról.(többször is ellenőriztem a megadott számlaszámot, a csatolt képen és stimmelt.) Tehát elméletileg meg is kellett volna kapnom. Facebookon is elértem, de már a 3 hetes várakozás miatt igencsak gyanús volt. Aztán finoman közöltem vele hogy mik lehetnek a lehetséges következmények, és még ő volt felháborodva hogy ő mért lépne le a pénzemmel. Azóta sem kaptam kielégítő választ, sem bizonylatot, se az elküldött terméket nem kaptam vissza. Mit tehetek ilyenkor? A rendőrség nem fog foglalkozni vele szerintem:S

kepike1 # e-mail 2010.09.24. 10:14

Szia,én is Vateráztam,nagyon körültekintönek kell lenned,p.l. önlicit,és csak olyanoktól vásárolj,akiknek csak pozitiv a visszajelzésük,én p.l. 76ezerért adtam el egy órát,vevö nem jelentkezett,negativ,kizárták,de megint benn van,persze más néven,ha rendszeresen vásárolsz,igyekezz egy-két megbizható eladónál rendszeresen vásárolni.Egyébként szivböl kivánom,hogy ügyed rendezödjön békésen,további szépnapot

Atis77 # e-mail 2010.09.22. 06:56

Szia

Már ne is haragudj, de én inkább hagytam volna az ilyen eladót a francba, negativot neki, levelezést beküldeni a vaterának, és személyes tiltólstára tenni, nem hogy ezek után még előre utalni???? Ekkora ökörséget. Már ne is haragudj de csak magadnak köszönheted ami veled történt.

boroka77 # e-mail 2010.09.13. 14:55

Laikus vélemény:
A leírtak alapján már annak is örülhetsz, ha egyáltalán megkapod a terméket. (Végigolvasva az egész esetet, sumák alaknak tűnik az eladó.)
Én a következőket tenném:
0. Megbizonyosodnék róla, hogy az áru valóban elküldésre került. (Elkérném faxon vagy scannelve a feladási bizonylatot.)

1. Ha a bizonylatot az eladó nem hajlandó bemutatni, akkor szinte biztos hogy csaló, és nem lesz könnyű visszaszerezni a pénzedet.
Amit tehetsz: első körben a lehetséges következményekre figyelmezteted (azaz finoman megfenyegeted): negatív értékelés, polgári per.
Második lépésben pedig imádkozhatsz, mert ha az illető zsebre akarja vágni a pénzedet, akkor nehéz lesz azt tőle visszakapnod. (Tapasztalt vaterásként viszont úgy látom, hogy bár sok a sumák eladó, de az ilyen mértékű átverés ritka. Inkább a kisebb léptékű csalás a gyakori - leütési ár feljebb srófolása, megtévesztő termékleírás stb.)
2. Ha van bizonylat a feladásról, akkor meg lehet próbálni érdeklődni a futárszolgálatnál. Vagy adnak felvilágosítást, vagy nem. (A Vatera futárt nem ismerem, de pl. szeretett magyar postánk legtöbbször elhajtja a címzettet a francba, azzal, hogy csak a feladónak hajlandó felvilágosítást adni. De ők sem következetesek, időnként könyörületesen megadják a kért információt.)
3. Alapvetően azonban nem a Te dolgod az utánajárás, hanem az eladóé, miután ő bízta meg a szolgálatot a teljesítéssel, ezért szerintem ő felel a velük való kapcsolattartásért. Próbáld rávenni, hogy érdeklődjön, sürgessen stb. Ha azonban nem iparkodik, sok kényszerítési lehetőséged nincs.
4. A késedelmes szállítás miatti kártérítés szerintem annak jár, aki a szolgáltatást megrendelte, azaz első körben a feladónak, de persze megpróbálhatod "leverni" a pénzt rajta, pl. azzal az indokkal, hogy te fizetted a szolgáltatást. Ha erre nem hajlandó, szerintem sok esélyed nincs vele szemben. (Mint írtam, az előzmények alapján én nem aggódnék a kártérítés miatt, hanem örülnék, ha egyáltalán megkapom az árut.)
Velem egyszer fordult elő, hogy küldemény elveszett, akkor abban maradtunk az eladóval, hogy megfelezzük a "hasznot" - de ő egy korrekt ember volt.

Végül: a számlát annak a nevére kell kiállítani, aki a szolgáltatást megrendeli. Ez esetünkben az eladó, mert ő alkalmazta a futárszolgálatot alvállalkozóként ("teljesítési segéd"), hogy az árut neked eljuttassa. Ha az eladó gazdasági társaság, akkor köteles számlát adni a teljes beszedett díjról (vételár, szállítási ktg + bármi egyéb ktg.). Ha magánszemély, akkor erre nem kötelezhető.

banoka #   2010.09.10. 21:11

Üdvözlet!

Az alábbi storym folytatása a következő volt. Az eladó végül kérte, hogy utaljam a pénzt, postára 1690 Ft-ot (azt nem értettem miért nem 990FT, mint általában minden 20 kg-ig, de mindegy), de mivel a vatera futár 1750 FT, abban maradtunk, hogy azt fizessem.

A pénzt elutaltam, Kértem az eladót, hogy kérjen nekem számlát a fuvardíjról és tegye a csomagba, de mint kiderült, saját nevére kérte, és meg is tartotta.

Most azt történt, hogy a futár nem szállította le a mai napig se a csomagot, ezzel kicsúszott az ÁSZF-ben rögzített kiszállítási határidőből, kártérítésre vagyok jogosult (ha egyáltalán valaha megjön a csomag)

  1. A fuvardíjat igazolhatóan a termék árával együtt átutaltam, emailen kértem a számla nevemre történő kiállítását
    • valahol van rögzítve, hogy kinek jár a számla?
  2. Ha megreklamálom a futránál a késedelmes szállítást és kártérítést fizetnek (2*1750 FT), akkor azt gondolom ezek után az eladónak fogják kifizetni, mert az ó nevén van a számla, jososult vagyok én az összegre, ha jelzem neki, hogy igényt tartok rá?
banoka #   2010.09.03. 21:29

Igen, köszönöm a paragrafust. Még egy kicsit próbálom puhábban megközelíteni a dolgot, ha egy ilyen paragrafust lengetve befenyítem az eladót, hogy találkozunk a bíróságon, akkor az csak ellenszenvet és dacot fog kiváltani belőle, és még engem fog rossz és gonosz embernek titulálni. Ezért is gondoltam, hogy esetleg ha kész tények elé állítom, hogy elutaltam a pénzt, ezzel teljesítettem vásárlási kötelezettségemet, hátha nem meri megtenni, hogy nem küldi az árut és jogtalanul megtartja a pénzt. Tudtommal ezzel előáll az az eset, hogy az áru tulajdonosa már én vagyok, az eladónak kötelessége teljesíteni átadási kötelezettségét. Ha nem küldi el az árut, akkor ezt megszegi.
Persze a jogban minden olyan egyszerűnek tűnik, sajnos semmi tapasztalatom, hogy a gyakorlatban mégis ez milyen gyorsan és hatékonyan zajlik le egy bíróságon.... (ill. hatásos lesz -e ez a cselekedet az eladónál)

Bombi # e-mail 2010.09.03. 20:25

még valami,szerintem küldd el emaliben ezt a paragrafust és közöld vele,hogy komolyan gondolod és pert indítasz..hátha meggondolja magát.