Devizahitelszerződés megtámadása PTK 210. (3)


Pandaaa # 2011.08.21. 13:05

@kaméleon: Abban igazad van, hogy annak idején igencsak "nyomták" a frankhiteleket. Az is igaz, hogy a bankár szakember, a fogyasztó meg legtöbbször laikus. De azt látni kell szerintem, hogy józan belátással mindenkinek látnia kellett, hogy a bankár vagy htelközvetítő abból él, hogy eladja a portékáját. Én is laikus vagyok az autókereskedővel, vagy éppen a hentessel szemben, szóval, ha autót, vagy húst veszek, tudom, hogy az a dolga, hogy eladja,ezért dicséri az árut, ezért fenntartással kell kezelni, amit mondanak. A másik meg, ha valami jóval olcsóbb, mint a másik termék, akkor szerintem az átlag fogyasztótól is elvárható, hogy elgondolkozzon, hogy mitől olcsóbb. Frankhitelek dettó: a bank el akart adi, a fogyasztó venni akart, x összegnél jóval alacsonyabb volt a frankhitel törlesztője a forinthiteléhez képest, ezért azt választotta. Azaz oké, hogy nem szakember, de azért a fenti egyszerű faktorokat figyelembe vehette. A kockázat akkor alacsonynak tűnt, sajnos mára kiderült, hogy nem volt az, de a kockázat ténye ismert volt. Mellesleg megjegyzem, aki járt iskolába, azért tanulhatott válságról, hiperinflációról, ilyenekről, szóval azzal se értek egyet, hogy teljességgel ki kellett volna zárni ezt az eshetőséget, még laikusként is.

bigdady # 2011.08.21. 10:23

Vagy CHF-ben forrásbő a bank ahol fevetted, ennyi.

bigdady # 2011.08.21. 09:48

Mikor vetted fel 3.99-en? Biztosan nem mostanában.

Ycal # 2011.08.20. 20:29

Bigdaddy:

Miköze is van a 6 hónapos kamatperiódusnak a 10 éven túli felárhoz?

Én 3.99%-on vettem fel a hitelt , ha csak a felár 4%, akkor a bank "beszer. ár" alatt adta?
Ez csúnya beetetésnek tűnik.
Ilyennel már bukott a Tesco,meg az Auchan is:-)

bigdady # 2011.08.19. 20:00

Jelenleg egy 10 éven túli likvid felár CHF hitelre 4% felett van a piacon... Innen indul a számolás

Ycal # 2011.08.19. 12:26

bigdady:

OK, akkor számoljunk: