Tisztelt Szakértők!
A segítségüket szeretném kérni az ügyemben, amely az alábbiak szerint történt.
5 hete vettünk egy 20 ezer Ft-ot Philips porszívót. Ez porszívó kategóriában a drágábbak közé tartozik, azért is választottuk ezt, mert ennek tűnt a legjobbnak a szívásteljesítménye, ez volt a legfontosabb tényező számunka a választáskor.
A porszívó azonban 5 hét után alig működik, semmit sem szív, ezért visszavittük a forgalmazóhoz egy budaörsi nagyáruházba(Auchan).
A vevőszolgálaton közölték, hogy cserekészüléket nem adnak, elküldik szervizbe és kb. 30 nap múlva készen lesz, akkor majd mehetünk érte.
A Ptk. 306. paragrafusát a hibás teljesítésről én úgy értelmeztem, hogy mivel nekem jelentős kényelmetlenséggel jár a 30 napos szerviz (cserekészüléket nem adnak, mert nem is kötelesek, de addig is takarítanom kell, illetve az idő és üzemanyagköltség, ide-oda szaladgálni a porszívóval és a porszívóért stb.), így termékcserét kérek vagy pedig pénzvisszafizetést.
A termékcserét nem tudtuk megvalósítani (nagy nehezen, de ebbe legalább belementek volna), mivel nem volt már ilyen típusú készülék, azonban a pénzt sem hajlandók visszafizetni.
Mit tehetek ez ügyben, hogyan tudnám konkrétan, minél hamarabb érvényesíteni a jogaimat?
Mivel a régi porszívómat már kidobtam és amúgy sem gondolnám, hogy 30 napig nélkülözni tudnám - hiszen azért vettem, hogy használjam -, milyen módon tudnék
mihamarabb megoldást találni erre, illetve hogyan, egyáltalán jogomban van-e ténylegesen, hogy visszaköveteljem a pénzemet?
Reális megoldás lehet-e, hogy az áruházban nézek egy másik készüléket és ha találok megfelelőt, valamint az olcsóbb az eredetinél, akkor a különbözetet is visszakérhetem? (Feltételezve, hogy ezt a megoldást az áruház is elfogadhatónak tartja.)
Köszönettel:
Beabee75