Fogyasztóvédelem - termékcsere vagy pénzvisszafizetés


hrolaszlo # 2020.11.24. 19:41

Tisztelt Fórum!

A mai napon jártam egy villamossági üzletben, ahol az a tájékoztatás van kifüggesztve, hogy a vásárlást igazoló blokk vagy számla ellenében cserére visszahozott áru értékének 20%-át áll módjukban visszatéríteni. Ez szabályos?

Másik kérdésem az lenne, hol tudnék utána nézni (törvény vagy rendelet, mi írja elő, hogy a ruházati üzletünkben árusított ruhaneműk csomagolásán, vagy függő címkézésén milyen kötelező adatokat (összetétel, származás, importőr) kell szerepeltetni?

Válaszát előre is köszönöm!

drbjozsef # 2020.11.24. 18:33

Mi a menete?
Én írnék nekik egy emailt, hogy küldjék vissza az előleget. Az nem elég?

Ligethynóri # 2020.11.24. 17:14

Még tavaly decemberben foglaltunk szállást a Hévíz Hotel Carbonába. A befizetett összeg, ami 2*139 000 Ft vagyis 278 000Ft összesen. Időközben megindult az országban is a koronavírus fertőzés, későbbi időpontot javasoltak. Ezúttal a nov. 20-ra áttett időpont is meghiúsult az újabb szigorítások miatt. A kiadott kormányrendelet biztosítja hogy az előzetes foglalást visszakapjuk. Ez ügyben kérek információt, mi ennek a gyakorlati menete?

drbjozsef # 2020.11.24. 11:57

TJános,

Ja, értem. Illetve nem, de mindegy.

A fogyasztóvédelemhez bármikor lehet fordulni.

Ahogy fizetési meghagyást és pert is bármikor lehet indítani.

A törvényben nincs semmilyen konkrét határidő. Többek között azért is mert minden eset más, minden hiba más, minden termék máshogy javítható vagy cserélhető.

A gyakorlat az, hogy 15 napon belül türelemmel kell legyél, két hónap után pedig szinte biztosan elállhatsz, pláne, ha ezalatt igazolhatóan, többször is felszólítottad őket a teljesítésre. A kettő között pedig a termék és a hiba jellegétől függően kell inkább várjál, vagy sem.

Ez konkrétan egy nagy értékű játékkonzol? Amit nem is javítanak, egyből adott a csereigényed?

TJános # 2020.11.24. 10:54

József, ha most itt arra gondol hogy olvastam-e a hozzászólását arról, hogy 15 napon belül törekedniük kell arra hogy a cserét/javítást elvégezzék akkor igen, de a törekedni szó miatt nem igazán kaptam választ a kérdésemre és ezért is tettem fel, hogy mikortól lehet esetleg a fogyasztóvédelemhez fordulni ezzel kapcsolatban vagy mit lehet tenni?
Mégis ha megválaszolásra került egy másik esetben a hozzászólások között ami elkerülte a figyelmemet, akkor elnézését kérem.

drbjozsef # 2020.11.24. 10:11

János, tényleg nem olvasol előbb vissza két hozzászólást sem?

TJános # 2020.11.24. 09:45

Tisztelt Fórum!

Segítséget szeretnék kérni egy üggyel kapcsolatban.
2020.10.30.-án leadtam egy csere garancia lapot a konzolvilágnál és azóta nem történt semmi csak ülnek rajta. Az üzletben ezt nem cseréték ki arra hivatkozva, hogy nem ott vásároltam, hanem budapestről rendeltem és ezért felpostázták oda.
A kérdésem az lenne hogy mennyi idejük van arra, hogy ezt a cserét teljesítsék és hogy mennyi idő után kérhetném vissza a termék árát mert túlépték az időkorlátot ezzel kapcsolatban?

Válaszokat és segítségüket előre is köszönöm!

fusion # 2020.11.22. 16:54

Köszönöm a gyors választ.
Jelenleg várom vissza a készüléket a harmadik javítás után.Mivel eddig sem volt tartós a javítás,valószínűleg pár hónap után,ismét jelentkezik a gond.Ekkor már ezek alapján fogok eljárni.
Még egyszer köszönöm.

drbjozsef # 2020.11.22. 13:56

fusion,

Az új Ptk. úgy rendelkezik, ha a szolgáltató megfelelő határidőn belül és a fogyasztó érdekeit kímélve nem tudja elvégezni a kijavítást vagy a fogyasztó kijavításhoz fűződő érdeke megszűnt (mert például többszöri javítás után is hibás a készülék), a fogyasztó elállhat a szerződéstől. Ebben az esetben a készülék visszaszolgáltatásával egy időben a szolgáltató köteles visszaadni a termék vételárát.

De a csere igényét önmagában az is megalapozza, hogy a hiba javítással nem orvosolható, ilyenkor a Ptk. alapján cserét is kérhetsz.

Szólítsd fel az ELADÓT akitől vetted a készüléket a cserére, ha erre nem hajlandó, akkor írásban állj el a szerződéstől. Ha a pénzedet nem adják vissza, neked kell pert indítanod. Ha a leírásod stimmel, akkor igen jó esélyed van visszakapni a vételárat.

A nyilvánosságra hozatalhoz pedig semmi közül. Amíg nem valótlan tényeket állítasz, addig azt hozol nyilvánosságra, amit csak akarsz.

Én a helyedben a következő eszmecseréket rögzíteném azért, hátha később még jól jön.

fusion # 2020.11.22. 13:44

Tisztelt Fórum!
Tanácsot szeretnék kérni a következő ügyben:
2019.07.18-án vásároltam egy Samsung telefon készüléket,melyet 2020.03.20-án majd 2020.05.26-án és 2020.11.14-én ugyan azon mikrofon problémával szervízbe kellett küldenem.Samsung saját szervízpontja.A készülék 1+1év garanciával rendelkezik,de a gyártó,a sorozatos azonos hiba ellenére elzárkózik a cserétől,mondván joguk van a javítást választani.
Kérdésem hányszor még,és mi van ha lejár a garancia?
Valamint jogi lépésekkel fenyegetnek,amennyiben ezt nyilvánosságra hozom.?????
Várom válaszukat.

drbjozsef # 2020.09.22. 18:37

A szerződésetek szerint.

benö1 # 2020.09.22. 16:46

Tisztelt Szakértő!
A megrendelt szolgáltatás menyi idővel mondható vissza úgy,hogy ne keljen azt részben vagy teljes egészben kifizetni?

drbjozsef # 2020.01.24. 05:27

Ha a fogyasztóvédelmi bejelentést nehézkesnek érzed, akkor persze, a vevőnek van lehetősége visszavinni a terméket, de jó esetben futhat a pénze után, hiszen az eladónak meg joga van elhajtani a vevőt a fenébe.

csabohu # 2020.01.23. 16:29

(kínai) üzletben vásároltam kókuszolajat.
"Prémium minőség, USDA Organic, NON GMO".

A csomagoláson szereplő cím "Mardo Kézműves Finomságok"
Sajnos az árú minősége nem megfelelő.
Habár a tétel nem érbevágó, de a kérdés általános, ezért bátorkodtam megírni.

Ilyen esetben van lehetősége az egyszerű vásárlónak visszavinni a már felbontott, de nem használt terméket, vagy futhat az ember a pénze után?
Fogyasztóvédelmi bejelentés elég nehézkes a járási hatóságok bevezetése óta..

Köszönet!

Rebybo # 2020.01.08. 07:52

Üdv.
2019 februárban rendeltem egy Sola kanapét a Mirjan Bútor honlapjáról. Február végén meg is érkezett. Április 10 én telefonon, majd email ben, fotókkal mellékelve történt az első reklamáció. A háttámla teljesen lógott, a zsanérok kiszakadtak a forgácsolt bútorlapból. Akkor próbáltam egyezségre jutni a céggel, szerettem volna ha visszaadják a vételárat, mert egy nagyon silány minőségű bútort adtak el nekem. Akkor a 14 nap túllépésére hivatkozva a cserét ajánlották. Májusban használatba vettem a második kanapét, remélve, hogy az előző hibákat kiküszöbölték, ez már tartósabb lesz. Sajnos nem, semmi változtatást nem tettek, kivéve hogy a három zsanért, ami eddig szabadon látszódott, most egy szövettel levarrták. Ám a probléma ugyanúgy fennáll, szakadnak ki a zsanérok ,most újfent az ágyneműtartó is reped el. Nagyon silány, rossz konstrukció. Holott úgy hirdették, hogy " térbe állítható " ami miatt ráesett a választásom.
Azt már a mirjan 24 nek is leírtam, hogy egyedül élek, nem alszom a kanapén a hétvégi tévézésre van használva. Ha egy 3 fős család használná, még baleset is történhetne, annyira vékony anyagból készült. A szállítók,amikor a második kanapét hozták, ők maguk mondták , hogy rengeteg panasz, csere van erre a típusra. Sőt ez a típus, már abszolút eltűnt a kínálatukból.
Sajnos nem tudom megbízni ,ebben a cégben, azt írták szakember felé továbbítják a fotókat, de nem történt meg ezek szerint.

A harmadik kanapé 10 hónapon belül, abszurd. Én egy kanapét szeretnék, amihez 5 évig nem kell hozzányúlni. Ez, hogy fél évente egy újat hoznak nekem nagyon kellemetlen.
Szeretném visszakapni a pénzem, átverve érzem magam ezzel a kanapéval.
Kérem, valaki adjon tanácsot, mit lehet tenni.

vierzo # 2019.12.06. 11:52

Tisztelt Fórumtársak!

Huawei szervízbe leadtam 64 GB tárhelyű garanciális tabletemet pár hónappal ezelőtt. Alaplapot cseréltek, megváltozott az IMEI és gyári száma is. A napokban vettem észre, hogy csak egy 16 GB os alaplapot tettek vissza a készülékbe (vagy nem is a saját készülékemet kaptam vissza). Minden bizonyítékot beküldtem emailen, szervízlap, jótállási jegy, fénykép az eredeti tabletről és a cseréltről,de nem ismerik el írásban a hibát. Azt mondják küldjem be a tabletet, majd bevizsgálják és utána döntenek. HOgyan védjem le magam? Tegyek rendőrségi feljelentést? Azt a tájékoztatást kaptam egy szakértőtől, hogy ilyen hiba nem lehet véletlen.

Nercsi # 2019.12.05. 19:50

Kedves Fórum!

Az Onlineticketshop-nál vásárolni szerettünk volna a decemberi Fenyő koncertre két jegyet. A jegyeket megrendeltük, majd azt a választ kaptuk, hogy az igényelt jegyek elfogytak és választhatunk két lehetőség közül. A jegyeket elküldték, rajta az ár: 8.990 Ft. Mi a két jegyért 30.235 Ft + 5.039 Ft-ot, azaz összesen 35.275 Ft-ot fizettünk, pontosabban ez az összeg került levonásra a kártyáról.
Ilyen esetben mit tehetünk?

Válaszokat előre köszönöm, Nercsi

Sherlock # 2019.12.01. 19:00

Addig is pont úgy kommunikáltak, semmi életszerűtlen nincs abban.

drbjozsef # 2019.11.30. 20:12

Azért az is életszerű, hogy csak úgy egy emailra vagy telefonra nem fogják elutalni a pénzt egy teljesen más számlára.

A kérdező kénytelen lesz személyesen visszavinni a terméket, és akkor tudja igazolni, hogy ő a vevő, és hova, hogyan kéri vissza a pénzt.

Ha ez csak egy webshop, fizikai bolt nélkül, akkor meg fel kell venni velük a kapcsolatot, és megkérdezni mi a teendő.

Ami a fontos, hogy az elállási szándékról a törvény szerinti határidőben és formában tájékoztassa az eladót.

Sherlock # 2019.11.29. 16:07

Kénytelenek más módon, mert a visszatérítési kötelezettség nem szűnik meg azzal, ha az adott mód lehetetlenül.

wers # 2019.11.29. 09:28

Ez az ő üzleti szabályzatuk. Gondolom önvédelem.

Próbáld meggyőzni őket, hogy az utalásukat a bank nem fogja teljesíteni, mert megszűnt a számla. Szerintem ilyenkor címre is küldhetik a pénzt, de az több költséggel jár. Meg nekik macera, mert el kell menni a postára.

tamaseva # 2019.11.29. 09:23

Tisztelt Fórum,
Az alábbiról szeretnék érdeklődni:
Webshopos vásárlásnál szeretnék élni az elállási jogommal. A megrendelést bankkártyával fizettem ki, azonban időközben a kártya és az ahhoz tartozó számla megszűnt. Jeleztem a szolgáltatónak, hogy a visszafizetést egy másik számlára szeretném kérni emiatt, azonban arról tájékoztattak, hogy az üzletszabályzatuk ezt nem teszi lehetővé, és a kifizetést csak arra a kártyára tudják megtenni, ahonnan én a rendelést fizettem. Ez jogos? Valóban nem kötelezhetőek, hogy módosítsák a kérésemre egy másik számlaszámra?
Köszönöm előre is a segítséget!

drbjozsef # 2019.11.19. 12:08

Peedee9,

Jótállási szabályok azonosak a kellékszavatosságéval fogyasztó esetében.

Ptk. 6:159§ - 6:167§.

https://net.jogtar.hu/jogszabaly?…

Peedee9 # 2019.11.19. 10:29

2018. 11.22 lett vásárolva, 2év jótállás van rá. Fogyasztóként vettem. Köszönöm!

drbjozsef # 2019.11.19. 10:08

Peedee9,

Mikor vásároltad a tv-t? Fogyasztóként vetted (nem cég nevére számla) ?

Egyébként pénzt vissza csak akkor kell fizetniük, ha a kellékszavatosság határidején belül meghibásodott terméket se javítani, se cserélni nem tudják (vagy akarják).

Jól tudom hogy ennyi idejük lett volna a hiba megoldására?
Nem.
19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet 5. § A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
A lényegs szó itt : törekednie kell.