Fogyasztóvédelem - termékcsere vagy pénzvisszafizetés


nonolet # 2017.12.11. 11:11

Rexor

Már bejelentett egy hibát,
ezért
az elállási joga már nem él.

Szerintem.

nonolet # 2017.12.11. 11:09

"Szabályos ez? "

NEM szabályos.

(nézd át a webbolt honlapján erről írtakat és szembesítsd vele az eladót, ott kell legyen leírva az is, hogy így nem szabályos)

Szóval,

Juttasd vissza a boltnak a hibaleírással és a javítási igénnyel együtt és majd ő javíttatja.
DE!!! tőlük kérd el a PONTOS visszapostázási nevet, címet, adatokat, írásban (email, sms).

GARANCIA/JÓTÁLLÁSI igény esetén...
Ha 10 kg-nál könnyebb a cucc, akkor a te költséged lesz a szervizbe való eljuttatás és a javítás utáni vissza küldés is.

Ezért HA!!! MAGÁN személyként vetted meg, azaz "Fogyasztó" vagy, akkor inkább SZAVATOSSÁGI igényt jelents be (rejtett hibás volt, már az eladáskor).
Így elvben a szállítási díjakat is kérheted, járulékos kárként, azaz ingyenes szállításokkal mozoghat a cucc.

- -

Az eladó elsődlegesen javítani köteles.
HA nem akarja javítani választhatja helyette a cserét is.

HA se javítani, se cserélni nem akarja vagy nem tudja, akkor jön szóba a pénz visszafizetés.

- -

Legjobb lenne egy békés megegyezés az elállásról, vagy a cseréről.

Joker0303 # 2017.12.11. 10:39

Re: Rexor

Köszönöm a választ.

A bolt ezt küldte e-mailben: "A meghibásodott EPSON termékek szervizelését - a vásárlástól számított 3 munkanapon túl - a gyártó által megbízott szervízpartner végzi. Kérjük hozzájuk juttassa a terméket."

Szabályos ez? Nem a boltnak kellene foglalkozni ezzel? Cserét sem ajánlottak fel, sem javítást.

Rexor # 2017.12.11. 09:12

Én a helyedben az elállási jogot gyakorolnám. Ezt követően nincs az sem kizárva, hogy rendelj egy új terméket.

Joker0303 # 2017.12.11. 08:48

Re: nonolet

Köszönöm a választ.

Igen kell a projektor természetesen.
Ilyen esetben én rögtön kérhetem a cserét is? Vagy meg kell várnom, hogy kijavítják?
Az lenne a célom, hogy minél hamarabb és minél zökkenőmentesebben megoldódjon az ügyem.

nonolet # 2017.12.11. 08:32

A hiba miatti 3 munkanapos azonnali cseréből kiestél.

Mivel hibát jelentettél be így elindult a jótállási ügymenet.

Ha kell a projector akkor ez OKÉ is így.

HA nem kell, akkor kérdezz rá, hogy elállást elfogadnak-e esetleg mégis?

Joker0303 # 2017.12.11. 07:42

Tisztelt Fórumozók!

Szeretnék tanácsot kérni Önöktől: Az interneten rendeltem az egyik ismert számítástechnikai bolttól egy műszaki cikket. A vételárat átutaltam, a futár december 05-én ki is szállította az eszközt. Üzembe helyeztem, minden rendben volt.
A probléma, hogy kb 3 óra használat után a termék nem működik. December 09-én produkálta a hibát. (Konkrétan egy Epson projektorról van szó és a lámpa hiba jelző led folyamatosan világít, nem jön fény az optikán kersztül, a lámpán nincs külsérelmi nyom) E-mailben jeleztem a bolt felé, kértem, hogy tájékoztassanak az eljárás menetéről most a válaszukat várom. A termékre 12 hónap jótállás van.
A kérdésem, hogy ilyen esetben is jár a 14 napos elállási lehetőség, hogy hibás a termék? Vagy ilyenkor már belekerült a folyamat a jótállással kapcsolatos rendszerbe... Mire számíthatok ilyen esetben?

Köszönöm előre is.

Üdv.

nonolet # 2017.12.08. 19:56

"Azt hiszem, esetleg még olyan van, hogy ha nyilvánvalóan és feltűnően értékaránytalanság van a termék és az ár között"

Így van, van ilyen szabály.

A vevőnek FEL KELL ISMERNIE, ha a kapott ajánlat feltűnően jó, annyira, hogy nem valószínű a szokatlanul jó ár a piacon. Hanem inkább tévedés lehet...

drbjozsef # 2017.12.08. 18:40

powerpuff,

amikor kifizetted, akkor a visszaigazoló email csak a megrendelés tényét rögzíti, szerződés érvényesen ilyenkor még nem jön létre.

Ezután, ahogy nonolet is írta, kell kapjál egy másik levelet, amiben a megrendelést visszaigazolják, ebben kell szerepelnie a termék paramétereinek és vételárának is. Ezzel jön létre a szerződés.

Ha ezen levél előtt veszi észre az eladó, hogy hibázott, akkor nem köteles a megrendelés szerint teljesíteni. Ha ez után, akkor már nem állhat el, a szerződés létrejött.

Azt hiszem, esetleg még olyan van, hogy ha nyilvánvalóan és feltűnően értékaránytalanság van a termék és az ár között (ld. pl.: sajtóhiba, pl. két méteres led tv ezer forintért), akkor ez alapján elállhat még az eladó. Nem tudom, ez az online webshopokra vonatkozik-e, de azt hiszem igen, rémlik ilyen eset a homár blogról.

nonolet # 2017.12.08. 15:24

Amire létrejött a szerződés, azaz AZT amit VISSZAIGAZOLT.

powerpuff # 2017.12.08. 15:17

Tisztelt Szakértők!

A kérdésem az lenne hogy ha rendelek egy terméket az internetről és az eladő hibájábl hibásan lettek megadva a termék adatai és én megvettem és kifizettem akkor azt a terméket kell megkapnom ami akkor kint volt vagy az elad kldhet más paraméterű terméket mert közben rájött hogy hibázott? Persze engem nem értesített. utlag hivatkozhat rá hogy nem azt akarta annyiért kitenni?

köszönettel

nonolet # 2017.12.07. 17:58

Más kérdés, hogy bizonyos termékek esetén az eladó nem lehet önkéntes garnacia/jótállás vállaló az első évre...

Mert a törvény kijelöli "önkéntes vállaló"-nak, legalább begy évre.

Így csak az 1 éven túli vagy más vállalása lesz a valóban önkéntes rész.

nonolet # 2017.12.07. 17:55

Szomorú örökös

SZAVATOSSÁG esetén lehet kérni a járulékos kárt is.

Mivel a SZAVATOSSÁG arról szól,
hogy

  • MÁR AZ ÁTADÁSKOR is hibás volt a teljesítés,
  • csak még rejtetten (rejtet hiba)
  • ami miatt csak később romlott el

Ha mégis, akkor az eladó helyt áll,
mivel
hibásan teljesített az eladáskor.
A törvény erejénél fogva ezért saját költségén javít/cserél vagy visszafizet, ha kell kártérít is.

- -

GARANCIA/JÓTÁLLÁS esetén nem lehet kérni járulékos kárt.

Mivel a GARANCIA/JÓTÁLLÁS arról szól,
hogy

  • az eladástól számított
  • x ideig nem fog elromlani

Ha mégis akkor az eladó ÖNKÉNT vállalja, hogy a saját költségén javít/cserél vagy visszafizet.
Kártérítést nem vállal.

A hibátlanul eladott termék elromlása estén
nem hibás teljesítés történt az eladáskor,
hanem egy önkéntes vállalása nem jött be az eladónak.

Kupsi11 # 2017.12.07. 16:34

Bermuda

Tévedsz, rengeteg ilyen van.

Szomorú örökös # 2017.12.07. 15:46

capisca

Ők 3 évet vállaltak, tehát hibás teljesítésről van szó, ergo szerződésszegést követett el az eladó.

Az eladó csak eladja a terméket és továbbítja azt a garanciát, amit a gyártótól kap. Nem hinném, hogy a műszaki megbízhatóságért neki kell(ene) felelnie. Aki szerintem - kihangsúlyozom laikus vélemény - logikusan szerződésszegést követ el, bár én ezt nem sarkítanám így ki, hiszen hibás gyártás bármikor előfordulhat, azt a gyártó követte el. Sőt a kártérítés is nagyon nehezen érvényesíthető, mert egy számítógépes cucc esetében én csakis akkor fogadnám el, ha az komoly adatvesztéssel-helyreállítással járt. Főleg hogy manapság már ez ritkán fordul elő, mert okos emberek felhőben vagy egy tuti biztos szerveren tárolják az adatokat, a munkagép az csakis egy munkaállomás. Az meg hogy kinek mekkora jövedelem-kiesést okoz egy-egy számítógép leállása, úgy gondolom, hogy nem ez a kategória, mert lehet másik gépen is dolgozni, nem kötelező egyetlen egy masinát használni.

Én is ha beépítek egy egységet, akkor el szoktam mondani, mikor számon kérik tőlem a hiba miatti leállást, hogy nem én gyártom a terméket, én csak beszerelem, úgyhogy általában továbbítom a gondot a szállító felé. Ez így korrekt, csak ugye mindig a végső eladó-üzembehelyező az, akivel az ügyfél kapcsolatban van és azt hiszi, hogy ha kekeckedve leordítja a fejét, azzal előrébb jut...szerintem egy cseppet sem, sőt!

Kupsi11 # 2017.12.07. 14:26

írtam a gyártónak, hogy tényleg nem gyártják-e ezt a terméket, mivel nem kaptam semmilyen hivatalos szerviz jelentést róla.

Hátha...

capisca # 2017.12.07. 12:24

Szomorú örökös

Főleg milyen hibás teljesítésre, szerződésszegésre? Egy évig működött a termék, utána romlott el.

Ők 3 évet vállaltak, tehát hibás teljesítésről van szó, ergo szerződésszegést követett el az eladó.

A vásárló lehetősége a jótállási jogok.
Véleményem szerint lehet kártérítés kérni a Ptk nem zárja ki, de csak akkor, ha bizonyíthatóan kár érte a vásárlót.
Pl. a memória hiba esetén, ami még garanciális, emiatt nem megy a gépe nem tud dolgozni, akkor az így keletkezett kár megtéríthető.
De pl. csak otthoni internetezésre van a gép vagy játékra akkor az nem alapozza meg a kártérítést szerintem.

Szomorú örökös # 2017.12.07. 10:39

Kupsi11

Árleszállításra sincsen lehetőség? Esetleg kártérítésre, a szerződés szegés miatt? Hibás teljesítés miatt.

Milyen árleszállításra gondolsz? Lemondanál még arról a 33 ezerről is, amit felajánlottak, hogy visszakapsz?

Főleg milyen hibás teljesítésre, szerződésszegésre? Egy évig működött a termék, utána romlott el. Ők semmilyen szerződést nem szegtek meg. Leírtad azt is, hogy visszaadják a 33 ezer forintodat. Most úgy őszintén, miért nem jó ez neked? Vettél egy terméket, ami nem vált be, elromlott, de te most ugyebár aránytalanul magas költségbe verve az eladót másik ugyanolyat akarsz. Ezt egyértelműen a korábbi idézetem is leírta, hogy nem választhatod, max. azt, hogy visszakapod a pénzed. Ennyi!

Kupsi11 # 2017.12.07. 10:25

"És mi lesz a következménye végül annak, hogy hibás a termékem?
Ahogy arról már volt szó, a fogyasztó a javítás, a csere, az árleszállítás és az elállás lehetőségei közül választhat. Ez alapvetően egy sorrendet jelöl, tehát ebben a sorrendben kell törekednünk a szavatossági jogunk gyakorlására. Ezek között van lehetőségünk váltogatni is, tehát nem vagyunk kötve az első megfogalmazott igényünkhöz. A fogyasztó áttérhet egy másik szavatossági jogra is, de csak addig a pillanatig, amíg nem került semmilyen szavatossági jog teljesítésre. Tehát, ha a hibát megjavították, akkor már nem kérhetjük mégis pl. a cserét. Lehet, hogy ezzel plusz költséget okozunk az eladónak, ebben az esetben az így felmerült károkat meg kell térítenünk. Nagyon fontos, hogy a magyar jogban nincs olyan lehetőség, hogy a termék árát a kereskedő levásároltatja a fogyasztóval, tehát ezekben az esetekben az eladó nem jár el jogszerűen! A csere különlegessége, hogy ha a vásárlástól számított három munkanapon belül jelezzük azt, hogy a csere lehetőségét választjuk, akkor a forgalmazó nem tehet mást, mint hogy a terméket előzetes vizsgálat nélkül azonnal kicseréli. Ha éppen nem áll rendelkezésére ugyanolyan termék, akkor tizenöt napon belül kell eszközölnie a cserét. Az árleszállítás pedig a felek közös döntése, nincsen meghatározott mértéke, a jogszabály ezt a felekre bízza."

Árleszállításra sincsen lehetőség ?

Esetleg kártérítésre, a szerződés szegés miatt ? Hibás teljesítés miatt.

Szomorú örökös # 2017.12.07. 07:28

Kupsi11

Van rá 3 év garancia és 1 év cseregarancia (amiből 1 héttel futottam ki), de már 2 hete tapasztaltam a problémát

Szerintem ezen nincs mit magyarázni! A cseregaranciából kifutottál, és irreleváns, hogy te már 2 hete tapasztaltad a problémát, mert akkor kellett volna egyből lépni és kész, ezt úgysem tudnád bizonyítani feléjük, márpedig szerintem neked kell(ene). Nekik az egyetlen lehetőségük, hogy visszaadják a pénzedet. Az pedig hogy te nem kapsz érte ugyanolyat, nem az ő problémájuk, hanem a tiéd. Itt pedig az Európai Fogyasztóközpont jogállása szerepel, csakis a rád vonatkozó részt idézem:

Hibás teljesítés esetén az alábbiakban felsorolt igényt érvényesíthetjük az eladóval szemben:

Elsősorban kijavítást vagy kicserélést kérhetünk, melyek közül főszabály szerint a fogyasztó választ, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen...pl. ha az az eladónak a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget jelentene...Ha az előbbiek alapján sem kijavításra, sem kicserélésre nincsen jogunk, vagy ha az eladó a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének a dolog tulajdonságaira és rendeltetésre tekintettel megfelelő határidőn belül és jelentős kényelmetlenség okozása nélkül nem tud eleget tenni, akkor a fogyasztó választhat, hogy megfelelő árleszállítást kér vagy eláll a szerződéstől (visszakérheti a vételárat).

Tehát ezek szerint te egyértelműen csakis a vételárat kérheted vissza, egy fillérrel se többet vagy kevesebbet. Egyébként egy régebbi számítástechnikai cégnél, ahol dolgoztam, pont ugyanilyen csóka jött be, mert az akkori, még kártyával vezérelt CD-ROM-ja meghibásodott. Mivel 30 napon belül nem kapott választ a javításra átvett termékkel kapcsolatban - kicsit hanyagul kezelte a szervíz - bejött és közölte nem kis hangerővel, hogy ő mostmár akkor sem lenne köteles átvenni, ha megjavították volna. Sőt mivel azért a pénzért, amiért azt vette - nyilván akkoriban nagyon gyorsan változtak az árak - már egy IDE vezérlős CD-ROM-ot is kapna egy hangkártyával, be is nyújtotta erre a kombóra az igényét. Mivel ezt természetesen a cég nem teljesítette, a fogyasztóvédelemhez fordult, akik aztán azt a döntést hozták, hogy kapjon egy másik CD-ROM-ot és ez meg is történt. Poénból azért egy hangkártya árlistát is mellékeltek neki, mivel rájöttek, hogy arra vágyik. :-D

Kupsi11 # 2017.12.06. 22:19

Huu.. a stílus az kicsit fura, de végülis interneten vagyunk, elnézem.

Ne essünk félreértésekbe, nem tartok igényt anyagi térítésre.

Én csak a saját érdekeimet tartom szem előtt, és próbálom elérni azt, hogy ne járjak rosszul. (Pozitív irányba sem szeretném, ha elmozdulna a mérleg)

Szimplán érdekel, hogy jogi szempontból (amit beismerek NEM ismerek) van-e lehetőségem arra, hogy ha ők a weboldalukon azt írták le hogy: "szerviz vagy csere" akkor a csere opciót bármilyen formában igényeljem ? (Ha kifutott termék....amit kétlek khm...akkor például van-e megszabva valami csere termék ha esetleg garanciális cserére kerülne sor?)

Mert azért azt lássuk be, rosszul jártam ezzel. Most mondhatjuk, hogy 1 évig "ingyen" volt a termék, de ha utána is szükségem van rá akkor igazából 30 ezer forintomba fájt és én voltam előre látó mert már lehetett látni, hogy fel fog menni az ára.

Esküszöm ha valaki elmagyarázza normalis stílusban és valami hivatalos dokumentációval alátámasztva, akkor el fogom hinni neki. Nem vagyok meggyőzhetetlen. (Még ha úgy is tűnhet.)

Köszönöm!

nonolet # 2017.12.06. 20:43

Kupsi11

Egyoldalúan gondolkodó hülye vagy....

HA most 20 ezer lenne, akkor bevinnél a boltba 13 ezret?!

- -

Nem jársz rosszul, hisz vissza kapod a pénzed!
Ott vagy mintha meg sem vetted volna.
Kvittek vagytok.

Sőt a kamatért cserébe egy évig volt memória a gépedben :-)

Nacsá!

Kupsi11 # 2017.12.06. 16:35

Az én tulajdonomban lévő termék értéke ment fel.

Ez kb olyan, hogy vásárolok 100g aranyat x összegért, aztán mikor vissza viszem, hogy ez hibás csereljék ki akkor nem cserélik és helyette a mostani 2x értéke helyett x-et adnának, mikor akár én befektetés céljából is vásárolhattam.

Kupsi11 # 2017.12.06. 16:31

Szóval azért mert az Ő termékük meghibásodott ÉN járok rosszul?

nonolet # 2017.12.06. 15:59

Az EREDETI ár (33 ezer) jár neked és kész.
Ez a törvény és ez logikus is!!!! ép ésszel gondolkodva.

Igen, köteles vagy elfogadni a pénzt.

Ha egyszer

  • javítani nem lehet

és

  • cserélni sem lehet már

Ennyi kész.
Nem kell túl kombinálni a dolgokat...