Fogyasztóvédelem - termékcsere vagy pénzvisszafizetés


Kupsi11 # 2017.12.06. 13:56

Egyetértek az előző hozzászólóval.

Persze örülnék a nagyobb összegnek ha lemenne a termék ára, de az se lenne korrekt.

Mindkét esetben az lenne a megoldás, ha másik terméket adnának helyette, mivel én mint vásárló ezt vásároltam meg. Rengeteg ilyen márkájú és hasonló (újabb, régebbi - árban magasabb, alacsonyabb) terméket árulnak a weboldalon.

De persze nekik az a opció lenne a legjobb ha visszautalhatnák nekem az összeget, aztán majd ők kapnak egy új terméket és újra eladják.

Ezért érdekel, kötelességem elfogadni azt, hogy visszautalják nekem az összeget ?

tuEndi # 2017.12.06. 13:45

Nyílván akkor se lenne korrekt, ha az akkori ár szerint 17-et adnak neki, de a célját elérné, és azt is amit ígértek neki: Megkapná ugyanazt a terméket, ami önhibáján kívül meghibásodott.
Mindkét esetben az lenne a helyes, ha pont ugyanazt a terméket nem, de ahhoz hasonló paraméterekkel rendelkezőt ajánlanának fel neki, függetlenül az összegétől.

gerilege # 2017.12.06. 12:57

Ha a piaci ára lement volna 17.000-re, és nem lehetne kapni, akkor jogosnak éreznéd, hogy a 33 helyett csak 17-et adjanak, mert annyi a mostani értéke? Ugyanígy van fordítva is, semmi további lehetőség nincs a történetben.

Kupsi11 # 2017.12.06. 11:09

Kedves Fórumozók!

Garanciális ügyintézésében szeretnék segítséget kérni.

Sztori röviden:

Kicsit több mint 1 éve vásároltam egy RAM-ot a számítógépbe amit az egyik webáruházban vásároltam. Van rá 3 év garancia és 1 év cseregarancia (amiből 1 héttel futottam ki), de már 2 hete tapasztaltam a problémát de nem vittem vissza mert nem tudtam, hogy ez a hibás termék csak egyre többször okozott problémát. A cseregarancia annyit takar, hogy nem kell megvárni a szervizt, hanem egyből kapok egy új terméket vagy ha már nincs készleten akkor egy hasonlót vagy jobbat. Na most 1 éve 33.000 Ft.-ért vásároltam viszont most a piaci ára felment olyan 65.000 Ft. környékére. Visszaküldték a terméket a szervizbe és kiderült, hogy minőséghibás és nem lehet javítani és csereterméket nem tudnak adni mert ez a termék "nem elérhető". Mondták, hogy levásárolhatom a 33.000 Ft.-ot aztán mondták, hogy visszautalják. Nem fogadtam el, mivel mondtam, hogy ezért az összegért most nem tudok venni egy ugyanilyen terméket, de közel hasonlót sem. Adjanak helyette mást, vagy a mostani piaci összegét fizessék ki. Azt írták, hogy a "jogszabályban a kifizetett vételár erejéig kötelesek helytállni, ha egy termék cseréje aránytalan többletköltséget eredményez, úgy az eredeti vételár térítendő vissza kötelezően", tovább a beszállítói szerviz részükre az eredeti vételárat térítette csak meg.

Nem szeretném ha megkárosítanának olyan módon, hogy nem kapok új vagy hasonló terméket, hanem helyette vásároljak 2x annyiért újat.

Van esetleg valami javaslat, hogy mit lehet ebben az esetben tenni ?

Előre is köszönöm!

nonolet # 2017.11.28. 13:29

Sőt, esélyes, hogy a gyártó áruval fizet neki!

Így még azt is kell előbb adnia,
hogy újra
a pénzéhez jusson végre... végre.

MrJanika # 2017.11.28. 13:13

Közben leesett a tantusz. Ha visszakérem a pénzt akkor a bolt bukja az árrést amit rátett eladáskor. Szóval nem véletlen a vonakodás. Közben jelentkeztek és úgy néz ki mégiscsak hajlandóak fizetni, de majd nyugtával dicsérem a napot.....

Hapciusz # 2017.11.28. 11:18

Attika, régen az újságosoknál hozzá lehetett férni a Magyar Közlönhöz, sőt voltak formanyomtatványok, minták különböző szerződésekhez, adásvételikhez. Egy lakás adásvételhez nem kellett ügyvéd, csak tanúk. És mégis menyi szélhámosság, átverés van, hogy mindenhez ügvvéd kell

Hapciusz # 2017.11.28. 11:16

Az Ikea, Obi 3 hónapig fenntartja azt a lehetőséget hogy a nem kibontott árút visszaveszi és vissza is adja az összeget.
Nem tudom mikor változott ez, régebben visszavettek árut, mára már a kereskedlemi-vállalkozói lobbik kedvéért hoznak vásárlóellenes rendelkezéseket. Szinte minden téren az érdeklobbikat szolgálják most már ki

MrJanika # 2017.11.28. 06:32

Köszönöm szépen, ez nekem elég, hogy nem vagyok köteles elfogadni az ajánlatát. Igazából nem is tud azonos képességű helyettesítő modellt felajánlani, mert a 3D funkció valahogy eltűnt a hasonló kategóriájú televíziókból.
Azonos értékben kapok egy új TV-t, vagy visszakapom az árát,
ezekben nagy különbséget nem látok. Nekem nem kerül semmibe, meg az üzlet se nyer rajta, akkor miért a vonakodás?? Még mindig érthetetlen....

nonolet # 2017.11.27. 19:01

" ez esetben megvan a jogom a vételár visszakéréséhez? "

Igen.

Ha nem tud PONT ugyanolyat adni, akkor...

Felkínálhatja "levásárlást",
DE
nem vagy köteles elfogadni az ajánlatát.

Dr.Attika # 2017.11.27. 18:08

"Sajnos a jogszabályokban nem igazodok el, kis segítség kellene egy link formájában, hogy hol találom az ezzel az esettel fogalakozó részt."
Ha kérem a jogérvényesítés csak egy belinkelésen múlna, akkor a jogászok is felkerülnének az 50 hamarosan megszűnő foglalkozások listájára.

MrJanika # 2017.11.27. 17:59

Üdv!

Segítséget szeretnék kérni.
Korábban vásárolt TV készülékem meghibásodott. Garanciális ügyintézés keretében a szerviztől kaptam egy cserére jogosító igazolást. A boltban jelentkezve közölték, hogy a termék már nem beszerezhető, emiatt ahogy a készülékcsere igazoláson is szerepel, kértem a vételár visszatérítését. Az üzlet nem igazán akarja visszatéríteni a vételárat, mindenáron helyettesítő készüléket akar felajánlani. Jól gondolom, hogy ez esetben megvan a jogom a vételár visszakéréséhez? Sajnos a jogszabályokban nem igazodok el, kis segítség kellene egy link formájában, hogy hol találom az ezzel az esettel fogalakozó részt.
Különben nem igazán értem miért vonakodik az üzlet fizetni, mikor az igazolás birtokában később Ő is meg fogja kapni az összeget a forgalmazótól.

nonolet # 2017.11.26. 14:37

Vazze!

Te tényleg tudatlan vagy, illik rád a nicked :-)

Nicsak...

- -

151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról

https://net.jogtar.hu/…jegy_doc.cgi?…

7. §
Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt
a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított
három munkanapon belül érvényesít csereigényt,

a vállalkozás nem hivatkozhat

a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre,

hanem

köteles!!!! a fogyasztási cikket kicserélni!!!!,
feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

- -

Tehát...

  • "Fogyasztó"-nak minősülő vevő esetén
  • a kötelező jótállással bíró cuccra

Bizony van 3 munkanapos csere kötelezettség.
Ha nem tudja/akarja AZONNAL!!!! cserélni az eladó,
akkor pedig pénz visszafizetési kötelezettsége van.

Kivéve, az AZONNAL javítható hiba esetét.

tudatlan3 # 2017.11.26. 14:07

Létezik a kötelező csere,
HA
3 munkanapon belül romlik el.
ÉS
nem orvosolható a hiba azonnal.
(pl. egy biztosíték cserével vagy resettel, stb.-vel.
”)

Már régen nincs kötelező csere.

nonolet # 2017.11.25. 23:09

A kötelező jótállással eladandó termékek esetén...

Létezik a kötelező csere,
HA
3 munkanapon belül romlik el.
ÉS
nem orvosolható a hiba azonnal.
(pl. egy biztosíték cserével vagy resettel, stb.-vel.)

De ez is alapban csak csere kötelezettség.
Pénzt visszakapni ezzel is csak akkor lehet,
ha
az eladó nem tudja/akarja azonnal cserélni.

Eddig tart a törvény ereje...
Innen pedig már az eladó saját döntési hatásköre,
hogy egy vevői kérésre miként dönt.

drbjozsef # 2017.11.25. 19:51

... hozzátéve persze, hogy "ügyesen" kellene elrontanod, mert persze az egyértelműen küső behatásra történő meghibásodást nem fogják a szavatosság keretein belül javítani, csak pénzért, vagy elhajtanak a 3,14csába.

Úgyhogy én nem próbálkoznék ezzel a helyedben.

Hirdesd meg a jófogáson 25%-kal olcsóbban, és nyeld le a veszteséget. Tanulópénz.

drbjozsef # 2017.11.25. 17:32

kecsandi,

se három napos visszaadás nincs, se hibás termék visszavétele nem kötelező:

Elsősorban kijavítást vagy kicserélést kérhetünk, melyek közül főszabály szerint a fogyasztó választ, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen (például a meghibásodott termék már egy kifutott szériába tartozik,, és emiatt a csere nem lehetséges), vagy ha az az eladónak a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget (pld: egy nagy értékű terméknél egy néhány ezer forintos, kicserélhető alkatrész hibája miatt nem indokolt az egész termék cseréje) jelentene, figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget.

Ha visszaviszed, vagy kicserélik, vagy elküldik javításra a szervízbe, addig pedig vársz. Ha nem tudják megjavítani normál időn (15-30nap) belül, akkor kötelesek cserélni. De pénzt visszafizetni csak a fentiek szerint, ha cserélni sem lehetséges.

nonolet # 2017.11.25. 01:01

Az a baj, hogy téves a hozzáállásod....

Miért is kéne vissza vennie?
Csak mert fölöslegesen vettétek meg?

Mi köze hozzá?!

Persze önként megteheti, ha akarja.
De nem kötelező neki.

- -

Elrontani pedig csak azért, hogy vissza vegyék... bunkóság.

kecsandi # 2017.11.24. 20:41

Sziasztok,
ma reggel a Tescoban vettem egy LG hangprojektort. A családban más valaki is vett egyet, tehát az egyik feleslegessé vált. Délután visszavittem a Tescoba, hogy ne haragudjanak, ez és ez történt, szeretném, ha visszavennék. A vevőszolis azt kérdezte, van-e valami hibája a terméknek? Mire mondom, hogy nem tudom, ki se bontottuk. Mert ő hibátlan, jótállásos műszaki terméket nem vehet vissza.
Csak pislogtam, azt hittem él még náluk ez a 3 napos visszavásárlásos dolog...Ti tudtok erről valamit? Nem értem miért jó az a Tesconak, hogy holnap odamegyek újból és bejelentem, hogy nem működik a termék?! Így kötelesek lesznek visszavenni.
Előre is köszönöm a válaszokat!
Szép estét!
Andi

tepi28 # 2017.11.21. 22:53

Köszönöm én is így emlékeztem!

Hapciusz # 2017.11.20. 19:38

menj be a kormányhivatalba!

http://www.origo.hu/…hatosag.html

nonolet # 2017.11.20. 19:21

"ha elromlik a garanciás készülék és beviszem az üzletbe elhajt a csába"

NEEEM teheti!!! meg.
Köteles jegyzőkönyvet írni és átvenni tőled javításra.

Aztán pedig törekedni a mielőbbi (max 15 nap alatti) javításra.

HA tovább húzódik akkor a 30. nap után
pedig már kérheted vissza az árát, ha
nincs még kész... nem kell tovább várnod rá.

" hogy nem az ő dolga a szervíz "

De bizony ... intéznie kell.
Hisz vele állsz szerződéses viszonyban (tőle vetted).

Más kérdés, hogy megbíznék-e benne ezek után.

tepi28 # 2017.11.20. 19:08

Sziasztok.

Kérdésem hogy Magyarországon egy üzletben vásárolt termék kapcsán megjátszhatja azt az eladó hogy ha elromlik a garanciás készülék és beviszem az üzletbe elhajt a csába hogy nem az ő dolga a szervíz hanem ez a kedves vevő dolga és csomagolja be és postázza fel a kedves vevő a terméket az ország másik végébe a szervízbe mert ez nem az üzlet sara?

Nem úgy van hogy azért vásárolok üzletben és nem az ebayen mert ha elromlik akkor az üzletbe vissza tudom vinni mint pl a média markt ba ha elromlik a tv visszaviszed és nem huan jengbe kínába postázod vissza ahol gyártották...

Hogy van ez jogilag ? Nem lehet hogy hülyének néz az eladó?

atish82 # 2017.10.27. 12:34

Sziasztok!
Egy jogutóddal megszűnt céggel van problémám. A tavaly vásárolt telefonom,alaplaphibás lett,melyet a gyártó szervizelt 1 év után is termékszavatosságban,viszont utána újra meghibásodott ,ekkor már cserelapot álitottak ki,hogy forduljak a kereskedőhöz a jegyzőkönyvvel. A kereskedés megszűnt,csak email cimük van meg. Ők állitják,hogy csak 1 év garancia van rá és a továbbiakban saját költségemre a gyártóhoz forduljak szervizelésért.. Ettől túlabb nem jutunk,bármit is írok.
A gyártó segitene,ha a cég megszűnt volna,de mivel eus a készülék és nem HUN garanciával vettem,igy a cserét csak a kereskedőtől kérhetem.
A gyártó és a békéltető testület szerint is működő cégről van szó,mivel az adószámuk jelenleg is él,csak más cimen illetve röviditett cégnévvel.
De a gyanúm az,hogy üzlet már nincs sehol,se webshop se semmi.
Jelenleg a békéltető testületnél az ügy,de szerintem semmi nem fog történni. Nem fog cserét,visszatéritést ajánlani a cég. Pedig kellékszavatosságban 2 évig köteles..
Szerintetek azért nem szünteti meg a kft-t a cégvezető,mert igy fizetnie kellene valamit? Illetve,ha ügyvéd által inditok pert,akkor van olyan jogszabály mely a saját vagyonához is hozzányúl? Vagy pénzem nékül fogok maradni és mindenki szabadon garázdálkodhat igy az országban?
Köszönöm a segitséget előre is..

drbjozsef # 2017.10.27. 11:09

Meg is oldódott?