Fogyasztóvédelem - termékcsere vagy pénzvisszafizetés


dobika2 # 2017.09.05. 15:32

vállalkozásomnak vásároltam egy 0km-es új fűnyíró kis traktort.
2017.08.11-én!
17-én használtam először és 20 perc után eltört benne egy alkatrész
azóta is várom a cseréjét javítását de csak hitegetnek
már a magyarországi forgalmazóval is beszéltem !!!
de még a mai napig semmi nem történt
tehetetlen és elkeseredett vagyok
segítségüket kérném, hogy mit tehetnék

Kovács_Béla_Sándor # 2017.07.25. 20:14

Ha nem teljesíti önként, akkor majd teljesíti ítéletre. Plusz a perköltség.

nonolet # 2017.07.25. 19:45

Követelheti, de a bótos nem teljesíti.

Marad az elállás és az ár visszaadása.

Kovács_Béla_Sándor # 2017.07.25. 17:56

Ptk. 6:159. § (2) Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint

  1. kijavítást vagy kicserélést igényelhet.

Ragozzuk tovább?

nonolet # 2017.07.25. 15:09

"Hibásan telepíted a kockázatot."

Miért is?!

Az eladó maximális kockázata a pénz visszaadása.

Ezzel bukta a teljes bizniszt, ennyi.

Majd jól eldönti, hogy

  • javít-e, mert az olcsóbb neki
  • cserél-e, mert az olcsóbb vagy nullás

vagy

  • visszaadja a teljes összeget, mert zárj a bulit

-

Ami biztos, az az hogy

  • a vevő nem követelheti a cserét
  • egy DRÁGÁBB (másik) termékre
  • RÁFIZETÉS nélkül!!!

Ugye?!

Márpedig épp ezt szeretné...

nonolet # 2017.07.25. 15:03

Garancia(jótállás) esetén a helytállás lehet

  • ingyenes javítás
  • termék kicserélés
  • pénz visszaadás

Ezek közül a bótos szabadon választ.

Nem tudok jogszabályról, ami a választásában korlátozná.

DE logikátlan is lenne, hogy legyen.
Hisz nem fog a saját hátrányára dönteni és erre nem is kötelezhető.

Ezért nem is hiszem, hogy van olyan szabály ami kötné a kezét a választásban.

-

Korlátra vevő oldalán van szűkség, hogy ne essen túlzásba... és épp ezért van is ilyen korlát.

-

Az árváltozás nyilván hatással lesz a bótos döntésére,
amikor a helytállás módjáról dönt, de ez az ő dolga.
A vevőnek semmi köze hozzá.

butyiba # 2017.07.25. 14:53

Kerstem a netn ilyen jogszabályt de nem találtam.

Melyik Ptk írja le konkrétan hogy köteles a bolt cserélni fűggetlen az árdrágulástól ha egyébként be tudja szerezni?
Természetesen a garanciális ügyintézés a gyártóval az Ő feladata.

Kovács_Béla_Sándor # 2017.07.25. 13:34

(Nonolet, tévedsz. Hibásan telepíted a kockázatot.)

Kovács_Béla_Sándor # 2017.07.25. 13:33

Az ilyen esetre van-e valamilyen jogszabály mely kötelezi a cserére ?
A Ptk. elég jó?

butyiba # 2017.07.25. 13:12

Szia,

Szerintem meg nem ennyire kerek a történet mert mivan akkor ha fordított irányba megy az ár tehát olcsóbb lesz a termék. Akkor gondolom szó nélkül cseréli és nem adja vissza az ár különbözetet mert, hogy olcsóbb lett.
Már az pofátlan, hogy gyártói garanciával hírdeti a terméket de a garanciális cserét nem hajlandó elvégezni. Ez alap esetben semmilyen tekintettel nincs arra, hogy éppen mennyibe kerül, hiszen ha a gyártó gyártja akkor a gyártó cseréli és senkinek semmilyen kára nem származik az ügyintézéstől.
Sajnos itt azt látom, hogy a gyártói garancia hírdetése megtévesztés és ha valós igény van akkor elzárkózik a bolt.

Időközben találtam egy ilyen oldalt:
http://magyarefk.hu/…s-jogok.html

nonolet # 2017.07.25. 12:56

Nincs.

Ha pénzed visszaadja, akkor minden OKÉ!
Helyre állt az eredeti állapot >>> 100% kártalanítás van.

Ha cserélne azzal már 100% fölé mennél...
Ami nem várható el tőle.

butyiba # 2017.07.25. 12:24

"Álljon meg a menet! Ha ugyanazt árulják, akkor hogy mondhatják, hogy nem tudnak cserélni?"

Gondolom azért mert időközben az ára megemelkedett és emiatt nem akarja kicserélni. A garanciális ügyintézés meg ki tudja hogyan megy a háttérben és gondolom ez az egyszerűbb a bolt részéről.
Ha ugyanazt szeretném akkor először vissza fizetik az árát majd megvehetem drágábban.

Az ilyen esetre van-e valamilyen jogszabály mely kötelezi a cserére ?

Kovács_Béla_Sándor # 2017.07.25. 12:17

Álljon meg a menet! Ha ugyanazt árulják, akkor hogy mondhatják, hogy nem tudnak cserélni?

butyiba # 2017.07.25. 12:02

Sziasztok,

Nemrégiben vásároltem egy terméket mely kb 1 hét után elromlott. Vissza vittem a bolt garanciát intéző részlegéhez ahol 2 hét viszgálódás után közölték, hogy sajnos sem javítani sem cserélni nem tudják. Levásárolhatom vagy vissza fizetik az árát. Eddig ez jól hangzik csak az a gond, hogy ennek a terméknek időközben feljebb ment az ára.
Természetesen a cég továbbra is forgalmazza a terméket de már magasabb áron és a cserétől elzárkózik mert szerinte más beszerzési forrásból szerezte be amit most értékesít. Hozzá teszem egy nevesebb PC-s Webshopról van szó aminek van több boltja is ahol át lehet venni a termékeket.

Kérdésem, hogy ha nem az én hibámból hibásodott meg a termék és menet közben felemelték az árát de ugyanazt továbbra is forgalmazza a cég akkor különböző indokkal elállhat a bolt a cserétől ?
Ja éz az még fontos, hogy 3 év gyártói garanciával értékesíti a terméket, tehát az értékesítési láncnak elvileg semmilyen befojása nem lehetne a cseréhez, hiszen a gyártóhoz kerül vissza a hibás termék.

Ilyenkor lehet-e valamit tenni ha ragaszkodom a termékhez és nem szeretném ugyanazt drágábban megvenni ?

Előre is köszönöm.

nonolet # 2017.07.25. 11:47

"nem okos telefon. "

Hát azt már én se venném vissza bótosként, ha végre egyszer elkelt...

málnító # 2017.07.25. 11:44

Köszönöm a választ. Pont ezért írtam hogy oly mindegy az indok. Egyrészt lett másik... De nem lehetett beállítani, nem okos telefon. Direkt.

nonolet # 2017.07.25. 10:41

Ha hibás akkor 3 MUNKA napon belül, igen.

De az, hogy megbántad amit vettél az te dolgod.

Az üzlet ha kar segít rajtad jóindulatból.
Ha nem akar akkor meg így jártál.

Kivétel a WEBbolt, ahol ugye 14 napig visszaadhatod indoklás nélkül.

nonolet # 2017.07.25. 10:39

Így van.

-

Állítsd nagyobbra a betűket!
Okos telefonon lehet, általában.

málnító # 2017.07.25. 10:37

Sziasztok! Olyan problémám lenne. :) Édesanyám tegnap vásárolt egy mobil készüléket egy műszaki üzletben, (Euronics). Haza hozta beállítottam a készüléket, majd közli nem látja a betűket...stb. (Nem ez a lényeg, hogy miért de nem kell a készülék) De már nem létezik hogy visszavihetem a készüléket, Csak ha hibás a 3 napon belül is? (72 óra).
Ma visszavittem hogy még se szeretnénk, és mondta hogy ő bizony nem köteles se visszacserélni, sem pedig nem levásárolható a készülék összege. Ha nem hibás. Jah majd kiröhögve közölte adjam el használ mobilosnak... Kérdésem csak annyi csupán hogy ez így van?

Valentina23 # 2017.07.23. 15:38

Köszönöm a választ és a segítséget!

nonolet # 2017.07.23. 12:23

Írtam!!! SZAVATOSSÁG van rá.

Arra tudsz hivatkozni....

Azaz rejtett hibára.

Vagyis, hogy:
"már az eladáskor sem volt tökéletes,
azért romlott el ilyen gyorsan"

Valentina23 # 2017.07.23. 06:22

Szóval számítsak jóra?

Valentina23 # 2017.07.23. 06:22

Szóval számítsak jóra?

Valentina23 # 2017.07.23. 05:58

Mi van akkor ha garanciát nem kaptam és így szeretném visszavinni a telefont? Mit tegyek ha ebben az esetben nem adja vissza a telefon árát vagy ki nem cseréli? Jogom van kérni a cserét vagy mem?

nonolet # 2017.07.23. 00:06

Tudod-e mi is az a munkanap?!
Nem... így hát, nézz utána!

Most éppen normál munkarend van hétvégén.
Tehát a munkanapok:

  • péntek
  • hétfő
  • kedd

Viszont a 3 napos cseregarancia
csak
az ÚJ készülékekre vonatkozik.

  • *-

Egyébként használt cikkre is van SZAVATOSSÁG.

-

Sőt, ha kaptál rá, akkor garancia/jótállás is lehet rajta ...