Fogyasztóvédelem - termékcsere vagy pénzvisszafizetés


Valentina23 # 2017.07.22. 22:56

Szeretnék érdeklődni amiatt,hogy mit tehetek akkor ha egy használt telefonüzletben vásároltam egy mobilkészüléket és rá 1 napra láttuk csak hogy az érintőpanellja nem működik.Hallottam erről a 3 munkanapos cseregaranciáról,csak az én helyzetem az hogy pénteki napon vásároltam a készüléket és szombaton vettük észre a hibát.Szombaton délelött volt nyitva az üzlet de nem mentünk be mert délután vettük észre a telefonon a problémát.Vasárnap zárva,ezért az azt követő hétfői napon mennénk vissza az üzletbe panaszkodni.Szóval ez a három munkanapos cserelehetőség engem is érint? Független a hétvégek miatt? Milyen jogok érintenek engem ebben az esetben?

Előre is köszönöm válaszukat!

nonolet # 2017.07.16. 12:33

Nos 30 nap után már... egyszerűen

  • állj el a vásárlástól

és

  • kérd vissza a pénzed

Nem kell elfogadnod cserét és nem kell levásárolnod sem.
De belemehetsz ezekbe is, ha TE! úgy akarod.

Törekedniük kell a minél rövidebb, lehetőleg 15 napon belül javításra.

HA nem jön össze nekik a 15 nap
akkor a bírósági gyakorlat alapján
a 30. napig illik türelmesnek lenned.

De tovább már nem...

Ha kekeckednek, akkor
első körben békéltető testület a kamaránál (ingyenes)
második körben per a bíróságon

Zoli73 # 2017.07.15. 19:16

Vásároltunk egy robbanómotoros fűkaszát, ami 1 hónap után elromlott. A bolt szervízébe vittük garanciás javításra.
Ott azt mondták, hogy kb 1 hét múlva hívnak ha elkészült. Nem hívtak, 2 hét múlva érdeklődtünk, akkor még meg sem nézték. Jelenleg 4 hete van a szervízben, nem hívtak még hogy kész lenne.
Érdeklődnék, hogy ilyen esetben mi lenne a teendőnk, vagy mit kérhetünk a bolttól illetve a szervíztől?
Válaszukat előre is köszönöm.

nonolet # 2017.06.28. 22:57

Mi az akadálya
az egyoldalú diktálós szemléleteden kívül
a 3.-i életbelépésnek?

Te pont úgy diktálni akarnál...

wers # 2017.06.28. 15:19

Nem értem, mit nem értesz. Egyszerre nehéz két különböző szerződéses feltétellel szolgáltatni, számlázni. Mivel a jelenleg érvényes hűségidős, az nem módosítható.
Minden szolgáltatónak megvannak a szerződéses feltételei, azt elfogadod szerződéskötéskor, vagy nem, és más szolgáltatót keresel.

Tanács, nem forrald a fejedet ilyenekkel, elég ahhoz az áldott napsütés.

Zoltanuss # 2017.06.28. 12:31

Legyen a kérdésem fogyasztó védelmi !
Ma akartam meghosszabbítani a híres-hirhedt

.T... nél az évek óta tartó hűségemet. Gondoltam szerződés módosítás és mondom az ürgének, hogy ok. akkor megegyeztünk és a szerződés módosításom júl. 1-én lép hatályba, érvénybe.
Mondja nagy csodálkozva , hogy az nem lehet. Mán miért ne lehetne. Most érek rá, a korábbi hűség még júl. 3 -ig tart. Mi akadálya lenne ennek a csökött tökkel ütöttségükön kívül ?
Vagy fogalmazzunk finomabban a z egyoldalú diktálós szemléletükön kívül ? Nem egy hónap - kettő hónap hanem 2 nap. Ismer a jog ilyen hülyeséget ?
más mondom a z ügyintézőnek, hogy ok. akkor amikor majd lejár a hűség - 1 év múlva, ha másként nem intézkedek, akkor szűntesség meg a szolgáltatást.
Ezt sem lehet szerintük. Kurva egyoldalú diktálós stilusuk van még mindig. más szolgáltatók is így vannak ezzel ?

nonolet # 2017.06.22. 13:06

Clasek

Az eladó CSAK egy tőle FÜGGETLEN akkreditált szerviz/labor jegyzőkönyve alapján tudja HITELT érdemlően bizonyítani, hogy

  • rongáltál

vagy

  • szakszerűtlenül használtad

Mivel ilyen bevizsgálási jegyzőkönyve aligha van neki.

Hát, írásban közöld (és vetesd át), hogy
nem értesz egyet a jegyzőkönyvükkel
és nem fogadod el, mert
nem követtél el semmit,
ami miatt ugrana a gari

HA mégis ezt állítják,
akkor mutassák be a független-akkreditált bevizsgálás jegyzőkönyvét, ami ezt a tényt HITELESEN bizonyítja.

HA nem tudják (és nem tudják, mert aligha van nekik),
akkor lazán ELÁLLSZ és kéred vissza a pénzed.

Ha netán nem adják... akkor
első lépésként az illetékes kereskedelmi kamara
békéltető testülete (ez ingyen van) elé idézed.

HA ez sem hat, akkor beperled és rávered a perköltséget is.

nonolet # 2017.06.22. 12:55

daved14

Ennyi gond-baj után már elállhatsz...
A bizalom megrendült a termékben+boltban

Állj el és kérd vissza a pénzed.
(nem kell levásárolnod sem)

Kovács_Béla_Sándor # 2017.06.22. 09:18

Nem. De ha az eladó vitatja, hogy nála vetted a dolgot, akkor mégis csak igazolni kell valahogy.

topánka0608 # 2017.06.22. 09:03

Kedves nonolet!
Egy reklamáció esetén felvett jegyzőkönyvhöz a vásárlást igazoló blokkott is csatolni kell?
Köszönöm a választ! :)

CLasek # 2017.06.15. 07:36

Kedves nonolet!
Kb. egy éve vásároltam egy ebookot, aminek pár napon belül baja is lett; nagyon hamar lemerült. Visszavittem, egy hónap múlva meg is kaptam javítva. 6 hónapra rá becsíkosodott a kijelző, visszavittem, egy hónap múlva vissza is kaptam. A garancia vége felé közelítvén megint hibák jelentek meg a kijelzőn, de amikor bementem az üzletbe, mondtam, hogy szeretném egy hasonló árkategóriájú, de más típusú eszközre cserélni, mert ezzel mindig csak a baj van, és a következő javítás biztosan nem lesz ingyenes. Na ekkor ők mondták, hogy csak akkor, ha nem állapítanak meg semmi olyat a szervizben, ami arra utal, hogy az én hibámból lett kijelzőhibás. Természetesen pár nap múlva jött az sms, hogy a termékem garancia-vesztes. Mit lehet ilyen esetben tenni?

Számítanak esetleg az alábbi dolgok?

A szervizlapokon feltüntetett dátum sokkal korábbi, mint a tényleges átvétel napja (azt sajnos csak később vettem észre, de az értesítő sms dátumán ez látszik).
A készülék felhasználói kézikönyve rengeteg hibás adatot tartalmaz - pl. ne halgassam rajta hangosan a zenét - egy ebookon, amin nem is lehet.

A választ előre is köszönöm!

Üdv:
CLasek

daved14 # 2017.06.09. 20:28

Hello! Egy olyan problémám lenne fel év alatt most volt másodszorra garanciás javításon az asus laptopon hdd hibával! Most a merevlemez jó de a hdd sentinel szerint használt!!! De jó! A másik hogy most a touch pad nem működik rendesen ami előtte jó volt! Van rá valami fogyasztóvédelmi törvény hogy mikor kell cserélnie a gépet a boltnak(media markt)? Hány javítás után? Köszönöm a választ előre is!

vajandi # 2017.06.06. 15:31

Gondoltam, megírom, mint tapasztalatot, hogy végül sikerült kicserélni a billentyűzetet. :) Első körben zokszó nélkül visszafizettték volna az árát (írtak róla egy jegyzőkönyvet), de közben infópulthoz kértek egy műszaki kollégát, ő mondta, hogy most nagyobb választék van, mint szombaton volt, és találtam is olyat, ami megfelelő, csak 200 Ft-ot rá kellett fizetnem. Nem gondoltam, hogy ilyen rugalmasak az Interspárban. ;)

vajandi # 2017.06.05. 13:02

Köszi a választ! :)

nonolet # 2017.06.04. 21:28

Alapban... így jártál, mivel nem hibáról van szó.
Követelni tehát nem tudsz.
(bár talán az eltérő kép lehet némi indok)

Kérni viszont kérhetsz bármit.
Aztán vagy megteszik, vagy nem... az üzlet szabadon dönt.

vajandi # 2017.06.04. 12:51

Kedves nonolet!
Lehet, hogy hülyeséget kérdezek, de csak akkor cserélhetek, ha hibás az áru? Vettem egy billentyűzetet, ami nem hibás, csupán néhány gomb nem ott van, ahol megszoktam. A dobozán lévő fotón is teljesen más elrendezés van feltűntetve, arra talán hivatkozhatok... Az Interspárban vettem, ahol ezen kívül csak egy másik fajta billentyűzet volt, de az négyszer ennyibe került. Gondolom, nem adják vissza az árát... Lehet ilyenkor azt kérni, hadd vásároljam le az árát élelmiszerre? Aztán valahol máshol vennék egy másikat.
Előre is köszönöm a választ!
vajandi

nonolet # 2017.05.31. 21:50

Ne vedd át!

Jegyzőkönyveztesd, hogy most meg a talpbélés lett a gond a trehány javítási munkájuk miatt és ez így NINCS MÉG KÉSZEN.

Majd akkor szóljanak ismét, ha a cipő ÚJ állapotúnak látszik.

Akkor is próbáld majd ki az átvétel előtt,
hogy
a javítás miatt nem nyom-e pl.

A pénzedért olyan cipő jár, ami

  • újnak látszik
  • és hibátlan is

A 2. javítást nem feltétlenül vagy köteles elfogadni már most sem.

Mondhatod, hogy "megszűnt a cégbe vetett bizalmad" látva javítás színvonalát és inkább

  • cserélsz

vagy

  • elállsz

Azonban ez még határeset, neked kell egy vita esetén bizonyítani, hogy jogosan léptél tovább a keményebb szintre.

Ha a 2. javítás is gagyira sikerül, akkor már sima ügy lesz.

Ha nem akkor meg lesz egy jó cipőd, végre :-)

Mondjuk csodálkozom, hogy javították...
vidcap # 2017.05.31. 17:40

Kedves nonolet!

A 2017.05.22. 00:15-kor adott utolsó válaszoddal kapcsolatban kérnék még segítséget.
Hétfőn, pontosan 2 héttel a hibás cipő visszavitele után, értesített a bolt, hogy elkészült a cipő javítása. Ma tudtam bemenni érte, de sajnos a blokk nem volt nálam csak a hibafelvételi jegyzőkönyv, így nem hoztam el a cipőt. Azonban megnéztem, és az eladó elmondása szerint a korábban leírt cipősarok hibát elvileg javította a gyártó, "feltöltötték a sarkot", hogy ne legyen "darabos" érzés rálépve. Viszont azt láttam, hogy a talp belső bélése szinte végig elválik a cipő oldalától a sarok részeken, tehát nincs a talp bélés a cipő oldalához rögzítve 1-2 cm-t leszámítva.Korábban ez nem volt így, így meg sem vettem volna a cipőt.
Talán a bélést szedték fel és úgy javítottak, csak nem illetették-ragasztották körbe vissza normálisan. Ezt meg is jegyeztem és hogy valamelyik nap a blokkal visszamegyek.

A kérdésem az lenne, hogy dönthetek úgy, hogy nem veszem át a cipőt, hiszen nem tökéletes a javítás, és küldjék vissza javítani? Fontos, hogy átvegyem és új hibaként adjam le, vagy pedig a meglévő jegyzőkönyvre hivatkozva adjam vissza?

Ja igen, az eredeti dobozában adtam le, de azt sem kaptam vissza, csak egy zacskóban küldték vissza. Illetve úgy emlékszem, tisztítási, jótállási tájékoztató nem volt a dobozban eredetileg, de most már a doboz nélkül az sincs meg, még ha volt is.

Legszívesebben visszakérném már az árát, kb. fél napot tudtam összesen használni és 2 hete vettem, azóta javítják.
Bár az előző válaszod alapján úgy gondolom, hogy 30 nap után kérhetném ezt, előtte pedig azonnali cserét.

Mit tudok most tenni?

Segítségedet előre is köszönöm!

nonolet # 2017.05.25. 12:41

Aki a vásárlási számlán szerepel az az eladó!
Azzal szemben kell/tudsz fellépni...

  • * -

A fogyasztó védelem nem foglalkozik konkrét ügyekkel!!!
Az még az államszocializmusban volt ...

Észre vetted már, hogy 27 éve rendszert váltottunk ?!
...és, hogy 14. éve már az EU-nak is tagjai vagyunk?

Azaz a nyugati demokráciák módjára működik
a fogyasztó védelem nálunk is, már jó ideje.

Ha még ne makkor most szóltam :-)

Szóval, jogállamban élünk! már sok-sok éve.

Azaz a polgár, ha valami baja van, akkor
azt a BÍRÓSÁGON intézi el azzal, akivel baja akadt.
Ha végképp nem tudnak meggyezni...

Mert egy vitát eldönteni CSAK a bíróság tud érvényesen!!!

Tehát, ha nem tudtok megegyezni,
akkor a jogosnak gondolt igényed
a bíróságon tudod érvényesíteni.

Azaz be kell perelned az eladót!

Mivel
ez azért kissé terhes eljárás,
ezért van könnyítés is.

A könnyítés neve: Békéltető testület.

Ami az illetékes Kereskedelmi és Ipar Kamara ilyen célú szerve a viták per mentes és gyors lezárására.

Vita esetén tehát először
a Békéltető Testülethez fordulhatsz.
A testület eljárása ingyenes!

A testület döntése ugyan nem kötelező
(mert nem bíróság! ugyebár), de azért
beszokás tartani a döntését.

Ha mégsem tartja be valaki, vagy nem ért egyet vele.
Akkor a következő lépés már a per indítása...

Nos, ez a módi egy jogállamban.

waxii # 2017.05.25. 09:39

Kedves nonolet!

Köszönöm a gyors választ!
Ezen igényemet a Telekomnál kell jelezni (mivel lényegében tőlük van a készülék)?
Ha mindenképp elutasítanak akkor a fogyasztóvédelem tud érdemi segítséget nyújtani?
A Telekom felé jeleztem a problémámat de jelenleg még nem kaptam választ de valóban úgy gondolom, hogy jogos lenne az igényem.

nonolet # 2017.05.25. 06:30

A Jótállás/Garancia keretén belül ez a leejtés valóban érdekes kérdés...

Mivel a jótállás/garancia
alapban az elromlásról szól,
de a járulékosan okozott kárról (leejtés) nem.

Ellenben a Szavatosság igen!
Az a járulékos kárt is téríti.

Így én áttérnék a Jótállás/Garanciás ügymenetről a Szavatosságira és annak keretében kérném járulékos kárként a kijelző cseréjét.
Pláne, hogy az alap hibát már elismerték...

  • * -

Egyébként pedig írnék az Apple-nek a gondról.
Nem kedvelik, ha a márka image-t nem tartják kellő tiszteletben az eladók/szervizek.

waxii # 2017.05.24. 22:42

Elnézést, valami gond volt a nettel és ahogy próbáltam frissíteni sikerült egy párszor beküldeni a kérdésem.

waxii # 2017.05.24. 22:39

Sziasztok!

A következő problémával fordulnék hozzátok és remélem valaki tud tanácsot adni.
2016.10.15.-én a Telekomtól vásároltam egy iPhone 7 telefont ami 2017.05.13. reggelére az éjjeli szekrényen való töltés közben extrém mértékben felforrósodott (extrém alatt tényleg azt értem, hogy kézben tarthatatlan volt) és ahogy kézbe vettem az ijedtségtől amit a forró készülék okozott a szekrényre ejtettem aminek következtében a kijelzőn repedés keletkezett. A készülék ezután nem kapcsolt be majd egy óra elteltével magától elindult es folyamatosan újraindult (ezt kb. 200x megismételte) miközben egyszerűen semmit nem lehetett vele kezdeni (még kikapcsolni sem). A végeredménye az lett, hogy egy fekete képen fehér kódok jelentek meg amely kb. 1 óráig volt a kijelzőn, közben szintén nem reagált semmire a készülék. Egy óra után kikapcsolt majd újraindult és azóta használhatatlan.
Mivel garanciális így bevittem az istyle szervízbe ahol továbbították a készüléket javításra. Megállapították, hogy szoftveresen nem tudják visszaállítani, a készülék valóban használhatatlan és javítani is csak fődarab cserével lehetséges ugyanakkor fizessek ki 60e forintot a kijelző cserére mert (bár hiába kértem) csak akkor csinálják meg.
Számomra ez elfogadhatatlan mert egy gyárilag hibás, "időzített bombát" kaptam és csak a szerencsén múlott, hogy nem gyújtott ki valamit a telefon.
A szervíznek jeleztem, hogy nem kérem a javítást mert a repedt kijelző a hibás készülék túlmelegedésének a következménye mert közel 300 ezer forintért eladtak nekem egy villanyrezsót.
Valaki tudna valami tanácsot adni, hogy kihez fordulhatnék a problémával?
Előre is köszönöm!

waxii # 2017.05.24. 22:39

Sziasztok!

A következő problémával fordulnék hozzátok és remélem valaki tud tanácsot adni.
2016.10.15.-én a Telekomtól vásároltam egy iPhone 7 telefont ami 2017.05.13. reggelére az éjjeli szekrényen való töltés közben extrém mértékben felforrósodott (extrém alatt tényleg azt értem, hogy kézben tarthatatlan volt) és ahogy kézbe vettem az ijedtségtől amit a forró készülék okozott a szekrényre ejtettem aminek következtében a kijelzőn repedés keletkezett. A készülék ezután nem kapcsolt be majd egy óra elteltével magától elindult es folyamatosan újraindult (ezt kb. 200x megismételte) miközben egyszerűen semmit nem lehetett vele kezdeni (még kikapcsolni sem). A végeredménye az lett, hogy egy fekete képen fehér kódok jelentek meg amely kb. 1 óráig volt a kijelzőn, közben szintén nem reagált semmire a készülék. Egy óra után kikapcsolt majd újraindult és azóta használhatatlan.
Mivel garanciális így bevittem az istyle szervízbe ahol továbbították a készüléket javításra. Megállapították, hogy szoftveresen nem tudják visszaállítani, a készülék valóban használhatatlan és javítani is csak fődarab cserével lehetséges ugyanakkor fizessek ki 60e forintot a kijelző cserére mert (bár hiába kértem) csak akkor csinálják meg.
Számomra ez elfogadhatatlan mert egy gyárilag hibás, "időzített bombát" kaptam és csak a szerencsén múlott, hogy nem gyújtott ki valamit a telefon.
A szervíznek jeleztem, hogy nem kérem a javítást mert a repedt kijelző a hibás készülék túlmelegedésének a következménye mert közel 300 ezer forintért eladtak nekem egy villanyrezsót.
Valaki tudna valami tanácsot adni, hogy kihez fordulhatnék a problémával?
Előre is köszönöm!

waxii # 2017.05.24. 22:39

Sziasztok!

A következő problémával fordulnék hozzátok és remélem valaki tud tanácsot adni.
2016.10.15.-én a Telekomtól vásároltam egy iPhone 7 telefont ami 2017.05.13. reggelére az éjjeli szekrényen való töltés közben extrém mértékben felforrósodott (extrém alatt tényleg azt értem, hogy kézben tarthatatlan volt) és ahogy kézbe vettem az ijedtségtől amit a forró készülék okozott a szekrényre ejtettem aminek következtében a kijelzőn repedés keletkezett. A készülék ezután nem kapcsolt be majd egy óra elteltével magától elindult es folyamatosan újraindult (ezt kb. 200x megismételte) miközben egyszerűen semmit nem lehetett vele kezdeni (még kikapcsolni sem). A végeredménye az lett, hogy egy fekete képen fehér kódok jelentek meg amely kb. 1 óráig volt a kijelzőn, közben szintén nem reagált semmire a készülék. Egy óra után kikapcsolt majd újraindult és azóta használhatatlan.
Mivel garanciális így bevittem az istyle szervízbe ahol továbbították a készüléket javításra. Megállapították, hogy szoftveresen nem tudják visszaállítani, a készülék valóban használhatatlan és javítani is csak fődarab cserével lehetséges ugyanakkor fizessek ki 60e forintot a kijelző cserére mert (bár hiába kértem) csak akkor csinálják meg.
Számomra ez elfogadhatatlan mert egy gyárilag hibás, "időzített bombát" kaptam és csak a szerencsén múlott, hogy nem gyújtott ki valamit a telefon.
A szervíznek jeleztem, hogy nem kérem a javítást mert a repedt kijelző a hibás készülék túlmelegedésének a következménye mert közel 300 ezer forintért eladtak nekem egy villanyrezsót.
Valaki tudna valami tanácsot adni, hogy kihez fordulhatnék a problémával?
Előre is köszönöm!