Fogyasztóvédelem - termékcsere vagy pénzvisszafizetés


drbjozsef # 2019.06.13. 18:55

vancsa,

Írj nekik levelet, és szólítsd fel a visszafizetésre.
A címnek az oldal impresszumában meg kell lennie.

45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20-21-22§.

A rendelet szerint elálltál a szerződéstől egyértelműen?
(lásd 22§)

https://net.jogtar.hu/jogszabaly?…

drbjozsef # 2019.06.13. 18:52

Timcsi42,

Felszólíthatja az eladót, hogy cserélje ki a terméket a megrendeltre. Persze, itt azért lehet jogvita, hiszen önök használták a kapottat (és nem tudom elképzelni, hogy semmilyen dokumentáción nem szerepelt a beazonosításhoz adat). Hivatkozzanak a hibás teljesítésre, de ugye pont benne van az is, hogy kellő gondosság esetén fel kellett volna ismerni a hibás teljesítést :

Ptk. 6:157.§(1) A kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.

Ha vita van, majd a bíróság eldönti, kinek mennyire róható fel a hiba. Már, ha van kedve pereskedni. De egy levelet megér a dolog, hátha.

Toby # 2019.06.13. 13:23

Jó napot kívánok!
Segítségre lenne szükségem az alábbi szituációban!
Rendeltem egy okoskarkötőt egy bizonyos oldalról!
a termék megérkezett két napot használtam és bebizonyosodott hogy gyenge akkuval rendelkezik és a bluetooth kapcsolat a karkötő és a telefon között állandóan megszakadt szétkapcsolt! 14 napon belül jeleztem a hibát és éltem a csere lehetőségével! Természetesen postai költség engem terhelt...
Másik terméket választottam aminek az ára megegyezett az eredetileg választott eszközével!
Megérkezett a csere készülék kibontom és sajnálattal láttam hogy nem azt a terméket kaptam amit szerettem volna amit kértem! Ezzel még annyira nem is lett volna gondom de az úgymond új karkötő sajnos nem működik...
Próbáltam felvenni a kapcsolatot a céggel de sajnos nem kapok választ az e-mailekre amikt írok nekik!
Ilyen esetben hol és hogyan lehet eljárni?
Segítségükre számítok és előre is köszönöm!

vancsa # 2019.06.13. 07:37

Jó napot!
Egy kis segítséget szeretnék kérni.Május 24-én visszaküldtem (a futárt az eladó rendelte meg) egy táskát egy internetes vásárlás után az egyik webshopnak,14 napos pénzvisszafizetésre hivatkozva.A termék be is érkezett 25-én ,de a mai napig sem utalták vissza az árát.Érdeklődni szeretnék,hogy ilyenkor mi a teendő.
A választ előre is köszönöm!

Timcsi42 # 2019.06.13. 05:58

Üdvözlöm!
A következő problémával kapcsolatban kérném a segítséget.
Férjem vásárolt 2018.12.06-án egy airsoft fegyvert (ára 100 ezer forint felett), a bolt telefonon megkereste a rendelés előtt és javasolt egy drágább típust, a férjem ezt a terméket választotta.
2019.06.02-án egy játék során a fegyver elromlott, mikor szétszerelésre került, hogy a probléma megtekintésre kerüljön, (férjem jelenlétében egy hozzáértő személy is látta), kiderült, hogy a termék nem az volt, amit a férjem kifizetett, hanem az "olcsóbb" amit először szeretett volna megrendelni. Ugyanakkor a számlán a drágább termék cikkszáma volt feltüntetve. Ezt követően a férjem felhívta az üzletet, ahol először hebegett-habogott az eladó, elismerte, hogy lehetséges, hogy nálunk történt a termékek összecserélése, majd az ígérte, hogy utánanéznek, mit tudnak tenni ez ügyben. Pár nappal később férjem újra felhívta az üzletet, sajnos akkor már arra hivatkoztak, hogy mivel nem korábban derült ki, hogy a termék nem az, amit rendelt, nem tudnak semmit csinálni. A termékről nem lehet kívülről megbizonyosodni, hogy egyezik a számlán lévő cikkszámmal, mert nincs semmilyen jelzés rajta, csak komoly szétszerelést követően, de ezt csak abban az esetben szokták megtenni, ha az olyan formán elromlik, hogy ez szükséges. A kérdésünk ez ügyben, hogy mit tudunk tenni, hogy a bolt, aki telefonon elismerte, hogy valószínűleg ott történt az összecserélés, a "kárt" megtérítse, vagyis azt a terméket adja, amit megrendeltünk. Köszönettel.

Dorina94 # 2019.06.12. 14:16

14 nap van feltüntetve az oldalon.

Dorina94 # 2019.06.12. 08:22

Jó napot!
Egy kis segítséget szeretnék kérni.Május 20-án visszaküldtem egy fülhallgatót egy internetes vásárlás után az egyik budapesti sony szalonba ,14 napos pénzvisszafizetésre hivatkozva.A termék be is érkezett 21-én ,de a mai napig sem utalták vissza az árát.Érdeklődni szeretnék,hogy ilyenkor mi a teendő.
A választ előre is köszönöm!

Tomi86 # 2019.06.07. 07:43

Jól jönne egy kis felvilágosítás mert már kezdem magam teljesen satunak érezni. Szóval megindult a fogyvéd eljárás, beküldtem minden levelezést bizonyító erű dokumentumot és annyit mondtak, hogy nincs jogom 14napos elálláshoz egy 2018 -ban vásárolt terméken... Itt majdnem kibukott belőlem, hogy ki a * beszélt 14 napos elállásról?!

Szóval szeretném némi iránymutatást kérni, hogy én gondolom-e teljesen rosszul a dolgokat, vagy csak nem birom elmagyarázni ezek szerint senkinek, hogy mi is a problémám és mit szeretnék.

Van ez a jogszabály elnevezem (A) -nak:
6:159. § [Kellékszavatossági jogok]

(1) Olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a kötelezett a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik.

(2) Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint

  1. kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek – másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
  2. az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a (4) bekezdés szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

(3) Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

(4) A kijavítást vagy kicserélést – a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.

Kiemeltem a 4. bekezdést mint mondjuk esetemben fontos dolgot. Illetve van a következő nevezzük B-nek:

6:160. § [Áttérés más kellékszavatossági jogra]

A jogosult a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a kötelezettnek megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a kötelezett adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.

Esetmben 2018.januárban vásároltam 402.590Ft -ért egy videókártyát 3 év gyári jótállással. 2019.03.21 -én tök egyértelmű leírásával két hibának beküldtem a kereskedőnek aki nagy ívben hagy ne mondjam mit csinált az általam leírt hibával és 2019.05.27 -én visszakaptam a terméket természetesen hibásan. Később kiderült hogy
a terméket nem tesztelték a leírásnak megfelelően
szerintük az nem hiba - normális viselkedés. Beszéltem a gyártóval, igenis hiba.

Na szóval és itt várnék segítséget, hogy most csak nem birom elmondani, vagy tényleg olvasni nem tudok. A jogszabály 4. pontja szerint, valamint a korábbi levelezések ismeretében 1hónapig nem történt semmi. Nekem marha kényelmetlen volt a helyzet mert munkámhoz is használtam volna a terméket. Így B alapján megpróbáltam áttérni csere/levásárlás kellékszavatossági jogra. Megtagadták egy valótlan állítással. Erre rá egy hétre ismét kértem, megint megtagadták egy szintén valótlan állítással. 05.27 -én ugye visszakaptam a terméket ugye mint írtam továbbra is hibásan. Megint jeleztem, hogy akkor levásárolom/írják jóvá ekkor már hetven-x napnál jártunk. Semmi válasz, két nappal később jelezték, hogy fogadják a kártyát. Ekkor már a gyártónál próbálkoztam a gyári garival sikertelenül, mert a gyári gari a beszállítónak jár nem nekem aki gyári garival vettem.

Semmi gond, 3 oldalas dokumentálás a hibáról, és ismét A 4. pontja, illetve B alapján levásárlás/jóváírás, javításra NEM tartok igényt. Semmi reakció, a terméket megint javításra küldték a gyártónak, és a békéltető testület a 14napos elállásomat nem tartja indokoltnak. Na most nem tudom, hogy honnan vették, hogy én 14napos elállással akarok élni... A fenti jogszabályokat nem így kellene értelmezni ahogy gondolom?

Tomi86 # 2019.05.23. 13:44

Tiszteletem,

Sajnos sehol nem kapok egyértelmű választ a kérdésemre ezért itt is kérdezek. Adott egy 402590Ft értékű számítástechnikai alkatrész amelyet 2018.01.25 -én vásároltam egy magyar kereskedőtől 3év garanciával. A termék 1év után meghibásodott, azt garanciális ügyintézésre leadtam, 2019.03.21 -én a kereskedő emailben megerősítette, hogy a garanciális ügyintézést megkezdték. Majd minden elhalkult mint később megtudtam nem történt semmi.

2019.05.06 -án emailben érdeklődtem a kereskedőnél, hogy hol tart a dolog, amire ugyanezen a napon gyorsan közölték, hogy igazából sehol! Ekkor eltelt negyven-x nap anélkül, hogy a beszállító - akinek a terméket a kereskedő továbbküldte - bármit is csinált volt. Rákérdeztek a beszállítónál hogy mi a fennakadás tárgya és a dolog elindult.

2019.05.14 -én jeleztem a kereskedő irányába, hogy a Ptk 6:159. § [Kellékszavatossági jogok] (4) bekezdése alapján itt semmi nem állja meg a helyét. Nem beszélhetünk megfelelő határidőn belüli javításról hiszem 40napig a termék egy polcon csücsült, ha nem érdeklődöm valószínűleg még mindíg ott lenne. Valamint közöltem a kereskedővel, hogy mivel a termék számomra a munkám szempontjából is fontos így a Ptk 6:160. § [Áttérés más kellékszavatossági jogra] szerint szeretném kérni a termék cseréjét vagy lehetőséget árának levásárlására. Szintén aznap kaptam választ amelyben értesítettek, hogy szóltak a beszállítónak, hogy amennyiben 2019.05.17-ig nem zárják le az ügyintézést vagy pontos(ez fontos) értesítést adni a várható lezárásról a vételárat megtérítik nekem. Itt fontos megjegyezni, hogy kikötöttem egy 2019.05.21 -i határidőt a kereskedő számára amikorra a terméket szerettem volna kézhez venni.

2019.05.15 -én a beszállító reagált, de igazából a reakciója semmi nem volt. Ebben közölte a kereskedővel, hogy a termék javítása befejeződött, az úton van vissza hozzá. Valamint küldött a kereskedőnek egy gyártói RMA számot (le lehet kérni a javítás állapotát), viszont semmi konkrétumot nem adott a várható "pontos" lezárást illetően. Várjak türelemmel.

2019.05.22 -én még mindíg nem történt semmi úgyhogy ismételten kértem a kereskedőtől a korábbiakat, amit szintén megtagadtak, mondván a termék bármelyik nap befuthat de Ázsiából érkezik ami 1-2héttel növelheti a tranzitidőt, várjak türelemmel. Na igen itt az már elfogyott, ismét megírtam a kereskedőnek, hogy én már a munkámmal játszom és legkésőbb 2019.05.27 -ig mindenképpen szükségem an a termékre hogy a határidőimet tartani tudjam. A kereskedő szintén megértő volt, ismét fölvették a kapcsolatot a beszállítóval, hogy méltányossági alapon lehetővé teszi -e számomra a levásárlás lehetőségét.

2019.05.23 -án azaz a mai napon ránéztem az RMA számra amit 2019.05.15 -én igen valószínűleg tévesen kaptam meg. Ebben a gyártó egyértelműen leírja hogy a terméket 2019.05.13 -án, az én 2019.05.06 -i érdeklődésemet követően kapták meg. A termék javítása 2019.05.16 -ig tartott, amikor 2019.05.15 -én a beszállító azzal az indokkal utasította el a fentebbi igényeimet hogy a termék visszafelé tart. Azonban a termék meg ekkor sem tartott visszafelé ugyanis a következő pontban a gyártó leírta, hogy amennyiben személyes átvétel nem történik a terméket néhány napon belül küldik futárral. Vagyis immáron 64. napja várok egy 3napos javításra. A dolog szépsége hogy a termék soha nem járt ázsiában, azt Csehországban szervizelték.

Most ott járok, hogy ha pénteken a kereskedő nem adja föl nekem a terméket futárral, akkor hétfőn munka előtt első utamnak egy másik videókártya vásárlásának kell lennie, amellyel 402590Ft-ot dobok ki az ablakon. Arról ne is beszéljünk hogy mi a helyzet akkor ha a hiba kijavítása nem történt meg?

Megkeresésemre a békéltető testület eljárást akart kezdeményezni a kereskedővel szemben, amit én nem kértem egyelőre csak tanácsért fordultam hozzájuk, ha eljárást indítunk szinte teljesen biztos hogy nem fogok tudni megegyezni a kereskedővel. Igazából azt sem tudom hogy jogos-e a kérésem? Tehát volt-e jogom a kellékszavatossági igényem módosítására? Ilyen szempontból ha nem érkezik meg időben a termék és vásárolok egy másik terméket joggall utasíthatom-e el a garanciából visszaérkező videókártyát és kérhetem számomra a költségek megtérítését? Erre azonban már sem igen sem pedig nem választ nem kaptam a békéltető testülettől.

Elég tanácstalan vagyok hiszen nem a boltot hibáztatom a helyzetért, hanem a semmirekellő beszállítójukat. viszont nem a beszállítótól vásároltam a terméket tehát hozzá még ha tudnám is melyik cég volt sem lenne jogom menni a panaszommal.

jozsef.s # 2019.05.22. 10:06

jó napot egy kérdésre szeretnék konkrét választ kapni adott egy kereskedéssel foglalkozó cég ahol a hagyományos pénztárgépek egy részét önkiszolgáló pénztárgépekre cserélték.
A kérdés a következő.

  • kötelezhetnek arra,hogy mint vásárló hogy a vásárolt terméket csak ezen a helyen fizethessem ki
  • Az önkiszolgáló pénztár mellet működtetniük kell e hagyományos pénztárt is.
  • Erre milyen hatályos jogszabály vonatkozik ha egy kereskedelemben önkéntes pénztárgépet akarnak működtetni.
drbjozsef # 2019.05.14. 07:01

Tibi89

Ptk.
6:157.§
(1) A kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.
[...]
6:177.§
(1) Ha a kötelezett valamely dolog vagy munkával elérhető más eredmény létrehozására vállal kötelezettséget, a hibás teljesítésre vonatkozó szabályokat megfelelően alkalmazni kell, azzal, hogy

  1. a kicserélésen a munkával elérhető eredmény részben vagy egészben való újbóli teljesítését kell érteni; és
  2. a kijavítás vagy a szolgáltatás részben vagy egészben való újbóli teljesítése - a jogosult szerződésszerű teljesítéshez fűződő érdekei figyelembevételével - a munkával elérhető eredmény létrehozásának az eredetileg vállalthoz képest eltérő módjával is megvalósulhat; az ebből eredő többletköltségek a kötelezettet terhelik.

(2) A kötelezett mentesül a hibás teljesítés jogkövetkezményei alól, ha a hiba a jogosult által adott

  1. anyag alkalmatlanságára vagy hibájára;
  2. adat hiányosságára vagy hibájára; vagy
  3. utasítás célszerűtlenségére vagy szakszerűtlenségére

vezethető vissza, és e körülményekre a kötelezett a jogosultat figyelmeztette.

A szerződést, amit kötöttél velük, azt kell megvizsgálnod a fentiek fényében. Ha úgy érzed, hibásan teljesítettek, szólítsd fel őket a kijavításra (estedben újra elvégezni a tesztet), vagy részbeni pénzvisszatérítésre, vagy állj el a szerződéstől és kérd vissza a pénzed.

Ha vitatják, küldhetsz nekik fizetési meghagyást, vagy perelhetsz bíróságon. (Békéltető testület esetleg, de mivel eleve elég átverés szaga van ennek az egésznek, nem hiszem hogy annak lenne értelme). Ha ellenmondanak a meghagyásnak, szintén per lesz.

rasandor # 2019.05.13. 21:47

JÓ NAPOT KÍVÁNOK !

2019.02.28.-ÁN VÁSÁROLTAM EGY 2014-ES, CITROEN DS5 AUTÓT. MÁR A HARMADIK NAPON MEGJELENT EGY NARANCSSÁRGA MOTOR A MŰSZERFALON,AZZAL A FELIRATTAL,HOGY VIGYEM SZERVIZBE .TELEFON,MAJD KÉT HÉT UTÁN TUDTÁK FOGADNI.BEVITTEM ,ÁTVIZSGÁLTÁK ,KIÜTÖTTÉK A HIBÁT ,FIZETTEM,MAJD ELJÖTTEM.KÉT NAP MÚLVA MEGINT MEGJELENT A SÁRGA KIÍRÁS,MAJD EZUTÁN PIROS KIÍRÁS,ÉS LEÁLLT A MOTOR.EKKOR EGY MÁSIK SZERVÍZBE VITTEM AZ AUTÓT,AHOL UJRA KIUTÖTTÉK A HIBÁT,MEGINT FIZETTEM ,MAJD ELHOZTAM A GÉPET.EZUTÁN MÉG HÁROMSZOR VITTEM IDE VISSZA,MINDIG CSINÁLTAK VELE VALAMIT ,DE 1-2 NAP MÚLVA ,ÁLLANDÓAN KIÍRTA A HIBÁT.ELVITTEM EGY HARMADIK MÁRKASZERVÍZBE,AHOL MEGADTAK 6 LEHETŐSÉGET A HIBÁRA
  • VALÓSZÍNŰ,HOGY VALAMELYIK A 6 KÖZÜL,DE NEM BIZTOS --ÉS KÖZÖLTÉK VELEM,HOGY MIVEL CSAK 1 SZERELŐJÜK VAN,ÉS ANNAK AZ ÓRABÉRE 21500'-FT ,+ MINIMUM EGY EGÉSZ MUNKANAPRA SZÜKSÉG LENNE,HOGY MEGTALÁLJA A HIBÁT,ÍGY CSAK A MUNKABÉRE CC. 220.000 FT LENNE,ERRE MÉG JÖN A HIBÁS ALKATRÉSZ CSERÉJE + A BESZERELÉSI KÖLTSÉG,ÍGY AZT AJÁNLOTTÁK ,VIGYEM EL A CITROEN M5-BE.
OK,BEJENTKEZTEM ,ÉS CSÜTÖRTÖKRE KELLETT VOLNA LEVINNEM,DE ÚTKÖZBEN LEÁLLT AZ AUTÓ,ÍGY TRÉLERREL KELLETT BEVITETNEM.HÉTFŐN MENTEM ÉRTE,MIVEL ÉRTESÍTETTEK,HOGY KÉSZ AZ AUTÓ.KÉRDEZTEM ,HOGY MI VOLT A PROBLÉMA,ERRE AZT MONDTÁK,HOGY AKKUMULÁTOR GOND VOLT ,DE KICSERÉLTÉK.EZ NEKEM 105.000 FT-BA KERÜLT.EGY AKKU CSERE !!!! TISZTÁRA HÜLYÉNEK NÉZTEK,MIKOR MONDTAM, BIZTOS,HOGY NEM EZ VOLT A GOND VELE,MERT AKKOR NEM ÁLL LE ÉS NEM ÍR KI ILYESMIT !!! DE ŐK VÁLTIG BIZONYGATTÁK,HOGY IGEN IS EZ VOLT A HIBA.OK,ELINDULTAM HAZA FELÉ,DE KÉT KILOMÉTERT SEM TETTEM MEG,MIKOR ÚJRA MEGJELENT A NARANCSSÁRGA KÉP ÉS A” SERVICE „ FELIRAT .VISSZAVITTEM AZ AUTÓT … AZ LENNE A KÉRDÉSEM ,MILYEN JOGORVOSLATI PANASSZAL ÉLHETEK AZ ELŐZŐ TULAJ,VAGYIS AZ ELADÓ KFT FELÉ. EZ A TÖRVÉNYCIKKELY ALKALMAZHATÓ-E ERRE AZ ESETRE : Akár szavatosságra, akár jótállásra „hivatkozik” is a vevő hibás teljesítés esetén, őt az új Ptk. 6:159. § (2) bekezdése rendelkezése alapján négyféle ún. szavatossági jog illeti meg: a kijavítás / a kicserélés / az árleszállítás / a vételár-visszatérítési igény(ún. elállás). Tehát kiemelten fontos, hogy kellékszavatossággal kapcsolatos, valamint a kötelező jótállás hatálya alá tartozó termék esetén felmerülő minőségi kifogás alkalmával is ugyanez a négyféle jogosultság illeti meg a fogyasztót. ÉN A VÉTELÁR-VISSZATÉRÍTÉS ÚN. ELÁLLÁS MELLETT DÖNTENÉK .

VÁLASZUKAT ELŐRE IS KÖSZÖNÖM

RÁCZ SÁNDOR

Tibi89 # 2019.05.13. 21:05

"Hogyan tudom ezt megtenni?

Írásban. Célszerű."

Nyílván én is így gondoltam.
Feljogosít a teljes összeg visszautalására, ha nem a kiírásnak megfelelő szolgáltatást kaptam?

Mit tudok tenni, ha nem akarja visszatérítni az összeget?

drbjozsef # 2019.05.13. 15:35

Hogyan tudom ezt megtenni?

Írásban. Célszerű.

Tibi89 # 2019.05.13. 14:16

Tisztet Fórumozók!

Olyan kéréssel fordulok Önökhöz, hogy vásároltam egy online személyiségtesztet, viszonylag magas áron.
A tesztet úgy hírdetik, hogy 340 db kérdés után megtudhatja a kitöltő, hogy milyen személyiség jegyekkel rendelkezik. A teszt online zajlódott és minden egyes kérdést felolvasta a forgalmazó, a tesztek száma nem volt beszámozva és nem is lehetett visszalépni, tehát az egész automatizálva volt.
Viszont a feléig számoltam, így összesen körülbelül 200 db kérdés lehetett, közel sem 340 db.

A problémám az, hogy nem úgyan azt a szolgáltatlást kaptam, mint ami a kiírásban is volt. Illetve az egész teszt elég egyszerű volt és a végeredmény sem jellemez engem.
Felvettem a kapcsolatot az oldal talajdonosával és jeleztem is neki a fent említett problémát, viszont folyamatosan terel, hogy nincs ideje átbeszélni és csak 2 hét múlva tud velem foglalkozni.

Eléggé átcsapva érzem magamat és szeretném visszakérni a tesztnek az árát. Hogyan tudom ezt megtenni?

Választ előre is köszönöm!

Üdvözlettel,
Tibor

drbjozsef # 2019.05.12. 08:14

WhiteHawk,

Ez talán már igen. Jó példának tűnik, mert bár az általam kiemelt rész alapján egy jobb/újabb típust el kellene fogadj, de az utána következő „ figyelembe véve [...] a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet” passzus viszont a nem elfogadás felé billenti a mérleget.

Kérni kérheted, hivatkozz erre és arra amit leírtál.
De még így is határesetnek érzem, nem tudnám megjósolni, mit döntene vita esetén az illetékes.

Esetleg írj a békéltető testületnek, kérdezd meg, jól értelmezed (értelmezem) a törvényt, az általad írt indok megfelelő-e az elálláshoz, volt-e már hasonló ügy a praxisukban, van-e precedens ilyesmire.

WhiteHawk # 2019.05.11. 20:26

Kedves drbjozsef!

Köszönöm a választ!

Kicsit pontosítanám az esetet:
Számítógépben használt videokártyáról van szó. Néhány típust össze lehet kötni egymással (tehát több videokártya párhuzamosan dolgozik), ezáltal növelni a teljesítményt. Ennek követelménye az hogy azonos grafikus processzorral legyenek ellátva. Mivel nem ugyanolyat kapok vissza ez a lehetőségem elvész.
Továbbá teljesítményben lehet jobb lesz, de ez az összekapcsolási lehetőség csak felső kategóriában érhető el, és ugyan nem tudom pontosan milyen kártyára cserélnék, de 99.9% hogy nem felső kategóriás kártyára. (Fejlődik a technika, a régi csúcskártya ma már közép-alsó kategória)

Ez elég indok lehet visszafizetését/levásárlás kérésére?

Válaszokat előre is köszönöm!

drbjozsef # 2019.05.11. 15:55

WhiteHawk,

Határeset. Szerintem inkább nem, hogy ha a "kicsit jobb" termék egyébként minden olyan funkciót ellát, amit az eredeti termék is.

A törvény szerint : „6:159.§(2) Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint

  1. kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet;

Szerintem ha a cserélt termék megfelel az eredeti termék tulajdonságainak a használat szempontjából, akkor a szerződéstől elállás aránytalan lenne.

Az, hogy "neked fontos" lenne, hogy ugyanaz legyen, így látatlanban kevésnek hangzik, de el tudok képzelni esetleg olyan esetet, amikor talán mégse. Talán. Bár most jó példa nem igazán jut eszembe.

WhiteHawk # 2019.05.11. 06:46

Kedves Fórumozók!

A kérdésem az lenne, hogyha a garanciális szerviz nem tudja javítani a terméket, és cserélni sem tudja, csak egy hasonlót tud adni ami egy kicsit jobb, kérhetem-e a vételár visszafizetését/levásárlását? Műszaki termékről van szó, és nekem gond, hogy nem ugyanolyan.

Válaszokat előre is köszönöm!

Lazac1985 # 2019.05.06. 18:01

drbjozsef!

Nagyon szépen köszönöm a válaszod! Én is így gondolom, hogy nekem a postához semmi közöm. Ha alapból hibásan küldték, akkor az ő saruk, ha pedig a posta okozta a kárt, akkor azt nem nekem, hanem nekik kell a postával rendezniük.
Kétlem, hogy tudják bizonyítani, hogy náluk még ép volt a termék, én viszont dolumentáltam a kicsomagolást. Mellesleg a termék a dobozában feljel lefelé volt beletéve, a dobozban kialakított “tároló rekeszbe” így nem megfelelően bele helyezve. Plussz, a letört alkatrész egy vékony műanyag kiálló pöcök a lámpa szélén, ami így pont alulra került és az egész lámpa érte támaszkodott a dobozában (mivel állítva lett a lámpa doboza belehelyezve a szállításhoz használt külső dobozba.

Az lenne még a kérdésem, hogy véleményed szerint ezek után mit kellene nekik írnom?

drbjozsef # 2019.05.06. 16:42

Lazac1985,

Te a postával nem állsz jogviszonyban. Az eladód bízta meg a szállításban őket.
Ha hibásan teljesített a cég, akkor ugyanúgy kérhted a javítást vagy a cserét.
Vagy, 14 napon belül indoklás nélkül elállhatsz a szerződéstől, és kéred vissza a pénzedet.
Miután fogyasztói szerződést kötöttél, nekik kell bizonyítaniuk, hogy nem volt hibás a teljesítés. Ha te tudod igazolni, hogy hozzád már így érkezett, akkor nem lesz gond, ha akadékoskodik az eladó, legfeljebb kicsit elhúzódik a dolog.

Lazac1985 # 2019.05.06. 15:47

Kedves Fórumozók!

A következő lenne a problémám. Interneten rendeltem egy autóalkatrész webshopból az autómhoz két db első lámpát. A bal oldali lámpa úgy érkezett meg, hogy az egyik rögzítő füle le volt törve, a jobb oldali pedig karcos volt. A csomag kibontását végig fényképfelvételekkel dokumentáltam, amelyeket rögtön meg is küldtem e-mailben a webshopnak, a problémám leírásával együtt. Válaszoltak is, hogy küldjem vissza a lámpákat és küldenek helyette másikat, ami meg is történt. Ma kaptam meg a két db új lámpát, azonban az egyiknek - ezúttal a jobb oldalinak - szintén le van törve a rögzítő füle. Jeleztem a problémát az eladó felé, ezúttal azonban azt a választ kaptam, hogy ők ellenőrizték feladáskor a terméket, náluk még hibátlan volt, és a postánál reklamáljak, majd ők kártérítésként kifizetik az árát. Nem sok reményem volt ezzel kapcsolatban, de tettem egy próbát a postán, viszont mivel nem törékenyként adták fel (a ráragasztott saját "Törékeny" címke nem minősül annak), így részükről nincs alapja erre vonatkozó kártérítésnek.
Mit tudok tenni ilyen esetben? Nem biztos, hogy a szállítás során történt a sérülés, az sem kizárt, hogy igen, annyi biztos, hogy hozzám már ilyen állapotban került a termék.

drbjozsef # 2019.05.04. 11:25

Kriszti1988,

Akár 07.02-ig is várhatsz a válaszra - igaz, erről kellett volna kapnod tájékoztató levelet.

Ezt találhattad volna Te is a BKK oldalán :

A méltányossági kérelem és a reklamáció elbírálására és a válasz megküldésére a bejelentés beérkezésétől számított 30 naptári nap áll rendelkezésre. Amennyiben a kérelem elbírálása és megválaszolása a 30 naptári napos határidőn belül nem lehetséges, úgy a BKK Zrt., vagy a BÖK Kft. a határidő lejártát megelőzően tájékoztató levelet küld az ügyfél részére, mellyel a válaszadási határidő további, legfeljebb hatvan naptári nappal meghosszabbítható.

https://bkk.hu/…etek/potdij/

Kriszti1988 # 2019.05.04. 08:50

Kedves Fórumozók!
A minap egy olyan problémával találtam szembe magam ami kicsit feldühített és szeretném a segítséget kérni vagy a tapasztalatokat az ügyemben.
2019.04.03án vásároltam volna egy BKK bérletet, de azt az automata nem adta ki, ám a pénzem elvette. Beszéltem az ügyfélszolgálattál, ahol azt a tájékoztatást kaptam, hogy 30 napon belül kivizsgálják az ügyet és HA jogosnak ítélik akkor vissza utalják a számlámra a pénzt, no de addig is vegyem meg újra a bérletet.
Ez a 30 nap 05.02-án lejárt, így írtam nekik egy e-mailt, melyre azt a választ kaptam, hogy rögzítve van és regisztrálva a ügyem, de 06.02-ig fognak válaszolni.
Kérdésem az lenne felétek, hogy ha személyesen bemegyek az ügyfélszólgálatra, akkor követelhetem e a pénz visszafizetését, hivatkozva arra, hogy 30 napon belül nem kaptam érdembeli megoldást a problémámra? Egész pontosan arra, hogy amikor felvették a problémámat a tájékoztatás 30 napon belüli visszafizetésről szólt.

A válaszokat előre is köszönöm.

lbj12345 # 2019.04.26. 18:14

Kedves Fórumozók,

az alábbi helyzetre vonatkozóan szeretnék segítséget kérni:
egy webáruházból rendeltem egy fejhallgatót, amiről egyből kiderült, hogy gyári hibás. Az elállás jogával nem élhettem ugyebár, lévén ez higiéniai termék és a dobozt felbontottam, így jeleztem 3 munkanapon belül, hogy a termék cseréjét kérem; erre rábólintottak, egyelőre várok. A kérdésem az, hogy ha még nem telt el az eredeti termék kézhezvételétől számítva a 14 naptári nap, mire hozzájutok az új fejhallgatóhoz, akkor jogosult vagyok az elállásra vagy sem, ha bontatlan állapotban visszaadom a csere terméket?

Köszönöm a választ előre is!