Fogyasztóvédelem - termékcsere vagy pénzvisszafizetés


drbjozsef # 2019.04.12. 20:15

Azt követelhetsz, amit csak akarsz.
Csak tudd igazolni. Azért ilyen esetben a kárenyhítés kötelezettség, azért hónapokra kieső béredet nem fogják megítélni. Elsősorban a közvetlen kárt (a kártyák ára), és csak másodsorban, nagyon alapos indokkal az olyan közvetett károkat, mint a munkából kiesés. Az utazás még beleférhet, határeset, de igazolni kell.
Ha mindent megtettél, hogy tudd folytatni a munkát, de így is lehetetlen volt, akkor esetleg.

Aztán ha nem ismeri el, majd elpereskedtek rajta.

drbjozsef # 2019.04.11. 09:25

Te jogviszonyban az ALZA-val vagy, tőlük kell behajtanod a terméket, vagy a pénzt. Ha pedig az eredeti vevő átverte őket, nekik kell ezt továbbhárítaniuk felé.

drbjozsef # 2019.04.11. 09:24

Én azt tenném, hogy írnék tértis levelet az alzának, hogy 15 napon belül vagy adják vissza a terméket, vagy fizessék ki az árát. Ha pedig kiadták valakinek, akkor küldjék el neked az ezt igazoló iratot vagy másolatát. Valamint kérd, hogy egyértelmű írásos nyilatkozatot küldjenek neked meg arról, hogy a terméket ők kiadták a számla szerinti vevőnek.

Aztán ha lejár a 15 nap, küldenék nekik egy fizetési meghagyást a termék árára. Ha ellentmondanak neki, mehettek pereskedni, de ha az a bizonylat nálad van, amelyikkel igazolod, hogy Te adtad le a terméket, akkor nem veszítheted el. Azt, hogy neked adták ki nyilván nem tudják igazolni.

Ha elküldik a kiadást igazoló iratot, vagy a nyilatkozatot, hogy a számla szerinti vevő vette át, akkor elmennék feljelentést tenni a rendőrségre. Vagy az alza hazudik, ennek kisebb az esélye, vagy az eredeti vevő, ez a valószínű. A baj az, hogy Te nem vagy jogviszonyban az eredeti vevővel, az alzának kellene feljelentést tennie.

Azt, hogy bármelyik útból hamar a cucchoz vagy pénzedhez jutsz, azt felejtsd el. Mindkettő el fog húzódni sok hónapra (kivéve persze, ha az alza kifizet, de nem úgy tűnik, hogy ez meg fog történni).

eszes66 # 2019.03.20. 13:27

Nagyon szépen köszönöm a segítséget!

drbjozsef # 2019.03.20. 07:40

eszes66,

Igen, első körben kijavítást vagy kicserélést kérhetsz, nem állhatsz el egyből a szerződéstől. Ha a javított termék használhatósága megfelel az elvárhatónak, akkor el kell fogadnod azt.

eszes66 # 2019.03.19. 18:53

Tisztet Fórumozók!

Az alábbiakban kérném a segítségüket. 2017.12 hónapban vásároltam egy drága bakancsot, amelyet alig hordtam, az elmúlt kb másfél évben, 2019.03-hóban le vált az egyik talpa. Vissza vittem Bp-re az üzletbe ahol vásároltam. Ott, mivel a vásárlástól már több mint félév telt el, befizettem 2.500,-forintot, a bevizsgálás díját s jegyzőkönyv felvétele után ott hagytam a terméket. A mai napon (16 nap) múlva sms-ben értesítettek, hogy a termék vissza érkezett az üzletbe, s azt átvehetem. A nagy távolság miatt felhívtam őket mit is jelentenek az sms-ben leírtak. Azt válaszolták, hogy vissza fizetik a 2.500 forintot, s szívesen meg ragasztatják s elmehetek érte.
Azt szeretném meg kérdezni, hogy választhatom-e az elállást, (a jegyzőkönyvre rá írtam), vagy köteles vagyok elfogadni a javítást. A jegyzőkönyvet nem láttam még a bevizsgálásról, s kérdésemre azt mondták, hogy a javítás után nem kezdődik újra a jótállási idő.
Segítségüket előre is köszönöm
Üdvözlettel Sándor

drbjozsef # 2019.03.19. 07:03

Gery500,

Ha a termék nem hibás, akkor semmilyen kötelezettsége nincs az eladónak. A nem tetszik, nem jó a színe, nem illik a fülembe sajnos nem hiba.

De a bolt lehet jófej, ha hibátlan a termék, és visszaveszik, akkor lehet, megengedik a levásárlást. A pénzedet biztosan nem adják vissza.

Gery500 # 2019.03.18. 23:11

Tisztelt fórumozók,

Körülbelül 8 napja vásároltam egy bluetoothos fülhallgatót egy MediaMarkt üzletben.

Sok keresés után úgy találtam, hogy ez a fülhallgató lesz a megfelelő, sajnos nem így történt. Kényelmetlen a fülemben és néha szakadozik kicsit a bluetooth kapcsolat pár másodpercre de szerintem ez inkább a nem túl drága bluetooth fülhallgatók problémája általánosságban.

Ha vissza szeretném cserélni az üzletben annak van bármi realitása, hogy vissza kapom a pénzemet? Akár arra, hogy levásárolhatom a termék árát?

A válaszokat előre is köszönöm!

drbjozsef # 2019.03.17. 18:57

Szuper. Általában elég kulturáltan kérni, és csak akkor a sarkunkra állni, ha muszáj.

AngryRam # 2019.03.17. 18:12

Köszönöm a segítséget! Tegnap visszavittem a telefont, elmondtam, megmutattam mi a gond vele és problémázás nélkül visszavették.

drbjozsef # 2019.03.14. 12:27

Valszeg fognak, mert ez az elállás a hibátlan termékre vonatkozik.
De mond meg nekik, hogy ha akarják vizsgálják be, ha nem használatból eredő a hiba, hanem a szavatosság körébe tartozna egyébként is, akkor elállhatsz.

AngryRam # 2019.03.14. 12:22

Nagyon szépen köszönöm a segítséget! Remélem nem problémáznak.

drbjozsef # 2019.03.14. 11:30

Nem számít, hogy boltban vetted át személyesen, ha a megrendelés (=szerződéskötés) a neten volt (=távol lévők között), akkor 14 napon belül elállhatsz.

Nincs semmi ilyesmi, hogy kupont adnak vagy levásárolhatod. Ha elállsz, vissza kell adniuk a pénzedet. Ropogós, konvertibilis magyar forintban. Ha akarod, akkor elfogadhatsz mást, de nem kötelezhetnek rá.

AngryRam # 2019.03.14. 10:31

Jó napot! Kb. Egy hete online rendeltem egy mobiltelefont, de az áruházban vettem át, ott fizettem és ott kötöttem rá biztosítást is, de közben a kijelzőjével adódtak problémák. A kérdésem az lenne, hogy a 14 napos elállási joggal élhetek ebben az esetben? Ha igen mire hivatkozzak?

A másik kérdésem, hogy egy ugyanilyen telefont vettem korában, szintén a kijelző hibásodott meg, mivel javíthatatlan volt, visszafizették az árát, de vásárlási utalványt adtak. Azonnal jeleztem, hogy a fogyasztóvédelemhez fordulok, mivel a pénz visszafizetés helyett vásárlási utalványt adtak, de nem hatotta meg az eladót.
Ám mielőtt hivatalos útra terelődött volna az ügy, megláttam online a ugyanazt a típusú telefont, ugyanabban a boltban, gondoltam kétszer nem lehet rosszat kifogni, de..

Mivel a két ügy összetartozik szerintem, kérhetem-e most, hogy ne vásárlási utalványban fizessenek ki, mivel korábban, kp. helyett azt adtak?

Elnézést, hogy hosszú voltam. A segítséget előre is köszönöm.

vadvirág # 2019.03.11. 18:34

Tisztelt Fórumozók.
Hasonló problémám van mint k jani kérdezőnek.Weboldalon vásároltunk egy terméket amit márc 8- án kaptunk meg Ki csomagolás után vettük észre ,hogy a termék hibás ( rozsdás egyik lába rövidebb szakadt stb. .Telefonon szerettük volna jelezni panaszunkat,de mivel nem vették fel e-mailba jeleztük még 8-.án. A mai nap sikerült beszélni a forgalmazóval és azt a választ kaptuk,hogy mivel cégnek vásároltuk így nem érvényes a visszafizetési garancia.
A fogyasztóvédelemnek is jeleztük telefonon sérelmünket Ök ügyvédhez küldtek bennünket. Kérdésem:
1,forgalmazó köteles visszavitetni a vásárolt összeget .
2, a Fogyasztóvédelemnek nem lenne kötelessége kivizsgálni ,
Ezek után kihez forduljunk?
Köszönöm a válaszokat .

k_jani # 2019.03.09. 19:52

Tisztelt Fórumozók !
Vásároltam egy készüléket az eggyik weboldalon, a terméket gagyinak találtam és e-mailba jeleztem az
eladónak hogy nem kérem. Kérem a pénzemet vissza , ez 14-napon belül történt . Egy reklamációs kódra kell várnom
, szerintük ha nincs a vissza küldendő csomagba a kód
akkor nem érvényesithetem a jogaimat. Én úgy tudom , hogy
az indoklás nélküli el állási jognál nincs ilyen feltétel. Az árucikk nem CD,softwer, élelmiszer.
Szeretném kérni véleményeteket.

drbjozsef # 2019.03.09. 19:41

Feljelentést az alzának kellene tennie, a kérdezőnek nincs "jogviszonya" a régi tulajjal. Neki az alzánál kell keresnie az igazát, ahova leadta a termékeket.

Ha nem kapja vissza kijavítva a terméket, vagy csere darabokat kapjon, vagy fizessék vissza az árát. Aztán pereskedjek ők az elkövetővel.

De abban egyetértek, hogy gyors megoldás nemigen lesz : ha az alza nem fizet, neki is csak a békéltető testület vagy a per marad. Ami sok idő. (kivéve, ugye, ha fizet az alza, de ezt nehezen tudom elképzelni, őket is átverték).

rigoz # 2019.03.09. 19:08

A kereskedői választ követően pedig a vállalkozás ellen a saját lakóhelye szerint illetékes járási (fővárosi kerületi) Kormányhivatal Hatósági Osztály előtt pedig hatósági eljárás is kezdeményezhető.

rigoz # 2019.03.09. 19:07

Tisztelt Cello!

Mindenekelőtt tegyen a kereskedőnél írásban panaszt (a leírtakat tekintve a tértivevényes levelet vagy a Vásárlók könyvébe való bejegyzést javaslom), emellett megfontolandó lehet a büntetőfeljelentés megtétele is ismeretlen tettes ellen, de a történteket részletesen leírva, mivel feltételezem a leírtak alapján, hogy online vásárlás volt, így a rendeléssel kapcsolatos visszaigazolást kellene csatolni mindenhová.

Emellett szóba jöhet a hibás teljesítés, amely kapcsán felmerülhet az elállási jog, a vételár visszakövetelésének joga is, melyet fizetési meghagyásos eljárás útján, bármely közjegyző által is érvényre juttathat, ha nincs további, egyéb intézkedést, így többek közt megállapítást igénye.

Az a baj viszont, hogy valószínűleg ez kellően gyorsan viszont nem fog eredményre vezetni.

gabo91 # 2019.03.08. 19:54

József: köszönöm az eddigi segítséged!

Ott tartunk, hogy az emailel gyakorlatilag félrepróbáltak söpörni. Bementem beírtam ugyan ezt a panaszkönyvbe, erre a választ meg is kaptam ma. Közölték hogy a boltnak nincs ráhatása HP biztosítja a gyártói garanciát, menjek ha akarok fogyasztóvédelemhez... Húzodni fog a történet... Kb a HP is húzni fogja.... Mennek a hetek szépe
  • > elfogják húzni a HP részéről az alkatrész megérkezéséig.
Gusztustalan ez azért... Gyakorlatilag ilyenkor az ember tehetetlen.

Gyártói garanciánál most akkor kinél verjem a pultot? Ahogy olvastam (HP honlapján is ez van) hogy kereskedőnél kell érvényesíteni ezeket a jogokat kérni a cserét stb. Ők meg mégis tolják le magukról a felelősséget. Meg hogy az üzlet cseregépet ajánlott fel.
(Csere géppel nem vagyok kisegítve, 2bét múlva megy külföldre a gép tényleges használója... Ha nem viszi akkor 3 hónapig megint nem lesz gépe. Csere gépet ha elviszi akkor meg azért fizettetnek majd büntetést mert a javítottat nem vesszük át. Gusztustalan amúgy ez is. 5nap után 500ft/nap tárolási díjat kell fizetni, ők viszont hónapokig csücsülnek rajta)
Hova tovább? HP-val direktben még nem tudtam beszélni. Most már áttérnék a gépcsere (ha nincs ilyen készülék akkor mi van) vagy pénz visszatérítésre.

drbjozsef # 2019.03.08. 08:00

PunchedGull,

hasonló a válasz mint az előző kérdezőére : a javítások számára sincs konkrét szám meghatározva, amit el kell fogadjál.

De itt is van gyakorlat, két, legfeljebb 3 javítás után már áttérhetsz egy másik szavatossági igényre, javítás helyett cserére, ha azt nem megy, elállhat a szerződéstől.

Lásd : március 1-ei válaszomban a Ptk-t.

drbjozsef # 2019.03.08. 07:52

http://profit7.hu/…o-hercehurca

Ez is 1-2 hétről ír.

drbjozsef # 2019.03.08. 07:50

gabo91,

Azért azt ne higgye az eladó, hogy a "törekednie kell" az végtelen is lehet, ez nem így működik.

Van rá bírósági gyakorlat. Az nagyjából az - ha valami extra egyéb körülmény nem merül fel - hogy ha nem cseréli, és kb. 30 nap alatt nem tudja megjavítani, akkor elállhatsz a szerződéstől.

Mivel egy laptop nem egy különleges valami, van belőle, ezért minden további nélkül cserélhetné egy hasonlóra, akár kicsivel jobbra ha pont olyan már nincs, hogy elfogadd - de hónapokig nem kell várnod.

A baj az, hogy vagy tűrsz, vagy elállsz a szerződéstől, és követeled vissza a pénzed - de ha nem fizet, neked kell perelned, és az még plusz hónapokat jelenthet. De két hónap várakozásra hivatkozva igen valószínűen megnyernéd - egyszer.

PunchedGull # 2019.03.07. 22:26

Sziasztok!

Kicsit több mint egy éve vásárolt laptopomat (HP) most fogom harmadszor szervizbe vinni. Most megint ugyanaz a baja mint előző alkalommal (nem működik a monitor), és ez a probléma igazából már hadmadszor áll fenn, csak első alkalommal a laptop.hu-nál (ahol vettem) gyorsan, papírozás nélkül megjavították, mert rögtön az első szervizelés után romlott el. Ha jól gondolom, most megint elviszik majd pár hétre és utána majd negyedszerre is el fog romlani a kijelző...Már kezd kicsit sok lenni, hogy többet van szervizben lassan, mint nálam.

Van bármilyen szabályozás, ami kötelezi a HP-t, hogy cserélje ki a laptopomat, ha ilyen gyakran kerül szervizbe, vagy többször is előfordult ugyanaz a probléma? Vagy amíg le nem jár a garancia hordhatom szervizbe, utána pedig vehetek újat vagy fizethetem a szervizelést?

Előre is köszönöm a választ.

gabo91 # 2019.03.07. 13:41

Megírtam nekik, jött is emailben válasz, hogy "jogszabály szerint törekedniük kell" ez meg is történt ... Készlethiányos... Várni kell és ennyi, a garanciát pedig a HP biztosítja nem ők.

Mit tudok tenni, hova tovább? Ne szórakozzunk hogy 2hónapot kell egy alkatrészre várni.