Fogyasztóvédelem - termékcsere vagy pénzvisszafizetés


drbjozsef # 2018.10.20. 18:16

Igen.

Nincsenek konkrét dolgok leírva, de létezik ez.

Ptk
6:159. § [Kellékszavatossági jogok]
(2) Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint

  1. kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet

Komolyan egy év alatt UGYANAZ a processzor 40ropival drágább? Mitől? Lemaradtam valamiről, régebben egy évvel később ugyanannyiért kétszer jobb processzort lehetett kapni...

A jelentős drágulás elég jelentős érdeksérelem, neked is persze, de a boltnak is. Ha vitatni akarod az álláspontjukat, valszeg perelned kell (békéltető testület ajánlása úgyse kötelező, felesleges körnek tűnik).

teo666 # 2018.10.20. 09:53

Tiszteletem!

Egy kis segítséget szeretnék kérni, a következő történt velem:

2017.12.04-én egy számítástechnikai üzletben vásároltam egy számítógépet alkatrészenként. A gép idén szeptemberben megadta magát és a produkált jelenségre a neten azt írtak, hogy a processzor hibája miatt van. A processzort (amely 2020-ig garanciális) vissza is vittem, az üzlet pedig bevizsgáltatta szervizben. Ma voltam bent, és közölték velem, hogy tényleg rossz és visszafizetik az árát. Mondtam nekik, hogy én cserét szeretnék, mert azóta 40 ezer forinttal emelkedett az ára. Mire közölték, hogy nem cserélik, mert van egy olyan törvény, amely arról szól, hogy nem kötelesek cserélni az irreálisan megemelkedett árú termékeket, hogy ne a kereskedő járjon rosszul. Ez tényleg jogszerű?

Köszönettel.

drbjozsef # 2018.10.19. 18:02

Egyébként ha ez fogyasztói szerződés volt (magánemberként vásároltál egy cégtől), és új terméket vettél, akkor eleve 2 év a kellékszavatosság ideje.

Ptk.
6:163. § [A kellékszavatossági igény elévülése]
(1) A jogosult kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el.
(2) Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a fogyasztó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt évül el. Ha a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak; egy évnél rövidebb elévülési határidő ebben az esetben sem köthető ki érvényesen.
(5) A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik.

drbjozsef # 2018.10.19. 17:58

Bocsánat, figyelmetlenül olvastam.

Ha a teljes gyűrűt kicserélték 2018. márciusában, akkor arra újraindult a garancia, javítaniuk kell annak keretében.

drbjozsef # 2018.10.19. 17:56

A "garanciában pótolták a köveket", és a "teljesen új gyűrűt kaptam" egymásnak ellentmondó állítások. Most melyik?

A szavatosságnál és a jótállásnál is az a szabály, hogy ha a teljes terméket kicserélik, akkor újraindul a szavatosság számítása, míg ha javítják, akkor csak a kicserélt részek tekintetében kezdődik újra.

Őszintén szólva nem tudom, hogy kellene alkalmazni ezt az esetedre, elvileg, ha nem kaptál új gyűrűt, csak pótolták a köveket, akkor a pótolt kövek esetén újrakezdődött a garancia, a régi, ki nem esett kövek esetén nem. Tudod pontosan bizonyítani, melyeket kellett pótolni?

Zsobama # 2018.10.19. 15:33

Segítséget szeretnék kérni. 2017 Júliusban vásároltam egy Swarovski kristályos ezüst gyűrűt. 2018.marciusban kicserelték az ékszert mivel egy közel 1,5 cm-es darabon kiperegtek a kövek. 2018 október 10-en felkerestem a kereskedőt ugyanis az új gyűrűből több mint 20db kő kiperegtek. A kereskedő felvette a jegyzőkönyvet, jelezvén hogy garanciával tudják pótolni a köveket. Pár nap múlva telefonáltak hogy nem tudják garanciával pótolni a köveket mivel a gyűrűt több mint egy évvel ezelőtt vásároltam. Kérdésem az lenne, hogy kereskedő jogszerűen jár-e el? Miért az eredeti vásárlás dátuma számít hiszen egy teljesen új gyűrűt kaptam 7 hónappal ezelőtt.

drbjozsef # 2018.10.19. 08:30

cseszcsi,

Ha a termék hibátlan, akkor a boltnak semmit sem KELL tennie. Se cserélni, se pénzt visszaadni, se elvásárlást lehetővé tenni. Semmit.

Ha jó fejek, akkor cserélhetik, vagyis, ha hibátlanul és dobozával visszaviszed, akkor levásárolhatod talán. De ez csak rajtuk áll.

wers # 2018.10.19. 07:29

bocs, kimaradt: köszönöm szépen :)

wers # 2018.10.19. 07:28

wers,

Ez irónia most? :D

Nem, nem voltam benne biztos, és nem volt kedvem kereshetni. Nem nagyon szoktam netről rendelni, most kivételesen, de ez egy ajándék lesz, amit tegnap vettünk át, és 28-án adjuk át. Megnyugodtam ha mégsem jó 29-én vissza adhatom.

cseszcsi # 2018.10.19. 07:17

Üdvözlöm Önöket!
Szeretném megkérdezni, ha méretcsere miatt szeretnék egy cipőt visszavinni az üzlebe és nincs nagyobb méret, akkor visszakérhetem a vételárat, vagy köteles vagyok valamit venni?

drbjozsef # 2018.10.19. 06:08

csudit,

attól függ mit akarsz.

Kötöttél velük egy szerződést gondolom, ha nem tartották be (elmaradt program, ilyesmi), akkor kérhetsz vissza pénzt, valószínűleg az egész utazás árát azért nem. Ha nem fizetnek, pert indíthatsz bíróságon.

A veszélyes vezetés miatt elmehetsz a rendőrségre, és feljelentést tehetsz.

drbjozsef # 2018.10.19. 06:04

wers,

Ez irónia most? :D

Amúgy 14 nap.
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?…

csudit56 # 2018.10.19. 05:32

Tisztelt Ügyvéd ÚR/NŐ!

Társasutam során az idegenvezető és a sofőrök részéről olyan minősíthetetlen magatartást kellett eltűrnöm,amely mélyen sértő volt.A jelzett programot nem tartották be, kimaradtak, hanyag idegenvezetésben volt részünk.Jeleztem az út közben nem tetszésemet,jegyzőkönyvet a hölgy nem vett fel.A sofőrök felelőtlen vezetését lefotóztam, telefonáltak az autópályán, sebességet nem tartották be.Veszélyeztették az életünket.Az irodának azonnal jeleztem hazaérkezésünk után, de mellébeszélésekkel intézik el a problémát.Kértem, hogy fizessék vissza az utam árát, nem kérek mást, így meg tudom ismételni.Sajnos felgmán elutasítanak.Mit tehetek? Válaszát köszönöm szépen.Bárdosiné


1975 augusztus 15-én álltam közalkalmazottként munkába.Szeretnék elmenni 40 év munkaviszonnyal nyugdíjba.Elmehetek-e csökkentettbe, ez el?tt?Milyen fe

Szomorú örökös # 2018.10.17. 17:27

abrann

Jelenleg úton van felém, biztos vagyok benne,hogy rossz, mivel nem csináltak vele semmit

Én azért megvárnám, míg megérkezik a postával és kipróbálnám. Attól, hogy azt mondják, nem csináltak vele semmit, még lehet, hogy mégiscsak megjavították.

Egyszer hozzám kábelinternet vizsgálatra jöttek ki. Rákötötték a laptopjukra, majd kb. 20 perc alatt vért pisilve egyszer csak megjavult, erre ők úgy mentek el, hogy nincs semmi baja a netnek, mert működik. És lám, utána valóban működött. :-D

abrann # 2018.10.17. 14:21

Sziasztok! Segítsetek légyszi. Vásároltam neten egy diktafont, ami kb egy hét múlva nem működött rendesen. Visszaküldtem javításra 2000Ft volt a postaköltség, mert külföldről rendeltem. Felhívott az ügyintézőjük, hogy küldjék vissza, vagy a vételárat kérem. A pénzt választottam mert nem bízom benne, hogy jó lesz amit küldenek. Na tegnap kaptam emailt a postától, hogy csomagom jön attól a cégtől. Persze rögtön írtam emailt. Kiderült, hogy kicsúsztam a 14 napból. Ez oké elismerem, elcsesztem. De kiderült, megvizsgálták a terméket, ami tökéletesen működik. Szerintük egy hibátlan cuccot küldtem vissza. Jelenleg úton van felém, biztos vagyok benne,hogy rossz, mivel nem csináltak vele semmit. Megérkezik újból küldjem vissza 2000 Ft-ért?

laca50 # 2018.10.17. 14:01

drbjozsef

Értem, és köszönöm a segítséget.

Végül is valamilyen szinten vállalják a garanciát, csak nem tudom, hogy amit felajánlottak az manapság így elfogadható vagy csak megakarnak vezetni és ne hagyjam magam! Mert ugye (97000Ft.) 50%-t (48500Ft.) beszámítanának, egy most náluk is kapható hasonló de újabb termékbe, ami jelenleg 120000Ft. Erre rá kéne fizetnem közel 75000Ft.-ot. Azért nem lenne mindegy, hogy 30000 vagy 75000 a többlet költségem.

wers # 2018.10.17. 13:28

Sziasztok! Ha neten vásárolok hány napon belül állhatok el, belekavarodtam. Nem nagyon szoktam így vásáni.

drbjozsef # 2018.10.17. 12:49

Kérni bármit lehet. Bármit is.

Az a baj, hogy jogilag nincs olyan, hogy "garancia".

Szavatosság van, kellék vagy termékszavatosság, és jótállás.

Van ami törvény szerint van, van amit a gyártó vállal tetszése szerint.

De egyszerű a dolog. Írd meg nekik levélben, vagy személyesen jegyzőkönyvbe, hogy a termék meghibásodott, élni szeretnél a "garanciával", a 36 hónapon beül vagy, kéred a termék kicserélését 15 napon belül, vagy a kifizetett pénzt vissza.

Majd meglátod, mit válaszolnak. Utána lehet továbblépni.

laca50 # 2018.10.17. 12:21

drbjozesef

Közben a bolt oldalán találtam egy ilyet, de nekem ebből nem derül ki, hogy kérhetem-e az egész vételár visszafizetését.

Garanciális feltételek

Az általunk forgalmazott termékekre alapesetben 12 hónap garanciát biztosítunk, bizonyos termékeknél ettől a gyártó eltérhet (vállalhat rá több évet is).

Külön jótállási jeggyel nem rendelkező termékek esetében vállaljuk a törvényi vagy a gyártók által lehetővé tett garanciális időszak alatti garanciális ügyintézést. Ilyen estekben a garancia érvényesítéséhez hozza magával a hibás termék minden tartozékát, valamint az általunk kiállított számlát, vagy annak másolatát, mellyel igazolja a vásárlás tényét.

Azon esetekben, amikor az adott termék gyártója vállalja a garanciát és végzi a garanciális szervizelést, a gyártó által kiállított, hitelesített garanciajegyet mellékelünk. A garanciajegy tartalmazza a garancia idejét és a garanciális szervizek elérhetőségét.

Szoftvereknél kizárólag az adathordozókra (CD, floppy lemez) és csak abban az esetben vonatkozik cseregarancia, amennyiben azok nem olvashatók.

Adathordozóknál, az eszközön tárolt adatokra a garancia nem terjed ki, az esetleges sérülés, elvesztés, garanciális ügyintézés során elveszett adatokért felelősséget nem vállalunk. Az adatokról minden esetben készítsen biztonsági másolatot,

A termék eredeti csomagolásának megtartása a garancia érvényesítésének nem feltétele, kivéve, ha az a termék beazonosíthatóságát az igazolja.

A garanciális ügyintézésből visszaérkezett termékeket az értesítést követő 21 napig tároljuk. Az át nem vett termékekért a 21. napot követően napi 300 Ft tárolási díjat számítunk fel. A 180 napig át nem vett termékeket, illetve ahol a tárolási díj már meghaladja a termék értékét, nem tároljuk tovább. A tárolás megszűnéséről külön értesítést nem küldünk

Garanciális meghibásodás esetén törekszünk a termék javítását vagy cseréjét a hiba bejelentésétől, illetve a hibás termék ügyfélszolgálatunkra (1134 Budapest, Botond utca 13) juttatását követően 15 napon belül elvégezni.

A garancia érvényét veszti a következő esetekben:

  • Szakszerűtlen kezelés, beszerelés, telepítés okozta károk.
  • A terméken fizikai-, látható sérülés van (törés, nem gyári hibából eredő égés vagy olvadás, beázás).
  • Nem rendeltetésszerű használat.

Nem rendeltetésszerű használatnak minősül a termék gyári beállításait meghaladó teljesítményen történő használat (túlhajtás), a termék specifikációjában megadott paramétereket meghaladó mechanikai és elektromos terhelés illetve egyéb nem a célnak való felhasználás.

  • Helytelen tárolás, elemi kár okozta meghibásodás.
  • Amennyiben a terméken szervizünkön kívül javítást, vagy módosítást végeznek (felhasználó, egyéb szakszerviz)

A garancia nem érvényes abban az esetben, ha az adott termék a felhasználó hardver- és szoftverkörnyezetében nem működik (nem kompatibilis), de az szervizünk tesztje alapján rendeltetésszerűen működik.

2.000 (kettőezer) Ft bevizsgálási díjat számítunk fel, ha a javítás során szervizünk a bejelentett hibát nem tapasztalja (a termék rendeltetésszerűen működik), vagy garanciát kizáró ok áll fenn.

Az eladó szavatossági és jótállási felelősségére a Ptk-ban és a 49/2003. (VII.30.) GKM rendeletben foglaltak az irányadóak.

laca50 # 2018.10.17. 12:11

drbjozsef

A PC alkatrészekhez nem igazán szoktak jótállási jegyet adni. Ilyenem nincs. Vannak boltok ahol csak a számlát adják és azon van feltüntetve a garancia idejének a hossza.
Nekem egy A4-es lap formájában egy Garancialevelem van, amin baloldalon az eladó cég, jobboldalon az én adataim vannak, alattuk pedig kiállítás dátuma és a hozzá tartozó számlaszáma van. Ezalatt pedig a vásárolt termék megnevezése, sorozatszáma és a garanciaidő van. Alatta pecsét, aláírás.
Ezek vannak rajta, ennél több nincs.

drbjozsef # 2018.10.17. 10:43

A 36 hónapos "garancia" (ami feltehetőleg inkább jótállás), a gyártó/forgalmazó önkéntes vállalása, törvény nem írja elő. Ebből következően a közöttetek létrejött szerződés szerint lehet igényed. Mi van a jótállási jegyen?

laca50 # 2018.10.17. 09:51

Sziasztok!

2015-ben vásároltam egy számítógép alkatrészt (VGA, videó kártya), 36 hónapos garanciával ami decemberben fog lejárni. Az alkarész meghibásodott, amit visszavittem a boltba. Ott átvették és elvitték bevizsgálásra. Kiderítették, hogy nem javítható. Cserélni nem tudják, mert már ezt a terméket nem lehet beszerezni. Azt ajánlották fel, hogy a vásárláskori ár (97000Ft.) 50%-t (48500Ft.) beszámítják, egy most náluk is kapható hasonló de újabb termékbe. Köteles vagyok ezt elfogadni vagy visszakérhetem a vételár (97000Ft.) teljes összegét?

nonolet # 2018.09.08. 16:03

boGgYyiST

"Végül egy 3. személy felajánlotta a garanciális csomag megérkezésekor fennálló tartozásom megfizetésének lehetőségét."

FOGADD EL!!!
Mielőtt komolyra fordul az ügy...

Mert akár letöltendőt is kaphatsz, ha netán
a futárral úgy bántál, ahogy nem kellett volna.

nonolet # 2018.09.08. 16:00

boGgYyiST

Az eladónak igaza van!

Egy hülye vagy aki összemoss a különböző dolgokat.
Csak azért, mert ugyanaz az eladó.

Amit tettél az jogtalan!

Hisz NINCS bírói ítéleted arról, hogy jár neked pénz!!!!!!!

Addig pedig ÖNKÉNYES az eljárásod.

MAJD HA lesz egy ítéleted, hogy jár neked pénz tőled.
Nos, majd akkor szóba jöhet
a "fizetés helyet a >> tartozásba beszámítás" téma.

Addig azonban nem.
A helyükben én fel is jelentenélek.

Nomeg a futár cég nevében is, akár rablásért.
(a konkrét körülményektől függ)

Hisz: ki a fasz vagy te, hogy önkényeskedj?!!!

  • * -

Az ügyeket külön-külön kell kezelned.
Nem vonhatod össze önkényesen, amíg nincs ítélet.

Szóval:

  • gyorsan rendezd amivel tartozol!
  • a garanciás kérdést pedig vidd a jogi útra

(békéltető eljárás vagy per)

nonolet # 2018.09.08. 15:49

polgar

HA az eladó kérte az más, mert akkor már
a szervizpontra bízta az eljárást saját maga helyett.

- -

Nézzük, hogy is működik ez a 3 munkanapos szavatosság buli a hagyományos "bolt" esetén.

  • nem működik
  • elviszed a "bolt"-ba
  • megnézik

HA ott SEM működik, akkor 2 eset lehetséges.

1.
Ott helyben és azonnal kijavítják.
A probléma megoldva >> öröm és bódogság :-)
Mehetsz haza vele...

2.
NEM TUDJA ott helyben és azonnal kijavítani.
Ekkor JÁR az AZONNALI CSERE egy pont UGYANOLYAN új cuccra.

Amit ugye "bolt" vagy tud adni vagy nem.

Ha tud adni a probléma megoldva >> öröm és bódogság :-)
Mehetsz haza vele...

Ha NEM tud adni AZONNAL egy ugyanolyan cserét, akkor visszaadja a pénzed.
A probléma megoldva >> öröm és bódogság :-)
Mehetsz haza a pénzeddel ...

Vagy elköltöd másra nála.
De ez már nem kötelező, nem kell nála elköltened vagyis levásárolnod!
Csak belemehetsz az ajánlatba, ha az egy jó ajánlat... netán.

- - -

Mi különbség a web bolti vétel + szerviz pontba küldés esetén?

-
1.
Nincs "bolt" >> nincs árú!!! készlet.
2.
Nem tud neked pénzt adni "bolt" helyett.
-

Tehát: ha nem tudta ott helyben azonnal kijavítani,
akkor meg kell oldani a cserét vagy a pénz visszaadást.

EHHEZ KÖTELES azonnal kiadni a "csere igazolás"-t!!!

Ami alapján az eladó dönt, hogy
1.
Sűrű elnézés kérés közepette, amiért hibás cuccot adott el neked

  • AZONNAL küld egy másik pont UGYANOLYAN és ÚJ cuccot

(jobb helyeken némi kárpótló ajándékkal bővítve)
ingyenesen kiszállítva persze, hisz ő hibázott...

VAGY

  • AZONNAL intézkedik a pénzed visszaküldésről

(mivel nem elállásról van szó, hanem ő nem tud/akar cserélni)

Esetleg rábeszél, hogy vásárold el nála a pénzed, ha akarod... mert van egy jó ajánlata, ami kárpótol is.

- - -

Nos, ez normális európai, nyugatias és persze a törvényes ügymenet.

Ami veled történik az pedig a nyugat-balkáni prosztó kereskedőé ...