Magyar Posta


gerbera317 # 2020.01.28. 10:13

Ha hivatal a címzett, akkor miért nem e-papíron adod be hivatali kapun keresztül? Vagy csak packázni akarsz a hivatallal, hogy magánszemélyként erre nem vagy kötelezhető?

qwerty1987 # 2020.01.27. 20:53

Tisztelt Fórumozók!

Az alábbi tényállással kapcsolatban lennék kíváncsi a véleményükre.

2020.01.23-án délelőtt adtam fel levelet egy budapesti hivatal részére ajánlottan, elsőbbségivel, amelyet még ezen a napon elszállítottak a fővárosba. Miután rettentően fontos lett volna, hogy megérkezzen a levél a mai napig, azaz 27-ig, ezért másnap megnéztem, hogy hogyan áll a kézbesítése a posta weboldalán. A kereső azt jelezte, hogy a küldeményt még ezen a napon felszállították egy budapesti postára, ahol a jelzés szerint postafiókban
volt átvehető. Külön érdekessége a történetnek, hogy a kollégám is ugyanezen napon, ugyanazon időben és helyen, ugyanazon címzett részére adott fel velem levelet a postán.

A mai napon telefonáltam a címzettnek hogy a küldemény megérkezett-e, de nagy meglepetésemre azt a választ kaptam, hogy sajnos nem, viszont a kollégámé igen. Megkérdeztem a postát, hogy ez hogyan lehet, majd a keresőn megnézték és megállapították, hogy a kollégám levelét jó postafiókba kézbesítették, amelyet a címzett átvett, de az enyémet valamiért rossz postafiókba postázták, de azt is átvették.

Kérdésemre természetesen kaptam egy nagy virtuális 'hátnemtommiért oda lett küldve' választ kaptam, majd közölték, hogy majd előkerül.

Sajnos azt tudom, hogy az általános kárfelelősségi szabályok itt nem, csak a postatörvény rendkívül méltányos kárszabályai játszanak, de érdekelne ha már emiatt lecsúsztam egy fontos eseményről, amelyet úgy néz ki pótolni sem lehet, hogy érdemes-e valahova fordulni, van-e valakinek ehhez hasonló tapasztalata. Tényleg ennyi lenne a postai szolgáltató felelőssége?

A dolog pikantériája még annyi, hogy mivel a tényleges átvevőt nem sikerült egyelőre beazonosítani - a tértivevényt sem kaptam még meg - így valaki mégis átvehette azt a küldeményt, amely egyébként számos különleges személyes adat fogalma alá eső adatot, információt is tartalmazott.

Megtisztelő válaszukat, ötleteiket előre is köszönöm!
Üdv

Szomorú örökös # 2020.01.09. 05:22

Nekem a december 23-án feladott elsőbbségi levelem épp hogy odaért január 4-ig. A barátom utazott vissza külföldre, egy számára fontos dolog volt a levélben, épp hogy csak megkapta. Igaz december végén írtam egy felháborodó levelet a Magyar Postának, amelyben írták, hogy a problémát jelezni fogják a kézbesítő postának, de mivel nem könyvelt a küldemény, nem tudnak érdemben tenni semmit. Ehhez képest lehet éppen ezért ért oda még az utolsó pillanatban. No comment!

alfateam # 2020.01.08. 17:07
Tamás006 # 2020.01.08. 16:39

Tisztelt Tanácsadó!

2019. december hatodikán visszaküldtem egy csomagot 75 ezer forint értékben az előre megbeszéltek alapján a címzett részére. Mai napig nem ért célba a küldemény, csak ide-oda küldözgetik. A nyomon követés alapján látom ezt. Beszéltem rengeteg ügyintézővel,fogalmuk nem volt, hogy mit mondjanak. Ígérték, hogy utána néznek, vissza hívnak, ez sem történt meg.Teljesen elkeseredett és tanácstalan vagyok
hova forduljak,ki fog rajtam segíteni?
Se csomag, se pénz.
Kérem, mondjanak valamit, ami előbbre visz ebben az ügyben!

Köszönöm!
Tisztelettel
Tamás

mandzsu # 2019.06.02. 13:47

Köszönöm szépen mindenkinek a tanácsot.

  • Igen, volt már vámolt küldeményem, akkor a posta hozta ki a nyomtatványt borítékban.
  • Akkor írni fogok nekik és a postánkon is nyújtok be egy reklamációt, mert ott még ezt javasolták aztán meglátom.
drbjozsef # 2019.06.02. 12:41

A "kötelesek" és a "szoktak" még mindig nem fedi le azt a részt, amikor tényleg igazolhatóan megkapták a panaszt, és foglalkoztak is vele. "Kérte" meg "telefonált", ezek mit sem érnek.

rigoz # 2019.06.02. 12:11

e-Papíron is lehet nekik írni, de egyébként az e-mailre éppúgy kötelesek válaszolni, nekem szoktak is.

drbjozsef # 2019.06.02. 12:03

(írásbeli : tértis levél, nem emailezgetés)

drbjozsef # 2019.06.02. 12:02

mandzsu,

Ezzel kapcsolatban javasolható a cég részére egy írásbeli panasz megtétele, amelyet a kézbesítéssel kapcsolatos valamennyi okirattal együtt érdemes benyújtani. A posta a panaszra 15 napon belül köteles indokolással ellátott választ adni.

Ha a válaszban meghatározott indokolás nem felelne meg a vonatkozó jogszabályi rendelkezéseknek vagy a cég általános szerződési feltételeinek, akkor a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósághoz tehető ezzel kapcsolatban bejelentés.

Olvasd el ezt, kicsit hasonló az esetedhez :

https://homar.blog.hu/…megmondanunk

lajcsó # 2019.06.01. 22:06

"majd kapok mailt a vámosoktól...hát nem kaptam."
A vámosoktól hiába várod a mail.
Ha vámot kell fizetned arról a Posta SMS-ben értesít, illetve levélben is küld számodra egy vámkezelési megbízási szerződést, amit kitöltve levélben vagy mailban vissza kell küldeni a Posta számára.

mandzsu # 2019.06.01. 21:56

Üdvözlök Mindenkit!

Olyan kérdésem lenne, hogy rendeltem Kínából egy csomagot, természetesen nyomon követéssel ahogy a posta ajánlja. A csomag követhető is volt mindaddig míg a Nemzetközi Posta Elosztóba nem ért. Most már több mint egy hónapja azt mutatja hogy ott "áll" valahol. Többször hívtam őket, az ügyfélszolgálatosnak fogalma sincs róla mi van vele, "talán" meg "szerintem" szavakkal leráz. Először szerinte vámkezelésre kiszedték, majd kapok mailt a vámosoktól...hát nem kaptam. Másodjára szerinte leeshetett róla a cím, ezért visszaküldik. Hogy mikor és mivel, nem tudja. (Kínából az Estonia Post konténerszállítóján jött Németországig, onnan szárazföldön ide) SZERINTE az Észt Postának fogják átadni. Lényeg hogy mivel a tracking number szerint mai napig a magyar postánál van a csomag, a kínai eladó (Aliexpress) nem fizet, mert már harmadszor írja, hogy a last mile carrier-nél a csomagot vegyem át..hisz ők is úgy látják, hogy a csomag a magyar postánál, csak én nem akarom átvenni. Mivel a csomag a magyar postáig eljutott, feltételezem, hogy ha igazuk is van és tényleg leesett a cím, akkor az itt a magyar postai alkalmazottak hibájából. De szerintem simán eltűnt a csomag és így egyszerűbb nekik, hogy visszaküldték. A tracking numbert sem értem, hisz a mi postánkon a hölgy a rákeresve azt mondta, hogy látja a hozzá tartozó mailcímem. Nem értem, hogy ha ilyen van, akkor azt a csomagot nem fényképezik le?...nem írnak mailt a tulajdonosnak/címzettnek, hogy valami történt a csomaggal? Ilyenkor kártérítés jár? Vagy mi a teendő,...mert míg a tracking number magyarországon mutatja a csomagot, addig se pénz se csomag! És ha kérhetném hagyjuk a Kínából rendelt csomagok ócsárlását, mert ugyanezt eljátszhatja a posta az ebay-en is egy USA csomaggal. Kértem a postát, hogy adjanak ki egy olyan nyilatkozatot hogy a csomag eltűnt és akkor az eladó visszautalja a pénzem. De még csak nem is válaszolnak.

wers # 2019.05.02. 08:46

Ha lesz egy kis időm, megteszem.

:) ok, addig vagy másik postára mész, vagy marad a az állandó hiszti/pofavágás vagy előbb utóbb csak hozzászoknak.

Edömér # 2019.05.02. 07:50

wers, tekintettel arra, hogy eddig MINDENHOL elfogadták az ügyvéd által ellenjegyzettet (bankszámlanyitásnál, szerződéseknél, POS terminál szerződésnél stb.), nem is készíttettem Közjegyző által ellenjegyzett aláírási címpéldányt. Ha lesz egy kis időm, megteszem.

wers # 2019.05.02. 07:48

Sherlock, tudom, de én inkább leszoktam az ügyintézők ingerléséről. Ne erre pazaroljuk egymás idejét. A másik (leginkább az is posta) macerájuk, ha jogsival igazolja magát valaki.

Sherlock # 2019.05.02. 07:41

Wers, az ügyvéd által ellenjegyzett is eredeti.

Válasz: pont ugyanolyan jó az ügyvéd által ellenjegyzett aláírásminta.

wers # 2019.05.02. 07:06

Ennyire nem lehet fájdalmas eredetit vinni.

Edömér # 2019.05.02. 05:46

T. hozzáértők!
Cég részére érkezett könyvelt küldemény átvételéhez feltétlenül közjegyző által készített aláírási címpéldány szükséges, vagy elég az ügyvéd által ellenjegyzett aláírásminta is? A Postán mindig vita van erről, bár eddig kiadták a leveleket, de az állandó hisztit/pofavágáat megspórolnám magamnak.
Köszönöm előre is.

alfateam # 2018.11.12. 16:34

Ha nem találsz benne biztos nincs is.
De az valószínű a 2012-es rendelet miatt kellett 2013-ban kiadni egy javított üzletszabályzatot

gerbera317 # 2018.11.12. 16:28

Hol itt a logikai összefüggés?

alfateam # 2018.11.12. 15:06

Nem is adja alább, hiszen az 2013-as a rendelet 2012-es.

gerbera317 # 2018.11.12. 14:59

Én inkább ezt linkelném be:

335/2012. (XII. 4.) Kormányrendelet
a postai szolgáltatások nyújtásának és a hivatalos iratokkal kapcsolatos postai szolgáltatás részletes szabályairól, valamint a postai szolgáltatók általános szerződési feltételeiről és a postai szolgáltatásból kizárt vagy feltételesen szállítható küldeményekről

elérhető például itt: https://net.jogtar.hu/jogszabaly?…

Ennél alább nem adhatja az üzletszabályzat.

nonolet # 2018.11.12. 14:50

Dühöspasi

Az, hogy tájékozatlan vagy...nem a posta hibája!

alfateam # 2018.11.12. 14:33

A teleregényed folytatása helyet inkább olvassál:
https://www.posta.hu/…13_06_30.pdf

Dühöspasi # 2018.11.12. 14:21

Kedves Fórumozók!

Az alábbi történetet osztanátom meg veletek a "kézbesítés" minőségével és a Magyar Postával kapcsolatban:Mostanra már sokadszorra fordul elő hogy külföldi rendelésem egy értesítő alakját "öltve" jelenik meg szemeim előtt először.Többen lakunk egy lakásban általában mindig van itthon valaki így kizárt hogy rendszeresen ne hallanánk meg a postás jelzését.(Egy küldeményem a postaládában "landolt").Ezt a postásnak már többször szóvá is tettem de ő elutasította mondván nekem ez így jobb! illetve volt már rendőrségi ügye hasonló esetben ezért inkább ki sem hozza magával!!!(Hogy / ki ellenőrzi a postások által kivitt küldeményeket illetve a küldemény addig hol van egyáltalán?).Legutóbb épp a postán futottam vele össze amint éppen átvettem a küldeményem-amit neki kellett volna kézbesítenie de még úgy sem volt hajlandó erre / nem is hozta magával ki a küldeményt hogy nyugdíjat vitt szüleimnek-ahol ismét szóvá téve neki a dolgot még neki állt feljebb.Időközben két további küldeményem "érkezett" amiről még értesítést sem kaptam.Írásban is bejelentettem panaszomat a rendszeresen előforduló elégtelen szolgáltatásnyújtással kapcsolatban a megfelelő felületen de számomra ismét érhetetlen és elfogadhatatlan / felháborító magatartással találkoztam.Én úgy vélem hasonló esetben a sűrű bocsánatkérések alap kell hogy legyen-mert ugye nem csak a két szép szememért hozzák ki és leginkább a Posta érdeke hogy minőségi szolgáltatás nyújtására törekedjen ügyfelei elégedettségére- de még egy elnézést sem kaptam!
Folytatása következik...