Tisztázzunk pár dolgot - laikus vagyok!


ObudaFan # 2014.08.25. 12:20

Az nem, csak itt egyelőre nem tudjuk, hogy jogellenes volt-e a felmondás, mert ezt még senki nem állapította meg.

Kovács_Béla_Sándor # 2014.08.25. 08:34

A jogellenes felmondás nem szünteti meg a szerződést.

ObudaFan # 2014.08.24. 21:20

Ha a kötelezett ír egy ilyen levelet, akkor abból az tűnik ki, hogy a kötelezett ezt szeretné. Ha ezt valamilyen okból a jogosult elfogadja, máris megegyeztek. Közös megegyezéssel pedig miért ne lehetne?

barrerra # 2014.08.24. 14:07

Kedves Kovács Béla Sándor, ObudaFan, és Rosta Roland! Köszönöm szépen a felvilágosításokat, így most már értem!

Kovács Béla Sándor, még annyi kérdésem lenne, hogyha ír egy ilyen levelet az adós, akkor a szerződés visszaállítható? Mert ugye a felmondással az megszűnik, és egy összegben fogja követelni a jogosult. A jogosult visszavonhatja a felmondást, és a továbbiakban visszaállíthatja a szerződést?

Kovács_Béla_Sándor # 2014.08.24. 13:26

Tehát ha az adós megkapja a felmondást, akkor várnia kell a végrehajtási eljárásig
Akár azonnal írhat egy levelet, hogy szerinte a felmondás jogellenes, a szerződést fennállónak tekinti, és jobban járnak, ha nem indítanak végrehajtást.

ObudaFan # 2014.08.24. 11:58

Tehát ha az adós megkapja a felmondást, akkor várnia kell a végrehajtási eljárásig, hogy éljen a Vht. 41. §-ával?

Igen.

És akkor mi lesz a végrehajtási költségekkel?

Ha sikerül a Vht. 41. § szerinti eljárás, vagy a per, akkor a végrehajtást kérő terhén marad.

Amikor közokiratba foglalnak egy szerződést közjegyző előtt, és azt akarják felmondani, akkor a közjegyző felmondásnál miért jár el egyoldalúan?

Pont erre való a közokirat. De ha bármit szeretne az adós bizonyítani, elindíthatja a pert a végrehajtás megszüntetésére, illetve korlátozására.