KGFB megszűnése tájékoztatás hiánya miatt


ObudaFan # 2015.03.26. 13:52

Ha elküldték a felszólító levelet szabályosan, akkor megszűnt a biztosításod nemfizetéssel, ha nem küldték el, akkor nem szűnt meg, ugyanis neked kellett volna meggyőződni a biztosítóváltásnál, hogy a korábbi szerződést felmondtad-e, és a fizetési kötelezettségeidet számon kell tartanod.

mann # 2015.03.25. 21:33

Ha a biztosítónak csak a felszólító levél elküldését kell igazolnia, és az nem érkezik meg hozzám, akkor kit terhel a felelősség?

Érdemes az ügyben bírósághoz fordulnom, vagy egyszerűen csak a körülmények áldozata vagyok, és fizessek?

Előre is köszönöm a tanácsot!


Üdv,
mts_drs

ObudaFan # 2015.03.24. 15:50

Ha az esedékes biztosítási díjat nem fizetik meg, a biztosító a díj esedékességétől számított harmincadik nap elteltéig - a következményekre történő figyelmeztetés mellett - a szerződő félnek a díj esedékességétől számított hatvannapos póthatáridővel, igazolható módon a teljesítésre vonatkozó felszólítást küld. A türelmi idő eredménytelen leteltével a szerződés - amennyiben egyéb okból még nem szűnt meg - az esedékességtől számított hatvanadik napon megszűnik.
Tehát a biztosítónak kell tudnia igazolni a felszólító levél elküldését. Az más kérdés, hogy nem a megérkezését, hanem az elküldését kell tudniuk igazolni.

mann # 2015.03.24. 11:51

Tisztelt Fórumtársak!

A történetem a következő:

2012.12.06. és 2014.12.06. között az Astra Biztosítónál volt a kgfb-m. 2014.11.01-én kezdeményeztem a biztosítóváltást a Netrisk Biztosítási Alkusz segítségével. Az új kgfb biztosítóm az MKB Biztosító lett, ahol létrejött a szerződésem, és postai úton meg is kaptam a díjértesítőmet, valamint a postai befizetési utalványt. Az éves biztosítási díjamat egy összegben azonnal befizettem, és mit sem sejtve, nyugodtan vettem tudomásul, hogy biztosítót váltottam, és élő szerződéssel rendelkezem.

A valóságban azonban máshogy történtek az események. Az új biztosításomat több, mint 30 nappal az évforduló előtt (2014.11.01-én) kötöttem meg a Netrisk segítségével, és abban a tudatban voltam, hogy a Netrisk a régi biztosításomat automatikusan felmondja az Astránál. Ez azonban nem következett be, mivel (mint hónapokkal később megtudtam) a Netrisk min. 40 nappal az évforduló előtt vállalja a felmondást. Ezzel még nem is lett volna semmi baj, egy félreértés miatt maradtam a régi biztosítómnál. Már ha tudtam volna róla, hogy náluk maradt a biztosításom...
Miután az évfordulóváltás megtörtént, semmiféle tájékoztatást nem kaptam az Astrától az új díjamra vonatkozóan, valamint fizetési felszólítás formájában. Sem levélben, sem telefonon. Amennyiben a tájékoztatás az Astra részéről időben (az évfordulótól számított 60 napos fizetési határidőn belül) megtörtént volna, sokkal előbb tudomást szereztem volna arról, hogy nem sikerült a kgfb váltásom, és lehetőségem lett volna a biztosítási díjat időben befizetni, valamit az egész ügyet tisztáznom a Netriskkel és az MKB Biztosítóval, ahol az új biztosításomat megkötöttem.
Az Astrától először a 60 napos fizetési határidő (2015.02.04.) lejártát követően 29 nappal (2015.03.05-én) kaptam meg a tájékoztatást levélben, miszerint a szerződésemet díjnemfizetés miatt törölték. Azonnal felvettem a kapcsolatot a Netriskkel - mint biztosításközvetítővel -, aki a helyzet tisztázását követően visszakötötte a kgfb szerződésemet az Astrához . A jogszabály szerint jelen helyzetben nem is volt más választásom. A fizetési határidő lejárta, és az Astrához történő szerződésvisszakötés közötti időszakra (29 nap) 11.200 Ft fedezetlenségi díjam keletkezett. Ezt a díjat az Astra tájékoztatásának hiánya miatt nem vagyok hajlandó megfizetni.

Az Astra Biztosítónak írtam egy panaszlevelet a tájékoztatás hiányára hivatkozva. Válaszukban az kaptam vissza, hogy ők 2014.11.21-én küldtek nekem egy díjbekérőt és kötvényt, valamint 2015.01.08-án egy fizetési felszólítást! Ezek közül egyik levelet sem kaptam meg. Az Astra Biztosító arra hivatkozva nem fogadta el a panaszomat, hogy a tájékoztató levelük meg nem érkezése az érdekkörükön kívül esik, és továbbra is követelik a fedezetlenségi díjat.

A kérdéseim a következők:

  1. Hova fordulhatok a panaszommal?
  2. Ajánlott vagy tértivevényes formában feladott levelet nagy valószínűséggel megkaptam volna. Hivatkozhatok-e arra, hogy a Biztosító részéről az ilyen formában feladott levél lett volna a szükséges eljárás?
  3. Egy esetleges bírósági per során a bíróság milyen bizonyítékot fogad el arra vonatkozóan a Biztosítótól, hogy ő engem levélben kétszer is tájékoztatott?
  4. Érdemes-e egyáltalán bírósághoz fordulnom az ügyben?

Válaszukat előre is köszönöm!

Tisztelettel,
Mátés József


Üdv,
mts_drs