Használt cikk garanciális javítása és kiszállási díj


Szomorú örökös # 2015.03.29. 14:22

Feri77

Szerintem a te garanciádat - és nem szavatosságot - a bolt vállalta, nem a gyártó. Nem véletlenül outletben vetted.

Sőt az a gyanúm, hogy nem csak külső, esztétikai az a sérülés, hanem gyanús, hogy a külső sérülés mögött ez a hiba is van, amiről talán ők sem tudtak, viszont így az ő felelősségük sem feltétlenül helytálló, ha panasszal élsz. Vállaltak rá egy évet, addig kell pörgetni a sztorit, mert ha lejár, akkor már hiába. Garancia időn túl ha már nem javítható, akkor cseszheted.

Ahogy korábban is írtam, én etikusan ha ugyanazért a hibáért többször is ki kell menni, mert elsőre nem javult meg, akkor nem tartom jogosnak a kiszállási díjat, de az elsőért mindenképp, mivel a szerződéses kötelezettségben ez van. És mint szintén írtam, a PTK szavatosságról ír, nem garanciáról, ami nem ugyanaz. Én úgy gondolom, hogy szavatosság csakis gyártó részéről és kizárólag új termék esetén lehetséges.

ius latratus # 2015.03.28. 20:07

Hoppá!, már majdnem reklám. Elnézést!

ius latratus # 2015.03.28. 20:06

Business Law

Igen. Mindent. Még a szervizbe történő szállítást is.
Jó, a szándékos károkozás kizáró ok. Még a kopó alkatrészekre is kiterjed egyébként. Union Biztosító.
(nem olcsó, de nem is túl drága)

Feri77 # 2015.03.28. 18:47

Természetesen nem vitatom, hogy a szerződésben benne van a kiszállási díj (bár ahogy írtam, két eltérő összeg is), viszont ugye minden szerződés minden olyan pontja, ami jogszabályba ütközik, semmis.
A kérdés az, hogy a PTK paragrafusok vonatkoznak-e az olyan használt cikkekre, ahol a forgalmazó vállal garanciát, nem maga a gyártó.

Szomorú örökös # 2015.03.28. 17:18

SolnesM

Amúgy csak sámánkodás volt az egész.
Nekem pl. az első készüléken csak a PCL 80 -as csövet kellett cserélni.

Ha mindezt háznál tette, akkor tényleg csak sámánkodás volt. Honnan tudta, hogy ha az a cső kiment, akkor miért ment ki és ha kicserélte, akkor utána tökéletesen fog-e működni? Én soha nem mertem a TV-hez nyúlni, pedig a csőcsere tényleg egyszerű műveletnek tűnik, azonban ne feledjük el, hogy az oszcilloszkóp igazolja a tökéletes működést, nem pedig az, hogy világított az a fránya cső vagy nem. Az én szakmámban is ha kimegy egy biztosíték, akkor annak oka van, azt pedig meg kell keresni, mert különben megint ki fog menni.

Aztán színes lett, az is csak egyszer romlott el, azt meg bevittem a szervizbe.

Na ja, ott robbanjon, ugye? In memoriam Color Star!

Szomorú örökös # 2015.03.28. 17:10

guba"
Az eladó egy éves jótállással adta a terméket, amelyet szerződésben rögzítettek.

Így igaz, azonban a szerződésben rögzítették a 3000 Ft-os kiszállási díjat is, amelyet a vásárló is aláírásával elfogadta - feltételezhető, hogy el is olvasta előtte, mert ha nem, akkor utólag belekötni eléggé lúzer magatartás.

Mellesleg ha szerintem ugyanazon hibával kell megint kimennie, akkor nem etikus elkérni, de első alkalommal nyugodtan kérheti a szerződés alapján, mivel az outlet termékekre nem egészen ugyanaz a szabály vonatkozik, mint a hibátlan vadi új termékre.

És nem beszélve arról, hogy Feri77 által beidézett oldalon található Polgári törvénykönyv szabály a hivatalos törvényszövegben szavatosságra vonatkozik - bár az idézett oldalon garancia néven említik - ami nem teljesen azonos a jótállással (garanciával).

SolnesM # 2015.03.28. 13:34

az is meghaladta a 10 kilós súlyhatárt - és mindig azt mondta a szerelő, hogy be kell vinni, majd megnézi bent. Bizony így volt e

írta a szomorú örökös.
Bizony bizony így volt, de azok a tv készülékek inkább 20 kilósak lehettek, meg autómobil is ritka jószág volt. Nekem az első tv- ém 69 ben lett, ótómobil csak 80 -ban. Emlékszem volt velünk szemben egy un. házhoz menő szerelő. Na az volt a Jani, majd főorvosi társadalmi státuszban. Ki járt szerelni és élt mint Marci Hevesen.
Amúgy csak sámánkodás volt az egész. Nekem pl. az első készüléken csak a PCL 80 -as csövet kellett cserélni.

Aztán színes lett, az is csak egyszer romlott el, azt meg bevittem a szervizbe. Ma már van a lakásban 3 készülék is. Ha elromlik, eldobom. Szerencsére nem romlanak el.

Most a gázkazán szerelők 'sámánkodnak'.

ius latratus # 2015.03.28. 12:18

Off

Most vettem egy mosogatógépet. Meg vásároltam hozzá 5 év, ún. "garancia-plusz" - szolgáltatást (de inkább: biztosítást).
Na, itt tényleg nincs gond az el -és visszaszállítással, mindent a biztosító áll.
Remélem - legalábbis.
:)

On

guba" # 2015.03.28. 10:24

Az eladó egy éves jótállással adta a terméket, amelyet szerződésben rögzítettek. Ebben az esetben teljesen mindegy, hogy új vagy használt terméknek tekintik a sérült hűtőt, a kijavítással járó költségeket (kiszállást is)az eladó viseli.

Szomorú örökös # 2015.03.28. 05:37

paxia:

Ha a nagyi mélyhűtőládája elromlik, nem várható el, hogy a hátán becipelje a szervizbe.

Én emlékszem még arra, amikor jó kis csöves TV-k voltak forgalomban - az is meghaladta a 10 kilós súlyhatárt - és mindig azt mondta a szerelő, hogy be kell vinni, majd megnézi bent. Bizony így volt ez még új, garanciális esetben is. Pl. az oszcilloszkópos beállítás, tesztelés nem tartozik a helyszíni munkákhoz, mint ahogy pl. egy hűtőszekrénynél a gázzal való feltöltés egy esetleges kompresszor-csere után sem. És még sorolhatnánk...

Tegnap kicsit utána kerestem és létezik olyan cég, amely kifejezetten az outlet termékeknél azt írta, hogy ott a garanciális termékek műhelybe való szállításának költségét a vásárló viseli. Tehát ahogy írtam, az outlet és a jótállásos új termék egészen más kategória.

Szomorú örökös # 2015.03.27. 20:14

paxia

Feri77 egy sérült outlet termékkel és nem egy vadiúj hibátlan hűtőszekrénnyel kapcsolatban keresi az igazát. Azért a kettő nem teljesen ugyanaz a kategória.

Szomorú örökös # 2015.03.27. 20:11

Feri77

kijön a szerelő, és pénzt kér, pedig garanciális a javítás. Csinál valamit, de továbbra is csak 2 napig működik a hűtő (az én esetem ez)

No látod, itt a probléma, érdekes módon erről eddig egy szót sem ejtettél, csak arról, hogy olvastad a szerződést és sérelmezted a kiszállási díj említését. Egy dolgot viszont elfelejtesz, te azzal, hogy megvetted és kifizetted, elfogadtad a bolt által megalkotott szerződést, ami nyilván nem ugyanaz, mint egy hibátlan új termékre.

Nem beszélve arról, hogy egy falhoz rögzített, beépített szekrényre szólt a jogász válasza, amit nyilván nem lehet műhelybe szállítani, ellenben egy hűtőszekrénnyel, amit simán meg lehet oldani, hogy a szervízbe kerüljön. Tudod léteznek olyan hibák is - még az én szolgáltatási területemen is - amit nem lehet helyszínen megjavítani. Ez ilyen egyszerű.

Erre idéznék neked egy cég szabályzatából:

Az Outlet termékeinkre a vásárlás napját követően 6 hónap, azaz hat hónap, gyártói garanciát vállalunk, amelynek feltételei megegyeznek a normál garancia feltételeivel. Attól csak időtartamában tér el vagy a várható javítás idejével, és a javítást végző szervizbe szállítás módjában. Abban az esetben, ha a vásárlás helyére vagy a szakszervizbe kell a készüléket visszaszállítani, annak költsége minden esetben a vásárlót terheli.

És akárhogy is nézzük, te nem teljesen hibátlan új terméket vettél, hanem egy Outlet áruházban vásároltál, ezért - olvasva a fentiekben is - a jótállási jogszabályok eltérnek a hibátlan új termékek jótállási szabályaitól.

Hozzá teszem, hogy az én szolgáltatási területemen nem kapok az általam beépített eszköz forgalmazójától egy huncut ganyi vasat sem ezek elhárítására, mégis ha garanciális probléma merül fel a működéssel kapcsolatban, akkor nem kérhetek - és nem is kérek soha - kiszállási díjat, kivéve ha vidéki munkáról van szó, mert vidékre aztán tényleg nem megyek ki ingyen. De ez már az én egyéni szociális problémám, ne is foglalkozz vele. :-)

paxia # 2015.03.27. 13:37

Amikor megveszek egy terméket, a termék árában kifizetem
a meghibásodási valószínűséget. A garancia azt jelenti,
hogy X ideig a terméken meghibásodásból eredő
többletköltségem nem keletkezik (illetve ennek
többletköltségét átalányként vásárláskor megfizettem).

Ha a nagyi mélyhűtőládája elromlik, nem várható el, hogy
a hátán becipelje a szervizbe. A (márka)szerviz a
gyártótól megkapja azt a pénzt (alkatrészt), ami a
termék javításának költségét fedezi. Ugyanezt
kifizettetni még egyszer a vevővel szerintem nem etikus,
és, mint az ide idézett link is mondja: nem is jogszerű.

Feri77 # 2015.03.27. 11:19

Ne haragudj, nem akarlak megbántani, de szövegértelmezési problémáid vannak.
Nem arra a véleményedre vagyok kíváncsi, hogy szerinted mi etikus és mi nem, és te elkérnél-e kiszállási díjat (esetleg törvénysértő módon) vagy sem. Ez teljesen irreleváns.
Az a kérdésem, hogy ez jogszerű-e az én esetemben (tudod, ez egy jogi fórum, nem vélemény eszmecsere).

"Tehát azt állítod, hogy 10 kilónál nehezebb háztartási gép javításánál nem lehet kiszállási díjat kérni?"

Nem én állítom. Belinkeltem a jogász által adott választ. Ezt írja elő a törvény, garanciális esetben nem lehet kiszállási díjat kérni.

"Lehet, hogy így van" - Tehát nem vagy tisztában a jogszabályokkal. Innentől kezdve viszont nem értem, minek írtad le ezt a litániát, hiszen a kérdésem a jogszabályi előírásokra vonatkozott, nem arra, hogy ez kinek milyen gondot és/vagy költséget okoz a javítás. Miben különbözik az alkatrész és javítás költsége a kiszállási díjtól? Szerintem ebből a szempontból semmiben, mégsem lehet az előbbiért pénzt kérni garanciális esetben. Miért lehetne a kiszállási díjért egy 10 kg-nál nehezebb terméknél?

Kicsit nézd a másik oldal, a vevő oldalát: Veszel garanciálisan egy hűtőt, amiről rövid időn belül kiderült, hogy rossz. Ezért kijön a szerelő, és pénzt kér, pedig garanciális a javítás. Csinál valamit, de továbbra is csak 2 napig működik a hűtő (az én esetem ez). Megint kijön, megint fizessek 3-4e Ft-ot? Miért is? Ezzel az erővel, ha 10-szer kijön, akkor 10-szer fizessek, pedig garanciális a hűtő? Akkor már kifizettem a hűtő árát.

Szomorú örökös # 2015.03.25. 19:06

Feri77

Akkor válassz! Tehát azt állítod, hogy 10 kilónál nehezebb háztartási gép javításánál nem lehet kiszállási díjat kérni? Lehet, hogy így van, de nyugodt lehetsz, hogy valamilyen formában mégis ki fogod fizetni, mivel az árak nincsenek törvénybe öntve. Akkor beleépítem a javítási díjba és annyi. Melyiket szeretnéd? Pontosan tudni akarod, hogy miből tevődik össze a díj vagy inkább kötözködsz a szerelővel és akkor egyben, tételes felbontás nélkül fogod megkapni a számlát?

Új eszköznél meg ezeket az aprócska kiszállási költségeket ki fogod fizetni az áru értékében a vásárláskor, mert szerinted ki az a bolond, aki neked majd ingyen megy ki autóval javítani? A benzin bizony pénzbe kerül, ezt kéne felfogni. És nem mellesleg kevés szerelőt tudok, aki tömegközlekedik vagy kerékpározik, max. olyant ismerek, akinek egyáltalán nincs jogsija, ezért jár kerékpárral. Viszont mivel ha nem akar minden helyszínről haza vagy a boltba rohangálni, mert épp nincs nála az az alkatrész, ami kéne, akkor muszáj neki ezeket olyan járműben tartania, amiben elfér. És ennek a költségét vagy konkrétan közölve, vagy pedig burkoltan fogod kifizetni. Ez ilyen egyszerű, higgy nekem.

Én is szolgáltató vagyok, volt több vidéki munkám is, de mindig megbeszéltem, hogy ha bármilyen garanciális javítás merül fel, akkor az útiköltséget mindig el fogom kérni. Érdekes, ők ezt természetesnek vették, csakis te kötözködsz, hogy ne kelljen ezért se fizetned.

Feri77 # 2015.03.25. 10:20

Ez nem egészen így van. 10 kg-nál nehezebb háztartási gép, (pl. hűtőgép) műszaki cikk helyben javításánál nem lehet kiszállási díjat kérni.
Lásd: http://adozona.hu/…s_khw_a.aspx

A kérdés az, hogy ez vonatkozik-e használt cikk értékesítésére is?

Szomorú örökös # 2015.03.24. 19:44

garanciális javítás esetén is 3000 Ft kiszállási díjat kell fizetni.

Miért olyan furcsa ez? Egy műszaki berendezés, ami ráadásul szállítható, javítható műhelyben is, akkor nyilván nincs rajta kiszállási díj. No de ha a szerelőnek ki kell házhoz menni, mert az ügyfél nem hajlandó beszállítani az elromlott készüléket, akkor én is kérnék simán kiszállási díjat. Szerintem teljesen jogos. Az már más kérdés, hogy eltérő összegek szerepelnek a lapon. Ez az egyetlen, amibe bele lehet kötni, másba nem.

Feri77 # 2015.03.24. 19:22

Nemrég vásároltam egy műszaki outletben egy hűtőgépet, amelyet külső sérüléssel árultak (szállítási sérült).
A készüléket használt cikként áruljták, de 1 év garanciát vállaltak, amit az adásvételi szerződésben fel is tüntettek.
Ugyanakkor azt is ráírták, hogy garanciális javítás esetén is 3000 Ft kiszállási díjat kell fizetni. Hab a tortán, hogy a következő lapon, ahova a garanciális javításokat jegyzi fel a szerelő (Munkalap), már 4000 Ft áll kiszállási díjként.

Jogszerű-e ilyen esetben kiszállási díjat kérni, illetve kétféle díj feltüntetése esetén melyiket kell fizetni?