Kanapé foglaló


Mokus111 # 2015.05.25. 13:45

Mint írtam, végül én álltam el, miután közölték, az eltelt majd 5 hét alatt nem történt semmi és nem kívántam élni a "most újra legyártatjuk 3 hét alatt" ajánlatukkal... de a történet vége: rengetek levélváltás és érvelés után, visszautalták a foglaló dupláját. Vannak még sikertörténetek..

SolnesM # 2015.05.25. 06:07

Mokus111 !

Nincs olyan kanapé amiért én foglalót adnék. Sőt előleget sem.
Van kanapé ? Ha van fizetek és viszem.

Dr.Attika # 2015.05.19. 19:45

Kedves wers!
Persze, hogy komoly. A kérdezőnek bizonyosan. Mint ahogy az is amikor a hölgy az alábbi tényállásra kér jogorvoslatot:
A barátjával egy pár négyzetméteres szobát béreltek, ahol egy ágyikó és egy szekrényke fért el. A barátnőjét kirúgták állásából és mivel nem tudta fizetni az albérletet onnan is. Szánalomból befogadta, és immáron hárman aludtak az ágyikóban. Igen ,csak menet közben a barát és a befogadott barátnő összemelegedett és kijelentették, hogy innentől ők alszanak egymás mellet és a befogadó barátnő kerül az ágy szélére. Namost a perifériára került hölgy azt szerette volna elérni, hogy jogilag visszakerüljön az ágy közepére, mert az ágy őt illeti.
Ezért be kell látni, hogy ágy, kanapé birtoklása milyen fontos valakinek, akkor az eladása és foglalózása is fontos lehet.

Mokus111 # 2015.05.19. 18:33

Internetes vásárlás volt egy bútoráruháztól ( működő és mások által ajánlott)...rendelést egyeztettük telefonon, ezután e-mailben pontosítottam.
Válasz a következő volt:
Kedves ....!
A rendelését felvettem. A foglalót kérem az alábbi
bankszámlaszámra utalni. Köszönöm.... és a többi sallang, szállítás kapuig, ilyesmi.Az első pillanattól foglalót írt, amit elfogadtam, hisz nem kívántam elállni a vásárlástól.
Eladó írta (ez április 9-én volt):
A megrendelését a gyártó felé a foglaló számlánkra történő beérkezését
követően továbbítjuk.

Fizetendő végösszeg: 93.865 Ft

A foglaló utalását követően visszamaradó hátralék: 75.865 Ft
2015. április 10 én befizettük a kért foglalót.
1 hónapra rá, írtam nekik érdeklődve, mikor érkezik a kanapé. Válasz:
a kanapét e héten fogjuk kiszállítani. A pontos időpont miatt még keresni fogjuk telefonon. A megértését köszönöm.
Május 17-én újra érdeklődtem... akkor közölték, a szövet amit szeretnénk, nincs, válasszak másikat!!! Erre nemet mondtam, hiszen azt további 3 hét határidővel akarta elkészíttetni. Ezt leírtam, mire közölte, neki joga van akár 7 hétig is hátráltatni a kiszállítást, örüljek hogy ő jófej és visszautalta a foglalóm...amit több mint 5 héten át "használt"... Hol van itt az igazság? Irtó szarul érzem ám magam (nem a pénz miatt, hanem hogy ezt valaki csak így megteheti..hiteget és ámít)...én sosem tennék ilyet senkivel, velem meg megtették...
De ha én álltam volna el a vásárlástól elbukom a pénzt, mert hát foglaló... szerinte nekünk meg nem jár a dupla foglaló vissza...

wers # 2015.05.19. 18:19

:)) kedves Dr.Attika, ez még a komolyabbak közt van. Itt legalább van kérdés, és még érthető is.

Dr.Attika # 2015.05.19. 18:11

A kanapé foglaló szavak kapcsán nekem olyasmi jutott eszembe, mint a szereposztó dívány. Mint olvasom itt komoly jogi problémáról van szó.

wers # 2015.05.19. 17:51

Az elfogyott szovet, kikotes volt a megrendelesben?

Nem tudni, mi van a rendelésben/szerződésben, de szerintem ennél óvatosabb a gyártó.

wers # 2015.05.19. 16:22

Nem szoktam fogadni, de egy tábla csokit rátennék, hogy ez előleg.
Hogyan foglal le valamit, ami még nincs is? Arra kérnek foglalót, amire esetleg hamarabb jöhet vevő, na de egy sorozatban gyártott bútorra? Hát ha ezt írta alá az eladó, lelke (pénze) rajta, de marhaság.

Rexor # 2015.05.19. 08:45

És ez miért ne lenne szerződés?

Mokus111 # 2015.05.19. 08:37

Köszönöm a választ!

Bea1 # 2015.05.19. 08:33

foglaló csak szerződéssel foglaló.

Rexor # 2015.05.19. 08:19

Itt is érvényes, ha tényleg foglalóról van szó és kizárólag az eladó hibájából hiúsult meg az ügylet.

Mokus111 # 2015.05.19. 07:37

Üdvözlök mindenkit! Segítséget kérnék, foglalót utaltunk egy kanapéra 5 héttel ezelőtt. A 4. héttől e-mailben érdeklődtem 2 alkalommal mikor érkezik. A 2. alkalommal közölték, hogy nincs olyan szövet, amit mi kértünk válasszunk másikat! El sem kezdték a gyártást. Visszautalják a foglalót, de én úgy olvastam, a foglaló duplája jár vissza ha az eladó hibájából valósul meg. És "elbukjuk" ha a mi hibánkból. Ez csak ingatlanokkal érvényes, vagy a mi esetünkben is?
Köszönöm a választ!