Szavatosság


Ede80 # 2017.12.11. 18:02

Néhány gondolat az általad leírtakhoz:

A hibás használat jelen esetben nem egyértelmű, sőt akár azt is mondhatnám, hogy nem használtam hibásan, mivel nem az a baj, hogy használják a gépet, hanem az, ha túlmelegedett olajjal használják. Hogy egy példát mondjak ez olyan, mint ha pl. egy autó motorja nagyon eszi a motorolajat, de addig amíg az olajszint megfelelő, nem károsodik drasztikusan tovább. A probléma az, ha nem veszik észre, és túl alacsony olajszinttel használják. Ennek megítélése persze szubjektív, adott esetben majd egy igazságügyi szakértő megállapítja, hogy mennyi használat kellett, ahhoz, mire erre az állapotra jutott a gép. De hogy nem néhány nap az biztos, főleg meg nem normál olajhőmérséklettel.

Nem tudom nálad mit jelent a szerelgetés meg az okoskodás. Itt azért nem arról van szó, hogy egy óvodás szétszedte a játékautóját, és nem bírja összerakni. Jelenleg a gép egy szakszervízben áll szétszerelve, adott esetben egy független igazságügyi szakértői vizsgálat elvégezhető rajta, a cserélendő alkatrészek meg lettek rendelve, pénteken értek ide, amiket már kifizettem, ezért írtam múlt időben hogy mennyibe került. Lehet hogy ez a része a leírásomnak nem volt egyértelmű.

A 6 hónap letelte miatt először nem akartam az egésszel foglalkozni, de most mielőtt megkezdenék az összeszerelést gondoltam futok még egy kört.

nonolet # 2017.12.11. 08:47

Igazából VOLT joglapod,
amíg bele nem piszkáltál és nem használtad hibásan is !!!

Igaz mindenképpen neked kellett volna bizonyítani, hogy

  • MÁR AZ ÁTADÁSKOR megvolt a hiba vagy a későbbi hiba oka (rejtett hiba)
  • arról az eladó téged NEM TÁJÉKOZTATOTT
  • azt a vevőtől elvárható gondossággal átvizsgálva nem is lehetett volna felfedezni

Persze még most is próbálkozhatsz ...
De az esélyed kb. nulla lett a szétszereléssel és a hibásan használattal, amiről ráadásul már az eladó is tud.

Mondhatni: elkúrtad az esélyed az okoskodással.

A hiba fellépésekor kellett volna az eladónak
AZONNAL jelezni a szavatossági igényt
a szerelgetés+használat helyett.

Ede80 # 2017.12.10. 22:08

Üdv!

A következő ügyben kérnék segítséget:

Előre elnézést a hosszú olvasmányért, de legyen pontos a történet!

Idén februárban vásároltunk egy mezőgazdasági erőgépet. A vásárlás előtt kipróbáltam közúton, látszólag minden funkciója rendben volt. Már másnap haza is került trélerrel, tehát tartósan közúton sem ment még ekkor. Leghamarabb április elején tudtam kipróbálni munka közben, de akkor sem volt olyan munka, amit tartósan tudtam volna vele végezni, kb. fél órát dolgozott, plusz az út oda-vissza. Látszólag minden rendben volt vele. Karbantartást végeztünk rajta néhány helyen, ekkor vettem észre, hogy több elektromos csatlakozó nincs összedugva rajta, de nem tulajdonítottam neki nagy jelentőséget, gondoltam talán szétcsúsztak és nem vették észre. Ezek a váltóolaj hőmérséklet, és a váltóolaj-nyomás jeladói, mint később kiderült. Ennek később lesz jelentősége. Nem részletezném az okát, jelen ügyben nem releváns, de a folyamatos, egész napos munkavégzést szeptemberben kezdtük el vele. Ekkor jött a fekete leves az első napon. Először alacsony motorfordulaton a váltóolaj-nyomás lámpa gyulladt ki, később viszont a váltóolaj-hőmérséklet lámpa is. Ez azonnali megálljt jelent, a motorolaj nyomás lámpája mellett található. Felhívtam a volt tulajt, aki azt mondta, hogy ők folyamatosan dolgoztak vele, semmi gond nem volt vele, stb. Persze ha nem voltak összedugva a csatlakozók, akkor biztosan nem jelzett hibát, de kérdés, hogy nem-e csak eladás előtt húzták szét, a hiba elfedésére. Szétszedve a gépet kiderült, hogy már jó ideje így használhatták, nagyon sok fém alkatrész is megsült benne, illetve valószínűleg a meleg olaj miatti elégtelen kenés miatt több fogaskerék is sérült valamelyest, amiket szintén cserélni kell. Az szintén látszik, hogy igen csak szakbarbár módon pár helyen már javítgattak rajta, hogy éppen csak menjen, mindegy meddig. Hogy ezt ki mikor csinálta, azt nem tudni. Azt tudni kel erről a hibáról, hogy ez a gumi tömítések természetes úton történő elhasználódásával kezdődik, de amennyiben az első túlmelegedéskor megkezdik a javítást, akkor talán csak felébe került volna, mint így. Természetesen ha nem dugom össze a csatlakozókat, talán még ma is menne a gép, csak még több kár keletkezett volna benne, és előbb-utóbb teljesen használhatatlanná válna. Mivel konkrétan még nem hullt benne szét semmi, illetve semmilyen hangot-zörejt nem adott ki, ezért aki nem ért hozzá, annak a leírásom alapján tényleg úgy tűnhet, hogy kár volt szétszedni. A volt tulaj is azt mondja, hogy minek szedtem szét, nála ment a gép, semmi baja nem volt, az hogy én szétszedtem, és ezt-azt cserélni akarok benne, az az én dolgom. Itt tenném hozzá, hogy a jelenleg már károsodott alkatrészek cseréje-, javítása gép vételárának ~69%-ába került, tehát nem kevés. Összesen a gép 7 napot dolgozott nálunk, a hőmérsékletet folyamatosan mértük, még a lámpa kigyulladása előtt megálltunk, és visszahűtöttük az olajat. Nálunk biztosan nem keletkezhetett az a borzasztó állapot, amit a belsejében találtunk. Az eladó nem kereskedő, hanem munkavégzéshez használta a gépet, egyéni vállalkozó-, őstermelő-, stb-ként. A hiba észlelésekor azonnal felhívtam, de ez is a 6. hónap után volt.

A kérdésem a következő:
Jelenleg, a vásárlást követő 6. és 12. hónap között, van e bármilyen jogalapunk a kár legalább részbeni megtérítésére vonatkozóan az eladóval szemben?

A választ előre is köszönöm!

kalmi # 2016.12.21. 08:56

Nem. Tehát a két év alatt ki lett cserélve a tápegység és a TV Mainboard-ja (Alaplap). Ami a szavatosság után 2 hónappal tönkre ment az az LCD kijelző.

Kovács_Béla_Sándor # 2016.12.21. 07:46

A "fő panel" és az "lcd panel" nem ugyanaz?

kalmi # 2016.12.20. 22:43

Tehát, ha jól értem, ha volt "fő" alkatrész csere pl: alaplap, tápegység (sajnos a mi esetünkben mind a kettő volt), akkor a teljes szavatosság újra indul a jogvesztő határidőig (három évig)?
A "fő" alkatrész cserélye pedig nem csak az adott alkatrészre vonatkozik, hanem a teljes készülékre?

Kovács_Béla_Sándor # 2016.12.20. 21:56

A szavatosság a cserével illetve a javítással újra indul. Ha a csere vagy a javítás nem lehetséges, akkor a vevő elállhat.

kalmi # 2016.12.20. 20:06

2014.09.08-án vásároltunk egy Tv készüléket (300e Ft értékben), a cégünk nevére kértük a számlát. A készüléket másnap elvitték, mert hibás volt, három hét múlva kaptunk egy új készüléket helyette. Ezt követően, 2014.10.21-től 2015.06.15-ig folyamatos probléma volt a készülékkel. Szakszervizük kétszer javította, fő panelt cseréltek benne. 2016.október végén a készülék megadta magát. A szolgáltató válasza minderre csupán annyi volt, hogy miután nem garanciás, nem foglakozik vele. Szakszervizbe bevittük a készüléket, ahonnan megkaptuk a jegyzőkönyvet: "Készülék lcd panel hibás. Háttérvilágítás nem működik. LCD már nem rendelhető. Javítás lehetetlen alkatrész hiánya miatt."
Megküldtük a forgalmazónak a jegyzőkönyvet, és hivatkozva a garanciajegyükre kértük a szavatossági helytállásukat. Erre válaszként 8 nap elteltével ennyit sikerült közölniük: "döntéshozója arról tájékoztatott minket, hogy nincs lehetősége más modellt felajánlani Önnek.Megértését és türelmét köszönjük."
Ezt a helyzetet nem igazán akarjuk elfogadni, sőt... Köszönettel előre is a segítséget:
Kalmi

Kovács_Béla_Sándor # 2016.12.20. 19:40

Mi a konkrét problémád?

kalmi # 2016.12.20. 19:13

Sziasztok,

szeretném a segítségeteket kérni az alábbi mondat értelmezésében?

"A jogosult a szavatossággal kapcsolatos igényeit a vásárlás időpontjától számított kétéves elévülési, illetve hároméves jogvesztő határidőn belül érvényesítheti."

Kérdésem:
Ez mit jelent "magyarul"? Pl: Három évig szavatosságot kell vállalni, azaz ha addig meghibásodik a készülék, akkor meg kell javítani az eszközt, vagy abban az esetben ha már nincs alkatrész az adott műszaki készülékhez, akkor valamilyen megoldást köteles nyújtani a szolgáltató?

Üdv.

Kalmi