Hibás, garanciális termék hibátlannak titulálása


ObudaFan # 2017.06.16. 12:39

Fizetési meghagyást.

Gyök2 # 2017.06.15. 08:38

Köszönöm a gyors válasz. Mi az a "fizetési meghast"?

ObudaFan # 2017.06.15. 04:25

Írásban elállsz a szerződéstől, majd vagy békéltető testületi eljárást indíthatsz, abban bízva, hogy hátha az eljárás során megegyeztek, vagy rögtön fizetési meghast, illetve pert.

Gyök2 # 2017.06.14. 22:15

Tisztelt fórumozók, tanácsra lenne szükségem.
Van egy 5 év garanciális oldalfali split klímakészülékem, amit tavaly nyáron szerelt fel egy egyéni vállalkozó, ami szerintem hibásan működik, de ő ezt nem így látja és nem hajlandó kiszállni sem.

A tavaszi garanciális karbantartást követően (amiért egyébként fizettünk) a készülék büdös lett. A karbantartás amúgy szemrevételezéssel és tisztítással történt. Azóta készülék számomra véletlenszerű időpontokban, naponta többször belök egy pocsolyaszagot a lakásba, majd egy idő után nyoma sincs. Egyébként édesanyámnál is ő szerelt egy szinte ugyan ilyen készüléket (Gree Rcool), ott nincs probléma.

Szerinte ez a készülék normális viselkedése, 15 éve klímázik, előfordul, de nem tudja az okát és az ő otthonija is ezt csinálja. A készülék gyártója szerint (és a józan ész szerint) egy tiszta készülék nem terjeszt szagokat. Amúgy tényleg patyolat tisztának tűnik mindenhol.

A szaki nem hajlandó foglalkozni a problémával. Egyébként elég trehány, először tévedésből a szomszéd ablaka alá rakta fel, lepotyogtatott törmeléket az utcára és összetörte a parkettát is. Ja 2015-től kötelező tanúsítványt sem állította ki.

Nyilván ha ő 15 éve nem oldotta meg, akkor nem most fogja nekem, de ettől függetlenül tiszta szerkezetet szeretnék és nem akarom, hogy az 1 éves fiam hőgutát (vagy betegséget) kapjon. Itt napközben már most van közel 30 fok.

Nekem az is megfelelne, ha elvinné az egészet és visszafizetne, így nem kellene harcolnom a hozzánemértésével vagy hanyagságával.

Milyen lehetőségeim, jogaim vannak mint fogyasztó ebben az esetben?

Előre is köszönöm a segítséget.