Elolvastam itt a Jogi fórum anyagaiban található törvények, jogszabályok közül a következőt:
"2005. évi III. törvény
az Egészségügyi Világszervezet Dohányzás-ellenőrzési Keretegyezményének kihirdetéséről"
Ebben van egy ilyen rész:
- "Dohányreklámozás és promóció" minden olyan kereskedelmi kommunikáció, ajánlás vagy akció, amelynek a célja, hatása vagy valószínű hatása az, hogy akár közvetlenül, akár közvetve népszerűsítsen egy dohányterméket vagy a dohányfogyasztást;
Talán ezt húzták rá Réz Andrásra. (Ámbár ebben az esetben meglehetősen szubjektív a valószínű hatás, s nem túl egzakt fogalom. Ez pongyolaság.) A gond azonban az, hogy pontosan ezt rá lehet húzni számtalan filmre, ahol a főhős dohányzik. S gyanús néhol, hogy a film készítői nem kötöttek-e reklámszerződést egy adott dohánygyárral, hogy a főhősük egy adott cigarettát szívjon a sorozatban. Tehát Réz András büntetése kapcsán bizony meg kell szabadulni a régi kedvenctől: Colombótól is, aki szivarozott, s még ki tudja hány filmtől, filmes műalkotástól is. Egy férfias detektív ugyanis még inkább arra ösztönözhet, hogy a férfiasság szimbóluma a dohányzás.
Javaslatom, hogy tegyük tehát bűnbakká a televíziózást és igenis minden olyan csatornát százmilliókra büntessenek, ahol egyetlen alkalommal is látszik bármilyen adásban dohánytermék.
Na, gratulálok, ez szép új világ! :(