Önmagának ellentmondó jogerős végzés


ObudaFan # 2009.07.14. 12:39

Ha jogerőre emelkedett, onnantól kezdve van legalábbis alaki jogereje.

panel # 2009.07.14. 11:41

Szeretném megkérdezni azt, hogy a társadalmi szervezet bejegyző bírósági végzés az jogerővel bíró végzés? Ha hülyeség a kérdés, tudják be a szakértelmem hiányának, amatőr vagyok!

Nick Name # 2005.02.17. 12:58

Ez akkor egy önellentmondő jogerős végzés, ettől függetlenül a rendelkező részben szereplő összeget kell végrehajtani.


Nick Name

JuKids # 2005.02.17. 10:22

Eszerint ha a rendelkező részben helybenhagyják a 605.600 forintra csökkentett összeget, és az indoklásban azt írják, hogy valóban, igazam van, csakis 22.705 forint a jogos (törvényes) költség, akkor ez így egy szabályos jogerős végzés? Ha nem is ilyen arányokkal, de 605.600/520.625 (kb. 14% különbség) ezt mondták.

Mindemellett ez rámutat arra, hogy felületesen jártak el, mint az ügyemben mindig.

JuK

Nick Name # 2005.02.17. 04:41

Semmi. A végzés rendelkező része az irányadó, tehát annyit kell fizetned, amennyit a jogerőre emelt végzés rendelkező része forintosítva tartalmaz. Egyebekben lásd a másik topicban írtakat.


Nick Name

JuKids # 2005.02.16. 21:24

Van-e valami jogi lehetőség arra, hogy a "Bűnügyi költség" topic 2005.02.16. 22:06:07-kor kelt hozzászólásában részletesen kielemzett jogi problémára megoldást találjunk?

Röviden: A jogerős ítélet után kérvényeztem az ítéletben megállapított, általam viselni rendelt bűnügyi költség összegének felülvizsgálatát. Ez az összeg tartalmazta (többek közt) annak a pszichológus szakértőnek a díját is, akit egy bűncselekmény hiányában megszüntetett ügyben rendeltek ki, az összes hozzá intézett kérdés a megszüntetett ügyre vonatkozott, a jogerős ítélet szerint mégis nekem kellene megfizetnem ezen költséget is.