Tisztelt Murmy!
Ön és a Szolgáltató közt ún. Franchise-partneri jogviszony állt fenn, azaz Ön jogosult volt a Szolgáltató nevét használni.
Ezzel az Utasok irányában lényegét tekintve a Szolgáltató képviseletében eljárva nyújtott szolgáltatást, ennek során tanúsított magatartásával kapcsolatban jogosult a szolgáltató szanálásra és ellenőrzésre.
A kizárás is ilyen jogkövetkezmény volt.
Ugyanígy működik a taxisoknál is ez egyébként.
A Jófogásos példája annyiban más, hogy ott az eladó nem használja jogilag a Jófogás nevét, hanem csak a hirdetési rendszerét, amelyben a saját nevével, "arcával" hirdet, azonban bizonyos esetekben amúgy onnan is kizárható, azonban a jelentős eltérés még, hogy az adott jogviszonyban Ön és a panaszkodó utas közti jogviszony annyiban nem tekinhető "privát baráti csevejnek", hiszen az elvárható magatartás elvéből adódóan Ön akkor is a Szolgáltató nevében eljárónak tekinthető.
Egyebekben ismétlés nélkül fenntartom, amit írtam és hangsúlyozom, nem a jogvitájukat kívánom eldönteni, ahogy egyikük pártját sem fogom.