csalás autókereskedő módra


Pjotr # 2007.06.11. 12:58

Nem értem miért húzzátok az időt.
A kereskedő nem adja vissza a pénzt, nem kártalanít, akkor mire vártok, a csodára?

Festékvastagságmérőt minek vesztek?
Egyszerűbb lenne bemenni a kereskedésbe vagy bármelyik karosszériáshoz és megnézik ingyen egy pillanat alatt.
Sőt egy gyakorlott szem azt is megmondja, hogy volt-e javítva a kocsi.

De most olvasom, hogy 1999-es az autó...
Akkor ha nem sikerül tanukat találni, akik bizonyítják, hogy ez az autó már volt javítva mielött megvettétek, akkor semmire sem mentek.
Ha be is bizonyítódik, hogy valóban sérült volt az autó, akkor is hogyan bizonyítod be, hogy ez 1999-ben történt és nem 2002-ben?
Sehogy...
Erre szerintem olyan kicsi az esély, hogy nem is érdemes vele próbálkozni.
Valami kis pénzt akkor láthattopk, ha bizonyítást nyer, hogy nem új volt az autó.

A tapasztalatom alapján minden, új autót addig nem szabad átvenni a szalonban, amíg meg nem mértétek festékvastagságmérővel.
Gyakori a szállítási hiba, gyártási hiba amit a gyárban fényeznek újra vagy a itteni központban, és ezt soha nem mondja meg a kereskedő.
Szóval mérni kell az új autót is, mégha hülyének is néznek miatta.

kabala # 2007.06.11. 08:12

Köszönöm Guba!
A kocsi 1999-ben készült, és 2000 tavaszán vették meg, ezt azzal magyarázták ki, hogy bemutató autó volt, és a 35 km-t is.
Eddig kiderítettük, hogy ki volt az első tulajdonos, és az a gyanunk, hogy komoly karambol is volt, mert a hiba egy bizonyos helyen jön elő mindig, (szinte mióta megvan) ugyanaz az a hiba. A következő lépés a festékvastagságmérő beszerzés lesz. De mit tudnak tenni? Kártérítési pert indítani? Egy nagy hivatalos kereskedésben vették az autót.
Egy fél év alatt egy cég 20-30e km-t azért csak tud bele tenni?

Dr.Attika # 2007.06.08. 20:21
Kovács_Béla_Sándor # 2007.06.06. 18:14

Kendnek már megint rossz napja volt...

Dr.Attika # 2007.06.06. 18:11

Ennyi mellébeszélés csak-csak méltatlan egy jogi fórumhoz. Nem?

guba # 2007.06.06. 17:58

Kabala!

Ha az autónak volt korábban más tulajdonosa, az a nyilvántartásból kideríthető. Az alvázszám alapján a gyártó meg tudja mondani, hogy mikor készült az autó, tehát a gyártási év és esetleg a hónap is visszakereshető. A megvásárlás és a gyártás között eltelt idő alapján esetleg már eleve kizárható, hogy valaki más, túl sok kilómétert tudjon a kocsiba belehajtani.

Dr.Attika # 2007.06.06. 16:34

Mi az hogy valaki?
Sok betű és 1978 azt gondolta, hogy bevillog egy kereskedésbe és "hablatyol" büntetőjogi érvekkel és ott mindenki "összefekáliázza magát". Minthogy nem válaszolt, így feltételezhető, hogy elhajtották, mint a piaci legyet.

BÁR NEM TETSZIK SOKAKNAK, DE AZÉRT MÉG A POLGÁRIJOG ESZKÖZEIVEL KELL A KÖVETELÉSEKET ÉRVÉNYESÍTENI.

kabala # 2007.06.06. 15:28

Valaki?

Dr.Attika # 2007.06.05. 15:41

Fizetett a kereskedő?

Dr.Attika # 2007.06.03. 10:13

Pocahontas1978!
Ez az ügy még egyenlőre polgárijogi jogvita, így fenyegetőzésnek, főleg büntetőjoginak nincs értelme. Egy törvényes megoldás van. Fel kell hívni a kereskedést írásban a bizományosi szerződés teljesítésére. ( A befolyt vételár kifizetésére. ) Amennyiben ez erdménytelen, akkor vagy fizetési meghagyás kibocsátását kell kérni a bíróságtól vagy polgári pert kell indítani.

kabala # 2007.06.01. 15:58

Kedves Fórumozók!
Tanácsot szeretnék kérni abban az ügyben, hogy egy rokonom neves autókereskedésben vett autót, és abban a tudatban volt, hogy egy új autót vesz és ő az első tulajdonosa. Az autó a bemutatóteremben állt, ezért gyorsabban megkapta, szép színe volt, és volt benne 35 km, de úgy adták el neki mint új autó, csak bemutató darab. Egy szervízelési probléma kapcsán, kiderült, hogy valójában nem is ő az első tulajdonosa a kocsinak, hanem volt előtte még egy cég (nem autókereskedéses profillal) tulajdonos, ahol cégautó volt. Felmerült benne még az is, hogy az autónak visszapörgették a km óráját is, mert olyan bajok kezdenek előjönni, ami csak több tízezer, százezer km után várható. Mi a teendő, hogyan kell elindulni, utánanézni, hogy új vagy használt volt-e a kocsi és hogyan kell bizonyítékokat gyűjteni,és ha nem volt új, akkor lehet-e ezért kártérítést kapni, egyáltalán, hova kell fordulni, és érdemes-e. A kocsival már a kezdetektől fogva volt egy probléma, ami szinte évente előjön, és szervízelni kell miatta.
Várom a válaszotok!

Pocahontas1978 # 2007.06.01. 15:30

Sziasztok!

Segítségeteket kérném,a következő esettel kapcsolatban.

Egy rokonom el akarta adni az autóját, ezért beadta egy kereskedésbe. Eltelt egy hónap, két hónap, aztán szólt neki valaki, hogy tudna vevőt az autóra. Az ismerősöm ekkor (hogy kivegye a kocsit), felhívta a kereskedőt, aki közölte vele, hogy a kocsit már eladták, a vevő hitelre vette az autót, a pénz átutalása pedig folyamatban van. A vevő a kocsit már elvitte. A rokonom kicsit dohogott, hogy szólhatott volna arról, hogy elkelt az autó, mindegy. Abban maradtak, hogy a tisztelt kereskedő úr majd jelentkezik, ha megvan a pénz. Eltelt egy hét, két hét... Az ismerős felhívta a kereskedőt, aki azt mondta, hogy a bank valami "kis hiba" miatt még nem utalt, de majd... ...újabb egy hét, eközben a kersekedő a telefont vagy nem vette fel, vagy érdekes módon vidéken volt. Aztán még egy hét üldözés után azt mondta, hogy megvan a pénz, majd "úgyis arra van dolgom beugrok vele". Mondanom sem kell, persze, nem jelentkezett. Ez tegnapelőtt volt. Ma az ismerősöm megint felhívta a kereskedőt, aki természetesen vidéken van, azt mondta, mégsincs meg a pénz(!), hétfőn találkozzanak a kereskedésben. Persze egyébként ilyen is volt már, és mikor a rokonom odament, a kereskedésben azzal fogadták, hogy a főnök nincs bent és nem is lesz pár napig. Hétfőn egyébként én is vele megyek, ezért érdekelne, hogy mivel lehetne ráijeszteni a kedves és igen pofátlan autókereskedőre. Csalás, rendőrség, (sikkasztás?), fogyasztóvédők,stb. Mi van, ha a bank már rég átutalta a pénzt, csak elköltötte, vagy 5 hete kamatozik neki, vagy mit tudom én... Szóval, ti mit tennétek? Előre is köszönöm a hozzászólásokat.

Főlökött # 2006.10.05. 14:22

Tisztelettel

Szóbeli szerződéskötés esetén igen nehéz bizonyítani, a tévedésbe ejtés, tartást, véleményem szerint.

Mi a tényállás, ha a kereskedő olyan nyilatkozatot tesz, hogy a jutalék 120.000.-Ft volt ?
Mi bizonyítja, hogy nem annyi, ha nincs írásba foglalva? 50-50% nem bizonyíték, ha csak nincs független, elfogulatlan tanú.

Elgondolkodtató........

----------------------
  • Löki
Kovács_Béla_Sándor # 2006.10.03. 21:17

Persze, mindent bizonyítani kell tudni.

ObudaFan # 2006.10.03. 21:01

Fix összegű jutalék esetén ez megáll.

warwick # 2006.10.03. 17:59

A tényállás rövidena következő:

Szeptember 17-én elvittem az autómat a fővárosi autópiacon lévő egyik kereskedőhöz. Megállapodtunk, hogy megpróbálja eladni az autót 1.140.000-Ft-ért.
Az autó hátulján volt egy sérülés, és mondta a kereskedő, hogy ha gondolom, akkor elviszik megcsináltatni, ami 30 ezer Ft lenne. Gondolokodási időt kértem, és hétfőn felhívtam, és mondtam neki, hogy rendben, vigyék el az autót, mert így valószínűleg gyorsabban el tudják adni. Szeptember 25-én hívott a kereskedő, hogy eladták az autómat, mehetek a pénzért. Mivel abban állapodtunk meg, hogy jutalékként 90 ezer Ftot von le , ezt le is vonta, valamint levonta a javítás költségét is azaz a 30 ezer Ft-ot. Így 1.020.000-Ftot kaptam kézhez. Mit ad Isten, az autómat egy közelben lakó hölgy vette meg, így a tegnapi nap elsétáltam arra, és megnéztem hogy sikerült megjavítani. Döbbenten láttam, hogy javítás nem történt az autón. Ezt követően elmentem a rendőrségre és csalás miatt feljelentést tettem. Mi a véleményetek az ügyről? Meg fog állni az ügyészség előtt?