Termékek külföldről, vám, adó, ilyesmi


Dr.Attika # 2015.12.09. 09:12

És két havi vámügyintézői munkabér, mint kártérítés mire elegendő? Semmire.

wers # 2015.12.08. 17:41

Szokásos szerződési mód. Nem csak vámügyintézőknél, pl. könyvelőknél is. Te írtad:
A vámmal kapcsolatos anyagi és eljárási szabályok nagyon komoly szakmai tudást és gyakorlati tapasztalatot kívánnak meg. A kis cégek az ehhez szükséges szakembereket nem tudják alkalmazni

Ezt meg is fizetik de vannak elvárások is. Persze nem mondom, hogy minden munkaszerződésben benne van.

Egyszer arra is akartak ilyesféle kitételt tenni, hátha valamit félre fordítanék... na azt a jogászuk kivette. :)

Egyébként ha jól emlékszem, a felelősségre max. két havi munkabér.

Dr.Attika # 2015.12.08. 17:21

Milyen felelősséget vállal az alkalmazott vámügyintéző? Semilyet. Le tudják a fizetéséből vonni a hanyagsága, vámjogszabályok nem tudása miatti kárt? Nem tudják. Az általam eddig ismert legnagyobb vámügyintézői károkozás mértéke 90 millió forint volt. A kárt okozó vámügyintézőt még ki sem kellett rúgni, mert az általa okozott kár miatt a céget fel kellett számolni.

wers # 2015.12.08. 16:41

Ezt biztos jobban látod, én 2005 óta nem tevékenykedem ezen a területen. De azt tudom, még az alkalmazott vámügyintézőknek is felelősséget kell vállalniuk (ma is). A vezetőnek meg főleg. Akkor a megbízási szerződéssel pláne. Vagy valamit rosszul tudok?

Dr.Attika # 2015.12.08. 16:23

De bizony. Indulhat, sőt ha a vámhivatal komolyan veszi eddigi gyakorlatát indít is.
Igazából akkor lehetne jogvédelmet nyújtani "wanabe" kérdezőnek, ha nem itt a fórumon kérdezgetne, hanem szakembert bízna meg ezen vámjogi problémája kezelésével.

wers # 2015.12.08. 15:40

valószínűleg költségvetési csalás miatt büntetőeljárás is indul
Na ne már!

wers # 2015.12.08. 15:39

Ja, és a hiány úgy keletkezett, ha jól emlékszem (könyvelőnél van a papír), hogy belföldi/külföldi fuvardíj másképp volt osztva.

hoppsza! Ha így van, akkor ezt a DHL nem, mint a vámkezeléssel megbízott rontotta el, hanem mint a szállítmányozó. A fuvarszámlán kell feltüntetnie, hogy a fuvarértékből milyen érték a belföldi fuvar aránya. Ez akkor is a DHL felelőssége, ha nem ő működött volna közre. A másik vámügynökség hivatalosan kérte volna a nyilatkozatot, ha nem szerepel a számlán.
Amúgy nekem nagyon nem világos, hogy egyébként eme megbízással hogyan mentesül egy vámkezelésben közreműködő a felelősségétől. Remélem Dr.Attika, vagy valaki más felvilágosít.

Dr.Attika # 2015.12.08. 15:38

Az ügyet akkor ismernénk, ha az utólagos vámteher kiszabó határozatot is ismernénk, illetve a DHL-lel kötött vámkezelésre vonatkozó szerződés tartalma is ismert lenne.
Egyáltalán mennyi az összeg? Annak nagyságának ismeretében lehet tanácsolni a kártérítési igény módját. Arról nem is beszélve, hogy itt nem fog megállni a dolog, mert valószínűleg költségvetési csalás miatt büntetőeljárás is indul.

wanabe # 2015.12.08. 15:26

Az a kérdésem merült még fel a szakértő Hölgyek/Urak felé, hogy az ügy ismeretében mivel (milyen visszautasíthatatlan ténnyel/törvénnyel) érveljek a DHL-nél a bírság behajtásával kapcsolatban.

Immaculata # 2015.12.08. 13:56

Szerintem, és ezt hangsúlyozom, közvetlen képviselőként a DHL-nek kellett volna fellebbeznie.
Amennyiben kiderül, hogy jogtalan volt a hiány megállapítása és a DHL közvetlen képviselőként nem járt el, akkor rájuk húznám a bírság összegét, plusz ha van kár, akkor azt is.

pohicop # 2015.12.08. 11:58

Én magánszemélyként szoktam rendelni dolgokat külföldről. A DHL-el nekem sem jó a tapasztalatom, járkálhattam vámoltatni magamnak. A magyar postával a legegyszerűbb és legolcsóbb szerintem. Küldik a levelet, hogy milyen ragszámon érkezett csomag. Én email-en elküldöm a paypal számlát, meg a kitöltött nyilatkozatot. Ők hozzák a csomagot, fizetem a vámot, a posta vámkezelési díját és ennyi. Nem kell mászkálni mint a DHL esetében, ahol még többet is fizettem az utánajárkálás mellett is....szóval én ha lehet mindig a "sima" postát választom és nem a DHL, Fedex, TNT, stb....szolgáltatókat.

wanabe # 2015.12.08. 11:28

Ja, és a hiány úgy keletkezett, ha jól emlékszem (könyvelőnél van a papír), hogy belföldi/külföldi fuvardíj másképp volt osztva.

HA jól emlékszem...

wanabe # 2015.12.08. 11:20

Miután nem vagyunk szakemberek, nem kérdőjeleztük meg a NAV ellenőrzésen az eredményt (ahogy a DHL vámszámolási alkalmasságát sem).

A NAV-os határozatra már nem fellebbezhetünk, mert a hiány megállíptásban nem szerepelt a bírság, azt hittük ezzel vége a sztorinak.

A bírság 2 hónappal a hiánymegállapítás után érkezett, most pedig már hiába fellebbezünk a hiány miatt, kifutottunk az időből, most már csak a bírság miatt fellebbezhetnénk.

Most körmöltem egyet a DHL-nek, hogy rakjanak át minket közvetlenből közvetettre, mire tájékoztattak, hogy ez a szolgáltaás 2014 óta díjköteles, 5900+áfa/vámolás.

Úgy látom nem mi voltunk az egyetlenek, akiknek problémájuk akadt a közvetlen képviselettel.

Rexor # 2015.12.08. 09:37

Azért bennem több kérdés is felmerül:

Azt írod, hogy "A NAV utólagos vám ellenőrzésen megállapította, hogy rosszul számoltak vámot és áfát, természetesen kevesebbet a kelleténél, ezt befizettették velünk":

  1. Biztos, hogy helytálló a NAV megállapítása?
  2. Mi miatt állapították meg a vám és áfa hiányt (pl. rosszul lett átszámítva a kínai számla ellenértéke vagy valami nem lett figyelembe véve a vámérték részeként)?
  3. Nincs lehetőség fellebbezésre?
Dr.Attika # 2015.12.08. 09:10

Nem akarom elkeseríteni, de ha egyszer találtak valamit a vámosok, akkor felül fogják vizsgálni az összes vámkezelésüket. Nem kizárt, hogy 3 évre (elévülési idő) visszamenőleg érkeznek a "pótvámterhet" és vámigazgatási bírságot kiszabó határozatok.

wanabe # 2015.12.08. 09:02

Ja, és annyit, hogy akkor ezek szerint még örülhetünk, hogy csak 1x bírságoltak meg, ugyanis heti 1-2 rendelésünk volt DHL-en keresztül az elmúlt 2 évben minden alkalommal közvetlen szerződéssel, s csak most az egyszer ellenőriztek minket utólag, akkor is bírság lett a vége...

A DHL ilyen szintű alkalmatlanságáról és felelősségük tudatos hárításáról ezeddig nem volt tudomásunk.

wanabe # 2015.12.08. 08:53

Természetesen közvetlen szerződésünk volt abban a hiszemben, hogy ebből semmilyen kárunk nem származhat.

Most átrakatjuk magunkat közvetett-re és köszönjük az érdemi segítséget.

A vitájuk eldöntésére pedig, igen, értettem a közvetett és a közvetlen közti különbséget.

Nem vagyunk szellemi fogyatékosak, csak arra gondoltunk, hogy ezek a szállítók korrektek, ha hibázásról van szó, illetve nem is gondoltunk hibázási lehetőségre, miután hivatalos vámhatározatra fizetünk.
Van bőséges fuvardíj, amiben van vámoltatási díj is, és azt gondoltuk, ez egy minőségi szolgáltatás, nekünk pedig nem kell mindenhez értenünk, de nyilvánvaló akkor, hogy nem az, az ilyen kérdésekkel pedig tisztába kell kerülnünk.

Köszönjük a segítséget még egyszer!

Dr.Attika # 2015.12.08. 08:29

"Szerintem annak, hogy ki és kinek a nevében fizette meg a közterheket (és számlázta tovább), az könyvelési kérdés."
Nem csak könyvelési, hanem felelősségi kérdés is.

A DHL-ről tudni kell, hogy már a 90-es években, az uniós csatlakozásunk előtt megkezdte tevékenységét Magyarországon. Fő szlogenje a "Háztól házig szállítunk". csak hogy ennek teljesítése érdekében közvetett vámjogi képviselőként kellett volna eljárnia. Ezt nem tette meg, hanem vámjogi "macerára" kényszerítette az ügyfeleit. Úgy látom- a fórumon felvetett ügy miatt is- hogy ezen a gyakorlaton a mai napig nem változtatott.

Immaculata # 2015.12.08. 07:07

Jaj Wers, ne folytasd. Megint tönkre vágsz egy topicot.
Bírságról van szó, hogy ki fizeti, attól függ, az eljáró személy milyen megbízást kapott.

wers # 2015.12.08. 06:28

Nem szeretném elmagyarázni, hogy te mit gondolsz. Szerintem annak, hogy ki és kinek a nevében fizette meg a közterheket (és számlázta tovább), az könyvelési kérdés. Az pedig, hogy miért lett rosszul megállpítva a mértéke bonyolultabb. Ahhoz több info kellene. Rossz adatokat kapott a vámügyintéző? Vagy a jó adatokból rosszul dolgozott?

Dr.Attika # 2015.12.07. 21:40

Figyelj ide. A vámmal kapcsolatos anyagi és eljárási szabályok nagyon komoly szakmai tudást és gyakorlati tapasztalatot kívánnak meg. A kis cégek az ehhez szükséges szakembereket nem tudják alkalmazni, tehát vámjogi képviselőt kell megbízniuk.Nem kell csak annyit tudniuk, hogy mi a különbség a közvetett és közvetlen vámjogi képviselő között.
Wers! Remek feladat a részedre, hogy a kettő közötti különbséget elmagyarázd a kérdezőnek.

wers # 2015.12.07. 21:25

Szerinted ezt megérti a kérdező?

Dr.Attika # 2015.12.07. 20:56

Üdvözletem!
Ha a DHL-t közvetlen vámjogi képviseletre bízták meg, akkor jogos a vámigazgatási bírság Önök részére történő kiszabása. Ha közvetett vámjogi képviseletre bízták meg, akkor nem.
Nézzék meg a vámkezelési megbízási szerződést.

Alapszabály: csak közvetett vámjogi képviseletre vonatkozó megbízási szerződést kötünk.

wanabe # 2015.12.07. 20:41

Üdvözletem!

Segítséget szeretnék abban kérni, hogy importáltunk kínából cégünk számára korrekten műszaki cikket DHL-el, melyről korrekt számla alapján a DHL készített vámhatározatot.

A NAV utólagos vám ellenőrzésen megállapította, hogy rosszul számoltak vámot és áfát, természetesen kevesebbet a kelleténél, ezt befizettették velünk, majd a hiány 100%-ára mulasztási bírságot róttak ki ránk, hiába a DHL csinálta a vámügyintézést.

Kérdésem, hogy a DHL-en be tudjuk-e hajtani a bírságot, hiszen a mi oldalunkról semmilyen hibát/sunnyogást sem talált a NAV, tisztán a vámot kiszámoló hibázott, de mi voltunk a "nyilatkozattevők", tehát minket illet a bírság.

Telefonon nem hajlandóak semmilyen tájékoztatást adni a DHL-től, mi pedig teljesen jogtalannak ítéljük ezt a helyzetet.

Köszönöm előre is a segítséget!

Gerikia13 # 2015.12.04. 16:17

Egy gearbest.com nevű oldalról rendeltem 3 kabátot 30 eurós darabáronés 2 szemüveget 2 eurós darabáron, ezeket együtt egyszerre rendeltem és fizettem, egy utalással amibe a biztosítás és a hajóköltségek is benne voltak. Megkaptam a csomagokat, de 2 csomagra vontották, így a DHL futárcég kétszer kérte a csomagokhoz tartozó banki utalás visszajelzését, én mivelegyszerre fizettem a 4 terméket igy azt az egy utalást továbbitottam nekik.
A DHL két alkalommal is tévesen é12991 forintot fizettetett ki velem a vámköltségekre(!!), majdnem annyit mint a 4 termék ára összesen. Véleményem szerint egy olyan hibát vétettek, hogy az utaláson szereplő összegnek vették az ÁFA- ját és a tobbi vámkoltseget és hozzávágták minden előzetes egyeztetés nélkül, holott az utalásom az internetes oldal miatt egyszerre volt elutalható, minden egyéb költséggel együtt, aminek szintén vették vám és ÁFA költségeit. A kínaiak össze vissza küldik a csomagokat, de erről nem értesítettek engem sem., de nem is gondoltam volna, hogy a DHL minden további nélkul kiszámlázza egy az egyben az egész utalás összegét kétszer behajtja rajtam tévesen.
Most hiába reklamálok náluk, csakakkor hajlandóak foglalkozni velem ha befizetem a dokumentumonkénti(2db) 10300Ft +ÁFA összeget, a vámköltségek módosításáért. Kérem valaki adjon valami tanácsot, mit tegyek, hiszen a DHL volt a hibás és ugy kezel mintha az én hibám lett volna az egész.