Internetes szolgálatás árusítás


world # 2016.01.07. 12:51

Köszönöm.
Igen a könyvelő is meg volt már, de tőle sem jött érdemi információ.
Annyit mondott, legyen egy valami nyugta amit naponta összegeznek, és azt bekönyvelik.... (mint nem adóügyes hanem mint fejlesztő ezt már nem látom át)

Ezért is jött, hogy a programon belül csináljak egy táblát amibe soronként fizetéskor lementem: kibocsájtó adata, egy nyugta sorszám, egy név, hogy mit vett, dátum és az összeg.

De amit írtál az alapján úgy veszem ki, jól gondolom, hogy attól, hogy ennyit lát a nyugtán a vevő, attól egy nyugta rendszernek ettől többet kell tudnia. Bár nem értek hozzá, de ha jól vettem ki amit írtál, az egész fizetési metódust elemi lépésekre kell bontani. (Ráadásul a bank naponta összegezve tudná átutalni a pénzt)

Esetleg tudsz ajánlani egy tanácsadó céget, aki pl. érdemben tudna válaszolni, hogy ha pl. program fejlesztése lenne, akkor miknek kell megfelelni (nem úgy, hogy a jogszabályoknak, hanem részleteiben)... Egyáltalán nyugta vagy számla, kell, vagy akár más...
És akkor el lehet dönteni, hogy mi legyen.

Én nem ragaszkodnék pénzügyi fejlesztésekhez (elég maga a projekt), de mikor pl. programot kerestem akkor a könyvelő által említett nyugtát egyik sem tudott volna biztosítani (egyes cégek azt írták ez már csak az online pénztárgéppel lehet).

Előre is köszi a segítséget.

Rexor # 2016.01.07. 12:30

Igen, ezt megerősíthetem papírfecniken vagy általad kreált doksikon sem számlát sem nyugtát nem lehet kiállítani. Mind a számla, mind a nyugtaadásnak szigorú szabályai vannak, de erről a könyvelőd is fel tud világosítani.

A könyveléssel kapcsolatban szerintem félrérthettél valamit.

Ha kiállítasz egy számlát lesz egy olyan tétel hogy Tartozik vevő, követel árbevétel + tartozik vevő követel áfa. Ha kifizetik a számlát lesz egy tartozik Bank Követel vevő.

world # 2016.01.07. 12:18

Szolgáltatást nyújtok ezért pénz kérek, és adózni is kell és ÁFÁ-t is kell fizetni.
Ez sosem volt kérdés.

A többi oldalon ugyanilyen fizetések vannak. Nem ingyenesek, stb. Gondoltam az talán egyértelmű, hogy nem olyan oldalakkal hasonlítom össze a dolgot akik nem így működnek.
Az is biztos, hogy könyvelésileg mindennek ki kell jönni nullára. Biztos másoknál is valami ott van ellen oldalon, mert különben nem tudják a bevételt lekönyvelni.

De mint írtam még a NAV-tól is jött olyan válasz is, hogy elég ha sorszámozottan magamnak jegyzetelek, akár egy nyugtakönyvbe, az is jó. És nem baj, hogy a nyugtákat ki sem tépem.

Meg ennek a teljes ellenkezőjét is (ami megegyezik a te állásfoglalásoddal). Valamint a kettő között minden mással mint írtam.

Sőt most azt kérnék tőlem, hogy csinálok egy 5 soros nyugtaadó programot ami egy SQL táblába le teszi az adatokat és az jó.
De pl. szerintem egy nyugta vagy számla programnak ettől többet kell tudni, hogy generál egy nyugtára vagy számlára hasonlító képet, mert akkor ennyi egy erővel egy Word-ben is írogathatnám ezt.

Mint írtad ezzel az esettel nem találkoztál, de abban meg tudsz erősíteni vagy cáfolni, hogy azért attól több követelménye van egy nyugta vagy számla programnak, hogy sorszámozottan (egymás utáni számokon persze) lementegetek nyugtára kinéző képeket/pdf-eket egy adatbázisba, és azt mondom erre hogy ez jó?
Én úgy gondolom ettől ez az 5 soros program a NAV-nak olyan lenne mintha papírfecnikre írogatnék kamu nyugtát. Sőt abban sem vagyok biztos, hogy a nyugta erre megfelelő lenne -e, vagy sem.

Előre is köszi.

Rexor # 2016.01.07. 11:39

Egyáltalán nem speciális eset a tiéd, ezt próbáld meg megérteni. Szolgáltatást nyújtasz, amiért péntr kérsz, tehát áfát kell fizetned. Ha áfát fizetsz számlát kell kiállítani, ilyen egyszerű a történet :). Hogy mások hogy csinálják azt nem tudom, de előfordulhat az is, hogy magának az oldalnak a szolgáltatásai ingyenesek, de a reklámbevételekből tartják el magukat.

world # 2016.01.07. 10:38

Technikailag bármit meg lehet oldani, csak az a kérdés, hogy adóügyileg mit lehet.
És igen bekérhetem az ügyfél nevét és címét, és akár küldhetek neki számlát is (pl. elektronikusan).

De egy társkeresőben az ügyfelek szeretik megőrizni az inkognitót.

Ha ezt bekérem valóban nem lesz gondom, mert abban a pillanatban ügyfelem sem lesz.

Tehát az alap szituációt értem, és azzal nem lenne gond.
Itt van egy speciális eset amit minden ilyen oldal meg tud oldani. Én is meg tudom, csak azt nem találom, hogy adóügyileg mi az amit megoldhatok?

Rexor # 2016.01.07. 08:35

Nem értettelek félre, de technikailag ezt neked kell megoldanod. Azt sm teljesen értem, hogy miért ne kaphatnád meg az ügyfeleid nevét és címét legalább a regisztráció során (ezt nyilvánvalóan kezelned kell).

world # 2016.01.07. 08:15

Köszi!
Azt hiszem félre értettél.
Nem adót csalni szeretnék, hanem pont ellenkezőleg. Meg szeretnék felelni.
Azt is látom hogy mások valahogy nagyon egyszerűen meg tudnak felelni a szabályoknak anélkül, hogy saját ügyfeleiket elriasztanák.

Ha a NAV-ot felhívom ott is valamelyik ügyintéző azt mondja, hogy nyugtát kell csak adni.
Van olyan is aki azt mondja, hogy én ott ülhetek a gép előtt és elég magamnak egy nyugtatgat írogatni mindig mikor látom, hogy valaki vásárolt.
Sőt olyan is volt aki azt mondta, hogy ez ugyanolyan zárt rendszer mint mondjuk egy italautomata, így semmit nem is kell adni semmit.

De aztán a 4. ügyintéző meg közli, hogy számlát kell kibocsájtani.
(azt tudom, hogy a számlára nem lehet azt ráírni, hogy Béla 55 netes felhasználó, mert azt tudtommal nem fogadják el.)

És valahol ezen ellentmondó dolgok miatt vagyok meglőve, hogy most mi az igaz.
Azt tudom, hogy ha telefonon fizet, akkor nekem nem kell semmit adnom, mert ilyenkor az ügyfél a mobilszolgálatóval számol el, és ott keletkezik úgymond az ügyfél felé a számla.
Ilyenkor én a szolgáltatótól kapnék egy számlát is a bevételek után, így ezzel nincs is gond.

A gondom a Paypal és a bankkártya esetén van. Ott egyik sem állít ki ellenoldani számlát.

És ha mindenki (érts úgy hogy Magyarországon az összes ilyen szolgálató (legyen magyar vagy külföldi tulajdonú)) meg tudja oldani valahogy, akkor tuti kell valami megoldásnak lenni. Ügyfél oldaláról ugyanúgy azt látom, hogy nem kell semmi személyes adatot megadni, és számlát is csak akkor küldenek, ha valaki kér. Persze a másik oldalt nem látom. Attól gondolom könyvelésileg minden egyes tranzakciót valahogy leszámolnak, és lekönyvelnek, csak nem tudom milyen jogcímen és hogyan, hogy az a NAV-nak is megfeleljen? Sajnos a NAV-on keresztül ezt nem sikerült megtudni. A dolgozóik egymásnak mondanak ellen. Egyszerűen az volt az érzésem, hogy csináljam ahogy akarom, ők arra mennek, hogy ne legyen információm, és hogy tutira meg tudjanak majd büntetni.
Ezért fordultam a fórum tagjaihoz, hogy hátha találkozott valaki már ilyennel. Ilyen vagy ehhez hasonló értékesítési formával.

Előre is köszi.

Rexor # 2016.01.07. 07:50

Te tudod, de azzal számolj, hogy a számlakibocsátás elmulasztása elég kemény bírságokat von maga után.

world # 2016.01.06. 18:27

Köszi!
Addig rendben,hogy áraköteles... Ezzel a részével nincs is gond. Meg a telefonos fizetéssel sem.
Viszont számlát kiállítani nem tudok,mert nem kérem be az ügyfél valódi nevét és lakhelyét.
Egy ilyen tipusú szolgáltatás esetén nem is adnák meg.
Azt látom,hogy ezeket egyik ilyen oldalnál sem kérik be. Elektronikus vagy más számlát vagy nyugtát sem kap az ügyfél.
Csak külön kérésre.
Ezek szerint kell megoldásnak lenni,mert nem gondolom hogy mindenki adócsaló.
Én szeretnék is megfelelni mindennek,de nem tudom egy ilyen speciális területen hogy tudnék úgy,hogy ne kerüljek versenyhátrányba azért amiért olyat kérek az ügyféltől amit úgy sem ad meg.

Rexor # 2016.01.06. 15:41

Igen, ez egy áfa törvény hatálya alá tartozó szolgáltatás, kell számlát adnod 27 % áfával (feltételezem, hogy van már adószámod a tevékenységhez). Ehhez szükséged van az ügyfél nevére, címére. A számlázást többféleképpen meg lehet oldani, de ebben az esetben javasolt az elektronikus számla (rengeteg ilyen szolgáltatást nyújtó társaság van).

world # 2016.01.06. 15:15

Az alábbi kérdésem lenne, mert sehol nem találok választ. Ha felhívom 3x a NAV-ot mind a 3 alkalommal mást mondanak. Hátha itt valaki találkozott ilyennel.

A szolgáltatás egy társkereső.

  1. A szolgáltatást interneten áruljuk.
  2. Nincs fizikai termék.
  3. Nincs postázás.
  4. Az ügyfelek konkrét pontos kilétét nem ismerjük.

A gond a banki vásárlásnál és a paypal fizetésnél van, ahol nincs az ellen oldalon semmi. (telefonos fizetés esetén ott van maga a mobilszolgáltató)

Hogy lehet megfelelni a NAV-nak?
Számlát nem tudok kiállítani, a nyugtát sem tudom a kezébe adni az ügyfélnek, mert nincs kiszállítás.

Elvileg egy zárt rendszer, amire vonatkozna olyan, hogy nem kell adni semmit az ügyfél kezébe, de az egyik NAV ügyintéző szerint mégis kell, a másik szerint meg nem kell semmi, a harmadik szerint számlát írjunk, a negyedik szerint meg egy ember üljön a gép előtt egy nyugtatömbbel és magának (amit nem ad át senkinek) írogasson naponta 5000 darabot ha azt látja, hogy valaki vásárolt.

A könyvelő csak úgy tudja lekönyvelni a bevételt ha van egy ellen oldala.

Keresve volt jó pár számlázó programot forgalmazó cég, de onnan sem kaptam információt, hogy a programjuk használható lenne -e.

Más oldalak esetén azt látom, hogy az ügyfél nem kap semmit, de ha számlát kér telefonon az ügyfél, akkor külön kérésre állítanak ki neki.
Sajnos azt nem látom mi van a háttérben.

Ha véletlen találkozott valaki ilyen szituációval, és van megoldási javaslata, az kérem ossza meg, mert meg szeretnék felelni a NAV-nak, de sötétben tapogatózok.

Köszi.
Zoli