Kedves KEJozsef!
Az alábbi javaslataim lennének:
- Adóhivatal általános call center külföldről is hívható száma: +36 (1) 250-9500 Választani egy tetszőleges irányítószámot (én hajdú-biharit ajánlanék), majd ezt követően az 1, utána az 5 vagy a 9-es ügyintézést. Itt meg tudja kérdezni, hogy a 16T1011 nyomtatványon milyen módon lehet jelölni ha ki akar jelentkezni visszamenőlegesen, (mert valószínű nem is kellett volna bejelentkezni, de itt ezt is tudja tisztázni) és ahhoz Angliából milyen igazolást kellene csatolni. Ez az igazolás sajnos nem általános EU eljárás, így érdemes ezt tisztázni, mielőtt még bármilyen ügyintézést elindítana papír alapon.
- Kér egy telefonos ügyfélazonosító-számot. Ezt a TEL nevű nyomtatvány benyújtásával kérheti. Ez papír alapon is beküldhető, viszont csak akkor tud ilyet kérni, ha van magyar adóazonosító jele (adókártyaszám). A kérelem papír alapú benyújtása esetén biztonsági, ún. „bélelt” borítékban, ajánlott küldeményként postázza az adóhatóság kizárólag belföldi címre a "telefonos PIN kódot". Elektronikusan is tudja intézni, de csak akkor, ha van ügyfélkapus belépési lehetősége. Ha megvan az ügyfélazonosító-szám, akkor tudja intézni telefonon keresztül a saját személyes, már folyamatban lévő ügyét a +36 (1) 441-9600 számon.
- Ad egy eseti meghatalmazást pl. a szülők részére:
http://www.nav.gov.hu/…atalmaz.html Az ügyhöz beírja a vélhetően egészségügyi szolgáltatási járulékkal és késedelmi pótlékkal, esetleg ezek végrehajtásával (ha már ebben a szakaszban van) kapcsolatos ügyintézést. Így személyesen ők is kaphatnak felvilágosítást a teendőkről.
Ha lehet inkább az első két lehetőség közül válasszon, mert ön van a legjobban tisztában azzal, hogy ott ahol most él, milyen igazolás beszerzésére van lehetősége, ezzel rövidítheti a folyamatot.
Én is egyetértek a szülői aggodalommal, mindenképp intézni kell.