Fórum adózás, illeték és pénzügyek régebbi elöl     új hozzászólás


Áfás számla hiteles másolat

tamás1234 # e-mail 2017.03.19. 17:39

Tisztelt Örökös! Tényleg utolsó a részemről ezen témában:

  1. Nem én indulok ki abból, hogy csakis a blokk vagy a számla a garancia vagy jótállás alapja, hanem a "vita-indító" Vasutas hozzászólása kezelte ezt tényként, tehát nyilvánvalóan ezt vettem figyelembe, - ezek szerint reagáltam mindvégig.
  2. Te 1 lehetőséget vizionáltál, hogy vki a boltba megy vissza reklamálni, ott tudják (esetleg) ellenőrizni a másolt akármi eredetét, de ez csak az egyik opció. Pista Bácsi Szerződött Buhera Szervize hogy ellenőrzi a bolti nyilvántartást? Hogy ellenőrzi, hogy nem kamu fénymásolattal akarsz kicseréltetni akár egy több tízezer forintos alkatrészt? Meghekkeli a Lidl adatbázisát, vagy kapjon hozzáférést?
  3. Amúgy az értelmét se igen látom az egésznek. Saját tapasztalatom szerint bemutattam az eredeti számlát, lefénymásolták és mindjárt adták vissza. Miért kéne ezt a fénymásolat fénymásolatával bonyolítani?

Nekem olyan ez, hogy a rendőr megállít, odaadom a jogsim és forgalmi fénymásolatát és abból indulok ki, hogyha akarja ellenőrizni, hát van rá lehetősége. Ő meg ad egy fénymásolatot, hogy 50 helyett mentem 83 al.
(Tudom hogy sántít a példa, de a szomszédom is sántít, szóval részemről ennyi volt)
.

Szomorú örökös # e-mail 2017.03.19. 15:41

tamás1234

Egyébként ha félreérthető volt, akkor bocsika.
Leírtam, hogy amikor jótállási jegyet adnak, akkor amellé szokták fénymásolni a számlát vagy a blokkot és ott érdekes módon az elég, hiszen a bolt nem véletlen csinálja így. Nyilván ez az általad vázolt helyzet arra vonatkozik, amikor csakis a blokk vagy a számla a garancia vagy jótállás alapja. Bár én akkor sem értek egyet vele, hiszen a másolat nyilván az eredetiről készült. Itt egy kis segítség:


...csak a számla másolatával rendelkezik...

A fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és jótállási igények intézéséről szóló 49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet 2. §-a szerint a fogyasztói szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha a fogyasztó bemutatja az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot.

A kereskedõnek tehát akkor kötelezõ foglalkoznia a vásárló minõségi kifogásával, ha az valamilyen dokumentummal (eredeti blokk, jótállási jegy) tudja igazolni azt, hogy a szóban forgó terméket a kereskedőtől vette. A számla fénymásolatának elfogadhatóságával kapcsolatban még nincs kialakult bírói gyakorlat, a kereskedő hozzáállásán is múlik a jogok érvényesíthetősége. A vállalkozásnak azonban lehetősége van visszaellenőriznie azt, hogy a fogyasztó által bemutatott másolati számlán szereplő adatok egyeznek-e az eredeti számla tartalmával, ha annak valóságtartalmával kapcsolatban kétségei vannak.

Forrás: http://mno.hu/…lott-1198000

Tehát a kereskedőnek adott a lehetőség, csak sokan tojnak rá, hogy foglalkozzanak vele. Könnyebb lepasszolni a vásárlói panaszt, mint utána járni kicsit a dolgoknak.

tamás1234 # e-mail 2017.03.19. 12:29

Tisztelt Örökös!

Arról, hogy ki és mit követelhet kár lenne bármilyen vitát nyitni, hivatalosan a nejem se követelheti rajtam az idei nyaralást, de hidd el, addig fog b@szogatni amíg ki nem köhögök minimum egy horvát tengerpartot, pedig nekem tök jó lenne Ráckeve, meg egy kis pecázás.

Én csak annyit látok, hogy minden boltba ki van rakva hogy "reklamáció EREDETI blokk ellenében" és a magam részéről ezt jogosnak is tartom, egy fénymásolaton Photoshoppal bármilyen dátumot tudok 1 perc alatt varázsolni, lássuk be nagyon könnyű lenne a dologgal visszaélni...

Hogy mit mond erről a jog? Lövésem sincs...

Szomorú örökös # e-mail 2017.03.19. 12:01

tamás1234

Nem követelheti továbbra sem a szerviz az eredeti számlát, ha neked arról másolatod van, azt is kutya kötelesek elfogadni. Azon is szerepel minden fontos adata az eladó boltnak, ráadásul a vásárlás dátuma, ami a garancia - vagy nevezzük bárminek - alapja.

nonolet # e-mail 2017.03.19. 11:17

De ettől még a LIDL eljárása nem jogszerű kishazánkban.

Mivel nem mellékelte az előírt Jótállási jegyet.

nonolet # e-mail 2017.03.19. 11:15

Jól fejtetted meg... végül.

tamás1234 # e-mail 2017.03.19. 11:13

Szóval akkor összefoglalnám:
Veszek pld: 1 fúrógépet a Lidlben, kapok rá 12 hónap akármit.
A fúrógép elromlik 11 hónap után, én vihetem vagy a legközelebbi üzletbe, vagy szervizbe, rajtam múlik hova.
Az eredeti számlát elfogadják és a fúrógépet megjavítják.
Én átb@szva érzem magam, mert megvilágosodtam, hogynem kaptam még + ba jótálási jegyet + garancia jegyet + jogi diplomát.
Szemét multik, éjjen orbán viktor.
Na L

tamás1234 # e-mail 2017.03.19. 11:07

Ügye nem baj ha erre már csak mosolygok? :)
Eh eh :)

nonolet # e-mail 2017.03.19. 11:04

A LIDL ezt írja..

"elegendő a vásárlást igazoló blokkot vagy a jótállási jegyet és a terméket visszajuttatnia a jótállási jegyen megadott szervizbe vagy bármelyik LIDL üzletbe"

Vagyis ŐK nem követlik meg a jótállási/garancia jegy bemutatást és beérik a számlával is, ami egy önkéntes ügyintézési könnyítés.

De ettől adniuk kell! jótállási/garanciajegyet a termékhez.
Mivel előírás...

tamás1234 # e-mail 2017.03.19. 11:00

@Szomorú örökös

Azért nem elég, (de itt most csak tippelek), mert benne van, hogy "eredeti"... (a fénymásolat meg nem az)

Amit leírtál, az lehet máshol igaz, de én konkrétan a Vasutas problémájára reagáltam és nem az volt a kérdés, hogy máshol hogy csinálják...

nonolet # e-mail 2017.03.19. 10:58

Ha van, jótállás/garancia.

Akkor viszont KELL KAPNOD jótállási/garancia jegyet is!!!!
Magyarországon... mese nincs.

Az, hogy azt magára a számlára nyomtatják előfordulhat.
De kell kapni.

nonolet # e-mail 2017.03.19. 10:56

"Valóban a Lidl-ben nagyon sok árura mondják, hogy a blokk a garancia alapja, mindegy, hogy ezt hogy hívjuk. "

Nem, nem mindegy, hogy hívjuk...

Mert ez NEM garancia/jótállás, hanem CSAK SZAVATOSSÁG.
Ami szűkebb jog!!! azaz a LIDL átver.... amit jó tudni.

Hisz ez csak 6 hónapig működik úgy,
mint a garancia/szavatosság és CSAK!!!
annak aki egyben "FOGYAZSTÓ"-nak minősül.
(azaz gyakorlatilag csak a magán vevő számára)

"3 napon belül a bolt intézkedik és cserél, ha elromlik vagy eleve rossz volt, utána pedig a szervizet kell felkeresni, aki eldönti, hogy javítható vagy csere szükséges."

Ez sem igaz így!

Ugyanis BÁRMIKOR vissza viheted a boltba!!!!!!!!
Nem csak 3 napig.

Ahol a bolt köteles átvenni tőled és a szervizbe küldeni. (vagy cserélni vagy visszafizetni)

Mivel te az ELADÓVAL vagy jogviszonyban és nem szervizzel!

Az egy szívesség vagy célszerűség a részedről,
ha éppenséggel te magad fáradsz el szervizbe :-)

tamás1234 # e-mail 2017.03.19. 10:54

T. Nonolet!
Leírtál 1 szép hosszú "nesze semmi, fogd meg jól..." dolgot, ami ráadásul nem is kapcsolódik az eredeti (Vasutas) témához, az hogy az említett példában nem igaz, már meg se említem...

Ezért leírom csak neked és csak utoljára amit már leírtam a 09:27 es hozzászólásban:
Sok helyen (pld: Lidl) nincs semmiféle külön garancia jegy, vagy külön jótállási szelvény és egyéb bisz-baszás, hanem van 1 db. számla és más semmi. Ezzel tudod érvényesíteni minden fogyasztói jogodat.

Te ezt "mondtad" és szó szerint: "Mert nincs is rá jótállás..."

De bizony-bizony van, ajánlanám figyelmedbe a Lidl saját olalát:

1. Jogszabályon alapuló jótállás
Az alábbi tájékoztató segítséget nyújt a jótállási és szavatossági jogok értelmezésében és az igényérvényesítésben, valamint tájékoztatást tartalmaz a LIDL által az Ön részére biztosított, különleges többletjogokról.
Jogszabály egyes 10.000 forint feletti vételárú tartós fogyasztási cikkekre (villamos energiával működtetett konyhai kisgépek, mobiltelefon, motoros kerti gépek és kéziszerszámok, hírközlési eszközök, irodatechnikai készülékek, egészségmegőrző termékek stb.) 1 év kötelező jótállást ír elő.

(gondolom innentől kezdve nincs min vitatkozni...)

.

Szomorú örökös # e-mail 2017.03.19. 10:37

tamás1234

Én megértem, hogy a blokk vagy számla a garancia alapja, de akkor is elég kell legyen róla egy fénymásolat.

nonolet

Valóban a Lidl-ben nagyon sok árura mondják, hogy a blokk a garancia alapja, mindegy, hogy ezt hogy hívjuk. 3 napon belül a bolt intézkedik és cserél, ha elromlik vagy eleve rossz volt, utána pedig a szervizet kell felkeresni, aki eldönti, hogy javítható vagy csere szükséges.

Ha mondjuk máshol vásárolok, ahol adnak jótállási jegyet és én special számlát kérek róla, akkor azt az intelligensebb ügyfélszolgálatok alapból lemásolják és a jótállási jegy mellé tűzik.

nonolet # e-mail 2017.03.19. 10:27

"(Van ott egy "vagy" szócska, de mivel a termékhez nem adnak csak számlát, így nyilvánvalóan nem kérik a nemlétező jótállási jegyet.)"

Mert nincs is rá jótállás... csak szavatosság, lásd alább.

Vagy esetleg magára a számlára nyomatták a jótállás/garancia vállalást és így valójában a jótállási/garancia jegyet viszed (azaz nem a papír számlasága a lényeg).

nonolet # e-mail 2017.03.19. 10:24

Amit idéztél az KÉT dolgot takar!!! olvass figyelmesen...
Csak a LIDL összemosta egy mondatba.

Ugyanis KÉT dolog létezik.

1. SZAVATOSSÁG
Ami arról, szól, hogy AZT KAPTAD vételkor amit ígértek.
Azaz egy jól működő terméket.

HA kiderül, hogy MÉGSEM AZT KAPTAD,
akkor
jogod SZAVATOSSÁGI igényt érvényesíteni.

Azaz felszólalsz, hogy: hééé ez az izé elromlott.

Mégpedig azért mert MÁR a vásárláskor REJTETT HIBÁS volt.
Azaz nem azt kaptam amit ígértetek, ez nem egy hibátlan termék volt amikor eladtátok.
Csak eddig ez nem derült, ki mert a hiba rejtett volt.
És így idő kellett hozzá, hogy elromoljon miatta az az izé.

Nos, erre a felszólalásra
az EU-ban alapestben-általában 2 év van.

(bizonyos estekben hosszabb, a rövid élettartamú cuccoknál pedig nyilván rövidebb, csak az élettartam vagy a ráírt szavatossági idő!!!)

Azonban a SZAVATOSSÁGI igénynél a VEVŐNEK KELL BIZONYÍTANI, hogy

  • a terméket az eladótól vette

ehhez a blokk vagy számla KELL

  • a termék valóban gyári/rejtett hibás volt

Kivétel az EU-ban: HA!!!! a vevő "FOGYASZTÓ"-nak minősül.
Ekkor neki az első 6 hónapban NEM kell bizonyítani a a gyári/rejtett hibát. Hanem azt VÉLELMEZNI kell a törvény erejénél fogva.

Így az "FOGYASZTÓ" státusú vevő esetén az eladó az első 6 hónapban a blokk/számla esetén köteles a hibássá vált terméket

  • kijavítani vagy
  • kicserélni vagy
  • az árát visszafizetni

A vevő igénye és az arányosság elve szerint rangsorolva a fenti lehetőségeket.

Ez alól az eladó,csak akkor mentesül,
ha BIZONYÍTJA, hogy a vevő

  • megrongálta vagy
  • nem rendeltetés szerűen használta

a hibássá vált terméket.

Nos, ezt a CSAK a FOGYASZTÓ számára fennálló 6 hónapos szavatossági szakaszt szokás SZAVATOSSÁG helyett, tévesen

  • EU garanciának vagy
  • blokk/számla garanciának hívni

Ehhez kell a blokk/számla a panasznál.

  • * - + - * -

2. GARANCIA/JÓTÁLLÁS

Ami arról, szól, hogy a fenti szavatosságtól függetlenül
az eladó kijelenti: ez a termék annyira fasza cucc, hogy
NEM FOG ELROMLANI ..... ideig
(pl. 3 évig mondja az eladó)
DE HA MÉGIS elromlana, akkor ÉN AZ ELADÓ ingyen

  • kijavítom vagy
  • kicserélem vagy
  • az árát visszaadom

KIVÉVE, ha bizonyítom, hogy te

  • megrongáltad
  • nem rendeltetés szerűen használtad

és ezért romlott el nem pedig magától.

Nos, ezt a vállalást írásba kell adnia az eladónak.
Ez az írás lesz a garancia/jótállási jegy !

A garancia/jótállás tehát jóval erősebb jog, mint a szavatosság !!!!!

(bár a "FOGYASZTÓ" státusú vevő esetén az első 6 hónap azonos erősségű, de csak a"FOGYASZTÓ" esetén! cég esetén nem)

A garancia/jótállás esetén esetén tehát

  • nem a blokk/számla kell
  • hanem a jótállási/garancia jegy

a hiba esetén történő felszólaláshoz.

(Az előfordulhat, hogy a blokkra/számlára nyomtatják rá a garancia/jótállás vállalási szöveget is, de nem jellemző.
EKKOR nyilván a blokkot/számlát viszed magaddal, de csak jótállás/garancia szöveg MIATT! )

Nos ez a valóság, e szerint tessék gondolkodni ...
tamás1234 # e-mail 2017.03.19. 09:49

"Jótállási igény érvényesítésekor Önnek nem kell bizonyítania a meghibásodás körülményét, elegendő a vásárlást igazoló blokkot vagy a jótállási jegyet és a terméket visszajuttatnia a jótállási jegyen megadott szervizbe vagy bármelyik LIDL üzletbe."

(Van ott egy "vagy" szócska, de mivel a termékhez nem adnak csak számlát, így nyilvánvalóan nem kérik a nemlétező jótállási jegyet.)

tamás1234 # e-mail 2017.03.19. 09:37

Lehet hogy kötelező, de akkor ők nem tudnak róla.
Csinálj egy próbát KBS, mondjuk a Lidl-ben vegyél valamilyen műszaki terméket.

Kovács_Béla_Sándor # e-mail 2017.03.19. 09:29

Kötelező a jótállási jegy. Anélkül forgalomba se lehet hozni a cuccot Magyarországon.

www.kbs-ugyved.hu

tamás1234 # e-mail 2017.03.19. 09:27

@Szomorú örökös
Sok helyen / terméknél nincs semmiféle garancia jegy, vagy jótállási szelvény és egyéb bisz-baszás, hanem van 1 db. számla és más semmi és ezzel tudod érvényesíteni ha a dolog elromlik. Nem tudom mi a hivatalos neve, a köznyelv "blokk garancia"-nak hívja.
Például ha a Lidlben veszel egy tekerő-kavaró-zenélő-fúrógépet és elhalálozik, a sima blokkal visszaviszed és vagy visszakapod az árát, vagy kapsz pár napon belül egy másikat.

Szomorú örökös # e-mail 2017.03.19. 08:04

Vasutas

Ez hülyeség, hogy az eredeti számla vagy blokk kell legyen a garancia levél mellett.
Sok helyen szimplán lefénymásolják és mellé tűzik a garanciajegynek, az is elég kell legyen hozzá.
Minden szerepel rajta, ami a garancia vagy a szavatosság érvényesítéséhez szükséges.

tamás1234 # e-mail 2017.03.18. 23:30

Azt írta, hogy "a termék blokk garanciás", vagyis a garanciát, jótállást, szavatosságot és reklamációt is a blokkal kell intézni, ami a könyvelőnél van, aki gondolom meghalt és ezért nem lehet visszakérni a nagyobb értékű elektronikai cikk papírjait, de hál-istennek mikrofilmen megvan.
Kész szerencse, mert különben ki cserélné ki a vibrátor bekapcsológombját ha elromlik.

nonolet # e-mail 2017.03.18. 13:15

A garanciához/jótálláshoz nem kell számla.
Ahhoz a garancia/jótállási jegy kell CSAK!

Tehát valójában, alighanem: szavatosságról van szó...

--
"egyből rám förmedt a vevőszolgálat, hogy mit képzelek én... Ebben az esetben mi a teendő? "

Mitől hiteles a másolatod szerinted?

  • ha cégszerűen aláírtad >> AZ

vagy

  • ha két tanúztad >> AZ

Ezeket el kell fogadni.

Dr.Attika # e-mail 2017.03.18. 11:51

Tisztelt Vasutas!
Javaslom, váltson könyvelőt. A könyvelő a számlát lekönyveli és visszaadja a vállalkozásnak. A vállalkozás saját maga iratai között tartja nyilván és magánál. Digitálisan a könyvelő ne küldözgessen, hanem a digitális változatot tartsa magánál.

Ügyvéd
http://jogitanacs.info
http://amerikairendszam.com

Vasutas # e-mail 2017.03.18. 11:14

Tisztelt szakértők!

A következő kérdésemmel fordulok önökhöz.

Egy elektronikai áruházban vásároltam nagyobb értékű elektronikai cikket. Erről Áfás számlát kértem cég névre. A termék "blokk garanciás", én a könyvelőmnek leadom a számlát, de ha a készülék meghibásodik, és élni szeretnék a garanciával, mivel igazolom hogy onnan vettem a terméket? Próbáltam hiteles másolatot kérni a számláról, de sajnos egyből rám förmedt a vevőszolgálat, hogy mit képzelek én... Ebben az esetben mi a teendő? A könyvelő is digitálisan küldi vissza a számlákat ha kérem.. Van valami jogi útja ennek, hogy nekem is legyen egy számlám róla ami hiteles?

Előre is nagyon köszönöm!