Fogyasztóvédelem - 72 órán belül nem hajlandóak visszavenni a sértetlen terméke


o.andy # 2018.08.17. 14:51

Megérkezett a vevőm ma (3 hét után!!) a “mégsem tetszik táskával”. Viccesen megjegyeztem neki,hogy szerencse,hogy ma bejött,mert ez volt az utolsó időpontja.. nem kellett volna.. Kissé nekem támadt,hogy nekem nincs igazam,mert kötelező vagyok visszavenni bármit! (legutóbb a Zarában is visszavettèk!) Elmondtam neki,hogy konfliktus kerülés végett és tényleg a vevők érdekeit szolgálva teszem,amit teszek (mert ugye jogszabályilag nem lennék köteles) persze szerinte nem így van.. Nem talált semmit magának,amire becserelhette volna a táskát,így kért egy levásárolhato bizonylatot (mert ez neki jár!!) Adtam neki (keddtől új árum lesz),viszont azt rá írtam,hogy 1heten belül kell levasarolnia. Persze nem voltam korrekt.???? Most már azt is bánom,hogy belementem a cserébe, mert a “rossz szájíz” már sajnos ottmaradt.. Mi lesz,ha megint nem talál magának semmit? Meddig lehet ezt húzni?

nonolet # 2018.08.17. 09:35

polgar

A vásárlás az átvétellel valósul meg....
Mert, akkor kerül a birtokodba.

nanemaaa # 2018.08.17. 07:40

Mert az ember nem szereti használni az eszét. 14 napon belül elállsz a vásárlástól, majd veszel egy újat akár ugyanott. Sokkal egyszerűbb, mint vitatkozni a 72 órán.

polgar # 2018.08.16. 21:29

@nonolet Felhívtam és a vásárlás idejétől számítja a szervizes kolléga a 72 órát nem pedig a használatba vételtől.Nyilván ezért kérdeztem meg, mert hiába erősködtem, hogy mi van ha a futár egy hét után kézbesíti a csomagot.Nem nagyon hatotta meg.

nonolet # 2018.08.16. 17:49

polgar

LOGIKUSAN!!!!!!

Az átvételtől számított 3 munkanapon belül.

Eljuttatod az eladónak vagy kimegy érte.
Ez esetben vélhetően futár útján történik ez...

De, ha felhívod bizonyára megmondja!

polgar # 2018.08.16. 17:11

Nem elállni szeretnék, hanem egy működő gépet .

nanemaaa # 2018.08.16. 10:05

Távértékesítés esetén 14 nap az elállás.

polgar # 2018.08.16. 09:59

Vettem egy agaprítót. Ma van nálam 3. napja de a szállitás miatt 4 napja vásároltam. Ilyenkor hogyan érvényesíthető a 72 órás csere garancia mert 2 óra használat után tönkrement!? Internetes vásárlás miatt ugye a használatba vétel a szállitás miatt akar több nap is lehet.Köszönöm !

nanemaaa # 2018.08.16. 07:40

Ha olvasni szeretitek, nézzétek meg a festményit is. ;)

wers # 2018.08.15. 19:33

bocsi ;) ez lemaradt Béla

wers # 2018.08.15. 19:31

jovannamá, nem mentegetőzés, olvasok én mást is, de bevállalom, ezt is, és szórakoztat.

Biztos, hogy ugyanarról az emberről beszéltek?

Igen. Most azért ugye nem vagyok nálad leminősítve... vagyis olvasd el te is, azután beszéljünk róla

Kovács_Béla_Sándor # 2018.08.15. 19:14

Nehéz elhinnem, de úgy tűnik, az "író" is ő. :) Hát Istenem, Villon meg rabló volt és gyilkos, és Thomas Mannt se a magánélete miatt szeretjük. (Ha szeretjük.)

ius latratus # 2018.08.15. 19:09

Nem akarom megbántani a két rajongót, ezért próbálom finoman:
Én a magát világhírű divattervezőnek képzelő, a jelenlegi kormány diktatúráját elviselni nem tudó emberről beszéltem.
Ha drmosza, s wers nem róla beszélt (mert pl. van egy ilyen nevű író is), akkor már csak a tudatlanságom okán is elnézést kérek tőlük.

Kovács_Béla_Sándor # 2018.08.15. 18:37

Biztos, hogy ugyanarról az emberről beszéltek?

wers # 2018.08.15. 18:12

ius latratus, kérlek ne kövezz meg. Ha nagyon magam alatt vagyok akkor Rejtő Jenő... kb 35 éve segít. Náray kedves, humoros, mesélős, lájtos, de érezhetően nem hazudik... minek is tenné.
Nem igazán vágyom mások mélyenszántó kihámozhatatlan agymenéseire. Most éppen nem. Holnapután sem hinném, talán egy-két hónap múlva???

ius latratus # 2018.08.15. 16:38

Off

Hogy a Náray jó könyveket..., hm... ír?
Az a baj, hogy rettenetesen előítéletes vagyok. S elfogult. Egyetlen irányba. S ebbe nekem ez az... író (wtf??)... nos, nem fér bele.

wers

S, hogy mindjárt kettő is? Fájdalom nyilallt a szívembe.
;)

On

wers # 2018.08.15. 14:55

na, igen, értettük Sherlock válaszát. Csak kiegészítettem. Náray Tamás? Kevés időm van olvasni, de Ő már megvolt. :)) És megrendelve a 2. rész. (vagyis nem teljesen az időm, az is, hanem inkább a szemem. Egész napi iratböngészés, számítógép... ) kísérlek a szemüvegekkel... brrrr És távollátó nem is kell. (még)
Visszakalandozva, igencsak komoly probléma a kereskedőnek meghúznia, hol a határ, ez persze lehet vevőfüggő is, ki az a vevő, akit mindenképp meg kell tartania.
Ismétlem, júli végi az értékesítés.

nanemaaa # 2018.08.15. 12:48

wers

Nem azt mondtuk, hogy kell, azt hogy lehet. Majd a kereskedő eldönti, hogy visszaveszi, vagy sem. Nyilván azon is múlik, hogy újra eladható-a a termék és mennyiért?

De vigasztalás képpen elmondom a sztárok java Magyarországon is a nagy bálokon, egyéb reklám értékű rendezvényeken kölcsönbe kapott ruhákban díszeleg, mert egy-egy alkalomra nem veszik meg súlyos százezrekért a legújabb tervezésű egyedi ruhákat. A témában olvashatsz egy két szösszenetet Náray Tamástól is. Autót is visszavesz a szalon is, csak nem teljes áron. ;)

wers # 2018.08.15. 12:33

o.andy, tisztelem Sherlock és nanemaaa véleményét. Nem tudom mennyi marketinges, kereskedői tapasztalatuk van, de neked kell megfontolni.
Azért az talán még mindig élő agyrém, hogy pénteken megveszi, megvillantja itt-ott, hogy megint milyen új cukisága van, majd pár nap múlva nem tetszik, és visszaviszi. Gondolom nem ilyen vevőkből él egy kereskedő. Júli vége nem most volt.

o.andy # 2018.08.15. 10:58

Sherlock

Igen, “rendes” üzlet,nem webshop! Tudom,hogy a webshopok esetén más szabályok érvényesek.
Köszönöm a segítségeteket!

nanemaaa # 2018.08.15. 09:34

Sherlock-kal értek egyet. A válasza jogszerű és korrekt.

nonolet # 2018.08.14. 13:47

Sherlock

"sokkal jobban jársz ha cseréled."

Naaaaa ... az attól függ!
Van amikor igen, van amikor meg hiba.

Tudod a biznisz az egy HASZONRA menő játék.

Ezért aztán nem mindenáron kell
MINDEN vevőnek elégedettnek lennie...

nonolet # 2018.08.14. 13:45

o.andy

Rendes "bolti" vásárlásnál a türelmed és belátásod szerint...

Hisz nem vagy köteles semmire ilyen "meggondoltam magam" esetben.

Én pl. MÁR nem venném vissza.
Csak akkor, ha sokat költ nálam, mert visszajáró vevő.
(vagy, ha más nyomós okom van rá)

ÉS HA! nem az ilyen visszahozás a hobbija...

Sherlock # 2018.08.14. 13:36

Ez "rendes" üzlet vagy valami webshop/stb.?

Ha rendes üzlet, akkor nem kell visszavenned egyáltalán, azért mert nem tetszik. 1990-1997 között volt egy jogszabály ami előírta, hogy kötelező cserélni az árut, ha nem tetszik a fogyasztónak (6/1990. (IV. 5.) KeM rendelet az üzletek működéséről).

Ez a jogi része, a marketing meg az, hogy sokkal jobban jársz ha cseréled.

o.andy # 2018.08.14. 12:11

Tisztelt szakértők!
Július végén az uzletemben vásárolt egy hölgy egy táskát. 4nap múlva üzent, hogy megbánta, mert mégsem tetszik neki és reméli,hogy becserelem neki valamire (mellesleg vásárolt egy ruhát is,amit megjegyzett,hogy imád). Bár úgy tudom,hogy nem kötelező “meggondolatlan árut” visszavenni, én felajánlottam, hogy visszahozhatja a köv.het végéig! Azonban nem tudott jönni,mert dolgozott (én írtam rá a hétvégén..), azt írta a héten megpróbál bejutni
. Kérdésem az lenne, (amennyiben ilyen a jövőben előfordulna ismét) hogy ilyen esetben mi az én jogi kötelességem,meddig lehet,illetve kell-e egy ilyen dolgot elhúzni?
Én igazan próbálok a vásárlóimnak maximálisan eleget tenni és belátó lenni velük, azonban nem árt tisztában lenni a saját jogaimmal ill. kotelegessegeimmel is. ????
Előre is köszönöm!