Fogyasztóvédelem - 72 órán belül nem hajlandóak visszavenni a sértetlen terméke


Freund32 # 2018.02.24. 16:16

Kedves nonolet!

Köszönöm a segítséget!

nonolet # 2018.02.24. 13:50

De beidézem neked...

- -

Ez SZAVATOSSÁGI igényt alapoz meg.

Ami lehet

  • kijavítás
  • kicserélés
  • árengedmény
  • pénz vissza (azaz elállás)

Első körben azt kérheted, hogy:
LEGYEN olyan, mint amiről a szerződés szólt.

Azaz hibátlan!!!!!! kivitelű.

Ha első körben ez nem jön össze a vállalkozásnak.
Akkor a második körben MÁR ELÁLLHATSZ !

Az első körben törekednie kell a minél rövidebb idejű megoldásra, a reális elvárás max 15 nap, de inkább rövidebb a kijavításra, cserére.

A 15. nap után már sürgetheted...
ÉS!!!
a 30. nap után MÁR egyoldalúan ELÁLLHATSZ!!!
(ez a bírói gyakorlat)

A szavatossági igényedről jegyzőkönyvet kell felvenni.
Mivel általában ezt nem igazán szeretik felvenni,
vigyél magaddal egy a részedről előre kitöltöttet is...

Itt a minta...

http://fogyasztovedelem.kormany.hu/…l_140521.pdf

nonolet # 2018.02.24. 13:46

Nem kéne csak legalább pár hozzászólást elolvasni írás előtt?!

Ott van a kérdésed alatt kicsivel a válasz!!!!!

Freund32 # 2018.02.24. 09:49

Jónapot!

4 hónapja vásároltunk egy női táskát,aminek a csattja tönkrement és anyaga erősen kopik. Egy pár ezer forintos táskánál ez nem érdekelne de ez húszezer forint volt.
Visszavisszük a boltba de elötte érdekel,hogy milyen lehetőségünk van.

Köszönöm

SzellemM # 2018.02.16. 22:04

nonolet köszönöm!

nonolet # 2018.02.16. 19:50

Természetesen KÉRHETED rögtön elsőre is a pénzed vissza, azaz az elállást.

Csak az ELSŐ körben MÉG NEM KÖVETELHED...

Az első körös elállási KÉRÉSEDRŐL a vállalkozás dönt.
HA úgy látja jónak akkor önként belemegy,
ha nem, akkor meg nem megy bele.

Megj: ha visszaadja a pénzed, akkor viszont
nem vagy köteles azt nála elkölteni (levásárolni).
De megteheted önként.

nonolet # 2018.02.16. 19:45

"Ha kereskedőnél rendelem miért nem?"

Mert ekkor NEM egymástól TÁVOL lévő felek között jött létre a szerződés.

Oly módon, hogy a vállalkozás által működtetett
távértékesítési rendszer keretében a szerződés megkötése érdekében
a vállalkozás kizárólag távközlő eszközt alkalmaz.

- -

"Nem azt kaptam, amit a bemutatás alapján vélelmezni lehet."

Ez SZAVATOSSÁGI igényt alapoz meg.
Ami lehet

  • kijavítás
  • kicserélés
  • árengedmény
  • pénzvissza (azaz elállás)

Első körben azt kérheted, hogy:
LEGYEN olyan, mint amiről a szerződés szólt.

  • hibátlan!!!!!! kivitelű

és

  • nézzen ki pont úgy mint a katalógusban

Ha első körben ez nem jön össze a vállalkozásnak.
Akkor a második körben MÁR ELÁLLHATSZ !

Az első körben törekednie kell a minél rövidebb idejű megoldásra, a reális elvárás max 15 nap, de inkább rövidebb.

A 15. nap után már sürgetheted...
ÉS!!!
a 30. nap után MÁR egyoldalúan ELÁLLHATSZ!!!
(ez a bírói gyakorlat)

A szavatossági igényedről jegyzőkönyvet kell felvenni.
Mivel általában ezt nem igazán szeretik felvenni,
vigyél magaddal egy a részedről előre kitöltöttet is...

Itt a minta...

http://fogyasztovedelem.kormany.hu/…l_140521.pdf

SzellemM # 2018.02.16. 18:47

Már rövid leszek.
Csere és javítás után is megmaradnak azok az esztétikai és minőségi problémák, melyek a katalógusban nem voltak láthatóak. Ha interneten rendelem a terméket megillet az elállási jog. Ha kereskedőnél rendelem miért nem? Nem azt kaptam, amit a bemutatás alapján vélelmezni lehet.

Rexor # 2018.02.16. 11:57

Miért kell ezt ilyen hosszan? Röviden: a javítást vagy a cserét kötelesek vagytok elfogadni.

SzellemM # 2018.02.16. 11:54

Sziasztok!

Alább az immáron nem rövid történetünk, de előtte a
kérdéseim: Ha hagyományos kereskedőnél vásárolunk termékeket katalógusból, akkor az miért nem minősül internetes vásárláshoz hasonló vásárlásnak? Ebben az esetben sem tudtam kipróbálni a terméket, s nem tudtam megbizonyosodni annak minőségéről és valóságban az esztétikai kinézetéről. Ebben az esetben mi az irányadó? Ha 72 órán belül jeleztük, hogy probléma van és annak ellenére, hogy a használatot akadályozó probléma kijavítása után is, minőségi és esztétikai kifogásaink vannak jogosult-e a gyártó és a kereskedő elutasítani elállási igényünket?

Akkor a történet:
Tavaly vettünk egy kereskedőnél több TBoss fürdőszoba bútort. Fontos nem Online felületen vásároltuk, hanem katalógusból illetve a Tboss internetes felületén kapható információk alapján. A kiszállítás napján elkezdtük felszerelni a bútorokat, s amikor már az első mosdószekrénynél látszódott nagyon gázos a termék értesítettük a kereskedőt:

  • a mosdótál törött
  • a fiókok működése akadozó,
  • a bútorsíkok nem illeszkednek...

Nem folytattuk tovább a felszerelést vártuk a választ. A kereskedő a gyártóhoz irányított aki jelezte a törött mosdótálat cserélik, egyébként pedig nem megfelelően van felszerelve a szekrény azért nem működnek a fiókok... ennek orvoslására kérhetünk egy általuk delegált szakembert, aki felszereli a szekrény rendesen, de ezért fizessünk kb 40-50ezer Ft munkadíjat.

Szeretném megjegyezni, hogy a Tboss szekrényeket azok szerelték fel, akik korábban egy tökéletesen jól működő konyhát építettek be nálunk - működő fiókokkal és a bútorsíkokra sem volt probléma.

Természetesen reklamáltuk, hogy nem kívánunk felárat fizetni. A mosdótál cseréjét végezzék el és egy jegyzőkönyv elkészítése lenne a feladat.

A jegyzőkönyv elkészítése során az alábbiak kerültek rögzítésre:

  1. A mosdótálat cserélni kell -> törött.
  2. Az egyik szekrény hibás színben került kiszállításra
  3. Összeszerelési pontatlanság a szekrényvázaknál
  4. fiókok működése akadozó
  5. Wenge színű bútor front széle és az oldala között az oldal belső részének szürke színe látható. Ez a valóságban látható eltérés természetesen nem látható sem a katalógusban sem a interneten.

+1 ráadás: A csap lefolyója körül megáll a víz.

Minden szekrényt nem bontottunk ki, úgy láttuk a helyszínen (s gyártó jelen lévő szakembere, bár leírni nem volt hajlandó, azt is megerősítettek, hogy csere esetén is fent fognak állni a problémáink.

Jeleztük nem kérjük a cseréket, szeretnénk elállási jogunkkal élni.

Azonban erre már a következő válaszokat kaptuk:
„Jogszabály szerint, mivel nem interneten keresztül vásárolta a bútorokat,
így visszafizetési kötelezettségünk nincsen, amire minket a törvény kötelez,”

Természetesen több levélváltáson vagyunk túl... mai napig nem kaptunk a minőségi kifogásainkra választ... csak a hibás részeket hajlandóak cserélni.

Remélem sikerült annyi bepillantást adjak az ügyünkbe, hogy reménykedjek használható válaszotokban a továbblépéseim tekintetében...

nagyartur # 2018.02.05. 08:30

Sziasztok!
Nem tudom hogy helyes topikba írok-e de remélem tudtok segíteni. Múlt hét kedden vettem egy cipőt a HUMANICA, felpróbáltam, a méret rendben van. Azóta nem hordtam, csak ma reggel vettem fel. Munkába menet teljesen feltörte mindkét lábamat két helyen is, úgy döntöttem mégsem kell ez a cipő (érthető okok miatt). Ha ma visszaviszem a cipőt milyen lehetőségeim vannak? Szeretném a pénz visszakapni, milyen esélyekkel indulok? Köszönöm válaszotokat!

drbjozsef # 2018.02.02. 19:19

Most komolyan, 1 (azaz egy) egész hozzászólással a Tied alatt van a válasz. Vagyis a legutolsó, a hozzászólásod előtt.

Verd az asztalt.

Zsuzsanna83 # 2018.02.02. 17:13

Tisztelt Válaszadók!

Arról tudna valaki felvilágosítást adni, hogy a 3 munkanapos cseregarancia azonnali cserét jelent-e?
Interneten vásároltam egy mobiltelefont, ami alig 1 órán keresztül működött, majd leállt, azóta használhatatlan. Levélben felkerestem az üzletet, de azt válaszolták, hogy azonnali csere nincs, csak akkor beszélhetünk róla, ha bebizonyosodott, hogy a termék nem önhibáján kívül vált működésképtelenné. Amennyiben ez így van, van valamilyen szabályozás, ami kimondja, hogy a bevizsgálás mennyi időt vehet igénybe?

nonolet # 2017.11.13. 15:33

Íme kúria álláspontja a 3 napos csere témában.

http://fogyasztovedelem.kormany.hu/node/14235

nonolet # 2017.11.13. 15:30

Arra vonatkozik, ami szerepel a rendeletben...

https://net.jogtar.hu/…jegy_doc.cgi?…

Elsőre nem látom a listában cipőt.
Tehát javítás lesz...

mackolacko # 2017.11.13. 13:33

Kedves Nonolet!

Ez a három napos csere lehetőség (vagyis nem kérek javítást) kizárólag műszaki termékekre vonatkozik, vagy ms termékekre is? Cipőt vettem pénteken a fiamnak, szombaton volt rajta először, és másnap (második alkalommal) már ki is esett belőle a cipőfűzőtartó. Az üzlet szerint elküldhetik javításra, én cserét vagy pénzvisszafizetést szeretnék kérni, mivel nincs a fiamnak másik cipője (az előzőt már kinőtte).
Valóban köteles vagyok eltűrni a javítást, és ezért másik cipőt venni?

nonolet # 2017.11.04. 09:42

Ebben az esetben...
("tartós fogyasztási cikk" és "fogyasztó"-nak minősülsz)

HA 3 munkanapon belül (igazolhatóan)
jelezted a hibát, akkor az eladó

  • köteles kicserélni javítás és vita nélkül

vagy

  • visszaadni az árát, ha nem akarja kicserélni

Nem kell eltűrnöd javítást.

Kivéve, ha a hiba azonnal javítható.
pl. egy biztosíték cserével.

- -

Szóval: ne hagyd magad.

Eleve nem kellett volna a szervizt belekeverni!!!!

Neked CSAK a bolttal van/volt dolgod.
Semmi közöd a szervizhez...

Szavatossági/jótállási(garanciális) hiba estén is
elég csak boltban jelezni a hibát, majd ők intézik javítást.

A szervizbe a bolt nem küldhet el !!!
De te önként elmehetsz, ha akarsz...

Vevőként minden ügyed-bajod a bolttal rendezheted és kész.

- -

A boltban!!!!!! KÉRD ÍRÁSBAN
(kötelező a hibabejelentési jegyzőkönyv készítése nekik)

  • a 3 napos cserét

vagy

  • a garanciális javítást

A jegyzőkönyvbe vetesd bele, hogy hol van most a gép éppen.

- -

A kerülő út (ha nem akarsz küzdeni),
hogy hazaviszed a gépet a szervizből, hibásan.

Aztán kéred a normál jótállás(garancia) alapján való kijavítását a bolttól.
A bolt majd kijavíttatja és kész, az ügy lezárva.

Így ugyan nem lesz csere a 3 napos eljárás alapján, de lesz egy működő géped, vélhetően.

HA nem működik mégse, akkor meg majd kéred a cserét a 2. javítás helyett.

- -

Egyébként pedig írj egy panasz levelet a gyártó hazai képviselőjének! szokott hatni....

balap # 2017.11.03. 20:20

Tisztelt Szakértők!
Október 31-én elektronikai szaküzletben vásároltunk egy mosogatógépet ami a második mosogatás óta csak hibakódot ír és nem működik. A bolt és a szervizben sem tudták megmondani, hogy mitől lehet. 3 napon belül jeleztem a boltnak telefonon, hogy szeretném kicseréltetni a gépet mire azt mondták, hogy csak szakvélemény után cserélik ki hívjam a szervizt. Ott felvették a hibabejelentést és azt mondták, hogy mivel 3 napon belüli csere nem garanciális probléma a szakvéleményt csak kiszállási díj és munkadíj ellenében tudják elkészíteni és 48 órán belül felhív egy szerelő, hogy mikor tud kijönni.

Szóval ez így normális?
Vagy csak az orromnál fogva vezetgetnek.
Mit tehetek még, hogy mentsem a menthetőt?
Előre is köszönöm a segítséget.

Sherlock # 2017.08.24. 09:34

Bizonyos üzletekben? Oh. A 3 napos elállás mintha az internetes vásárlásra vonatkozna.

1990 és 1997 között volt hatályban egy kereskedelmi miniszteri rendelet, ami a cseréről/elállásról szólt. És műszaki cikkeknél van még, hogy ha 3 napon belül ismerik fel a hibát és a rendeltetésszerű használatot akadályozza, akkor kötelesek cserélni, nincsen "két hét múlva beküldjük a szervizbe és megvizsgálják" - persze csak fogyasztóknál.

wers # 2017.08.24. 08:05

Ok. Köszi.

nanemaaa # 2017.08.24. 07:27

wers
A multik java alkalmazza a 3 napost. De nem azért, mert kötelező a számára, inkább jó reklám....és megéri nekik.

efi99 # 2017.08.22. 19:36

wers
az internyetes vásárlásnál 14 nap van

wers # 2017.08.22. 09:59

:) bocs nem iusnak válaszoltam, de most pótlom: igen, tényleg. Örülök, ha átérzed egy nő komoly problémáit :))))

wers # 2017.08.22. 09:56

Hogy megnyugtassalak, sosem vesztettem el önmagam. A hajam is az enyém. Na meg a nem túl sokra használható kütyüle. Páromnak ajánlgattam, de ő 0-ás géppel félsülködik.
Ha esetleg szükséged lenne rá, szívesen....

ius latratus # 2017.08.22. 09:55

nonolet

Tudom, én csak próbáltam érzékeltetni, hogy ez mekkora nagy világprobléma.
;)