Gyermekek után járó pótszabadság


Kovács_Béla_Sándor # 2019.06.03. 18:09

A munkavállaló hét nap szabadsággal rendelkezik saját maga, a többit a munkáltató adja ki. Ez az összes szabadságra vonatkozik, a pótszabadságok nem képeznek kivételt.

anka # 2019.06.03. 17:39

Kedves Kovács_Béla_Sándor!
Köszönöm a választ!
Sajnos, csak részben értem. Van egy olyan időpont amikor csak pótszabadság igénybevételével tudom megoldani a gyermekem hazahozatalát az iskolából, ahol röviditett tanítás lesz. Úgy tudom, hogy a munkáltatónak nincs mérlegelési joga a gyermek után járó pótszabadság kiadásánál. Jól tudom?

Kovács_Béla_Sándor # 2019.06.03. 16:21

Az indoklás helytelen, az intézkedés jogszerű.

anka # 2019.06.03. 16:11

Tisztelt fórumozók!
Kérdésem a következő:
Megteheti-e a munkáltató, hogy kötelez a gyermek után járó pótszabadság felének kivételére a naptári év első felében?
Tanár vagyok, két gyerekem van. Eddig egy napot vettem ki, és felszólítottak, hogy vegyek ki még egyet, lehetőleg nem tanítási napon, különben kiírják nekem július elsejére kötelezően a szabadságnapot. Az indolklás az, hogy részarányosn KELL kivenni a napokat, hogy ne maradjon túl sok a szeptember-december időszakra.
Ha valaki tud erre vonatkozó jogszabályt vagy annak alkalmazására vonatkozó hivatalos forrást, megköszönném... Én azt mondtam, hogy adják ki egy értekezlet napján akkor, ha már muszáj, de azt sem akarják. Pedig akkor tanítási órám sincs.
Előre is köszönöm a választ!

musician # 2015.02.13. 09:32

A gyermekek után járó pótszabadság a a bejelentést követően azonnal kivehető, vagy 15 napos előzetes bejelentést követően vehető csak ki ? A munkaadó ragaszkadik a 15 napos előzetes bejelentési kötelezettséghez, viszont így nem tudom igénybe venni, ha valóban szükségem van rá.


A gyermekek után járó pótszabadság igénylését is 15 nappal a kivétel el?tt be kell jelenteni a munkáltató részére, vagy a bejelentést követ?en

Tomzon # 2015.01.27. 09:36

Bizony Kelvin, ez így lenne igazságos!