Autószerelői garancia


drbjozsef # 2018.04.26. 07:49

Tyorotyere,

szabad bizonyítás van, ha bíróságra mész, ami azt jelenti, hogy a bíróság el is fogadhatja bármelyik autószerelő szakvéleményét.

De ha a másik fél vitatja, akkor mindenképpen igazságügyi szakértőt fognak kirendelni, és a jó vastag számláját a vesztes fizetni.

Úgyhogy ne speciális szervízhez fordulj, hanem olyanhoz, amelyikben megbízol, hogy ha azt állítja, hogy hibás a teljesítés, akkor szakértői vizsgálatnál is az lesz. Anélkül csak pénzkidobás szakértőköz járogatni.

Tyorotyere # 2018.04.26. 07:39

Köszönöm szépen a választ! Lenne pár kérdésem még ha nem baj!

Bármilyen autószerelő adhat szakvéleményt vagy speciális szerelőnek kell lennie. Csak azért, hogy hova vigyük el.

Jelenleg 1 porlasztónak van garanciája a szerelőnél. a maradék háromnak 2018.04.16. án járt le. De mi a szerelőhöz a kocsit még 16. a előtt vittük el és rakta bele azt az egy csúcsot! Elromlani igaz utána romlott el. Természetesen azt fogja mondani, hogy a 3 régen beszerelet csúcsból romlott el az egyik ... én ezt gondolom nem tudom bizonyítani, hogy melyik volt újonnan beszerelve és melyik 3 régebben?

nonolet # 2018.04.25. 21:07

Ja... most látom egyesület, akkor nem vagy fogyasztó.

Tehát eleve nem is járt a jótállás/garancia.
Csak adható volt.

Szóval, akkor ez: szavatossági ügy.

Amiben neked kell bizonyítani (perképesen),
hogy hibás teljesítés történt.

Éspedig 1 éven belül léphetsz fel.

nonolet # 2018.04.25. 21:04

Ez SZAVATOSSÁGI ügy lehet még esetleg.

Hisz a garancia/jótállás már lejárt.
(az alapban tényleg csak 6 hónap volt)

A gépjármű javítások, karbantartások esetében
csak akkor van kötelező jótállás (garancia),
ha fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésről van szó, és
a vállalkozói díj a húszezer forintot meghaladja
(ÁFA és anyagköltség is beleszámít ebbe az összegbe).

A javító-karbantartó szolgáltatások jótállási (garancia) időtartama hat hónap, és ezen a határidőn túl a megrendelő jótállási igényt nem érvényesíthet.
Akkor sem, ha csak később derült ki a hiba.

Ha a hiba a jótállási (garancia) időn túl merült fel,
a megrendelő kellékszavatossági igényt vagy kártérítési igényt érvényesíthet a vállalkozóval szemben.
(ezek határidőin belül).

- -

3.2 Kellékszavatosság
A kellékszavatossági igény a Ptk. alapján minden javításra, karbantartásra vonatkozó szerződésnél fennáll, külön ezt nem kell vállalni.

A kellékszavatossági igény érvényesítésére
a 2014. március 15-ét követően kötött szerelési, karbantartási szerződések esetében
az alábbi határidők állnak rendelkezésre:
• általános elévülési idő: 1 év,
• fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén: 2 év,
• a szerződésben rögzített hosszabb határidő.

- -

Alighanem "fogyasztó"-nak minősülsz.
Akkor igen,

  • magánszemélyként

javíttattál

  • egy vállalkozóval

Viszont
6 hónap után már neked KELL bizonyítani,
hogy
márpedig a vállalkozó hibásan teljesített!!!

Tudod bizonyítani?

Tyorotyere # 2018.04.25. 17:18

Tisztelt Szakértők!

Mi egy egyesület vagyunk és van egy terepjárós kisbuszunk! Tavaly megállt az autó kicseréltek egy porlasztót (100.000 Ft) Utána októberben újra megállt és kicserélték a maradék 3 at is! Idén újra jelentkezett a probléma azt mondták, hogy ki kell cserélni újra egyet persze ő szerintük azt amelyiket legrégebben cserélték mert ők csak fél év garanciát vállalnak rá annak ellenére, hogy akitől vásárolják az 1 évet. A napokba 500.000 forint elköltése után füstölni kezdett az autó és elégett egy dugattyú. Ők azt mondták nem tudják mitől, ennek ellenére három másik szerelő azt mondta nekünk, hogy egyértelmű, hogy a porlasztó miatt következett be a hiba.
Mindenről van számlánk tudjuk igazolni a cseréket. Élhetünk garanciális vagy bármilyen kártérítési szándékkal? Most vagy felfúrják a motort vagy ki kell cserélni! Nagyon bosszantó!Köszönöm szépen! Laci