Adás - vétel műszaki cikk


thomaser # 2018.10.30. 16:12

Tisztelt Fórumozók!

Egy olyan kérdésem lenne olyanoktól akik nálam jártasabbak ebben a kérdésben.
A történet az hogy eladtam egy használt iPhone telefont ami nálam kifogástalanul működött, az eladás oka az volt, hogy vegyek egy újabbat.

Megtörtént az adás-vétel személyesen. A vevő megnézte a telefont. 3 nappal késöbb felhívott hogy nem jó benne a rezgő motor, ami számomra azért is furca mert az eladás elött félórával mikor hívott még akkor is rezgett.

Késöbb pedig már azt mondta hogy akkor sem rezgett amikor megnézte...

Magánszemélyként nekem kötelességem lenne ilyen esetben bármit is tennem?
Ilyen esetben mi lenne a teendő vagy ő mit tud tenni azon kivul hogy adjak vissza neki pénzt stb.

Amit nyílván nem szeretnék, mivel egy tökéletes műszaki állapotban lévő eszközt adtam át neki.

Köszi előre is a tanácsokat

drbjozsef # 2018.10.30. 18:07

Ha hibás a telefon, és ez a hiba már eladáskor is megvolt, akkor a vevő javítást kérhet, vagy megjavíttathatja, és annak kifizetését kérheti, vagy árleszállítást kérhet, esetleg, ha olyan jellegű a hiba, elállhat a szerződéstől, és kérheti vissza a pénzét.

Viszont a dolog úgy áll, hogy mivel magánszemélyként adtad el, ezért az, hogy a hiba már a vásárláskor is fennállt, neki kell bizonyítania.

Ha a fentiek valamelyikét kéri, válaszold azt, hogy az adásvételnél a készülék nem volt hibás (ráadásul, ha kellő gondossággal jár el, ezt a funkciót is ki kellett volna próbálnia), nem kívánsz semmit tenni az ügyben, Te hibátlan készüléket adtál el.

Ha komolyan gondolja, neki kell pereskednie (esetleg egy fizetési meghagyást küldhet előtte ha megjavíttatja, annak ellent kell mondani, és az is perré alakul), és neki kell bizonyítania.

Ha biztos vagy benne, hogy jó volt a készülék eladáskor, akkor utasítsd el, bármit akar. Pereskedjen csak.

Szerintem elég nehéz bizonyítani, hogy a rezgő motor mikor romlott el pontosan.

thomaser # 2018.10.31. 15:03

Szia!

Köszi az információt és a tanácsot, hasznos volt :)

drbjozsef # 2018.10.31. 17:51

Szívesen. :)

o.Jenny # 2019.03.20. 06:44

Tanácsot szeretnék kérni fogyasztóvédelemmel kapcsolatban.
2018.12.17- én rendeltem egy grammer maximo L légrugós ülést,melynek ára 240 000ft . A szállítás egy héten belül megérkezett. 2019.03.07- én jött a szerelő bekötni ,mely nem hozott eredményt. A kompresszor nem működött. Felhívtam az illetékes céget ,kértem magyar nyelvű útmutatót , bekötési rajzot ,használati utasítást és tájékoztatást a garanciáról. Ekkor hívtak hogy bekötési útmutató nincsen ,de tudnak adni egy elérhetőséget hátha tudnak segíteni. Kiderült a bekötés jó (továbbiakban nem mertünk hozzá nyúlni) külső sérülés nem volt látható,így a cég kérésére saját pénzből visszajutattuk(6000ft).A mai napon felhívott a cég szervíze hogy nem a kompresszorral volt a gond hanem az egész burkolat alatt szét volt repedve és valamilyen kallantyú is letörött,olyan mintha nagyon erősen eldőlt volna vagy leejtették ,de ez előfordulhatott szállítás közben is .A lényeg ,hogy így nem tudják garanciálisan javítani ezért további 35 ezer +áfa lesz a javítás , illetve szintén 6000 Ft a visszapostázás. Az ülés sosem volt használva ,sem bekötve. Tényleg nem él rá a garancia? Mit tudok tenni ha szállítás közben leejtették netán ,illetve a terméket ők is rendelik és a hozzájuk érkező szállítmánnyal sérült? Kénytelen vagyok kifizetni 50.000ft-ot egy garanciás teljesen új ülésre? Képeket kértem, természetesen nem kaptam meg.
Válaszát előre is köszönöm