ingóságok megőrzése - ingatlan vásárlásakor


Szomorú örökös # 2018.12.08. 02:33

Habraham

Nekem nincs szükségem az eladó által itthagyott ingóságokra, és azokat a fentiek miatt nem szeretném a szerződésben meghatározott időpontnál tovább tárolni. Mit tehetek, hogy helyesen járjak el? Ha felszólítom írásban arról, hogy az időpontot követően nem tárolom tovább ingóságaikat, kitehetem azokat az utcára? Fogadhatok konténert?

Bár én csak egy laikus vagyok, de úgy gondolom, hogy ki nem dobhatod az ingóságokat. Viszont arra jogod van, hogy a raktárt, ahonnan pl. a te saját dolgaidat elhozod majd, továbbra is béreld, de már az eladó fél költségén és ott zárható helyen megvárják, míg a volt tulaj elviszi őket, persze csak akkor, ha hivatalosan a birtokba adás már megtörtént és erről aláírt nyilatkozat van. Nyilván erről őt is értesíteni kell, hogy erre készülsz, benne arról is, hogy ezen költségek már őt terhelik és kénytelen lesz az elszállításkor kifizetni - addig viszont neked kell megelőlegezni. Akkor lehet meg is úszod, mert nagyon gyorsan el fogja onnan vinni őket máshová. A lényeg a korrekt tájékoztatás!

Habraham # 2018.11.21. 19:48

Nemrég vásároltunk egy ingatlant mely két főépületből áll. Az ingatlant korábban béreltük, így annak egy részét már bírtokba vettük.
Az eladó az ingatlan egyik önálló főépületében hagyott pár bútort és egy elkülönített helyiségben (melléképületben) jónéhány ingóságát (könyveket, csetreszeket, ruhákat, és rengeteg lim-lomot). Az itthagyott tárgyak vonatkozásában a szerződés kötéskor leltárt nem készítettünk.