telefon tartozás help!


Katapa # 2018.03.04. 17:21

Köszönöm a választ. Őszintén szólva nem, mert meg volt a miértje.

Burn Out # 2018.03.04. 15:27

Ha majd kifizeted a tartozást, akkor annak a megtérítését közjegyzői fizetési meghagyás útján követelheted a családtagodtól.

Gondolom anno utánajártál, hogy a közjegyzői fizetési meghagyással veled szemben érvényesített követelés elévülhetett-e, vagy sem. Na de ennek már mindegy.

Katapa # 2018.03.04. 12:58

Tisztelt Szakik és Fórumozók!

Helyzetem a következő. Még a 2000 év elején volt pan.gsm-nél egy családtag kérésére nevemre vásárólt egy készüléket előfizetéssel.
Majd 2017-ben telefonon és levélben is jelezték felém a tartozást. Levelekkel együtt jeleztem a tagnak, hogy elmaradása van. Semmi változás. Most már ott tart az ügy, hogy közjegyzői határozattal a számlámról vonják a 300.ezres tartozást.

Kérdésem a következő lenne. Melyik paragrafusra hívatkozva és milyen jogcímen ruházhatom rá át (vállalhatja) a tartozást?

Nekem evvel a helyzettel nagyon sok nehéz anyagi helyzetet teremtett. Megélhetési gondjaink akadtak a majd 4 éves gyermekemmel, kifizetetlen számlák,nem törlesztett hitel + kamatok ami szintén egy érvágás.
Segítségüket előre is köszönöm.

Tisztelettel: Katalin

nonolet # 2018.02.16. 10:29

Most látom, hogy valamiért ezt írtam
"15 MUNKANAPON!!! belül"

Vigyázat ez így téves lett!!!!
Mert: 15 NAPON belül... a helyes.

Ami ugye rövidebb időszak.

shan0 # 2018.02.16. 09:11

Igen, határidőn belül vagyok. Ellentmondok ennek, illetve megkérem őket, hogy adják oda az augusztus közepi hangfelvételt, a tegnapi hangfelvételt és írják le, hogy szerintük mikor értesítettek az elmúlt fél éveben, miről és milyen formában.
Köszönöm eddigi válaszaitokat!

gerbera317 # 2018.02.16. 06:33

Ha most februárban jött fmh, talán nem az augusztusi történésekkel kellene foglalkozni. Határidőn belül vagy még?

nonolet # 2018.02.15. 19:52

Ja, igen...

"2018. februárjában kaptam egy fizetési meghagyást (Mokk)"

Ennek a kiküldést ki is kérte?!
A szolgáltató vagy valaki más?

Nem mindegy!

nonolet # 2018.02.15. 19:47

HA tisztán akarsz látni, akkor...

Kérd ÍRÁSBAN a szolgálatótól, hogy szerinte

  • mikor szűnt meg a szerződésed
  • milyen módon
  • mekkora tartozásokkal

Ez (lenne) a lényeges infó egyelőre.

- -

Addig se felejts el időben ellentmondani az FMH-nak.

shan0 # 2018.02.15. 18:11

Tisztelt nonolet!

Köszönöm a választ, azt hiszem félre érthetően írtam le az esetet, pontosítanék:

Az augusztus 1-i levelet átvette egy hozzátartozóm, szerintem ez ajánlott volt. Nem volt vele gond, kézbe kaptam és intézkedtem.
Ebben arról értesítettek, hogy lépnem kéne, ha nem akarom, hogy felmondásra kerüljön. Én léptem is ekkor természetesen, telefonon egyeztettem velük és lerendeztük, befizettem az akkor még csak "lejárt tartozásként" nyilvántartott összegeket. Tehát nem került felmondásra, erről nem volt szó. Minden akkori tartozást kiegyenlítettem és csak az egyik (már nem hűségidős) előfizetést mondtam le.

A másik (2.000ft/hó) előfizetés még hűségidős volt, ez továbbiakban élt ugyanúgy, mint addig, csak nem használtam.

Ehhez az előfizetéshez azonban egy darab csekket nem kaptam ettől fogva, attól függetlenül, hogy a számlákhoz való online hozzáférésem ekkor megszűnt. Sőt, a részükről való felmondásról sem tájékoztattak, de még az állítólagos behajtó cég sem keresett meg semmilyen formában, akiknek (elmondásuk szerint) előtte odaadták az ügyet.
Tehát semmit nem tudtam az egészről. Amit gondoltam, hogy majd be kell fizetnem a tízen pár ezer forintot, ami feltorlódhatott néhány hónap alatt, ha végre kapok róla egy csekket. Vagy bármit.

Ezt ma elmondtam a behajtási osztály dolgozójának. Erre gyakorlatilag érdemlegeset nem reagált. Az volt az érzésem, hogy az aug 1-i levelet csak egyéb kifogás hiányában hozta fel az ügyintéző, mivel megkérdeztem, miért nem értesítettek semmiről. Mondtam neki, hogy ezután 10 nappal ügyintézés történt telefonos ügyfélszolgálaton és befizetés a weblapon keresztül. Ezt látta is a számítógépen, nyugtázta. Ajánlott részletfizetést, egyéb konstrukciókat, de természetesen nem éltem vele, mivel gyanús volt, hogy esetleg szabályokba ütközhet az értesítés hiánya.

nonolet # 2018.02.15. 15:44

A szolgáltatótól ÍRÁSBAN kérd az információkat.
(tértivevényes levél)

A "Fizetési meghagyás"-nak pedig mondj ellent

  • 15 MUNKANAPON!!! belül
  • a közjegyzőnél

Különben a következő lépés már a végrehajtás lesz.

Az ellentmondás után ráérsz tisztázni az ügyet, ha kell egyáltalán.

Mert a másik félnek csak két választása marad.

1.
Nem bízik magában és feladja az ügyet.
(megúszod)

2.
Bízik magában és perre viszi.
(megúszod vagy elbukod és fizetsz)

nonolet # 2018.02.15. 15:38

A történet időrendben... ha jól értem.

1.
2017. augusztus 1-én felmondták az előfizetésed
és
kiszabták a 100 ezerFt + költségek követelésüket is.

Azaz lett 100 plusz sokezer tartozásod.
(100ezer+költségek+díjak)

2.
Aztán 2017. augusztus "közepén" (11.-én ?) felhívtad őket
és megkérdezted mennyi éppen a telefondíj tartozásod.

A mondott összeget befizetted
ÉS
azt hitted, hogy egyúttal
a SAJÁT!!! SIM kártyádat is felmondtad
DE!
a társ SIM kártyát viszont nem mondtad fel

Azonban ...
EKKOR az előfizetéseket TE MÁR
nyilván nem tudtad felmondani,
mert
azokat már korábban a szolgálattó felmondta
2017. augusztus 1-én

Amivel együtt mindkét SIM kártya is felmondásra került.

- -

"értesítettek 2017. augusztus 1-én. "

Erről kézhez vettél valamilyen értesítést?!
A szerződésednek megfelelő bármely formában!
(SMS, email, levél, telefonhívás)

Mit mond a szolgáltató?

  • mikor

ÉS

  • hogyan

értesített a felmondásáról.

Azt szerinte

  • mikor vetted át?

vagy

  • mikor nem vetted át és miért?

HA erre megvan a válasz, akkor lehet tovább lépni...

Mert kiderül, hogy jogos lehet-e követelése.

- -

A telefon hívást is érdemes volna kikérni!
Mert ki tudja, hogy az történt-e jogilag is
amit te gondolsz, hogy történt.

shan0 # 2018.02.15. 12:44

Tisztelt Fórumozók!

2017. augusztus közepén telefonon egyeztettem a Telekom behajtási osztályával, ekkor befizettem az összes addigi tartozásom és lemondtam az előfizetést. Volt egy ehhez tartozó "társkártya", szintén előfizetéses, ez ekkor még hűségidős volt, így természetesen aktív maradt, erről is megegyeztünk telefonon. (Ez mindössze egy havi 2.000 forintos tétel)
Mivel az előfizetéshez és a számlákhoz való online hozzáférésem e hónapban megszűnt, vártam, hogy levélben értesítenek, csekket küldenek. Ez nem történt meg, a sim kártyát nem használtam, így néhány hónapra feledésbe merült a dolog.

2018. februárjában kaptam egy fizetési meghagyást (Mokk), miszerint ~120.000 forintos tartozásom kéne kiegyenlítenem.

A problémám a következő:

Felhívtam ezután a szolgáltatót és megkérdeztem tőlük, hogy pontosan miből ered a tartozás. A válasz az előfizetés általuk történt megszüntetése volt közel 100.000 forint "szankciós díjjal" és némi egyéb költséggel.
Erről sajnos nem értesítettek. A telefonos ügyfélszolgálat arról informált, hogy értesítettek 2017. augusztus 1-én. Ez 10 nappal azelőtt volt, hogy rendeztem minden addigi tartozást és meggyőződtem, majd megállapodtam az ügyfélszolgálaton arról, hogy "így minden oké".
Ettól kezdve semmiféle értesítést nem kaptam, sem ajánlott, sem hagyományos levelet sem a telekomtól, sem behajtó cégtől (állítólag a fizetési meghagyás előtt ilyesfajta cégnél is volt már az ügy).

Úgy érzem, hogy ez egy feleslegesen generált összeg tőlük, az addig felhalmozódó maximum kb 10.000 forintot (5x2.000) semmilyen formában nem kérték tőlem, a felmondásról nem tájékoztattak azóta. Helyette ezt kaptam 5-6 hónappal később.

Elnézést a kissé kaotikus fogalmazásért, sajnos nem vagyok rutinos ilyesfajta ügyekben.
Szeretnék tanácsot kérni.

Üdvözlettel:
shan0

nasivin # 2018.01.18. 10:59

Üdv. Decemberben benyújtottam egy MOKK-os fizetési meghagyásos ellentmondást, egy régi telefonos tartozás miatt. Ma jött a levél a járásbíróságtól, miszerint megszüntették a pert, mivel a felperes nem fizette be 15 napon belül az illetéket. Ezennel is köszönöm az itt lévő embereknek a segítséget, leírást stb. Ezt azért is írom, hogy mindenki próbálja meg ezt az ellentmondás dolgot, akár jól is elsülhet. :)

drbjozsef # 2017.12.16. 15:51

Így van, a jogosult nyilván nem fizette be az illetéket, ezért megszüntették a pert. Ítélt dolog nincs, úgyhogy igen, küldhet új fizetési meghagyást, ha akar, de ennek kicsi az esélye, feltehetőleg azért nem mentek bele a perbe, mert nem tudják bizonyítani az elévülés megszakadását.

pokerface88 # 2017.12.16. 12:21

Sziasztok. (Nem tul) friss info a tartozasom vegrehajtasaval kapcsolatban. Elkuldtem az ellentmondasomat a kozjegyzonek. Ra nemsokara megjott a level a birosagtol, hogy az eljarast megszuntettek. Ettol fuggetlenul gondolom meg akarmikor kaphatok fmh-t. Elozmeny: Udv! Telefontartozas miatt kernek segitseget(ex viharos szakitas, elfelejtettem, hogy az en nevem van es nala maradt)utolso tartozas datuma 2009. 02. 27. Utana valahol kerestek, vagy csak papiron van feltuntetve,hogy koveteleskezelesi koltseg, felkeresesi koltseg 2014-2015 az intrumtol. Jelen esetben fizetesi felszolitast kaptam sima levelkent. A kerdesem az lenne, hogy ha az intrum kuld ajanlott/terti. levelet azt ne vegyem at, mert megszakitja az elevulest? Varjam a MOKK-tol a fizetesi meghagyast? Kell nekem most egybol ugyvedhez fordulnom? Koszonom.- ezutan ugye jott az fmh a MOKK-tol es ellentmondassal eltem.

drbjozsef # 2017.05.13. 15:11

Ráadásul csak félhangok, nem is igaziak.

koszigin # 2017.05.12. 13:16

Ez nem pityergés hiszen az én tartozásom letudva, én sztem nem fogalmaztam durván, nemtudom ebben mi a hülyeség. Jogilag minden magyar állampolgár egyforma. Most ha én ugyanazokkal a feltételekkel megyek egy bankba kölcsönért mint te, és én kapok kölcsönt te pedig nem, akkor gondolom téged is felháborítana. Én sztem normálisan kérdeztem nem bántva senkit. Sztem igenis felháborító hogy valakivel így bánnak, valakivel meg úgy. Hozzáteszem hogy régebben a t-mobilnál is volt tartozása azt sem fizette ki, onnan is törölték. Csak véleményt kértem nem azt hogy én vok a hülye mert kérdezni merek

ius latratus # 2017.05.12. 12:45

Aha, s ez kit érdekel itt szerinted? Tolod a hülyeséged, s a végén meg kikötsz a megkülönböztetésnél. Magam elé képzelem, ahogy Bözsi, a Voda ügyintézője most jól törli az adatbázisból az Oláh-vezetéknevűeket, csak azért, hogy az ismerőse gyanakodni kezdjen arra az elképesztő mértékű intoleranciára, ami ezt az országot sújtja.

A lényeg hogy kimondatlanul de vannak megkülönböztetések.

Hála az Égnek! Ezt hívják a természet rendjének. Jó pityergést!

koszigin # 2017.05.12. 10:55

Nyilván ez lesz, bár nem akarok előfizut, de azért kicsit felháborító. Annyit mondtam ismerősömnek persze viccből, lehet azért töröltek mert a vezetékneved Oláh... Amúgy nem roma, meg rasszista sem vok, vannak roma ismerőseim, de arra emlékszem 5 éve mikor én vettem aztvaz előfizut, előttem vásáropni akart két roma srác asszem S3 telefont és az eladó leakarta őket beszélni a vásárlásról. A lényeg hogy kimondatlanul de vannak megkülönböztetések.

gerbera317 # 2017.05.12. 10:43

És mi volna, ha csak a magad dolgával törődnél. Szerintem járd ki a Vodánál, hogy TÉGED töröljenek a rossz ügyfelek listájáról. A másikkal pedig ne foglalkozz.

koszigin # 2017.05.12. 08:05

Nem. Végrehajtásban ki lett fizetve, de az illető semmit nem fizetett vissza mégis törölték. Persze a tartozása gondolom megmarad de miért törölte a voda

gerbera317 # 2017.05.12. 07:58

Talán mert még mindig tartozol?

koszigin # 2017.05.12. 07:40

Azt kérdezném miért van az hogy nekem 5 éves tartozás után nem törlik az adataimat a közös adatbázisbol, egy ismerősöm meg egy éve kötött előfizetését amit nem fizetett már törölték is a feketelistárol. Most jött neki a levél a vodafontol

Vadsuhanc # 2017.05.09. 19:11

Ezért csipázlak Tomika:-)

De a felvetett kérdést nem oldja meg csupán az elmeállapotomat tisztáztuk le :-)

Vadsuhanc # 2017.05.09. 18:51

Tomi...

Én jogi tanácsot kértem és véleményt. Az nem érdekel, hogy lehülyéznek, de legalább indokolják már meg, hogy kisfiam azért vagy hülye... mert.

Én soha nem voltam senkivel tiszteletlen.