Cserejog érvényesítése, Garancia kérdés


Cornus # 2015.09.14. 07:33

Köszönöm a segítségeket.
Végül kicserélte a cég egy újra, a teljes csere díjmentes volt, kaptam egy jobbat némi ráfizetéssel (utóbbit én kértem, cserélték volna ugyan ilyenre is).

Most gépjármű biztosítási gondom akadt, ha ebben is tud segíteni a másik topciban kérdezek :)
Köszönet

groszfater@gmail.com # 2015.09.02. 13:02

Business!

Mit szolnál ha kiderülne ius KBS-nél gyakornok ?

ius latratus # 2015.09.02. 11:43

Business Law

Ez nem az Egyesült Királyság. Ez Magyarország. Én elhiszem, hogy ott, a naponta zuhogó esőben valamiféle üzleti iskolát végeztél, némi jogi körítéssel. De - megbocsáss! -, nagyon úgy néz ki, hogy az ide kevés.
Még senki nem szólt, de észre vehetnéd: kommentár nélkül hagyják a hozzászólásaid nagy részét. Mert nem lehet mit hozzájuk fűzni. Na, nem a szakmai magasiskola miatt, nem.
Még csak azt sem mondhatom, hogy ez a bumfordiság az angolszász jogrendszer sajátja. Én kizártnak tartom, hogy ezt tanultad volna. Itt minden szobában van mindenhez tanácsod. Látod,nekem nincs. Mert nem tudok mindent.
Ellentétben veled.
Uff.

Kovács_Béla_Sándor # 2015.09.02. 11:01

6:159. § [Kellékszavatossági jogok]
(1) Olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a kötelezett a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik.
(2) Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint

  1. kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
  2. az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a (4) bekezdés szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

(3) Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
(4) A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.
6:160. § [Áttérés más kellékszavatossági jogra]
A jogosult a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a kötelezettnek megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a kötelezett adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.
6:161. § [Eltérés a jogosult által megjelölt kellékszavatossági jogtól]
A bíróság a jogosult kérelméhez nincs kötve, de nem kötelezhet olyan kellékszavatossági jog teljesítésére, amely ellen mindegyik fél tiltakozik.

Cornus # 2015.09.02. 07:35

Koszonom a gyors valaszoktat.
A javitas megtortent, mindent ami a fertotlenitovel kapcsolatban van kicsereltek, de a hiba nem oldodott meg. Ez talan eleg ok a cserere a javitas helyett ha a 3 nap nem lenne elegendo.

Kovács_Béla_Sándor # 2015.09.02. 07:27

Mondjuk, javítás.

Kovács_Béla_Sándor # 2015.09.02. 06:50

Onnek mindenkeppen csere jar, mivel 3 napon belul jelentette a hibat,
Nincs ilyen szabály.

Cornus # 2015.09.01. 20:11

Üdvözlök mindenkit!
Megpróbálom egyszerűen és röviden összefoglalni a kérdésemet:
Vásároltam egy jacuzzit a Wellis Mo.-tól. Az előleg megfizetése 07.15 körül volt. Az elszállításra az átvétel és fennmaradó összeg kifizetése 08.04.-én történt meg majd másnap jöttek beüzemelni.
7.-én jeleztem a központ felé, hogy hibás a működése, a fertőtlenítő ózon generátor elromlott. Még aznap kijöttek, a hibát nem tudták elhárítani. Következő héten ismét kijöttek, mindent kicseréltek ami vele kapcsolatos, de a hiba megmaradt (így kérdéses egyáltalán javítható-e). Jelezték, hogy a gyártáson keresik tovább a hibát.
Azóta sem történt semmi lépés a részükről.

A garancia papírt idézve "A kijavítást vagy kicserélést - a termék tulajdonságaira és a fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a fogyasztónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni. A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze"

A hibajalentés óta 25 nap telt el.

Kérdés: mennyi ideje van a Wellisnek a javításra? Az értelmezésem szerint bármennyi, csak törekedjenek a 15 napra.
2. kérdés: mivel 3 napon belül jelentettem a hibát, utólag lehet-e a 3 napos csereigényt érvényesíteni? Garancia "Ha a fogyasztó a termék meghibásodása miatt a vásárlástól számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, köteles kicserélni...."

Előre is köszönöm a segítségeket. Sokat segítenek vele, meghálálom : )

Üdv:
G