Kártérítési kötelezettség


szkitty # 2017.03.01. 15:29

Üdvözlöm! Segítséget szeretnék kérni egy önkormányzati kezelésben lévő úton történt abroncskárral kapcsolatban. ( 2 hetes j abroncs javíthatatlanul sérült, kihasadt az oldala egy útszélen lévő, éles kődarab miatt, ami avarral volt fedve, így nem láthattam.) 2016. júliusa óta levelezek a helyi önkormányzat hivatalával. Nem hajlandóak fizetni. Ma megtudtam a biztosítójuktól (AEGON), hogy több ok miatt nekik, az önkormányzatnak kéne kifizetni a kárt. Gondolom, ezért tartunk itt. Mivel 2 éven belül ez a 6. gumiabroncsom, ami tönkrement a helyi utakon (évi cc.50ezer km-t vezetek, és sehol máshol nem volt még problémám, csak a településen belül.), ezt most nem szeretném hagyni. Az eddigi károkat rendre elutasították, mert nem volt megfelelő fotó, vagy elmozdítottam a kocsit a káresemény helyszínéről, nem is iktatták a bejelentő lapot, stb. Most biztosra akartam menni. Fotókat készítettem. Nem hagytam el a helyszínt, kihívtam a műszaki iroda dolgozóját, a szemben lévő ház egyik lakóját. Ennél alaposabb véleményem szerint nem lehettem volna. Korábban én nem egész 40 ezer ft kártérítést kértem (vadiúj, pár hetes Continental gumiabroncs+szerelési költség, természetesen számlával), de most már az eddigi mérnöki óradíjaimat is szeretném visszakapni. Mivel legalább 10 óra elment ezzel a marhasággal. Természetesen az ügyvédi munkadíjat is hozzá szeretném adni. Gondoltam, küldök egy fizetési meghagyást, de mivel az autó cégautó (saját cégemé), elhajtott a közjegyző. Valaki tudna segíteni nekem, hogyan tovább? Illetve van itt olyan ügyvéd, aki elvállalná ezt a kis értékű ügyet?

Immaculata # 2017.02.10. 19:12

Ha nem fogadjátok el, bíróság elé kell vinni az ügyet, ahol szakértőt rendelnek ki a kérdés megválaszolására.
A szakértő sokkal többet fog kerülni, mint a javítás költsége. A per kimenetele előre nem jósolható.

Hojo # 2017.02.01. 08:41

Tisztelt Fórum,

A családban történő hűtőgép meghibásodása miatt kerestem fel Önöket. 2016.12.25-én a nagyszülők arra panaszkodtak, hogy több háztartási gépet nem lehet rendeltetésszerűen használni, ezzel egyidejűleg a világítás sem működött megfelelően(vibrált a fény) .
Miután a probléma huzamos ideig fennállt (több órán keresztül), úgy döntöttek, hogy a hibát bejelentik az áram szolgáltatónál (E.ON tiszántúli Áramhálózati Zrt.), a szakemberek meglehetősen rövid időn belül a helyszínre érkeztek és a hibát megszűntették.(mint utólag kiderült a felhasználás helyének 1 fázisú elektromos csatlakozó vezetékén az áramkötések meglazultak.) A nagyszülők ezt követően vették észre, hogy az addig hibátlanul működő hűtőgép egyáltalán nem működött.
2017.01.02-án a személyes ügyfélszolgálati irodán keresztül kértük az áramszolgáltatót, hogy a javítás során felmerülő költségeket megtéríteni szíveskedjenek, mivel a hűtőgép az áram ingadozás előtt tökéletesen működött és a szerelő álláspontja szerint is a feszültség ingadozás okozta a hűtőgép meghibásodását.
A 2017.01 11-dikei válasz levelükben kijelentették, hogy „Az automatikus vagy akár kézi kapcsolások következtében fellépő kapcsolási túlfeszültségeket a fogyasztói berendezéseknek el kell tudniuk viselni. Amennyiben arra érzékeny készülékkel rendelkeznek,azok védelméről ügyfeleinknek kell gondoskodnia. A leírtak alapján az E.ON Tiszántúli Áramhálózati Zrt-t kártérítési kötelezettség nem terheli.”

A kérdésem ezzel kapcsolatban az lenne, hogy Önök véleménye szerint ez az indoklás megállja a helyét? Idős, nyugdíjas emberekről lévén szó,a 30 000 Ft-os javítási költség számukra megterhelő.
Mivel a hűtőgép a felhasználó Önhibáján kívül ment tönkre, így nem érezzük jogosnak és nehezen tudjuk elfogadni az E.ON álláspontját.

Válaszukat és tanácsukat előre is nagyon köszönöm.