"Hamar kiderült: a társasháznak adót, járulékokat kell fizetni az összeg után."
Baszki... mégis mire számítottatok?!
- -
Két külön dolog
- a közös képviselet
ÉS
- a társasház kezelés
Végezheti mindkettőt ugyanaz, de végezheti más-más is.
Azaz két külön ügymenet és döntés a közgyűlésen
- a közös képviselő megválasztása
ÉS
- a társasház kezelő kiválasztása+megbízása
A házban tulajdonos!!!! MAGÁNSZEMÉLY végezheti mindkettőt képzettség nélkül.
Akkor HA!!!!! nem vállalkozóként végzi, azaz nem számlára fizettek érte.
DE! vállalkozásban (azaz számlát kaptok) csak képzett és regisztrált egyéni vállalkozás vagy cég végezheti.
(az sem lehet képzetlen társasház kezelő, aki nem tulajdonos a házban, csak közös képviselő viszont lehet...)
- -
Azt írod, hogy: TULAJDONOS a házban.
Akkor lehet ő MAGÁNEMBERKÉNT (azaz nem vállalkozóként)
- a közös képviselő is
és
- társasház kezelő is
Mert ez esetben egyikhez sem kell képzettség és regisztráció.
Azonban ekkor nem számlát kell kapnotok (hisz nem vállalkozásban megy a buli, szerződéssel)
HANEM
MEGBÍZÁST kell adnotok neki és az alapján MEGBÍZÁSI DÍJAT fizettek a magánszemélynek.
Az összeg után pedig az előírt adó+tb terheket
meg KELL fizetnie a HÁZNAK! mint kifizetőnek!!!!
Az nem jó ötlet, hogy MÁST számláz, mint amiért a pénzt kapja!!!!
Abból baj lesz... előbb-utóbb.
Ragaszkodjatok a VALÓSÁGHOZ!!!!
HA számlázni akar, akkor legyen képzett+jogosult vállalkozó, oldja meg!
Ne sunnyogjon, ne rázza le a felelősséget.
Rátok kenve a kakit, mert butus módon akartok spórolni pénzt/adminisztrációt.
Ennyi.
- -
Ha nem tudtok dűlőre jutni, akkor kell keresni egy regisztrált és képzett vállalkozót és azzal szerződni a társasház kezelésre.
Persze ekkor célszerű egyúttal a képzett vállalkozót megválasztani közös képviselőnek is...
Csakhogy egy kézben legyen a két külön feladatkör.