Fórum autók, motorok régebbi elöl     új hozzászólás


Gyorshajtás

laca50 # e-mail 2014.10.08. 01:35

Biztos megvan a cégemnek ez a jegyzőköny. Az ilyen dolgokra nagyon odafigyelnek.
Az egyértelmű, hogy ki kell értékeltetni, de azért az nem olyan biztos, hogy ezt nekem kell megcsináltatni. Mondták már azt is, hogy ha megfellebezem a határozatot, akkor a bíróság ezen tények miatt kénytelen szakértő véleményét kérni és azzal kiértékeltetni az adatokat.
De mondjuk 4ezer forintomba fog kerülni, ami nem olyan vészes.

pohicop # e-mail 2014.10.07. 17:52

A hitelességről ennyit:

http://www.tachografszerviz.hu/…lesites.html

Gondolom megvan a cégednek a kamion tachográf hitelesítési jegyzőkönyve.

Más kérdés, hogy teljesen normális, ha nem fogadják el kiértékelés nélkül, hiszen az lesz a pontos és valós adat, amihez majd adja a nevét a szakértő, nem az amit te kiszedegetsz.

laca50 # e-mail 2014.10.07. 15:36

Még nem tudom, hogy fel lehet-e használni. Még nem tartunk ott, csak tegnap kaptam kézhez a csekket.
Amit én ki tudok nyomtatni a tachográfból az csak a tartós sebesség túllépés, ami csak az 1 percen túli gyorshajtást jegyzi be. Ebben az esetben, azon a napon semmilyen bejegyzést nem rögzített. De ez állítólag nekik nem elég, hanem kell valakivel valahol egy kiértékelést csináltatnom, ami persze pénzbe fog kerülni, és talán ezzel már lesz keresnivalóm náluk. A webeye rendszert sem fogadják állítólag el, mert az meg a számukra nem hiteles forrás. Igaz, hogy van olyan cég aki ez alapján számol el üzemanyag költséget az APEh felé, és ők érdekes mód elfogadják hitelesnek!

groszfater@gmail.com # e-mail 2014.10.07. 10:05

http://net.jogtar.hu/…jegy_doc.cgi?…

Na-ne-má, a kütyüd adatait bírságolásra fellehet használni, védekezésre nem ?!?!

laca50 # e-mail 2014.10.07. 09:27

Sziasztok!

Kaptam egy levelet Vas megyéből, hogy az M1-es autópályán kamionnal 109 Km/h-val közlekedtem. Mind ezt megörökítette egy fixen kihelyezett doboz.

Hány darab fényképet kell a jogszabály szerint készíteni eme szerkezetnek, hogy az hiteles legyen? Én úgy hallottam, hogy hármat. Ebben az esetben csak egy db. készült, ami fent van a rendőrségi oldalon. Rá adásul a kamion teljes oldala látszik csak, mert a pótkocsi hátulját már kitakarja egy másik autó. Szóval a vontató rendszámot vették alapul. Oldalról, ferdén tud pontosan mérni a traffipax?

A kamionban ugye van egy tachográf nevű szerkezet. Ez mindenféle adatot megjegyez. Ez a kütyü nem regisztrált gyorshajtást. Sőt aznap, egész nap a legnagyobb sebességem 84-85 km/h volt. A cégemnél nyomon követés is van a Webeye rendszeren keresztül. Ez is azt mutatja, diagram formájában, hogy nem közlekedtem 84-85-nél többel azon a napon, de erre azt mondják, hogy nekik ez nem elég mert nem hiteles.

Na most ilyenkor mi van? Mert ugye az a kütyüjük is elromolhat, lehet rossz!

Van valakinek tapasztalata ilyesmiben? Van értelme küzdeni velük?

gabigabor82 # e-mail 2014.09.08. 17:02

Üdvözlök mindenkit.

Most találtam erre a fórumra. A keresésem oka pedig egy gyorshajtási bírság.Történt ugyanis, hogy 08.25. én 90-es táblánál 113 al bemértek.

A határozatban és az interneten is olvasható melyik úton és mikor történt a mérés.

Csakhogy van egy kis DE. A képen amit készítettek van egy GPS koordináta. Ha azt beütöm interneten térképre akkor egy teljesen más területre helyezi a pontot ráadásul a Bükk hegység kellős közepére ahol autóút sincs. A határozatban szereplő mérés helyétől kb 50 km-re.

Van lehetőségem valamit tenni?

Köszönöm

gtcc # e-mail 2014.09.02. 17:05

Kedves Fórumtársak!

Érdeklődni szeretnék, hogy számíthatok-e büntetésre, ha "Gyermekek" veszélyt jelző táblánál körülbelül 65 km/h-s sebességgel haladtam.

Az erre vonatkozó szabályt nem ismerem pontosan, azonban az interneten több helyen is olvastam, hogy a fent említett tábla csak kiegészítő tábla (kijelölt útszakasz információ) esetén jelent 30 km/h sebességkorlátozást.

A vitatott utcát azóta többször is megnéztem, a veszélyt jelző tábla csak magában áll, ráadásul semmilyen egyéb jelzést sem találtam a tábla érvényességre vonatkozóan. Ráadásul a tábla ill. a traffipax mérési pontja között több kereszteződés is van.

Ha a fenti megállapítások igazak is, attól félek, hogy egy esetleges büntetést nem fogok tudni fellebbezni, hogyha a határozat kiérkezéséig kiraknak egy kiegészítő táblát.

A fenti esetet elkerülve, hogyan tudnék szerezni hivatalos szervek által elfogadott bizonyítékot? Egy egyszerű, általam készített fénykép elegendő?

Válaszukat előre is köszönöm!

Véleményem #   2014.09.02. 08:50

A baleset megelőzés és a biztonságos közlekedés fenntartása a cél.
A te verziód is egy álláspont.
De ilyen sebességnél a fék út növekszik és hirtelen bekövetkező váratlan közlekedési szituációkat nem lehet biztonságosan lereagálni. A reakció idő is fontos tényező meg sok minden egyéb még...
90 km/h sebességnél sem lehet elkerülni olykor, de felette viszont csak nő a kockázat és a balesetveszély.

kutyafile # e-mail 2014.09.01. 18:32

Köszönöm. Megírom majd mi lett belőle....

Vélemény
Igazad van. Nem vagyok gyorshajtó hidd el. (30 év vezetés, cirka 7-800 ekm van mögöttem baj nélkül). Hosszan mentem türelmesen a 3-4 kis autó után 70-75 -el. Hosszú egyenes volt, gondoltam gyorsan megelőzöm őket, nem egyenként. Belátható volt minden.Láttam, hogy semmi oka. Gondolom az első nem mert teherautó előzésbe kezdeni, a többi pedig az elsőre várt. Elől ment egy teherautó. Nagyon nagyon messze láttam egy sárga villogót. Visszajöttem türelmesen a teherautó mögé. Azt hittem távol valami baj van, de nem, csak fűvet nyírtak. Aztán a messzeségből előjött a trafi is szembe.....Vagy vagy....

Azt gondolom az a korrekt gyorshajtás mérés (az ilyenek miatt is) amikor egy adott szakaszon figyelik mennyi idő alatt teszi meg. Az alapján hívnám én gyorsHAJTÁSnak. 80-85- el megy előtted teherautó Te is gondolom kilépsz kicsit, hogy rövid idő alatt viszonylag, biztonságosan befejezd.Ez a mai "mutatványom" szerintem fizikailag semmivel nem rosszabb, mintha egyenként hozzáfogok kerülgetni őket, oda vissza. Most ezt objektíven próbálom megközelíteni, nyilván nem paragrafusok alapján.

Tudom természetesen , hogy a pénz beszedésről szól ez az esetek 95%-ban. Így lényegesen többet lehet mint a másik mérési elv alapján.

pohicop # e-mail 2014.09.01. 17:10

Az autóban elhelyezett mérőkészülék hatótávja nagy mértékben csökken a jelenleg alkalmazott új autók hővédős színezett üvege miatt. A Fáma III laser olyan 650 méterről képes megmérni.

Ha bemért akkor lekövet és videófilmen látszódik ki volt az aki a távolban gyorsan hajtott és mikor közelebb ér akkor látszik tisztán az frsz.

50-es korlátozást például véve 60-68 között ha bemérnek akkor szabs. és vagy a helyszínen bírságolnak ha van leállító ember vagy kiküldik az adatlapot, hogy nyilatkozz ki vezette az autót.

69-től közig eljárás küldik a csekket befizeted és ennyi.
Ha megállítanak és felírják az adatokat akkor megy a csekk és a pontok is.

Véleményem #   2014.09.01. 16:59

kutyafile

A 70-el cammogót nem 120-al szokás megelőzni. Meg lehet 90-el vagy esetleg 100-al az belefér még.
Az 1000 méter már jó, mert a trafi akkor már bőven méri a sebességet. Rendszámos képet közelebbről készít.
Méri a gyorshajtó sebességét, esetedben 120 mondjuk, a kamerával akkor ezt az autót követi végig a kezelője. Ahogy közeledik, úgy lesz egyértelmű a szín a típus majd a rendszám. így már meg is van a korábban 1000 méterre lévő gyorshajtó. Folyamatos felvétel készül így az autó ez alatt nem változik át, tehát rögzítésre kerül a jogsértés.
Ha esetleg olyan volt a forgalom, vagy a teherautó mögött úgy haladtál, akkor lehet a rendszámot nem tudta rögzíteni. Ez egy halvány remény lehet, hogy nem lesz bírság.

Majd jön pohicop és hozzászól a "szakmabeli"

wers #   2014.09.01. 16:31

Véleményem, kutyafile! Ha nem állították meg, akkor nem tudják, ki vezetett, így nincs büntipont. Drága párom gyakorlott gyorshajtó (főként az én kocsimmal). Ilyenkor első kőrben küldenek egy levelet , hogy megállapítsák, ki vezetett. Mivel szelektív a memóriám, arra emlékszem, hogy nem én, de arra nem, hogy ki. Január-február körül volt utoljára ilyen esetünk, azóta változott-e azt nem tudom.

kutyafile # e-mail 2014.09.01. 15:48

Vélemény....

Köszi.
Persze nem vagyok járatos:-).
90 helyett max 115-120 korul. De akkor meg tuti messze voltak, 700-10000 meter. De lehet tobb.Aztan visszasoroltam, egy teherauto moge. Nem tudom milyen messzirol csinal rendszamos kepet. De amikor 100-200 meterre volt mar nem mentem gyorsan. Nem is szoktam egyebkent , csak 70-el cammogtak elottem, es kieloztem most....

Véleményem #   2014.09.01. 15:22

kutyafilé

  1. Az sem biztos, hogy bemértek.
  2. Ha mégis, akkor jár büntetőpont.
  3. Nem derül ki mennyivel mentél, az sem mi volt az útszakaszon a korlátozás.
  4. Ha egyáltalán bemértek akkor mégis mennyivel... ettől függ az összeg.
  5. Amíg a határozat nem érkezik meg, addig semmi konkrétum nincs, szinte az egészről beszélni sincs értelme.

Hozzá nem értésed látszik, de ha érdekel a téma akkor olvass vissza ebben a topicban amennyit csak akarsz. Ha a pont érdekel vagy a bírság összege, akkor google-ban lehet találni kalkulátorokat.

kutyafile # e-mail 2014.09.01. 15:12

Sziasztok!Eloztem ma , sokkal kesobb lattam meg hogy a szembe jovo auto trafi.Addigra mar persze regen visszasoroltam. Nem allitottak meg. Ilyenkor most adnak bunteto pontot ha tul sokkal mentem vagy csak a csekket kell befizetni majd? 3-4 eve jartam igy. Akkor csak a 30 000 csekket kuldtek. Ismeros koromben mostanaban nem kapott senki. Tudja valaki? Koszonom.

pohicop # e-mail 2014.08.14. 07:53

gerbera317!

Igazad van, közig esetén. De 50-es korlátozásnál csak 69-től áll meg a közig eljárás. Alatta szabálysértés valósul meg 60-68 között és ott igen is maradt a régi rendszer ;)

Véleményem #   2014.08.13. 23:51

Olvasson vissza! szinte minden második kérdező ezzel jön ide a fórumra és a válasz ugyan az.
röviden: fizetni kell!

istvan.marton # e-mail 2014.08.13. 13:43

Üdvözlök mindenkit!

Kaptam egy csekket Szombathelyről és megnézve a fotókat a következőt tapasztaltam; 3 képet töltöttek fel a képekből az elsőn ahol 50 helyett 69 a sebesség sem a rendszámot sem a színt nem lehet felismerni (típust is alig) a második képen a rendszám abszolút olvashatatlan talán a típus és a szín felismerhető (sebesség 59 kmh) a harmadik képen ahol a rendszám olvasható 44 kmh a sebesség lakott területen. Ez elég bizonyíték a gyorshajtásra?.
befizessem/nefizessem?
köszönöm a segítséget.

Kelvin # e-mail 2014.08.10. 17:05

ha le is írnám a szakasz számokat, mit fogsz belőle érteni a fiktív problémáddal?
akkor tessék:

  • Ket. 28/A (1), 71. § (1), 72. § (1), 78. § (1), 98. § (1), 99. §, 102.§
  • 1988. évi I. tv. 21-21/A, 48. § (5)
  • 410/2007. (XII.29.) Korm. rendelet 1.§, 2. §, 10. §, I. melléklet
  • Kresz 26. § (1) bekezdés a) pont
  • Itv. 29. §
  • 410/2007. (XII.29) Korm. rendelet 9. § (2) bekezdés a) pont
  • 194/2005. (IX.22.) Korm. rendelet 5. §, 8. §

ha kiszabnák veled szemben a büntetést, akkor ezek a jogszabályhelyek lennének megjelölve :)

ius latratus # e-mail 2014.08.10. 16:47

Nem mindegy?

bocii # e-mail 2014.08.10. 16:45

Azaz?
Nekem nincs autóm, nincs házam, nincs semmim.
Paragrafus száma?

Kelvin # e-mail 2014.08.10. 15:52

ha gyorshajtás miatt megy a közig. bírság, akkor abban az esetben nem lehet közmunkában ledolgozni.
ha az illető vállalja, akkor ugyanaz fog vele történni, mint ami veled történne.

bocii # e-mail 2014.08.10. 15:15

Sőt kérhetnék még arra is paragrafus számot, ahol le vannak írva a sebességmérés módjának, követelményeinek, alkalmazásának dolgai? Magamtól nem találok semmi ilyesmit. Köszönöm!

bocii # e-mail 2014.08.10. 15:11

Legyen kedves mondja meg valaki, hogy mi a helyzet akkor, ha tegyük fel kijön egy közigbírságos csekk és nem üzembentartó követte el, így fizetni sem akar, viszont tudja ki volt, aki vállalja is! Ez esetben mi fog történni az illetővel? Ő már kérhet közmunkát, elzárást rá? Örülnék valami paragrafus számnak is alátámasztásul. (Ne kárörvendj nem történt meg az eset, csak érdeklődöm a jövőre nézve.)

Véleményem #   2014.08.04. 13:26

egy évvel ezelőtt kellett volna ezen elmélkedni, most már olyan mindegy.