Fórum autók, motorok régebbi elöl     új hozzászólás


Gyorshajtás

wers #   2015.11.04. 11:58

látott már olyat, hogy a lehajtó után rögtön megismétlik a korlátozást

Szerintem a lehajtó után mindig van korlátozás, alap esetben 130 volt az autópályán, kizárt, hogy azzal lehessen lehajtani. Ha a két korlátozás megegyezik, az talán csak véletlen.

gerbera317 # e-mail 2015.11.04. 11:48

Pohicop, a véleményem csak vélemény, amihez nem ragaszkodok feltétlenül. Ez itt egy olyan kérdés, mi nincs agyonszabályozva, és több vélemény is ütközhet. Szükség esetén a végső szót úgyis a bíróság mondja ki, és még itt is lehet eltérés az egyes bírósági határozatok között. Egy próbát minden esetre megérhet a dolog. Persze, legegyszerűbb az lenne, ha ilyen helyeken nem hajtunk gyorsan (Tamáskodónak bocs a moralizálásért).

pohicop # e-mail 2015.11.04. 11:34

Sok sikert!
Van lehetőség ingyen észrevételt tenni azt hiszem 8 napon belül. A "megfellebezés", ha jól tudom 5000 Ft. Szóval elsőre talán az "ingyen" a jobb megoldás.

Jobb lett volna a 96 helyett a 69 :p

tamáskodó # e-mail 2015.11.04. 11:02

Köszönöm az észrevételeket! Az én értelmezésen szerint az út az, ahol az autó haladhat, ha lehajtó vagy felhajtó van az akkor két út lesz, és ahol kettéválnak az kereszteződés. Ez egyébként akár földút is lehet.
Ennek szellemében megfellebezem, majd beszámolok az eredményről.

Itt van a másik 3 kép is:

http://www.kephost.com/image/SgEA
http://www.kephost.com/image/SgEF
http://www.kephost.com/image/SgES

Az én is sejtem, hogy a két autó egy képen már nem kifogás, a célkereszt is megvolt, csak érdeklődtem van-e valakinek gyakorlati tapasztalata. Az látszik, hogy még két képen már a célkeresztben az autó, távolságot már mér, de sebesség még nincs. Arra azért kíváncsi volnék, hogy hitelesítik az eszközöket, ha egy sima aszfaltra célzott rángatástól már sebességet mutat.(Volt ilyen cikk az Indexen.) Vagyis, hogy csinálnak-e a hitelesítésnél fals pozitív teszteket. Nem hinném.
Jó pár éve kaptam egy Vas megyei levelet, de nem volt hozzá összeg meg csekk. Már akkor is meg lehetett nézni a képeket a neten. Ott is több autó volt a képen. Vártam, vártam, de nem jött a csekk, és azóta semmi. Lehet hogy az első levél tök automata volt, aztán ránézett valaki és elvetette. Ez már sosem derül ki.

pohicop # e-mail 2015.11.04. 10:44

gerbera317!

Másként gondolkodunk.
Én úgy gondolom a Kresz szerinti meghatározásnál a két út kereszteződése, egymásba torkolása, elágazása másról szól.
Két útról van szó jelen esetben. Ez az M3 és az M0.
Szintben nem keresztezhetik egymást hiszen autópályák, és autópályák nem keresztezhetik egymást.
Az M3-nak és az M0-nak is több sávja van. Van amelyik egyenesen halad, van amelyik elkanyarodik.
Szerintem ahol az M3 lehajtósávja becsatlakozik az M0 besoroló sávjába ott lesz kereszteződés, mert ott találkozik a két út.

Persze lehet tévedek.

pohicop # e-mail 2015.11.04. 09:56

A biztonsági öves rész "szerintem" a fix trafiknál tud majd éles képet készíteni, mert ott felülről jól rálát az utasfülkére a gép, megfelelő szögben a szélvédőn át.

A köd és eső rontja a mérhető távolságot, de sebesség mérési eltérést nem okoz.

gerbera317 # e-mail 2015.11.04. 09:05

Én a KRESZ meghatározását másképp értelmezem

Az én értelmezésem szerint autópályák találkozásánál a kereszteződés kezdete a lehajtó leágazása, a vége pedig a felhajtó becsatlakozása. Egy ilyen akár 2 km hosszan is elhúzódhat.
Lejjebb írja valaki, látott már olyat, hogy a lehajtó után rögtön megismétlik a korlátozást, majd a felhajtónál szintén. Ahol így csinálják, ugyanúgy értelmezik a kereszteződés meghatározását, mint én.

Szomorú örökös # e-mail 2015.11.04. 06:38

pohicop

Az új trafi csinál ilyen képeket?
Egy rakás olyan lehetőséget soroltak fel vele kapcsolatban, amiből van számomra néhány rejtély. Pl. nekem még mindig furcsa, hogy azt írják, a biztonsági öv bekötését is tudja érzékelni és felvenni. Vajon ezt hogyan tudja megtenni? Nem olyan éles a kép, hogy lehessen bármit is látni. Elárulható esetleg, hogy mi alapján teszi ezt? No és köd vagy eső esetén mi a helyzet? A lézert egyik se vezeti félre? A fizika alapján kellene szerintem, bár előbbinél eleve nem lát meg engem messziről. :-)

Félreértés ne essék, szimplán kíváncsi vagyok. Én azóta, hogy egyszer az életemet mentette meg a biztonsági öv, azóta mindig bekötöm magam. Előtte azért volt, hogy nem, ezt elismerem, de mostmár nem fordul elő ilyesmi.

pohicop # e-mail 2015.11.03. 23:21

Ezen a képen azért nincs sebesség és távolság adat, mert még csak a közeledő autóról készített képeket a trafi, de a sebességmérő része nem érzékelt mozgást:

http://kepfeltoltes.hu/…ltes.hu_.jpg

Valószínű van olyan kép amin, ha ugyanígy összekötöd a pontokat, akkor a te autód lesz a célkeresztben + lesz sebesség és távolság adat is.

A kereszteződés fogalma marad már csak ez esetben részedre mint lehetséges kibúvó, ha olyan fülekre talál a mondandód aki beveszi amit állítasz :)

pohicop # e-mail 2015.11.03. 23:14

Az autókból lehet több, kitétel, hogy egy autó legyen a célkeresztben. A kép szélén látod a kis nyilakat, mind a négy oldalon. Szépen összekötöd őket és amelyik autót "kiixeled" az van megmérve.

Én a KRESZ meghatározását másképp értelmezem:

"útkereszteződés: két vagy több útnak azonos szintben való kereszteződése, egymásba torkollása, illetőleg elágazása."

A lehajtónál szerintem nem két út ágazik el, hanem az M3 kivezető út válik két egyenes sávvá és egy lehajtó jobbra kanyarodó sávvá.

Amikor ez a leváló lehajtó sáv belecsatlakozik az M0 útba, ami keresztezi az M3 kivezetőt ott lesz a kereszteződés és két út egymásba torkolása. Egyébként mivel autópályákról van szó másképp nem is keresztezhetik egymást, mivel az autópályák szintben nem keresztezhetik egymást.

Persze csak szerintem......

tamáskodó # e-mail 2015.11.03. 20:56

Van még három kép, az egyiken van sebesség. Az érdekes, hogy a két autó mind a négy képen egymás mellett halad. Ezért is kérdeztem az egy képen több jármű jogállást. Lehet, hogy a lézeres trafik bevezetése óta ez már nem játszik.

tamáskodó # e-mail 2015.11.03. 20:49

Igen, egyetértek így lenne logikus, de a jogszabály vagyis a kresz a lent is idézett definíciót használja, vagyis semmilyen módon nem különbözteti meg a kereszteződéseket. Amúgy ebben is van logika. Az M31-en például ennek megfelelően a lehajtónál és a felhajtónál is megismétlik a 110-es korlátozó táblát.

gerbera317 # e-mail 2015.11.03. 15:58

A KRESZ szerint az útkereszteződés: két vagy több útnak azonos szintben való kereszteződése, egymásba torkollása, illetőleg elágazása. Az én fogalmaim szerint ebbe belefér a kihajtó leágazás is.
A sebességkorlátozó tábla hatálya a a következő útkereszteződés kezdetéig tart, kivéve, ha a jelzőtábla alatt elhelyezett kiegészítő tábla ennél rövidebb távolságot jelöl meg. Tehát a tábla hatálya nem hosszabbítható meg, csak rövidíthető.
Az számomra sem logikus, hogy miért a következő kereszteződés kezdetéig tart, de ha így van, akkor ez van.
Fentiek alapján a lehajtó kezdetétől nem hatályos a korlátozó tábla.

wers #   2015.11.03. 15:56

és minden folyó föntről lefelé folyik :)), ami nem összetévesztendő az északról délre iránnyal

pohicop # e-mail 2015.11.03. 15:55

Konkrétan amelyik lehajtóról ő beszél a felfelé megy az M0 magasságába. Szerintem az nem kereszteződés, mert nem két út keresztezi egymást, torkol egymásba, ágazik el, hanem egy út válik két felé, mégpedig az M3-as kivezető. És ezen út egy része egyenesen tovább halad, míg a másik a lehajtó az jobbra ívelve felfelé megy és beletorkol az M0-ba, ahol már valós kereszteződéssé válik két út egymásba torkolása.

Szóval ahol megmérték ott él a 60-as korlátozó szerintem a térképes rajz szerint.

Viszont ha nincs olyan kép amin az autó és a sebesség is látszik akkor nem büntethető. Jelezni kell az ügy előadójának a problémát.

pohicop # e-mail 2015.11.03. 15:50

Igen így gondoltam, csak nem helyesen írtam.....mert az élő kép előttem van és a lehajtó felfelé megy a felhajtó meg egy esetben felfelé megy egy esetben pedig lefelé jön :)

wers #   2015.11.03. 14:55

Nem lehet, hogy a felhajtó és lehajtót felcserélted?

a lehajtó csatlakozása az igazi kereszteződés, mert ott találkozik két út és az onnan érkező nem tudhatja, hogy az úton ahová becsatlakozik ott korábban milyen tábla volt kihelyezve

Mintha a lehajtón elhagynánk az autópályát, és a felhajtón érkeznénk. Vagy tévedek?

Egyébként jó.

pohicop # e-mail 2015.11.03. 14:24

Több kép nincs?
Ezen nem látok mért sebességet és távolságot sem.
Gondolom az audis vagy te.
Ha ennyi kép van akkor szerintem ez kuka, mármint panaszolható.

Érdekes a kereszteződés fogalma.....
Ha logikusan gondolkodok...és a KRESZ-t annó elég logikusra találták ki....akkor azt mondanám a jobbos felhajtó az nem oldja a táblát, mert ettől még a korábban kihelyezett 60-as korlátozót mindenki látta. Én azt mondanám a logikát követve, hogy a lehajtó csatlakozása az igazi kereszteződés, mert ott találkozik két út és az onnan érkező nem tudhatja, hogy az úton ahová becsatlakozik ott korábban milyen tábla volt kihelyezve. És a tábla oldás szempontjából ez a lényeges...szerintem.

tamáskodó # e-mail 2015.11.03. 11:11

Tisztelet!

A következő a szituáció:

http://www.kephost.com/image/SPIc
http://www.kephost.com/image/SPIv
http://www.kephost.com/image/SPIw

A térképen látható, hogy a tábla és a mérés helyszíne között van egy lehajtó. Ebben az esetben ott megszűnik a korlátozó tábla hatálya. A táblák alatt látható sárga útépítés tábla nem kiegészítő tábla.
Ezt szerintetek ez alapján meg lehet fellebbezni?

OFF: Emlékszem volt olyan gyakorlat, hogy ha egy képen két jármű is látható, akkor az nem "érvényes". Erre vonatkozóan mi az aktuális jogszabály/gyakorlat?

A moralizáló hozzászólásokat kéretik mellőzni! :)

Előre is köszi!

Véleményem #   2015.10.17. 13:53

Gubancos

A sebességtúllépés elméleti kérdései helyett gyakorlatban a szabályoknak megfelelően ajánlatos közlekedni. KRESZ táblák figyelembevételével. Sebességtúllépés esetén a gyorshajtó szabályszegő autós vállalja a felelősséget, bírságot. A baleset megelőzésről meg nem beszélve... az első szempont lenne.

Rexor # e-mail 2015.10.02. 10:03

Régen rossz, ha egy megkülönbözető jelzést használó jármű esetén gyorsítani kezdesz, mert a sebességtúllépésen túl még szabálysértés miatt is megvághatnak:

42. § (1)267 A megkülönböztető jelzéseket (villogó kék fényjelzést és szirénát vagy váltakozó hangmagasságú más hangjelzést) használó gépjármű, illetőleg minden ilyen gépjárművekkel kísért (közrefogott) zárt csoportban haladó, megkülönböztető fényjelzést használó gépjármű részére minden járművel, minden helyzetben elsőbbséget kell adni, és akadálytalan továbbhaladását - félrehúzódással és a szükséghez képest megállással - lehetővé kell tenni.

bermuda háromszög # e-mail 2015.10.02. 09:41

1. Lehet jó is a műszered, de spec annyira leköt a vezetés, hogy nem tudsz ránézni. Akkor mi van? Ha kételkedsz benne akkor egyszerűen néha ellenőrzöd, pl 1 perc 1km 60km/óra. Vagy használod az okoska telót/gps-t ami ráadásul tudja, hogy hol mennyivel mehetsz, és szól. Ezzel nem is érdemes próbálkozni. Egyébként a gyári készülékek tudatosan inkább felfelé tévednek nehogy erre hivatkozz és igazad legyen.

2.Ha a megkülönböztetettre hivatkozol az jó. Csak legyen tényleg olyan pl a felvételeden, vagy a nyilvántartásban. Az nem játszik, hogy Budapesten láttál egyet szemből és Nyíregyházán lekapnak 170-el.

ignaczjoe # e-mail 2015.09.23. 10:13

Sziasztok! Órákon át olvastam a hozzászólásokat de konkrét hivatkozást nem találtam arra vonatkozóan, hogy mivel tudom megpanaszolni a gyorshajtásról készült felvételeket. Az én esetemben is (mint itt korábban több helyen olvastam) éjszaka a két helyzetjelzőn és a rendszámon kívül semmi nem látszik a felvételeken! Az is kérdéses, hogy jártam-e arra ahol megmértek, de a kocsimat sem lehet felismerni illetve a helyszínt sem! Várom a segítségeteket és előre is köszönöm!

Véleményem #   2015.09.19. 15:09

golfos

A leírtak alapján támadhatónak tűnik. Számtalan cikk és leírás szerepel az interneten ami esetleg segíthet ebben. Itt a topicban is biztos van ilyenről szó csak idő kell visszaolvasáshoz.

golfos # e-mail 2015.09.03. 11:36

A történet a következő: Több napos hasmenés hányás, kiszáradás- éjjeli ügyelet- ájulás közeli állapot- mentővel-kórház éjjel fél négykor. A gyermekem utánnunk siet a papírjaimmal...Persze, hogy a trafi nem alszik. 50 helyett állítólag 76. azért állítólag, mert a hatóság honlapján megtekinthető 3 fotó egyikén sem szerepel sebesség, csak a helyszín, az időpont, GPS,...stb. Csak a sebesség nem! Az éjjeli képen egyébként sem látszik más, mit a rendszám és a két hátsó lámpa fénye. Elég ez a büntetéshez, vagy fellebezzem meg?
Nem én vezettem, ezt a mentőszolgálat bizonyíthatja, ez elég-e, vagy meg kell nevezzem a vezetőt?