Gyorshajtás


Nyünyőke # 2008.06.23. 11:29

Kedves Monalisa!

Köszönöm a segítséged. Azt szeretném csak tudni, hogy szabálysértést kap-e a tulaj? Tehát hogy lesz-e "priusza" ezáltal, szerepel-e majd valahol a neve, hogy hopp ő vele már volt valami? Sajnos Édesanyám a tulaj-üzembentartó, neki nincs jogsija, és a párom csinálta a bajt...

monalisa1 # 2008.06.23. 10:34

50 km/óra sebességhatárig: 80% felett 100%-ig 90.000 Ft. A tulajdonos "meghurcolása" egy úgyszintén közlekedési szabálysértési bírság, várható összegét nem tudom megmondani.

Nyünyőke # 2008.06.23. 10:02

Üdvözlet!

Lakott területen belül 50km/h helyett 100? :(
Ha a tulajdonosnak nincs jogsija akkor csak pénzbírság? Vagy meg is hurcolják egy szabálysértéssel? Vagy valami mással?

Köszönöm a segítséget!

monalisa1 # 2008.06.22. 13:41

A hatóságnak 60 nap áll rendelkezésre a határozat elkészítésére. (Nem mindjárt másnap nézik át a felvételeket, aztán egyik nap több több a gyorshajtó a másik nap meg kevesebb. Továbbá a szabálysértési előadónak ideiglenesen lehet egyéb más elfoglaltsága is, aktuálisan - vagy tán éppen beteg stb.)

mixivik # 2008.06.22. 12:49

Sziasztok!

Engem az érdekelne,hogy kb mikorra várjam a csekket a gyorshajtásról?

monalisa1 # 2008.06.18. 16:29

Az üzembentartónak meg kell válaszolnia, hogy ki vezette az autót. Azonban ha ő volt a gyorshajtó, önmagára nem köteles terhelő vallomást tenni. Ebben az esetben a csekket mindenképpen ő lesz köteles állni.

50 km/óra sebességig: 30%-tól 50%-ig a) 30.000 Ft.

Limit1 # 2008.06.18. 14:52

Hali!

40-es táblánál bemértek 54km/h-val. De nem kaptam csekket, csak egy értesítőt s egy kitöltendő nyilatkozatot.
Mire számítsak? Mi ez a nyilatkozat? ( munkanapon belül kérik)
Köszi

monalisa1 # 2008.06.11. 11:52

A megengedett legnagyobb sebességre vonatkozó rendelkezések alapján, 50 km/óra felett 100 km/óra sebességig: a) 20%-tól 30%-ig 30.000 Ft a szabálysértési bírság. (Egy picit talán "sietett" is te sebességmérőd, valamint a leírtak, szóval lehet hogy még megúszod...)

Mivvan # 2008.06.10. 22:14

Sziasztok Hozzáértők!
Ma bemértek: 50 helyett (városban) 60-nal mentem... Mekkora büntetésre számíthatok?
Csak mert hallottam olyasmit, hogy csak 65 km/h-nál kapcsol be a mérő, meg stb.
Most már érdekelne mi az igazság, és hogy mennyi a várható büntetésem:D

Válaszaitokat előre is köszönöm: Ny.D.

Royal # 2008.06.10. 07:51

Szia Petee :)

Mentalitás az tipikusan magyaros az utakon. Nemrég valami pszihomókus elemezte a témát a rádióban, szerinte a magyar emberekkel az a baj, hogy annyi negatívummal, hátránnyal, beszabályozással kell szembenézniük, napi szinten, az élet minden területén, hogy már a legapróbb dolgon (pl; dugóban index nélkül bevágó autós) sem tudnak hajtépés és üvöltözés nélkül átsiklani. Szal Zéró tolerancia itt is. :/ Szerintem fontos lenne szűrni az alkalmatlanokat, sőt innen kellene elkezdeni mindent, mert elképesztő az, amit napról napra lehet látni a forgalomban...

Petee1979 # 2008.06.07. 10:45

Royal! Nagyon tetszik a véleményed :-)

Na az alkotmányellenességről pedig annyit, hogy nálunk semmi nem tud alkotmányellenes lenni, mert beterjesztik max. felülvizsgálatra, és majd megmagyarázzák, hogy dededededede mégis ezért meg azért ez így belefér az alkotmány szellemébe.

Nem azért mert én nem akarok rendet az utakon, de Royalnak igaza van abban, hogy a fakezű sofőrök számát kellene csökkenteni, de ennél is fontosabb, hogy a mentalitáson kellene változtatni, nem pedig idióta szabályokat hozni. Olyan mértékű agresszív vezetéssel lehet találkozni manapság nálunk, amelyet sehol máshol nem tapasztalok, pedig járom Europát autóval elég gyakran. Olaszok a kis Fiat pandának úgy nyomják, hogy szétesik szerencsétlen autó, engem szinte mindegyik lehagy a pályán pedig én se ballagok, de mégis azt tapasztalom, hogy végletesen figyelmesek, udvariasak.

Websas megjegyzése pedig egyenesen sirály :-) csak aztán nehogy a próféta szóljon belőled! Itt minden elképzelhető, ami abszurd.
Petee


Vivi lo que vivi, hice lo que hice.
Petee

websas # 2008.06.07. 06:10

Azért jó dolog ez az "objektiv"felelősség sőt, ki kellene terjeszteni Pl:akinek kifosztják a lakását és nem nevezi meg a betörőt Őt kellene büntetni.

Remélem Alkotmányellenesnek találják.

(nem vagyok érintett)

Royal # 2008.06.07. 00:17

A probléma az, hogy közlekedési balaesetek számát tekintve Magyarország az első vagy a második helyen szerepel

Kedves Rexor!

Ha negatív toplistákról beszélünk, Magyarország szinte mindenben dobogós. Ez azért van, mert kishazánkban minden pont fordítva működik, mint ahogy kéne. Miért lenne pont a közlekedés, és kresz a kivétel? Nem akarok kardoskodni a gyorshajtás mellett, de nézzük meg például a másik végletet: németországot. Ahol az autobahn-on köztudottan annyival mehetsz, amennyit csak a bír a kocsid. Ha 300 akkor 300. Ott rájöttek, hogy inkább megteremtik a gyors gépiesített 21 századi közlekedés feltételeit, mintsem idióta szabályokkal, és szankciókkal próbálnák hasztalan kordában tartani.

A sikerhármas:

  • Normális utak
  • jó autók
  • Alkalmas sofőrök.

Nálunk mindhárom hiányzik. Az utak szarok, nyomvályúsak, kátyúsak, kresz jelzések ellentmondóak, a sebességhatárok sokszor indokolatlanok. Az útburkolati jelek kopottak, vagy egyáltalán nem láthatóak. Az autó állomány so-so úgy-ahogy elfogadhatónak mondható, de a sofőrállomány az igazán csapnivaló! Nem sebességet kellene méricskélni, és betarthatatlan szabályokat ráerőszakolni mindenkire, hanem olyan sofőröket kiengedni az utakra, akiknek megvan a lelki-szellemi-fizikai adottságuk ahhoz, hogy biztonságosan autót vezessenek, akár emelt sebességhatár mellett is. Ehelyett olyan sofőrök "képességeihez" kell igazodnia a többségnek, akik 20 kilóméter/órával is képesek balesetet csinálni. Tehát kipécézett a hatóság egy könnyen mérhető, könnyen bizonyítható, könnyű pénzszerzési lehetőséget, ráfogta hogy ez minden bajnak az okozója és tűzzel vassal üldözni szankcionálni kezdte.

Nagyon divatos kifejezés ma a reform. Hát ezen a téren is lenne mit megreformálni. Kezdésképpen a jogosítványszerzésen kéne alaposan szigorítani, szűrni kiszórni az alkalmatlanokat. Aztán életkorhoz kötni a lóerőket, pl; 25 év alatt ne ülhessen senki 200 lóerős kocsi volánja mögé. Csak ezzel a két dologgal már drasztikusan esne a balesetek száma...

persze akkor kit lehetne fejni, megrendszabályozni?

ildikó31 # 2008.06.06. 15:31

Köszi Maverick8!

Pjotr-ral is errő beszéltünk!
Így most már remélem a hitetlenkedőknek is világos, hogy mi is az objektív felelősség!
(Szerintem ebből is egyértelmű, hogy csak a pénz kell nekik!!!)


ildiko31

Maverick_8 # 2008.06.03. 11:19

Sziasztok!

Rólam május 2.-án készítettek egy gyönyörű fotót az M1-en, 80-as tábla után 125-el mentem. Kaptam egy határozatot közigazgatási bírság kiszabásáról, mellékelve a 60.000-es csekkel.

Felhívtam a fehérvári közlekedés felügyeletet, mivel én is a jogsim féltettem leginkább. Nagyon segítőkészek voltak. Elmondták, hogy a mostani jogszabályok hiányossága miatt csak az üzembentartót tudják felelőségre vonni, így ha nem ismerem el, vagy ismertetem el az autót vezető illetővel, hogy ő hajtott gyorsan, akkor a csekk befizetése után az ügy lezárva.

Nem kell pontot gyüjteni, és a jogsi is marad. Csak a csekket kell befizetni...

Remélem segítettem...

monalisa1 # 2008.05.26. 15:21

Nyugaton, az isten háta mögötti területeken is elég jó állapotban vannak az utak - ezt lehet látni a tévében. Ott valahogy jut pénz a folyamatos karbantartásra, és ez bizonyára olcsóbb mint az egyik-másik leromlott útszakaszt egészében felújitani. Nálunk a benzinre kivetett ezen adótétel felhasználásának valahogy nincs látszatja.

Tehát nem a 100-120 km-es sebesség a sok, hanem az úthiba- és a 30-as táblákból van sok...

ildikó31 # 2008.05.26. 11:50

Kedves Rexor!

Az, hogy az én szubjektív véleményemet demagógnak tartod, az rendben van. Emberek vagyunk a véleményeink nem mindig egyeznek meg ugyanazon dolog vonatkozásában.
Az, hogy mi a véleményem az államháztartás deficitjének javulásáról az nem tartozik az objektív felelősség körébe.
Nagyon dicséretes, hogy így a szíveden viseled a baleseti statisztikát is, csakhogy a közlekedési balesetek túlnyomó többsége büncselekmény és nem szabálysértés, így ezekre az ebben a topicban felvetett objektív felelősséget nem is alkalmazzák.

Nem tudom, hogy jogi szakember vagy-e, de szakmai szempontból - és már más szaktekintély is megerősítette, vagy legalábbis ezen a véleményen van - ez a fajta eljárás egyértelműen alkotmánysértő, ebből kifolyólag pedig egy demokratikus jogállamban eléggé aggályos!

A másik viszont, hogy továbbra is állítom, hogy a jelenlegi technikai feltételek mellett 100-120-as tempót nem tartom gyornak (persze időjárás, lakott terület, és minden egyéb más tényezőt figyelembe véve!)
Azt viszont kifejezetten felháborítónak tartom, hogy teletűzdelik az útszélét mindenféle sebességkorlátozó táblákkal, ahol a megengedett legnagyob sebesség 30 km/h. ezek vagy úthiba, vagy pedig útépítés miatt vannak az út szélére kirakva úgy, hogy nyoma sincs útépítésnek, vagy mondjuk már évek óta kint az úthibára figyelmeztető tábla, csak éppen a megjavításukról nem gondoskodik senki.
Én úgy gondolom, hogy ha Európához akarunk felzárkózni, akkor ezen a téren kellene javítani a helyzeten, nem pedig az 50-60 km/h-val haladó gépjárművekről az ilyen területeken fotókat készíteni, és róluk a 300.000,- Ft-os bírságot leakasztani! Mert tudod nemcsak a 200-al száguldozókat lehet ezzel az összeggel bírságolni!!!


ildiko31

Rexor # 2008.05.26. 09:03

Ildikó az hogy a jogalkotónak a célja az emberek lenyúlása lenne kicsit demagógnak tartom. Gondolom nem hiszed, hogy ezekből a birságokból fog helyrebillenni az államháztartási deficit.. A probléma az, hogy közlekedési balaesetek számát tekintve Magyarország az első vagy a második helyen szerepel Európában, világszinten is elég jó helyezést érünk el. Teljes mértékben egyetértek a szigoritásokkal (egyébként máris érezhető a javulás, autópályán rendszeresen utazok, és 200-al suhanó villógó hullajelöltekkel jóval ritkábban találkozok mint korábban). Hogy gyakorlatban mi lesz ezekből, az majd kiderül.

ildikó31 # 2008.05.25. 20:13

monalisa1

Sasfióka ott tévedett, hogy ezt a 300.000,- Ft-os bírságot közigazgatási bírságnak hívják és nem szabálysértési bírságnak.

Én abszolút nem vitatkoztam veled, csak próbáltam veled megértetni, hogy kevered a fogalmakat és az eljárásokat a felelősség és a szabálysértés vonatkozásában.
Laikusokkal amúgy sem vitatkoznék, hiszen ők nincsenek tisztában alapvető fogalmakkal, és eljárási szabályokkal. Ebben a veled folytatott alábbi párbeszéd csak megerősített.

Jó éjt!


ildiko31

monalisa1 # 2008.05.25. 19:19

Ildikó!

Sasfióka # mail 2008.05.12. 21:44.

És részemről a témával kapcsolatban nincs több hozzáfűzni valóm. Üdv.

ildikó31 # 2008.05.25. 18:40

Pjotr!

Igazad van! Több rendőrt az utakra! Mondjuk nem tudom, hogy hova tették azt a sok határőrt, akit átvettek BM állományba, mindenféle előképzettség nélkül.
Egyébként 3 évente egyszer én is be szoktam futni a trafiba, de engem valahogy mindig megállítottak utána pár 100 méterrel. nem igazán volt kérdés, hogy ki vezette az autót! Én egyszer sem tudtam kibújni a felelősség alól!

Elfelejtik megemlíteni, hogy a balesetek túlnyomó részét külföldi állampolgárok okozzák, pl. a román állampolgárok, akik Olaszországban, Spanyolországban dolgoznak, és pihenés nélkül egyhuzamban akarnak hazajutni.
Álláspontom szerint a mai autókkal 100-120-as tempó egyáltalán nem gyors!

monalisa1

Egyébként nem okvetlenül szükséges, hogy az üzembentartónak jogosítványa legyen,

Akkor máris Önmagaddal ellentmondásba kerültél! Ha nem szükséges, hogy legyen neki vezetői engedélye, akkor neki hova írják a büntetőpontot?
Egyébként ne keverd össze a közigazgatási bírságot a szabálysértéssel. Azt a marha nagy baromságot azért nem merte meglépni a jogalkotó, hogy az üzembentartónak kelljen felelni a szabálysértésért!

Pl. M.-országon van olyan község – és nem is egy – ahová több a bejegyzett cégautó, mint a falú lakossága. (Forrás: Népszabadság.)

És akkor mi van? Mi háromtagú család vagyunk és 4 autónk van! Ezzel mit akartál mondani az objektív felelősséghez kapcsolódóan??
Pont a cégek nem tudtak élni a jogszabály adta lehetőséggel, mert a cégnek nincs családtagja!!!


ildiko31

monalisa1 # 2008.05.25. 18:02

A napokban olvastam, hogy a rendőrség szerint már van bizonyos foganatja a szigorításnak, mert az egyes szabálysértések magasabb összegű büntetési tétele miatt kezdik meggondolni magukat az emberek, pl. a gyorshajtásnál.

A velejáró büntetőpont sajnos nem azonnal szankcionál a jogosítány esetleges "elbukásához".

Pjotr # 2008.05.25. 16:40

Ildikó, nem kell megvédeni Monalisától, egyáltalán semmi bajom nincs vele, meg azzal sem amit döntő többségében ide ír.
Volt egy kis félreértés, hogy én mire válaszoltam, ennyi.

Azt hiszem abban korábban kiegyeztünk, hogy ha senki nem vállalja a gyorshajtást, akkor csak pénzbírság van, pontok meg jogsielvétel nincs.

Szerintem igenis lesz elrettentő ereje a dolognak, mert így legalább fizetni kell majd mindenképpen.
Bár én inkább a sokkal több rendőrt az utakra mint ennek az alkotmánysértő objektív felelőséges baromságnak a híve vagyok.

monalisa1 # 2008.05.25. 12:56

Pl. M.-országon van olyan község - és nem is egy - ahová több a bejegyzett cégautó, mint a falú lakossága. (Forrás: Népszabadság.)

monalisa1 # 2008.05.25. 12:50

Egyébként nem okvetlenül szükséges, hogy az üzembentartónak jogosítványa legyen, másrészt a magyar rendszámmal közlekedő személygépkocsik 1/5-öd része cégautó - forrás Népszabadság. A jogalkotó a szigorítással vélhetően megelégelte azt, hogy sokan nem mondták meg ki is ült a volán mögött adott időpontban. Úgy senki se száguldozzon és/vagy parkoljon a tilosban, hogy a jogos büntetést ne lehessen kiróni, behajtani.